On niissä näemmä eri varaosanumeroita akkujen puolella riippuen siitä onko penkinlämmitys vai ei.
Akun jäähdytysputket:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=61_3167
Safety box:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=61_3168
i3 keskustelua
Collapse
X
-
Minulla samanlainen 2014 mallinen Rex jolla ajettu nyt 86tkm, ilman penkinläppäreitä/akunlämmitystä. Bat.kapa.näyttää myös 15.2kw. Autoa säilytetään ulkona talvisin ja minulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia vaikka akunlämmitystä ei ole. Penkinlämppäreitä en edes kaipaa kun ensilämmittää auton. Omaani latailen pääsääntöisesti ihan normi pistorasiasta. En sit tiedä, toiset on sitä mieltä että täytyy olla tuo akunlämppäri ehdottomasti, mutta täällä, etelässä en ainakaan koe sitä välttämättä tarpeelliseksi koska kovin kovia pakkasia täällä ei yleensä ole. 10tkm takana ja ei mitään ongelmia, paitsi 12v akun joutunut vaihtamaan.Originally posted by Kusilaitu View PostKävin koeajamassa BMW i3 60Ah REX-mallin.
2014, ajettu 116tkm, mutta muuten tosi siisti.
Huoltovalikon batt.kapa.max näytti 15.2kW ulkolämpötilan ollessa 9,5C.
Italiantuonti, eli ei penkinlämmittimiä tai akunlämmitintä.
Muuten oli hyvät varusteet ja pikalataus.
Onko uhka vai mahdollisuus?
Miten käy talvella ilman akunlämmitintä? :think
Ohessa varustelista:
https://bimmer.work/vin/v7ee2ed2ef92...e51a54dfb1f2f/Last edited by miyli; 01-05-2022, 09:02.
Leave a comment:
-
Kävin koeajamassa BMW i3 60Ah REX-mallin.
2014, ajettu 116tkm, mutta muuten tosi siisti.
Huoltovalikon batt.kapa.max näytti 15.2kW ulkolämpötilan ollessa 9,5C.
Italiantuonti, eli ei penkinlämmittimiä tai akunlämmitintä.
Muuten oli hyvät varusteet ja pikalataus.
Onko uhka vai mahdollisuus?
Miten käy talvella ilman akunlämmitintä? :think
Ohessa varustelista:
Leave a comment:
-
Onko kukaan vaihtanut vetopyörästöön öljyjä? Joitain moottoririkkojakin on osunut silmiin. Liekö nämä ainoat öljyt mitä tuonne on pystynyt vaihtamaan. :think
Leave a comment:
-
Tämä on kyllä melko käsittämätöntä koska tuosta kojetaulusta se pelaa kuitenkin. No hyvä tietää että ei turhaan kummastele asiaan perään sen enempää tai mieti että onko i-levelin päivityksestä apua.Originally posted by pyroz View PostEi toimi ratista. 2019 auto ja tuoreella iLevelillä.
Leave a comment:
-
Ei toiminut -14 mallissa missä iso navi. Eikä toimi myöskään -18 lci missä myös iso navi. Hieman kummallista, koskee spotifyä. Ipuhelimella toimii sensijaan sitten applen oma musiikki puoli ja biisejä voi selata mittariston ruudulta.Originally posted by fraatti View PostToimiikos muilla ratin napeista Spotifyn kappaleiden vaihto?
Omassa F11ssa pelaa mutta tässä ei. Auto LCI -18 vm ja Android känny. Kojelaudan napeista vaihto toimii.
Lähinnä voisi ajatella että auton softien versio (I-level) voisi mahdollisesti vaikuttaa..
Leave a comment:
-
Ei toimi ratista. 2019 auto ja tuoreella iLevelillä.Originally posted by fraatti View PostToimiikos muilla ratin napeista Spotifyn kappaleiden vaihto?
Omassa F11ssa pelaa mutta tässä ei. Auto LCI -18 vm ja Android känny. Kojelaudan napeista vaihto toimii.
Lähinnä voisi ajatella että auton softien versio (I-level) voisi mahdollisesti vaikuttaa..
Leave a comment:
-
Toimiikos muilla ratin napeista Spotifyn kappaleiden vaihto?
Omassa F11ssa pelaa mutta tässä ei. Auto LCI -18 vm ja Android känny. Kojelaudan napeista vaihto toimii.
Lähinnä voisi ajatella että auton softien versio (I-level) voisi mahdollisesti vaikuttaa..
Leave a comment:
-
No tämä sujui sitten loppujen lopuksi ilman sen kummempia hampaan kirityksiä.Originally posted by miyli View PostAamulla töihin lähtiessä ovet aukesi normaalisti, mut kun laittoi virrat päälle mittaristo oli kuin joulukuusi ja mistään kun paineli ei tapahtunut mitään. En tarjonnut virtaa vaan aikani virtoja edestakaisin yritin päälle laittaa niin virkos ja sain siirrettyä auton tallinoven edestä pois ja otin toisen auton alle. Hain uuden akun päivällä ja vaihdoin sen kotiin tullessa. Samoin koodasin akun bimmer linkillä.
Mieluummin tuolla jää kotipihaan kuin johonkin muualle.
Leave a comment:
-
Aamulla töihin lähtiessä ovet aukesi normaalisti, mut kun laittoi virrat päälle mittaristo oli kuin joulukuusi ja mistään kun paineli ei tapahtunut mitään. En tarjonnut virtaa vaan aikani virtoja edestakaisin yritin päälle laittaa niin virkos ja sain siirrettyä auton tallinoven edestä pois ja otin toisen auton alle. Hain uuden akun päivällä ja vaihdoin sen kotiin tullessa. Samoin koodasin akun bimmer linkillä.Originally posted by fraatti View PostEli matkanteko loppuu ennenkuin kerkeää edes alkamaan? Aukesiko ovet sun muut lävet kuitenkin? Tarjosit latauspistoketta sen verran että auto virkosi sitten?
Leave a comment:
-
Eli matkanteko loppuu ennenkuin kerkeää edes alkamaan? Aukesiko ovet sun muut lävet kuitenkin? Tarjosit latauspistoketta sen verran että auto virkosi sitten?Originally posted by miyli View PostMulla 10/2014 käyttöönotettu ja viime alkutalvesta meni akku kerralla. Alkuperäinen akku oli, mutta en tiedä onko vaihdettu joskus. Alkuperäisen laitoin tilalle kun en löytänyt vastaavaa tarvike akkua tilalle. OEM maksoi joku 130€.
Leave a comment:
-
Mulla 10/2014 käyttöönotettu ja viime alkutalvesta meni akku kerralla. Alkuperäinen akku oli, mutta en tiedä onko vaihdettu joskus. Alkuperäisen laitoin tilalle kun en löytänyt vastaavaa tarvike akkua tilalle. OEM maksoi joku 130€.Originally posted by fraatti View PostTässä nyt kun varaudutaan kaiken rikkoontumiseen muutenkin niin onko tuota 12V 20Ah akkua ( 61219321815 ) saatavilla tarvikkeena vai onko käveltävä vain tiskille lakki kourassa?
edit. ilmeisesti Exideltä löytyy 21Ah vastaava akku -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/9004...-23-Y50-N18L-A
Ilmeisesti nämä happanevat näistä kaikista ennemmin tai myöhemmin ja saavat aikaan mitä kummallisempia vikoja tai häiriövaloja. Kuinkas pitkään nuo tyypillisesti kestävät?
Ja sitten jos hyytyy niin -> https://www.youtube.com/watch?v=RLZO7pB_uVg
Leave a comment:
-
Tässä nyt kun varaudutaan kaiken rikkoontumiseen muutenkin niin onko tuota 12V 20Ah akkua ( 61219321815 ) saatavilla tarvikkeena vai onko käveltävä vain tiskille lakki kourassa?
edit. ilmeisesti Exideltä löytyy 21Ah vastaava akku -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/9004...-23-Y50-N18L-A
Ilmeisesti nämä happanevat näistä kaikista ennemmin tai myöhemmin ja saavat aikaan mitä kummallisempia vikoja tai häiriövaloja. Kuinkas pitkään nuo tyypillisesti kestävät?
Ja sitten jos hyytyy niin -> https://www.youtube.com/watch?v=RLZO7pB_uVgLast edited by fraatti; 07-04-2022, 00:12.
Leave a comment:
-
Aikasempi kokemus i3:sta perustui ainoastaan tuohon prelci:n. Nyt on tuli ostettua tuo LCI joka on i3s niin täytyy todeta että tuon pidon suhteen tämä on tuntunut paljon paremmalta kuin tuo prelci. Ja tuo regenerointi tuntuisi mielestäni toimivan myös paljon loogisemmin. Toki aivan samanlaisia pääkallokelejä ei ole vielä ollut ja renkaat ovat HKPL R2:t ja tuossa toisessa oli contit. Toivonmukaan alla pyörii pian HKPL R5:t.Originally posted by fraatti View PostKävin koeajamassa tuollaista i3:sta tiistaina. Taisi olla koko talven liukkain keli tuolloin. Ja kieltämättä ajokokemus ei ollut kovin häävi. Pito oli aivan olematon ja tuo tuntui aivan pulkalle. Tosin samaa sanoivat kaikki tutut joilla oli kitkat autoissa että keli oli erittäin haastava. Sunnuntaina ja maanantaina oli satanut alijäähtynyttä vettä ja tiistaina keli oli mennyt plussalle.
Alla oli uudet continentalin kitkat. En tiedä muuttuuko renkaissa pito yhtään paremmaksi kun ne kuluu hiukan. Nyt noissa oli vielä tarrat paikoillaan.
Leave a comment:
-
Laitathan sen koukun siihen korkin kyljessä olevaan pieneen hahloon? Ei meillä kyllä ole missään myräkässä siitä lähtenyt liikkeelle. Jos vaan törkkää korkin päätyreunan siihen koukkuun niin siinä se ei pysy.Originally posted by Janne S View PostSe vaan ei taho kovalla tuulella pysyä siinä koukussa ja ainaki mulla on hinkannu kaareen kivat naarmut, wokebyn läppä on tulossa, tehtaalla vaan oli jotain ongelmia tuotannossa ja menny kohta kaks kuukautta eikä läppä ole vielä tullu.
Leave a comment:
Leave a comment: