Originally posted by hrajasso
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko tietoa, käyttikö BMW samaa Getragia muissa korimalleissa kuin E31:ssä? Siis kyseessä tuo manuaali 6-gang.
Edit: Getragin tyyppinumero laatikolle on: AK2860000614Last edited by Laku; 16-09-2014, 09:46.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko tietoa, käyttikö BMW samaa Getragia muissa korimalleissa kuin E31:ssä? Siis kyseessä tuo manuaali 6-gang.
Edit: Getragin tyyppinumero laatikolle on: AK2860000614BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View PostKuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?
Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?
Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?
Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View PostKuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?
Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?
Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?
Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.-10 e93 325i
-04 e46 320i
-92 e31 850i 6speed
-92 e30 325 cab
-93 e36 M3
-91 e36 325
Comment
-
-
Jaan tässä hieman omia ajatuksia kasin taka pitkittäistukivarsien puslista. Tukivarren takapusla on helppo vaihtaa kun on sopivat holkit käytössä. Etupusla tuotti hieman hämmennystä koska uusien OEM puslien keskitapit olivat eri asennossa puslan muuhun rakenteeseen nähden kun paikalla olleiden alkuperäisten. Google ohjasi bimmerforumsin artikkeleihin joista löytyi tarnointia etupuslista. http://forums.bimmerforums.com/forum...arms-revisited
Olin yhteydessä Phoenixmotorsportin Gerryyn. Hänen eka vastaus oli että eivät nykyisin enää koskaa asenna vakiopuslia, vaan aina nuo polyuretaanipuslat. Voi tietysti olla syy myös siinä, että he myyvät polypuslia. Mutta osittain varmaan ihan oikea lähtökohta koska myös uudet vakiot noinkin painavassa autossa ovat melko hepposet. Phoenixmotorsport myy myös täysin kunnostettuja tukivarsia joissa on uudet oem takapuslat ja edessä polypuslat. Tukivarret ovat pulverimaalattuja ja vanhat pitää lähettää vaihdossa.
Jos kuitenkin asentaa alkuperäiset puslat niin tärkeintä ei ole puslissa olevat merkinnät vaan se että pusla on lepoasennossa kun auto on renkaillaan. Jos olisin asentanut uudet puslat merkkien mukaan, olisi pusliin jäänyt valtava esijännitys.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostJaan tässä hieman omia ajatuksia kasin taka pitkittäistukivarsien puslista. Tukivarren takapusla on helppo vaihtaa kun on sopivat holkit käytössä. Etupusla tuotti hieman hämmennystä koska uusien OEM puslien keskitapit olivat eri asennossa puslan muuhun rakenteeseen nähden kun paikalla olleiden alkuperäisten. Google ohjasi bimmerforumsin artikkeleihin joista löytyi tarnointia etupuslista. http://forums.bimmerforums.com/forum...arms-revisited
Olin yhteydessä Phoenixmotorsportin Gerryyn. Hänen eka vastaus oli että eivät nykyisin enää koskaa asenna vakiopuslia, vaan aina nuo polyuretaanipuslat. Voi tietysti olla syy myös siinä, että he myyvät polypuslia. Mutta osittain varmaan ihan oikea lähtökohta koska myös uudet vakiot noinkin painavassa autossa ovat melko hepposet. Phoenixmotorsport myy myös täysin kunnostettuja tukivarsia joissa on uudet oem takapuslat ja edessä polypuslat. Tukivarret ovat pulverimaalattuja ja vanhat pitää lähettää vaihdossa.
Jos kuitenkin asentaa alkuperäiset puslat niin tärkeintä ei ole puslissa olevat merkinnät vaan se että pusla on lepoasennossa kun auto on renkaillaan. Jos olisin asentanut uudet puslat merkkien mukaan, olisi pusliin jäänyt valtava esijännitys.! Huomenna sitten jännäillään katsastus ja sitten on kausi ohi.
G31 530e xDrive -21, Audi TT -99
Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e
Comment
-
-
Mikä on yksinkertaisin tapa päästä käsiksi e31 850iA:n sisältöön? Eli kannettava tietokone, jossa sarjaporttiliitäntä? Minkälaiset ohjelmat kyseinen operaatio vaatii?
Pitäisi isälle tälläinen joululahjaksi hankkia, joten mikäli jolta kulta tälläinen "autotallikone" ylimääräisenäkin sattuisi olemaan, niin ota yhteyttä!
Comment
-
-
Originally posted by hrajasso View PostTietokone sarjaporttiliitännällä, ADS-adapteri ebaystä, vanhanmallinen pyöreä diagn.liitin ja INPA + DIS kevyellä googletuksella.
Comment
-
-
Originally posted by Andep View PostKiitoksia! Jotaki tuon kaltaista odotinkin sisältävän. Kun vaan löytyisi valmis kokonaisuus (eli varmasti toimiva paketti) kerralla, niin pääsisi helpommalla asennusten suhteen...
Sillä olen saanut INPA:n juttelemaan oman CSi:n kanssa.
Edit: INPA tosiaan pitää hankkia ja asennella erikseen.BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Itselläni on ns. Migleniumin adapteri: http://www.miglenium.de/workshop_obd-ads.html. En tiedä myykö enään.
Budjettiratkaisu on TinyADS jenkeistä ja joku kiinalainen halvin 20pin liitin, jonka purkaa:
Tai sitten väsää kokonaan itse koko piirin: http://openlabs.co/projects/Tiny-ADS-Interface
Comment
-
-
Tämähän ajaisi varmaan ihan hyvin asiansa?
Tuolla pystyisi myös lukemaan mm. vanhempien toista autoa (e46), joten hintaluokassaan vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta. Tuon kaveriksi vaan INPA, läppäri ja sarjakaapeli koneen ja adapterin välille(ei taida tuossa tulla mukana), niin se olisi sitten siinä?
Edit: tuli tilailtua, kommentoidaan mahdollisesti myöhemmin toiminnasta.
Comment
-
Comment