Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sisäänajettu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2018
    • 506
    • Helsinki

    Olisi eräs E65 LCI 750i -06 kiikarissa. Autolla ajettu 260tkm ja kuulemma ei ole vikavaloja tai suurempia vikoja, ainut vika on, että sähkötoiminen takaluukku ei toimi (onkohan yleinen ongelma ja onko vaikea korjata?).

    Auto on suhteellisen hyvin varusteltu:

    S701 Area-Code 5 For DVD

    S416 Roller Sun Visor, Rear Lateral
    S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
    S494 Seat Heating Driver/Passenger
    S496 Seat Heating, Rear
    S456 Comfort Seat With Memory
    S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
    S403 Glass Roof, Electrical
    S438 Fine Wood Trim

    S633 Preparation, Mobile Phone, Business
    S672 CD Changer For 6 CDs
    S601 TV Function
    S609 Navigation System Professional
    S677 HiFi System Professional DSP
    S611 BMW Night Vision

    S508 Park Distance Control (PDC)
    S524 Adaptive Headlights
    S521 Rain Sensor
    S534 Automatic Air Conditioning
    S536 Auxiliary Heating
    S541 Active Cruise Control

    S248 Steering Wheel Heater
    S220 Self-Levelling Suspension
    S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive"
    S255 Sports Leather Steering Wheel

    S316 Automatic Trunk Lid Mechanism
    S322 Comfort Access
    S842 Cold-Climate Version
    S302 Alarm System
    S896 Daytime Driving Lights
    S354 Windscreen, Green-Tinted Upper Strip
    S323 Soft-Close-Automatic Doors
    S760 High Gloss Shadow Line

    Muutama kysymys itse varusteista. Autossa on ilmeisesti siis aktiivinen vakkari S541 Active Cruise Control ja kaukokäyttöinen webasto S536 Auxiliary Heating (autossa tulee mukana bmw:n oma kaukosäädin tälle), toimiiko tuo ihan normaalin webaston tavoin kaukosäätimestä ? Myös ilmeisesti viilennys onnistuu tästä ?

    Ilmeisesti ilma-alusta on näissä vakiona, mutta tätä ei S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive" ? Mikä tuo mahtaa olla ja aiheuttaako enemmän päänvaivaa, kuin hyötyä ? Kuinka luotettava ilma-alusta mahtaa olla näillä kilometreillä ja 14v ikäisenä ?

    Mikä mahtaa olla paras mahdollinen äänentoisto näihin vakiona, vai onko tässä autossa jo se (S677 HiFi System Professional DSP) ? Onko tuo siis Logic 7 ?

    Minkälaisia tyyppivikoja mahtaa näissä olla ? Ainakin lueskellut, että koneen jäähdytysnesteen "kokoojaputki" koneen sisällä tuppaa vuotamaan ilmeisesti päässä olevasta tiivisteestä ? Onko tähän olemassa helpompaa korjaustapaa ennakkoon, kuin koko koneen avaaminen ? Jotain luin, että vesipumpun irrottamalla saadaan vika korjattua, kun laitetaan jokin metallinen "adapteri" tuosta vesipumpun kautta sisään?

    Sitten perus tiivisteiden vuotamista varmaankin, sekä jotain muita tiivisteitä (venttiilivarren kumit ei kai näissä N62B48 koneissa ole niinkään ongelma?) ? Paljonko näihin kannattaa rahaa pitää valmiina ja miten mahtaa oireilla muutoin kuin öljyn kulumisena ?

    Ilmeisesti asb moduuli on myös suht heikko näissä? Disa venttiili, vanokset (4kpl?) myöskin varmaan ääntää, jos vaativat huoltoa, ei niinkään anna vikakoodia ?

    Onko laittaa mahdollisia vikakohteita ja vastauksia kysymyksiin. Jos kaupoille päästään, niin varmaan tärkein on ottaa ISTA mukaan ja lukea ennen ajoa koodit ja ajon jälkeen ? Minkälaista kulutusta odotettavissa 80% maantie 20% kaupunkiajossa (10-12l), RE85 mahdollisuus järkevä ?

    Laittelen huomenna tänne vaikka asioita mitä tässä on jo huollettu, kuulemma iso nippu huollettua.
    Last edited by Sisäänajettu; 22-01-2020, 21:04.

    BMW i3 60Ah REx -14
    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5005
      • Paimio

      Originally posted by Sisäänajettu View Post
      Ilmeisesti ilma-alusta on näissä vakiona, mutta tätä ei ? S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive", mikä tuo mahtaa olla ja aiheuttaako enemmän päänvaivaa, kuin hyötyä ? Kuinka luotettava ilma-alusta mahtaa olla näillä kilometreillä ja 14v ikäisenä ?

      Mikä mahtaa olla paras mahdollinen stereosetti näihin, vai onko tässä autossa jo se (S677 HiFi System Professional DSP) ? Onko tuo siis Logic 7 ?

      Minkälaisia tyyppivikoja mahtaa näissä olla ? Ainakin lueskellut, että koneen jäähdytysnesteen "kokoojaputki" koneen sisällä tuppaa vuotamaan ilmeisesti päässä olevasta tiivisteestä ? Onko tähän olemassa helpompaa korjaustapaa ennakkoon, kuin koko koneen avaaminen ? Jotain luin, että vesipumpun irrottamalla saadaan vika korjattua, kun laitetaan jokin metallinen osa tuosta vesipumpun kautta sisään?

      Sitten perus tiivisteiden vuotamista varmaankin, sekä jotain muita tiivisteitä ? Paljonko näihin kannattaa rahaa pitää valmiina ja miten mahtaa oireilla muutoin kuin öljyn kulumisena ?

      Ilmeisesti asb moduuli on myös suht heikko näissä?

      Onko laittaa mahdollisia vikakohteita ja vastauksia kysymyksiin, jos kaupoille päästään, niin varmaan tärkein on ottaa ISTA mukaan ja lukea ennen ajoa koodit ja ajon jälkeen ? Minkälaista kulutusta odotettavissa 80% maantie 20% kaupunkiajossa (10-12l), RE85 mahdollisuus järkevä ?

      Ei ole todellakaan ilma-alustaa vakiona...onko edes saanut? Taka-akselille on lisävarusteena on ilmapussit saanut.

      Adaptive Drive on säätyvä iskunvaimennus?

      Hifi System DSP = Logic 7.

      Takaluukun hydraulimoottori yleensä vissiin se heikko kohta...joskus voi vaan nestekin karata, jos moottori käy niin nesteen lisäyksellä voinee selvitä.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 506
        • Helsinki

        Originally posted by TheRipper View Post
        Ei ole todellakaan ilma-alustaa vakiona...onko edes saanut? Taka-akselille on lisävarusteena on ilmapussit saanut.

        Adaptive Drive on säätyvä iskunvaimennus?

        Hifi System DSP = Logic 7.

        Takaluukun hydraulimoottori yleensä vissiin se heikko kohta...joskus voi vaan nestekin karata, jos moottori käy niin nesteen lisäyksellä voinee selvitä.
        Kiitoksia tiedosta, onkohan kyseinen varuste juurikin taka-akselin ilmajouset S220 Self-Levelling Suspension ?

        Edessä on siis normaalit jouset, mutta joka nurkassa ilmeisesti säätyvät iskunvaimentimet ?

        Oliko Logic 7 paras äänentoisto mitä sai vai oliko vielä joku hifimpi setti olemassa ?

        Jos takaluukun moottori on rikki, niin kuinka iso homma ja kallis osa mahtaa olla ? Pitäisikö moottorin ääntää, jos kunnossa vaikka kontti ei aukeaisikaan ?

        Muihin kysymyksiin myös saa vastailla vapaasti kaikki

        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14426
          • Oulu

          Hydraulipumpun hurinan kyllä kuulee, jos päälle lähtee. Pumppu näissä on kaikista varmin osa tuosta systeemistä. Jos pumppu pyörii, niin todennäköisesti ite sylinteri vuotaa sieltä männän välistä (öljyt siis vähissä) ja todennäköisesti myös kaasujouset on loppu, eikä jaksa välttämättä nostaa kontin kantta ilman avustusta. Molemmat omaan vaihtaneena...

          Tuo S220 on tosiaan takapään ilmajouset ja adaptive driveen kuuluu aktiivivakaajat, jotka tahtoo iän myötä vuotaa. Taakse olen omaan vakaajan kerran vaihtanut.
          Last edited by zener; 22-01-2020, 23:26.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Sisäänajettu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2018
            • 506
            • Helsinki

            Originally posted by zener View Post
            Hydraulipumpun hurinan kyllä kuulee, jos päälle lähtee. Pumppu näissä on kaikista varmin osa tuosta systeemistä. Jos pumppu pyörii, niin todennäköisesti ite sylinteri vuotaa sieltä männän välistä (öljyt siis vähissä) ja todennäköisesti myös kaasujouset on loppu, eikä jaksa välttämättä nostaa kontin kantta ilman avustusta. Molemmat omaan vaihtaneena...
            Kiitoksia tiedosta! Eli helpoimmalla voi päästä öljynlisäyksellä (10€), jos joutuu ostamaan uudet kaasujouset (vajaa 100€ paikkeilla?) tai koko pumppu uusiksi olisi varmaan useampi satanen? Kiitoksia, tähän saatu hieman selvennystä.

            BMW i3 60Ah REx -14
            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14426
              • Oulu

              Niin, sehän on suljettu systeemi, että jos öljyt on vajaana niin jostain vuotaa ja yleensä se sylinteri. Sylinteri maksoi 225€ ja kaasujouset oli muistaakseni n. 130€ pari ja sai vain alkuperäisenä.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Sisäänajettu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2018
                • 506
                • Helsinki

                Originally posted by zener View Post
                Niin, sehän on suljettu systeemi, että jos öljyt on vajaana niin jostain vuotaa ja yleensä se sylinteri. Sylinteri maksoi 225€ ja kaasujouset oli muistaakseni n. 130€ pari ja sai vain alkuperäisenä.
                Kiitokset, eli tuollaisiin summiin pitää valmistautua mahdollisesti

                BMW i3 60Ah REx -14
                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5005
                  • Paimio

                  Originally posted by Sisäänajettu View Post
                  Oliko Logic 7 paras äänentoisto mitä sai vai oliko vielä joku hifimpi setti olemassa ?

                  Individual Audiio oli paras, mutta DSP on enemmän kuin hyvä!


                  Originally posted by zener View Post
                  Tuo S220 on tosiaan takapään ilmajouset ja adaptive driveen kuuluu aktiivivakaajat, jotka tahtoo iän myötä vuotaa. Taakse len omaan vakaajan kerran vaihtanut.
                  Olikos näissä nyt sitten jo niin että tuo Adaptive Drive sisälsi sitten molemmat EDC:n ja DD:n?


                  Kannattaa muuten sitten tarkistaa että auton takapää on vaakatasossa eikä jompi kumpi puoli laske...tarkoittaa vuotavaa pussia ja sekin muutaman saturaisen maksaa. Tosin ei vissiin näissä ihan niin yleinen ongelma ole kuin F-sarjan farkuissa...
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14426
                    • Oulu

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Individual Audiio oli paras, mutta DSP on enemmän kuin hyvä!




                    Olikos näissä nyt sitten jo niin että tuo Adaptive Drive sisälsi sitten molemmat EDC:n ja DD:n?
                    Jep, L7 on kyllä varsin mainio.

                    Ja kyllä tuo varustekoodi sisältää faceliftissä molemmat.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 506
                      • Helsinki

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Individual Audiio oli paras, mutta DSP on enemmän kuin hyvä!




                      Olikos näissä nyt sitten jo niin että tuo Adaptive Drive sisälsi sitten molemmat EDC:n ja DD:n?


                      Kannattaa muuten sitten tarkistaa että auton takapää on vaakatasossa eikä jompi kumpi puoli laske...tarkoittaa vuotavaa pussia ja sekin muutaman saturaisen maksaa. Tosin ei vissiin näissä ihan niin yleinen ongelma ole kuin F-sarjan farkuissa...
                      Jees, eiköhän tuolla dsp:lläkin pärjäisi... Varmaan E65 DSP huomattavasti parempi, kuin esim. E60/E90 ?

                      Mikä tuo DD oikein on?

                      Joo, pitää katsoa, että perä on molemmilla puolilla samalla tasolla, ei kai siinä sen kummempaa ole...

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5005
                        • Paimio

                        Originally posted by Sisäänajettu View Post
                        Jees, eiköhän tuolla dsp:lläkin pärjäisi... Varmaan E65 DSP huomattavasti parempi, kuin esim. E60/E90 ?

                        Mikä tuo DD oikein on?

                        Joo, pitää katsoa, että perä on molemmilla puolilla samalla tasolla, ei kai siinä sen kummempaa ole...
                        Ihan sama DSP se on kuin noissakin. Mutta hyvähän se on niissäkin...ja oli hyvä jo E39.

                        DD = Dynamic Drive eli siis hydrauliset kallistuksen vakaimet. Ehkä paras varuste mikä itsellä on ollut missään autossa.

                        Jos auto yön yli seissyt niin sitten ainakin näkee hyvin vuotaako vaiko eikö.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • Sisäänajettu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2018
                          • 506
                          • Helsinki

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Ihan sama DSP se on kuin noissakin. Mutta hyvähän se on niissäkin...ja oli hyvä jo E39.

                          DD = Dynamic Drive eli siis hydrauliset kallistuksen vakaimet. Ehkä paras varuste mikä itsellä on ollut missään autossa.

                          Jos auto yön yli seissyt niin sitten ainakin näkee hyvin vuotaako vaiko eikö.
                          Joo, itsellä huonot muistot aikoinaan E87 DSP hifeistä, ei ollut kyllä kovin ihmeelliset...

                          Ok, kiitos selvennyksestä. Parantaako tuo ajo-ominaisuuksia missä mielessä ja onko kuinka luotettava varuste ? Onko kallis korjailla tuo, jos menee rikki ?

                          BMW i3 60Ah REx -14
                          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14426
                            • Oulu

                            Vakaajat maksaa n. 1500€ kpl ja joskus venttiiliblokikin on näissä vuotanut. Itse tosin laitoin käytetyn vakaajan vuotavan tilalle, jonka tilasin jenkeistä vähän ajetusta. Toistaiseksi mennään jo toista vuotta ilman vuotoja. Ja tuo käytetty vakaaja maksoi 70€.

                            Ja on kyllä mukava ajaa tuommonen möhkäle, kun ei mutkiin kallistele ollenkaan.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Sisäänajettu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2018
                              • 506
                              • Helsinki

                              Originally posted by zener View Post
                              Vakaajat maksaa n. 1500€ kpl ja joskus venttiiliblokikin on näissä vuotanut. Itse tosin laitoin käytetyn vakaajan vuotavan tilalle, jonka tilasin jenkeistä vähän ajetusta. Toistaiseksi mennään jo toista vuotta ilman vuotoja. Ja tuo käytetty vakaaja maksoi 70€.

                              Ja on kyllä mukava ajaa tuommonen möhkäle, kun ei mutkiin kallistele ollenkaan.
                              Jees, kyllähän tuo varmaan ehjänä on aika passeli varuste tällaiseen laivaan

                              Mitenkä tuon saa selville testiajossa, että onko kyseinen varuste ehjänä?

                              Mitenkä muuten tuon N62B48TU koneen kestävyys? Onko elämää vielä edessä ja mitä tulisi tarkastaa koe-ajolla ja mihin tulisi varautua?

                              Laatikko on ilmeisesti ZF 6HP26 ? Ilmeisesti suht varma laatikko, kunhan öljyjä vaihtelee ja tiivisteitä mekatroniikan puolelta ? Vaihtojen tulee olla huomaamattomia ja ei nykimisiä varmaan edes kylmänä (paitsi pari ekaa vaihtoa) ?

                              Muita kohteita mitä tulisi tarkistaa/mahdollisesti herkkiä vioille?

                              BMW i3 60Ah REx -14
                              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5005
                                • Paimio

                                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                                Mitenkä tuon saa selville testiajossa, että onko kyseinen varuste ehjänä?
                                Jos ei kallistele mutkiin niin toimii. Alta päin sen varmaankin näkee vuotaako vai ei.


                                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                                Mitenkä muuten tuon N62B48TU koneen kestävyys? Onko elämää vielä edessä ja mitä tulisi tarkastaa koe-ajolla ja mihin tulisi varautua?
                                Antaa ainakin käydä tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ja sitten polkaisee kaasun pohjaan jos pölläyttää sinistä niin venttiilivarren kumit vuotaa...se kait ihan tyyppivika näissä.
                                Toinen on se jäähdytysvesiputki imusarjan alla. Tähänkin on Amerikan pojat keksineet toimivan ratkaisun.

                                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                                Laatikko on ilmeisesti ZF 6HP26 ? Ilmeisesti suht varma laatikko, kunhan öljyjä vaihtelee ja tiivisteitä mekatroniikan puolelta ? Vaihtojen tulee olla huomaamattomia ja ei nykimisiä varmaan edes kylmänä (paitsi pari ekaa vaihtoa) ?
                                Tuo 6HP on varmasti ZF surkein laatikko koskaan. Mekatroniikkavikoja ilmenee aika paljon. Tosin suurin osa johtuu siitä että öljyjä ei ole koskaan vaihdettu kun ei kuulu huolto-ohjelmaan.
                                Koeajolla kannattaa 80km/h vauhdissa laittaa vakkari päälle ja katsoa seilaako kierrokset yhtään tasaisella....jos seilaa niin sitten on mekatroniikassa vikaa. Eihän tuo nyt mahdoton remontti ole uudet palikat laittaa mutta kallis toki jos ei itse voi hommaan ruveta. 2500€+ (?)
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎