Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 330
    • pirkkala

    Originally posted by Masander View Post
    Huomenta, jätti facelift 730d tien varteen, ja auto meni kokonaan mykäksi edes avainta ei saa ulos, hätävilkkuja ei saa päälle, käsijarru herjas, takakontti ei aukea jne. Aamulla siis käynnistyi normaalisti, muutaman minuutin ajon jälkeen alkoi herjata vaihteistoa, jarruja, ohjausta jne ja tehostukset tippui pois jossain vaiheessa.

    Eilen ajoin joitain kymmeniä kilometrejä ilman ongelmia eikä viimeisen 10-15 tkm ole ollut ongelmia eli ihan puskista tuli.

    Kenelläkään vastaavia kokemuksia tai ideoita mikä vois olla vikana?
    Olisko virta finaalissa jostain syystä. Syttyikö laturin valo? Onko dampperi kunnossa? (kampiakselin värinänvaimennin http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ration_damper/)
    - E65 730d 2003

    Comment

    • Masander
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2010
      • 1394
      • Dingolfing

      Originally posted by hetfield View Post
      Olisko virta finaalissa jostain syystä. Syttyikö laturin valo? Onko dampperi kunnossa? (kampiakselin värinänvaimennin http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ration_damper/)
      Virtahan sieltä oli loppu ihan täysin. Apustartterin avulla laakista käyntiin eikä mitään herjoja missään. Se, miksi virrat hävis on toistaiseksi mysteeri.

      Edit. latausjännite oli startterin mukaan jotain about 15V?
      Last edited by Masander; 19-10-2015, 11:07.
      sigpic

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4963
        • Paimio

        Originally posted by Masander View Post
        Virtahan sieltä oli loppu ihan täysin. Apustartterin avulla laakista käyntiin eikä mitään herjoja missään. Se, miksi virrat hävis on toistaiseksi mysteeri.

        Edit. latausjännite oli startterin mukaan jotain about 15V?
        Akku oikkarissa? Tosin jos latausjännite on yli 15 voi säädinkin olla tiensä päässä jo.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • hetfield
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2013
          • 330
          • pirkkala

          Tippuiko tehostus kokonaan pois? Siis ratin kääntäminen ei heiveröisemmältä onnistu?
          Seuraa nyt sitä hihnapyörää, ei se sähkön puuttuminen pitäisi tehostukseen vaikuttaa... ainakaan paljoa (versiosta riippuen säätyy hieman).

          Tuo latausjännite olisi kiva selvittää, koska jossain prujussa lukee, että voi olla jopa 16v.
          - E65 730d 2003

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4963
            • Paimio

            Originally posted by hetfield View Post
            Tuo latausjännite olisi kiva selvittää, koska jossain prujussa lukee, että voi olla jopa 16v.
            Se olisi kyllä jo aivan liikaa akun kestävyyttä ajatellen.

            Nämähän lataavat hieman "normiautoa" suuremmalla jännitteellä ymmärtääkseni tuon AGM-akun takia, mutta alle 15 sen silti täytyy olla. Näin ainakin maallikon silmin ajateltuna.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Masander
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2010
              • 1394
              • Dingolfing

              Originally posted by hetfield View Post
              Tippuiko tehostus kokonaan pois? Siis ratin kääntäminen ei heiveröisemmältä onnistu?
              Seuraa nyt sitä hihnapyörää, ei se sähkön puuttuminen pitäisi tehostukseen vaikuttaa... ainakaan paljoa (versiosta riippuen säätyy hieman).

              Tuo latausjännite olisi kiva selvittää, koska jossain prujussa lukee, että voi olla jopa 16v.
              Tarkennan tota aamuista tekstiä sen verran että tehostus ei tippunut kokonaan pois vaan heikkeni ja autosta tuli jotenkin "levoton"

              Eli ajoonlähdön jälkeen (starttasi normaalisti) kaikki oli ok kunnes hetken päästä ensimmäinen oire oli herja seisontajarrusta. Sen jälkeen alkoi keskikonsolin seudulta kuulumaan sähkömoottorin(??) kuuloista surinaa/suhaduksia tjsp, sitten tuli herjaa vaihteistosta, navi ja mittaristo alkoi vilkkumaan mutta en osaa sanoa syttyikö latauksen merkkivalo.

              Auto siitä sit tiensivuun ja virrat pois. sen jälkeen koko auto meni täysin mykäksi, avainta ei saanut ulos pesästä eikä edes hätävilkut toimineet mikä oli vähän hiton vaarallista aamuhämärässä ku tumma auto tienreunas..

              Startterilla lähti kaikesta huolimatta käyntiin normaalisti ja sen irroituksen jälkeen auto ajettiin omin avuin hinurin kyytiin.

              Auton on siis vm. -08 ja ml 180tkm jos sillä jotain merkitystä on asiaan.
              Last edited by Masander; 19-10-2015, 12:58.
              sigpic

              Comment

              • hetfield
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 330
                • pirkkala



                Pistä viestiä jollekkin turun alueen aktiiville, jolta diagnostiikka onnistuu.

                EDIT: Tuossa läppää Power modulesta: https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...WoUs1Q&cad=rja Varsinkin sivu 15.
                Last edited by hetfield; 19-10-2015, 14:09.
                - E65 730d 2003

                Comment

                • SaKamu
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2015
                  • 30
                  • Valkeakoski

                  Originally posted by hetfield View Post
                  http://workshop-manuals.com/bmw/7_se...steering_gear/

                  Tehtaan ohje kehottaa tiputtamaan koko apurungon.
                  Kovin paljoa ei tuosta tietoa löydy, mutta raportoi tännekkin jos saat vaihdettua. Taitaa itselläkin olla edessä

                  Ok. Ei olekkaan sitten ihan pikku juttu, mutta kai se on kotonakin vaihdettavissa . Onkos kaikissa E65 ja E66 malleissa sama hammastanko?

                  Samu

                  Comment

                  • e65 730d
                    Newbiemmer
                    • Aug 2013
                    • 16
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by SaKamu View Post
                    Ok. Ei olekkaan sitten ihan pikku juttu, mutta kai se on kotonakin vaihdettavissa . Onkos kaikissa E65 ja E66 malleissa sama hammastanko?

                    Samu
                    Vaihdatin omaani viime syksynä Tallinnassa, aika iso työmaa siinä on :think

                    Comment

                    • Masander
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2010
                      • 1394
                      • Dingolfing

                      Olikin sitten hieman mystisempi tuo edellämainittu sähkövika:think

                      Auto tutkittu BMW:llä ja mitään varsinaista vikaa ei koskaan löytynyt..

                      Vikakoodit luettu, akku tarkastettu, akunkenkä käytetty irti, laturi tarkastettu jne.

                      Autolla ajettu tänään muutama sata km ja toimii niinkuin pitääkin..

                      Jossain vaiheessa jos vika ilmenee uudelleen niin sitten varmaan tilaamaan noi modulet?
                      sigpic

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        No perkele, ajattelinkin että olikohan jotenkin tutun näköinen ukko eilen tiskillä,en vaan saanut päähän ketä. Mitä sivukorvalla kuuntelin niin suut ja korvat täyteen lykättiin taas täyteen sontaa. Jos vika uusii niin ajelehan käymään niin katsotaan kerralla kuntoon
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Teemu
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 829
                          • Vantaa

                          Sarjassamme outoja kysymyksiä tietäjille.

                          Pystyykö E65:een retrofittaamaan Dynamic Driven (eli aktiiviset kallistuksenvakaajat).

                          Riittääkö kallistuksenvakaajien vaihto + koodaus - eli onkohan autossa jo muuten tarvittavat ohjausyksiköt, anturit ja johdotuksen olemassa?
                          | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Teemu View Post
                            Sarjassamme outoja kysymyksiä tietäjille.

                            Pystyykö E65:een retrofittaamaan Dynamic Driven (eli aktiiviset kallistuksenvakaajat).

                            Riittääkö kallistuksenvakaajien vaihto + koodaus - eli onkohan autossa jo muuten tarvittavat ohjausyksiköt, anturit ja johdotuksen olemassa?
                            Vaatiihan se vähän muutakin kuten tandem öljypumpun, eri säiliön ja hydraulilinjojen veto eteen sekä taakse. Ja toki vaatii hydrauliyksikön, ohjainboksin sekä kasan piuhoja yms.
                            Eikai mahdoton mutta aika isotöinen.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Teemu
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 829
                              • Vantaa

                              Originally posted by Supa View Post
                              Vaatiihan se vähän muutakin kuten tandem öljypumpun, eri säiliön ja hydraulilinjojen veto eteen sekä taakse. Ja toki vaatii hydrauliyksikön, ohjainboksin sekä kasan piuhoja yms.
                              Eikai mahdoton mutta aika isotöinen.
                              Jep, kiitos.... ei kuulosta kannattavalta puuhalta.

                              (olin jotenkin kuvitellut järjestelmän olevan sähkötoiminen - mutta eipä taida tarkemmin mietittynä saada sähköllä tuohon riittäviä voimia aikaiseksi)
                              | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4963
                                • Paimio

                                Originally posted by Teemu View Post
                                Jep, kiitos.... ei kuulosta kannattavalta puuhalta.

                                (olin jotenkin kuvitellut järjestelmän olevan sähkötoiminen - mutta eipä taida tarkemmin mietittynä saada sähköllä tuohon riittäviä voimia aikaiseksi)
                                Ei kyllä se ihan hydraulinen on. Käyttää ohjaustehostinöljyä.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎