i3 keskustelua

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    iX3 ohituskiihtyvyys LCI mallissa 80-120 kmh pitäis olla tietojen mukaan 2.5s.

    Eli mites iX3 tai tulossa oleva iX1?

    Polestar on sisätiloiltaan onneton, varmaan häviää i3lle

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Tässä pohdiskellut i3s:stä vaihtoa pois. Vaikka Polestar on 230hp 0-100 vain 0,5s hitaammin kiihtyvä, niin tuntui melko hitaalta verrattuna i3s:ään. Samoin 335i cabriolet, ei paljoa lähde, fiilis oma asiansa. Ehkä se on tuo auto, miksi tuntuu nopealta...hmm, mutta:

    Aikamoinen tykki tuo i3, jos evo.co.uk väite pitää paikkaansa: "For example, it accelerates from 50mph to 74.5mph (120km/h) in just 4.9 seconds - only 0.6 seconds slower than the DCT-equipped BMW M4". https://www.evo.co.uk/bmw/i3/performance-and-0-60-time

    Vaikea on löytää i3s:n korviketta, jossa olisi sama suorituskyky, ei kovin paljoa kalliimpi, mutta pidempi range ja kovempi latausnopeus. En oikein ole lämmennyt Cupra Bornillekaan.

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Otti oman aikansa turvakoodin siirtyminen autoon, nyt toimii.

    Leave a comment:


  • mbmy
    replied
    Mukava, kun vielä kommentoitte.

    Hyvä, että testiauto oli parin kilometrin päässä.
    Pietarsaaressa olisi ollut toiseksi lähin ja sitten etelässä enemmälti.
    Autotalli.com sivustolla hakuaikanani lukumäärä vaihteli 74-78.
    Lähes tulkoon kaikki olivat Sasasta tuotuja.
    Paljon helpottaisi, jos ilmoituksissa olisi VIN mainittuna.
    Kaiketi halutaan saada asiakkaaseen yhteyttä.

    Ruotsin autoista (begagnate.bilar) näkyy useimmista rekisterinumero, jolloin pääsi
    auton tehdastietoihin käsiksi ja myöskin löytyi omistajalukumäärät.
    (No kyllähän tuo on täällä tiedossa.)
    Niistä löytyi lähes se kengännumeroro "kaasupolkimesta", ei jarrusta, kun sitä harvoin käytetään.
    Täältä saadut ohjeet olivat tosi hyvät.

    Kiitokset ja turvallisia ajoja niillä pikakiitäjillänne.

    Käykää Raippaluodossa, kun joskus Vaasan suunnilla ajelette.
    Ainakin siellä maailmanperintöalueella.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Pääasia on että tutustuit autoon huolella ja teit ratkaisut sen perusteella miten se sinun / teidän käyttöön sopii eikä sen mukaan mitä muut tekee. Mielellään me täällä muita neuvotaan ja kerrotaan autoistamme että mikä niissä on hyvää ja mikä huonoa, ei se ole kenenkään etu että vääristellään tai vähätellään jotain. Yhdelle i3 on täydellinen auto ja toiselle taas Z4. Ja sulle ei noista kumpikaan
    Juuri näin. Ja hyvä että päätös syntyi käytännön asioiden pohjalta, eikä siksi ettei saatu selville ensimmäisen omistajan kengännumeroa

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    Olen koittanut käydä kaikki vaihtoehdot läpi moneen kertaan tuloksetta.
    Auton idrive päävalikosta connected drive ja sitten messages, sinne ne ainakin meidän autossa on tulleet.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by mbmy View Post
    Summa summarum...

    Toinen koeajo tehty, ja myöskin päätös.

    Ikäisillemme tämä vaan ei sovellu.

    Liian vaikeaa erityisesti takaistuimen osalta.
    Kovin korkeat kynnykset.
    Ei tukiripaa taakse kulkijalle.

    Mutta tuli tutustuttua autoon varsin perusteellisesti, kiitos asiantuntijoille täällä.
    Ei tämä kyllä kovin mukavalta tunnu, kun kyselin ja vaan lisää kyselin.
    Ja näin tämä päättyi.


    Hyviä ja turvallisia matkoja teille hienoilla autoillanne.
    Pääasia on että tutustuit autoon huolella ja teit ratkaisut sen perusteella miten se sinun / teidän käyttöön sopii eikä sen mukaan mitä muut tekee. Mielellään me täällä muita neuvotaan ja kerrotaan autoistamme että mikä niissä on hyvää ja mikä huonoa, ei se ole kenenkään etu että vääristellään tai vähätellään jotain. Yhdelle i3 on täydellinen auto ja toiselle taas Z4. Ja sulle ei noista kumpikaan

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Muistelen, että se parittelukoodi oli jossain vähän erikoisessa paikassa, viestit tms. valikossa.
    Olen koittanut käydä kaikki vaihtoehdot läpi moneen kertaan tuloksetta.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    Näin tein,mutta mitään viestiä ei tule.Näytöllä teksti BMW ConnetedDrive Store ei ole enään käytettävissä ajoneuvossa. Tilaa palvelu tai jatka osoiteessa www.conneteddrive.com ja olen koittanut tilata ym.mutta ei
    Muistelen, että se parittelukoodi oli jossain vähän erikoisessa paikassa, viestit tms. valikossa.

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Löysin ja päivitin, ok
    Last edited by meteor; 28-07-2022, 22:01.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by meteor View Post
    Näin tein,mutta mitään viestiä ei tule.Näytöllä teksti BMW ConnetedDrive Store ei ole enään käytettävissä ajoneuvossa. Tilaa palvelu tai jatka osoiteessa www.conneteddrive.com ja olen koittanut tilata ym.mutta ei
    Löysit siis kuitenkin sen "Päivitä BMW palvelut" toiminnon?

    Leave a comment:


  • meteor
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Etsi valikoista "Päivitä BMW palvelut" toiminto. Se on jossain connected drive tms. valikossa kun painat rullan vierestä Options nappia. Sen jälkeen ilmestyy turvakoodiviestit.
    Näin tein,mutta mitään viestiä ei tule.Näytöllä teksti BMW ConnetedDrive Store ei ole enään käytettävissä ajoneuvossa. Tilaa palvelu tai jatka osoiteessa www.conneteddrive.com ja olen koittanut tilata ym.mutta ei

    Leave a comment:


  • mbmy
    replied
    Summa summarum...

    Toinen koeajo tehty, ja myöskin päätös.

    Ikäisillemme tämä vaan ei sovellu.

    Liian vaikeaa erityisesti takaistuimen osalta.
    Kovin korkeat kynnykset.
    Ei tukiripaa taakse kulkijalle.

    Mutta tuli tutustuttua autoon varsin perusteellisesti, kiitos asiantuntijoille täällä.
    Ei tämä kyllä kovin mukavalta tunnu, kun kyselin ja vaan lisää kyselin.
    Ja näin tämä päättyi.


    Hyviä ja turvallisia matkoja teille hienoilla autoillanne.

    Leave a comment:


  • mbmy
    replied
    Kiitos, ja helpotus.

    Taas tuiki tärkeää tietoa.
    Alkaa olla aineiston seulonta-aika.

    Tuo pipo tahtoo olla tiukassa siihen saakka, kun ratkaisu löytyy.
    Sitten on vaihdettava lippikseen.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by mbmy View Post
    Päivän kysymyksiä:
    - jos Saksasta tuodun auton rekisterinumeron tietää, niin onko linkkiä edellisten omistajien
    löytämiseen

    - Vinkoodi listassa on National version ja Language v. Germany
    saako autossa muutokset suomenkielelle
    Ei löydy Saksan kilvellä omistajia. Etkä niiden tiedoilla kyllä mitään tekisikään. Vähän nyt pipoa löysemmälle näissä. Ostat BMW-liikkeestä auton niin historiat on kunnossa. Tarkistat vaan, että huollot tehty ajallaan. Kertovat myös kysyttäessä jos autoa on kolarikorjattu. Toisin kuin nämä Suomessa toimivat käytettyjä myyvät liikkeet. Niiltä kun kysyt niin levitellään vaan käsiä.

    National version varustetiedoissa ei vaikuta auton valikoiden kieliin. i3:een saa suomenkieliset valikot ihan nappia painamalla.

    Leave a comment:

Working...
X