Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suppari
    replied
    Valvetronic?

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Tulipa mieleen kysyä uteliaisuuttani

    Alustuksena että auto käy tasaisesti ym...

    Mutta kiinnitin huomiota imusarjan suunnalta tulevasta satunnaisesta äänestä. Ei kuulu aina tai en ainakaan kiinnitä huomiota. Siis tulee jaksottain.

    Ääni on vähän samanlainen kuin kahvinkeittimen porina . Ensin arvelin että päriseekö tuo koneen päällysmuovi mutta ääni kuului ilman sitäkin. Yritin paikantaa ääntä mutta en kyllä saanut selville mistä tulee. Kävi jo mielessä onko imusarjassa jotain ylimäärästä.
    Selkeästi imusarjan suunnalta eikä esim kansista.

    Moottori oli n62b36

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Okei...
    Täytyy oikein tarkistaa mutta minusta omassani ei edes tuolla iDrivessa ole puhallusnopeuden valitsemista vain suuntauksen...

    Syttyykö muuten se valo siihen auto-nappiin?

    Voihan tuo olla että on erilainen systeemi kokonaisuudessaan tuo kuin tämä omani:
    Attached Files

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Ahaa...ai näitä oli semmoisiakin? Minä luulin että ainoa variaatio oli se missä vain yksi "auto" näppäin. Onkohan tuossa toiminnassakin sitten tuon verran eroa? Vai onko sulla autonäppäin rikki?

    Mulla siis tälläinen säätöpaneeli, ja tosiaan autonapin painaminen ei saa puhallinta auto toiminnolle, vaihtuu ainoastaan i-driven valikon kautta, kuuluukohan sen olla tollanen:think
    Last edited by *PexU*; 16-12-2014, 20:19.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Mulla on siis tämä akuankka malli, jossa vain yksi puhaltimen säätö namiska, joka siis kuskinpuolella
    Ahaa...ai näitä oli semmoisiakin? Minä luulin että ainoa variaatio oli se missä vain yksi "auto" näppäin. Onkohan tuossa toiminnassakin sitten tuon verran eroa? Vai onko sulla autonäppäin rikki?

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Pitäisi sen vaihtua kyllä...molemmilta puoliltakin...tai voi olla niin että matkustajan puolen auto vaihtaa vain matkustajan puolen tilan ja kuskin puolen omansa...nyt en ihan tarkkaan muista.

    Puhalluksen suunnat pitänee valita iDriven kautta (jos siellä on omat säädöt) mutta puhaltimien nopeudet kyllä menevät automatiikkaan auto-näppäimestä...ainakin minulla siis.
    Mulla on siis tämä akuankka malli, jossa vain yksi puhaltimen säätö namiska, joka siis kuskinpuolella

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Juuh! Kiitoksia vaan tiedosta, eipä olisi tullut mieleenkään, täytyy testata heti kun pääsen taas auton rattiin illemmalla. Muistaakseni ei vaihdu (mulla) autoksi nappia painamalla:think
    Pitäisi sen vaihtua kyllä...molemmilta puoliltakin...tai voi olla niin että matkustajan puolen auto vaihtaa vain matkustajan puolen tilan ja kuskin puolen omansa...nyt en ihan tarkkaan muista.

    Puhalluksen suunnat pitänee valita iDriven kautta (jos siellä on omat säädöt) mutta puhaltimien nopeudet kyllä menevät automatiikkaan auto-näppäimestä...ainakin minulla siis.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Joo mutta huomasin omassani että ne nappulan pykälät ei oo ihan yks yhteen mitä lukema on digitoituna.
    Nuppi voi siis jäädä johonkin tilaan jossa pienikin tärähdys muuttaa arvoa näytöllä ja pudottaa automaatilta tällöin manuaalille.
    Voin olla väärässäkin mutta eipä tuon testaus ny mitään maksa.
    Juuh! Kiitoksia vaan tiedosta, eipä olisi tullut mieleenkään, täytyy testata heti kun pääsen taas auton rattiin illemmalla. Muistaakseni ei vaihdu (mulla) autoksi nappia painamalla:think

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Jep samalla tavalla teki entinen e61 tietyllä puhaltimen asennolla. Sitä vaan meinasin ettei sitä auto asentoa tarvitse idriven kautta takaisin muuttaa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Joo mutta huomasin omassani että ne nappulan pykälät ei oo ihan yks yhteen mitä lukema on digitoituna.
    Nuppi voi siis jäädä johonkin tilaan jossa pienikin tärähdys muuttaa arvoa näytöllä ja pudottaa automaatilta tällöin manuaalille.
    Voin olla väärässäkin mutta eipä tuon testaus ny mitään maksa.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Ja eikö se automaatti asento mene myös takaisin päälle kun painaa AUTO nappia?

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kokeile säätää puhallusvoimakkuusnamiska vähän eri asentoon.
    Ok, koitetaas, btw, mitäs merkitystä tuolla on, jos puhallin autolla:think Ihan vaan tyhmyyttäni kyselen

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kokeile säätää puhallusvoimakkuusnamiska vähän eri asentoon.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Dodiih! Taas olisi muutama mieltä askarruttava asia autossa
    Minkähän vuoksi auto asento häviää puhaltimesta itsestään ja muuttuu manuaaliksi, ja se täytyy aina käydä itse i-drivestä muuttamassa takaisin autoksi. Tätä tapahtuu aina silloin tällöin, joskus saattaa mennä päiviä ettei tapahdu, joskus taas useita kertoja päivässä. Ilmastointi on juuri täytetty eikä siinä ollut vuotoja, tosin kuulemma viimeinen 700-800gr kylmäainetta ei suostunut enää painumaan järjestelmään koneella...?, ja järjestelmässä oli kuulemma paljon nestettä jonka kone kyllä poisti. Auto kyllä puhaltaa kylmää ihan ok.

    Sitten seuraavaa, paikallaan käännettäessä kuuluu "paukkumista" ohjauksesta, mutta kun kääntää vauhdissa, vaikka hiljaisessakin pauketta ei sieltä kuulu. Edessä toki muutenkin klappia (kolisee) tällä hetkellä ja auto on menossa muutaman vkon sisällä pajalle. Liittyykö ohjauksen "paukkuminen" kenties tähän:think

    Kiitoksia taas
    Last edited by *PexU*; 24-04-2014, 12:26.

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Joskus kertoilin täälläkin että mun autoa (735Li) vaivasi satunnainen starttaus vika. Eli varsinkin päivän seisoneena ja kylmänä/kosteana aamuna starttaus oli kuin vanhaa kaasariautoa. Tuntui juuri siltä kuin kerryttäisi bensanpainetta ja hiljalleen lähti käymään. Vikakoodeja ei antanut.

    Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyi useampikin saman kaltainen tapaus ja kaikissa oli korjaantunut bensapumpun vaihdolla. Itsekkin tietenkin sitten sitä epäilin koska oireet oli prikulleen samanlaiset.

    Mutta nyt selvisikin vika kun auto kävi venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa:

    Nokan asentoanturi (sensor B, Bank2) ei ollut millään kiinni!
    Siitä oli kiinnitys rikottu ja sitten vaan jätetty siihen oman onnen nojaan. Jännä sinänsä että minkäänlaisia käyntihäiriöitä ollut enkä kyllä kulutuksessakaan huomannut outoa. Myöskin vedot mun mielestä normaalit. Nyt tuli uusi anturi kun vanha otti vähän siipeensä lisää korjauksessa ja auto antoi nyt vikakoodia anturille, jonka myös huomasi ajossa (alavääntö kokonaan poissa ja kulutus 1.5L/100km kovempi).

    Täyttä varmuutta nyt vielä ole, mutta kyseinen vika ei ole anturin kiinnityksen jälkeen ilmennyt kertaakaan. Kumminkin ennen teki vähintään joka kolmas aamu ja nyt menty toista viikkoa ongelmitta. Muutenkin käyntiin lähtö vaivattoman oloista.

    Ai niin. Tarkistakaas huohotinputket venttiilikopille. Ovat jotain kovaa ja ohutta muovia niin hapristuvat. Omasta olivat niin herkät että korjaamo hipasi niin katkesi..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎