Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BmAri
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 13
    • Kauniainen,

    Originally posted by hrajasso View Post
    Nikohan laittoi sinne CSi:hin eurojackpotin verran uutta osaa kytkimeen. Miten se nyt jo taas luistaa?
    Sano muuta kun kilsojakin on kertynyt vain pari tuhatta minun käytössä. Jonkunlainen Jack Pot tässä siis näyttäisi olevan edessä. Pitäisikö kokeilla kokista kytkimeen vai olisikohan Pepsi parempaa.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

      Onko tietoa, käyttikö BMW samaa Getragia muissa korimalleissa kuin E31:ssä? Siis kyseessä tuo manuaali 6-gang.

      Edit: Getragin tyyppinumero laatikolle on: AK2860000614
      Last edited by Laku; 16-09-2014, 09:46.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3851
        • Nokia

        Originally posted by Laku View Post
        Onko tietoa, käyttikö BMW samaa Getragia muissa korimalleissa kuin E31:ssä? Siis kyseessä tuo manuaali 6-gang.

        Edit: Getragin tyyppinumero laatikolle on: AK2860000614
        Ei oo muissa tuota isoa mörköä.
        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • PappaST
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2013
          • 265
          • Oulu

          Kuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?

          Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?

          Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?

          Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.
          BMW E31 850 Ci

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17529
            • Turku

            Originally posted by PappaST View Post
            Kuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?

            Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?

            Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?

            Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.
            Täällä on vaihdettu. Kone voi olla paikallaan, mutta putkisto, kardaani ja vaihdelaatikko täytyy irrottaa.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              Originally posted by PappaST View Post
              Kuka se on vaihtanut kytkintä kasiin?

              Saapiko sen kytkimen sinne vaihdettua niin ettei tarvi mulkata konetta paikoiltaan?

              Kannattaisiko samassa rytäkässä harkita öljypohjan tiivisteiden vaihtoa?

              Onko tietoa? Kevät puolella pitäisi alkaa hommiin.
              Laatikko pitää nyt kuitenkin pudottaa alas jos sen ylemmän ö-pohjan tivarin haluaa vaihtaa kun ei saa pultteja kiinni/auki. Sen laatikossa olevan tulpan poistaminen ei saa aikaa pääsyä kaikkiin pultteihin.
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                Jaan tässä hieman omia ajatuksia kasin taka pitkittäistukivarsien puslista. Tukivarren takapusla on helppo vaihtaa kun on sopivat holkit käytössä. Etupusla tuotti hieman hämmennystä koska uusien OEM puslien keskitapit olivat eri asennossa puslan muuhun rakenteeseen nähden kun paikalla olleiden alkuperäisten. Google ohjasi bimmerforumsin artikkeleihin joista löytyi tarnointia etupuslista. http://forums.bimmerforums.com/forum...arms-revisited

                Olin yhteydessä Phoenixmotorsportin Gerryyn. Hänen eka vastaus oli että eivät nykyisin enää koskaa asenna vakiopuslia, vaan aina nuo polyuretaanipuslat. Voi tietysti olla syy myös siinä, että he myyvät polypuslia. Mutta osittain varmaan ihan oikea lähtökohta koska myös uudet vakiot noinkin painavassa autossa ovat melko hepposet. Phoenixmotorsport myy myös täysin kunnostettuja tukivarsia joissa on uudet oem takapuslat ja edessä polypuslat. Tukivarret ovat pulverimaalattuja ja vanhat pitää lähettää vaihdossa.

                Jos kuitenkin asentaa alkuperäiset puslat niin tärkeintä ei ole puslissa olevat merkinnät vaan se että pusla on lepoasennossa kun auto on renkaillaan. Jos olisin asentanut uudet puslat merkkien mukaan, olisi pusliin jäänyt valtava esijännitys.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • jx166
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 175
                  • Helsinki

                  Originally posted by Doni View Post
                  Jaan tässä hieman omia ajatuksia kasin taka pitkittäistukivarsien puslista. Tukivarren takapusla on helppo vaihtaa kun on sopivat holkit käytössä. Etupusla tuotti hieman hämmennystä koska uusien OEM puslien keskitapit olivat eri asennossa puslan muuhun rakenteeseen nähden kun paikalla olleiden alkuperäisten. Google ohjasi bimmerforumsin artikkeleihin joista löytyi tarnointia etupuslista. http://forums.bimmerforums.com/forum...arms-revisited

                  Olin yhteydessä Phoenixmotorsportin Gerryyn. Hänen eka vastaus oli että eivät nykyisin enää koskaa asenna vakiopuslia, vaan aina nuo polyuretaanipuslat. Voi tietysti olla syy myös siinä, että he myyvät polypuslia. Mutta osittain varmaan ihan oikea lähtökohta koska myös uudet vakiot noinkin painavassa autossa ovat melko hepposet. Phoenixmotorsport myy myös täysin kunnostettuja tukivarsia joissa on uudet oem takapuslat ja edessä polypuslat. Tukivarret ovat pulverimaalattuja ja vanhat pitää lähettää vaihdossa.

                  Jos kuitenkin asentaa alkuperäiset puslat niin tärkeintä ei ole puslissa olevat merkinnät vaan se että pusla on lepoasennossa kun auto on renkaillaan. Jos olisin asentanut uudet puslat merkkien mukaan, olisi pusliin jäänyt valtava esijännitys.
                  Ja auto jota Doni fiksasi oli allekirjoittaneen. Käytin auton tänään vielä nelipyöräsuuntauksessa ja nyt menee suoraan kuin juna. Thx Doni, olen erittäin tyytyväinen ! Huomenna sitten jännäillään katsastus ja sitten on kausi ohi.
                  G31 530e xDrive -21, Audi TT -99

                  Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e, G30 530e

                  Comment

                  • Andep
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2008
                    • 120
                    • Kajaani

                    Mikä on yksinkertaisin tapa päästä käsiksi e31 850iA:n sisältöön? Eli kannettava tietokone, jossa sarjaporttiliitäntä? Minkälaiset ohjelmat kyseinen operaatio vaatii?

                    Pitäisi isälle tälläinen joululahjaksi hankkia, joten mikäli jolta kulta tälläinen "autotallikone" ylimääräisenäkin sattuisi olemaan, niin ota yhteyttä!

                    Comment

                    • hrajasso
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 213
                      • Järvenpää

                      Tietokone sarjaporttiliitännällä, ADS-adapteri ebaystä, vanhanmallinen pyöreä diagn.liitin ja INPA + DIS kevyellä googletuksella.
                      Last edited by hrajasso; 08-12-2014, 13:46.

                      Comment

                      • Andep
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 120
                        • Kajaani

                        Originally posted by hrajasso View Post
                        Tietokone sarjaporttiliitännällä, ADS-adapteri ebaystä, vanhanmallinen pyöreä diagn.liitin ja INPA + DIS kevyellä googletuksella.
                        Kiitoksia! Jotaki tuon kaltaista odotinkin sisältävän. Kun vaan löytyisi valmis kokonaisuus (eli varmasti toimiva paketti) kerralla, niin pääsisi helpommalla asennusten suhteen...

                        Comment

                        • hrajasso
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 213
                          • Järvenpää

                          Ainakin INPA on varsin helppo saada toimimaan ihan itsekin asentelemalla.

                          Comment

                          • _chris_
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 442
                            • Nokia

                            Originally posted by Andep View Post
                            Kiitoksia! Jotaki tuon kaltaista odotinkin sisältävän. Kun vaan löytyisi valmis kokonaisuus (eli varmasti toimiva paketti) kerralla, niin pääsisi helpommalla asennusten suhteen...
                            Saksasta do-it-auto firmasta tuli aikoinaan itse tilattua ADS-adapteri. Taisi olla tämä malli: http://doitauto.de/bmw-diagnose/33/b.../obd-rs232-com

                            Sillä olen saanut INPA:n juttelemaan oman CSi:n kanssa.

                            Edit: INPA tosiaan pitää hankkia ja asennella erikseen.
                            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                            Comment

                            • hrajasso
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 213
                              • Järvenpää

                              Itselläni on ns. Migleniumin adapteri: http://www.miglenium.de/workshop_obd-ads.html. En tiedä myykö enään.

                              Budjettiratkaisu on TinyADS jenkeistä ja joku kiinalainen halvin 20pin liitin, jonka purkaa:


                              Tai sitten väsää kokonaan itse koko piirin: http://openlabs.co/projects/Tiny-ADS-Interface

                              Comment

                              • Andep
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2008
                                • 120
                                • Kajaani

                                Tämähän ajaisi varmaan ihan hyvin asiansa?



                                Tuolla pystyisi myös lukemaan mm. vanhempien toista autoa (e46), joten hintaluokassaan vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta. Tuon kaveriksi vaan INPA, läppäri ja sarjakaapeli koneen ja adapterin välille(ei taida tuossa tulla mukana), niin se olisi sitten siinä?

                                Edit: tuli tilailtua, kommentoidaan mahdollisesti myöhemmin toiminnasta.
                                Last edited by Andep; 21-12-2014, 03:01. Reason: Ostettu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎