Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 5140
    Newbiemmer
    • Sep 2017
    • 8
    • Järvenpää

    Akku kunnolla kiinni, vikakoodeja melkoinen kasa mutta ei overvoltagea. Undervoltagea kyllä senkin edestä. Osa voi johtua siitä kyllä että olen soitin ja navi irti ajellut?
    Attached Files

    Comment

    • 5140
      Newbiemmer
      • Sep 2017
      • 8
      • Järvenpää

      Originally posted by 5140 View Post
      Akku kunnolla kiinni, vikakoodeja melkoinen kasa mutta ei overvoltagea. Undervoltagea kyllä senkin edestä. Osa voi johtua siitä kyllä että olen soitin ja navi irti ajellut?
      Hommasin käytetyn power modulen ja auto alko rokkaa, kiitos vinkeistä

      Comment

      • junkkri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 664
        • Järvenpää

        Originally posted by junkkri View Post
        ja vaihdettiin takuuseen. Nyt on pelannut 3pv, mutta moottorin valo syttyi n.30km jälkeen ja vikakoodit 00272C ja 00272D. Nollatiin koodit, eikä ole tulleet uudestaan.
        Mitähän nuo koodit "tarkoittivat"
        Löytyi tämmöinen ; additive mixture adaptation bank 1/bank 2-control limit reached. Edelleen mitä tarkoittaa??
        Nyt on vaihdettu jälleen 2xtermostaatti ja kolmannen kerran alkuperäinen TAKUUSEEN ja edelleen e65/N62 bensa lämmöt ei nouse kuin 70-75c ??
        Vaihdon jälkeen toimi aina n.kuukauden!?
        Arvauksia/tietoa!
        Last edited by junkkri; 14-02-2021, 11:59.

        Comment

        • junkkri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 664
          • Järvenpää

          Lämmöistä e65 745b edelleen

          eli nyt ei vaihdettu termaria vaan tehtiin testejä. Vastaus liitteenä!
          Piilovalikosta asteet luokkaa 75 C ja ei kuulemma näytä moottorin lämpöjä, vaan nesteen lämpöä???
          Mitä mieltä porukat!?
          Last edited by junkkri; 18-10-2022, 09:35.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by junkkri View Post
            eli nyt ei vaihdettu termaria vaan tehtiin testejä. Vastaus liitteenä!
            Piilovalikosta asteet luokkaa 75 C ja ei kuulemma näytä moottorin lämpöjä, vaan nesteen lämpöä???
            Mitä mieltä porukat!?
            Olet nähnyt valikosta kuitenkin noita 100+ asteen lämpöjä aiemmin?



            Kuumalla puolella tuo on kuvassakin
            Toisekseen sanoisin että alumiini koneet lämpeävät nopeammin.

            Mikä korjaamo tuollaisia puhuu?

            Comment

            • junkkri
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 664
              • Järvenpää

              mm kun vein auton huoltoon, niin lämmö oli 102c. Elikkäs välillä nousee lämmöt js välillä sitten ei.Tosiaan 3x vaihdettu termari ja viimeinen on alkuperäinen!? Kun lämmöt alle 80C niin aika viileää sisällä.Kun lämmöt 75C ja valoissa tippuu vielä 2-3C.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by junkkri View Post
                mm kun vein auton huoltoon, niin lämmö oli 102c. Elikkäs välillä nousee lämmöt js välillä sitten ei.Tosiaan 3x vaihdettu termari ja viimeinen on alkuperäinen!? Kun lämmöt alle 80C niin aika viileää sisällä.Kun lämmöt 75C ja valoissa tippuu vielä 2-3C.
                Kyllä niiden pitäisi tuonne sadan päälle mennä.

                Omassa E85 käyttöisessä E38:ssa olen kyllä huomannut että jos puhallus on automaatilla reilummalla pakkasella heti lähdettäessä eivät lämmöt nouse tarpeeksi ihan pienellä matkalla. Kun moottori pääsee +90 niin sitten pysyy kyllä automaatillakin lämpöä koneessa tarpeeksi.

                Comment

                • junkkri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 664
                  • Järvenpää

                  Tässä oli pointti se, että moottorin lämpöä "ei mitata" vaan veden!? Vastuksella avataan ja suljetaan termaria?? Tuleeko siis 105C sillä vastuksen lämmityksellä???? MAP systeemi??? Piilovalikko näyttää siis minkä lämmön???
                  Ymmärsinköhän huollon jutut oikein?

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by junkkri View Post
                    Tässä oli pointti se, että moottorin lämpöä "ei mitata" vaan veden!? Vastuksella avataan ja suljetaan termaria?? Tuleeko siis 105C sillä vastuksen lämmityksellä???? MAP systeemi??? Piilovalikko näyttää siis minkä lämmön???
                    Ymmärsinköhän huollon jutut oikein?
                    Siis nesteen lämpöähän näissä autoissa mitataan se tosin on aika hyvin kuvaava moottorin lämpöön.

                    Lämpö mitataan juuri ennen termostaattia ja se termostaatin lämmitys ei nosta tuota arvoa yhtään. Mittaristossa näkyy siis moottorin sisäinen jäähdytysnesteen lämpötila.

                    Mekaanisen termostaatin avautuminen on tuo 105 ja siihen koneen lämmöt kyllä pitäisi mennä suht suosiolla jos termostaatti on ihan iskuissaan. Termostaatin lämmityksen kytkeytyessä alkavat lämmöt siis laskea tuosta.

                    Comment

                    • junkkri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 664
                      • Järvenpää

                      En tiedä oikein, että mikä/mitä tuo MAP oikein vaikuttaa? Pitänee varmaan soittaa tuonne pajalle!?

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by junkkri View Post
                        En tiedä oikein, että mikä/mitä tuo MAP oikein vaikuttaa? Pitänee varmaan soittaa tuonne pajalle!?
                        MAP on se ohjattu termostaatti.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          Dokkari on vanhemmasta motista, mutta hyvin pitkälle pätee myös N62:n osalta.

                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • junkkri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 664
                            • Järvenpää

                            Tarkoitta siis,että piilovalikon lämpö minulla 75C ja sisälle ei kovin lämmintä niin kaikki Ok? Välillä nousee piilovalikossa siis 103C ja puhalttaa "kuumaa" sisälle?
                            Onko "moottorin" lämpötila eri kuin veden lämpötila?? Lohkossa ei kait ole lämpötila anturia??
                            Last edited by junkkri; 22-02-2021, 09:51.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by junkkri View Post
                              Tarkoitta siis,että piilovalikon lämpö minulla 75C ja sisälle ei kovin lämmintä niin kaikki Ok? Välillä nousee piilovalikossa siis 103C ja puhalttaa "kuumaa" sisälle?
                              Onko "moottorin" lämpötila eri kuin veden lämpötila?? Lohkossa ei kait ole lämpötila anturia??
                              Se että se on 75 tarkoittaa että kaikki ei ole OK. Joko N62 ajaa tuossa kohtaa seoksia edes lambdoilla?

                              Nouseeko lämpö paremmin jos pienennät puhallusta automaatilta?

                              Kaikissa tietämissäni autoissa "moottorin" lämpötila on jäähdytysnesteen lämpö.
                              Lämpö eri puolilla moottoria voi olla aika paljonkin eri esim. pakoaukkojen ympäristö joten jäähdytysnesteen lämpö on hyvä mittapuu tuolle.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4974
                                • Paimio

                                Originally posted by junkkri View Post
                                Onko "moottorin" lämpötila eri kuin veden lämpötila??
                                Moottorin lämpötila ON jäähdytysnesteen lämpötila autossa kuin autossa...mistäs sitä muuten mittaisi?

                                Joissain tosin ilmoitetaan myös moottoriöljyn lämpötila, mutta se ei ole läheskään yhtähyvä indikaattori.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎