Aikamoisia hintaleikkauksia (-15...-20k€) käytetyissä iX 50/m60 malleissa (mobile.de) '50'-mallia hyvillä varusteilla alkaa löytymään jo erittäin runsaasti ikkunassa 90-100k€ ja m60 110-120k€ alle 20tkm ajettuina.
Aikamoinen hinnanmuutos on viimeisen ½ vuoden aikana. Vielä viime vuonna oli käytettyjen pyynnöt korkeammat kuin uuden listahinnat. Pahin uutuuden kiima lienee mennyt ohi, ja hinnat normalisoituvat? Vai onko EQS/EQE SUVit nyt tämän kokoluokan kingit ja hieman erikoisemman iX:n kysyntä on selkeästi vähäisempää.
Alkaa nämä olemaan houkutelevalla tasolla, ja turha nipottaa erikoisista ratkaisuista (ratti, penkit, karmittomat ikkunat, kovamuovipinnat). Autohan sinänsä on erinomainen (tilava, hiljainen, hyvä range, hyvä vetokyky, muunneltavt tilat), sillä onhan iX suunniteltu nimenomaan sähkäautoksi. Kesän jälkeen m60 on <100k€ ja '50' ikkunassa 80-90k€ :think Kyllä tämä tällä hintatasolla vie Taycan CT:lta ns. B-suunnitelman position. Montaa päivää ei tarvii odottaa enää 'puuttuvaa palasta' omiin päätöksiin eli uutta viisisarjaa. Uuden vitosen ulkokuorihan paljastui jo tänään, ei ihmeellisyyksiä siinä.
iX
Collapse
X
-
Pääsiäisen mietteitä:
- Paras matka-auto ikinä
- Moottoritiellä kulutus 21” kesärenkailla, 135km/h ja n.100km ajettua +10c 26kWh/100km, +2c 29kWh/100km
- Rauhallisemmassa ajossa n.20kWh/100km
- Pirun hiljainen kyyti ja lapset nukkuu
Leave a comment:
-
Originally posted by Tiik View PostIhan hirveän kauan ei tosin uudella IX:llä tarvitse ajella, että arvosta sulaa about MY verran pois. :think
Leave a comment:
-
Ihan hirveän kauan ei tosin uudella IX:llä tarvitse ajella, että arvosta sulaa about MY verran pois. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by torso1 View PostOsuit naulan kantaan! Jos ikinä hankin iX50 mallin, niin se on kyllä käytetty. Ainakin tietää mitä on saamassa. Huono puoli on vain et näitä ei ole hirveästi saatavilla. Hintaa on vähän ajetulla n. 120k€ hankkipa sen Suomesta tai Saksasta. Ja uutta ei todellakaan jaksa odotella. Uuden 50e hybridin hankinnassa en vain näe enää järkeä. Kyllä seuraavan on oltava täyssähkö. No kunhan eqe suv tulee koeajettavaksi niin käydään sekin kokeilee.
Teslan MY LR on kyllä todellinen sweet spot niin tilojen kuin tehonkin suhteen mut ei se vaan ole mulle vaikka sillä hintaa saa kyllä paljon autoa.
Itselle Model S oli hyvä auto ja pidin siitä tavallaan...mutta on ilo taas ajaa bemarilla ja jotenkin helpottunut olo että en ole enää Tesla mies
Leave a comment:
-
Originally posted by jori View PostTuolle rämäykselle ei voi muuta kuin softclose. Kaikissa karmittomissa sama ”ongelma”.
Uuden voi tilata tuolla varusteella ja odotella 12kk ja sitten saapuu 50 malli ilman ilma-alustaa ja jotain muuta oleellista
Ja onneksi mikään ei rämise/suhise ajettaessa, mikä on tärkein asia.
Teslan MY LR on kyllä todellinen sweet spot niin tilojen kuin tehonkin suhteen mut ei se vaan ole mulle vaikka sillä hintaa saa kyllä paljon autoa.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostKyllä iX:n ovi rämähtää joka kerta perin rumasti, kun laitaa oven kiinni ilman softclosen apua. Olen aiemmin soft closea pitänyt turha ja vikaantumisherkkänä keksintönä, mutta iX-mallissa kyllä yksi pakollisista varusteista. Vaikka ovi onkin äänekäs suljettaessa, niin kiinni ollessaan melu pysyy hyvin auton ulkopuolella ja liikeellä auto on erittäin hiljainen.
Uuden voi tilata tuolla varusteella ja odotella 12kk ja sitten saapuu 50 malli ilman ilma-alustaa ja jotain muuta oleellista
Ja onneksi mikään ei rämise/suhise ajettaessa, mikä on tärkein asia.
Leave a comment:
-
Originally posted by jori View PostEikä rämise, mutta ei rämissyt tai natissut mun ex ex G05 e45 myöskään.
Leave a comment:
-
Originally posted by torso1 View PostItseä kiinnostaa myös iX50 käytännön kokemukset kovasti. BMW:n lineupissa ei nyt toistaiseksi ole mitään muuta kiinnostavaa johon nykyisen G05 voisi vaihtaa. Ehkä hinta ja tietynlainen normaali BMW:stä poikkeava esteettisyys on tuossa ainut kivi joka hiertää kengässä. Toki kun aikaa on kulunut niin ei se kovin pahalta enää näytäkään tuolla liikenteessä.
Ja kyllähän se X5 on melkonen nariseva/nitisevä ja kiikkerä kottero (johtuuko jenkkituotannosta🤔mutta hyvä ja tarkka ohjaus siinä on. Uudet mallithan on saanu aika paljon kritiikkiä autojournalisteilta huonosta ohjaustuntumasta. Muistaakseni iX:ssä oli kuitenkin aika hyvä ohjaus.
Uuden faceliftatun e-tron Q8 Audinkin kävin koeajamassa mut siitäkin puuttui se jokin joka olisi herättänyt ostohalut. Vanhahtava infotainment, ei niin hyvä maantiellä/mutkissa kuin BMW jne. Plussaa oli ehdottomasti sisustan laadukkuus ja ajaton ulkonäkö. Ja tietty hinta. Mut tippui se siinäkin nopeesti., mutta ei rämissyt tai natissut mun ex ex G05 e45 myöskään.
Voin laittaa tänne kokemuksia kunhan niitä kertyy. Pääsiäisenä olisi luvassa useampi sata kilometriä sekä pääsiäisen jälkeen +500km työreissua Kaakkois-Suomeen.
Leave a comment:
-
Itseä kiinnostaa myös iX50 käytännön kokemukset kovasti. BMW:n lineupissa ei nyt toistaiseksi ole mitään muuta kiinnostavaa johon nykyisen G05 voisi vaihtaa. Ehkä hinta ja tietynlainen normaali BMW:stä poikkeava esteettisyys on tuossa ainut kivi joka hiertää kengässä. Toki kun aikaa on kulunut niin ei se kovin pahalta enää näytäkään tuolla liikenteessä.
Ja kyllähän se X5 on melkonen nariseva/nitisevä ja kiikkerä kottero (johtuuko jenkkituotannosta🤔mutta hyvä ja tarkka ohjaus siinä on. Uudet mallithan on saanu aika paljon kritiikkiä autojournalisteilta huonosta ohjaustuntumasta. Muistaakseni iX:ssä oli kuitenkin aika hyvä ohjaus.
Uuden faceliftatun e-tron Q8 Audinkin kävin koeajamassa mut siitäkin puuttui se jokin joka olisi herättänyt ostohalut. Vanhahtava infotainment, ei niin hyvä maantiellä/mutkissa kuin BMW jne. Plussaa oli ehdottomasti sisustan laadukkuus ja ajaton ulkonäkö. Ja tietty hinta. Mut tippui se siinäkin nopeesti.
Leave a comment:
-
Originally posted by jori View PostKai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
Mutta hinnastoon on tullut semmonen perheauto nimeltään XM. Sen voi ostaa jos kaipaa elämään enemmän M-hömppää 🫢
Leave a comment:
-
Originally posted by jori View PostKai se pitää ostaa iX M60 jos muut penkit haluaa 😄
Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
Leave a comment:
-
Originally posted by 315i View PostMites ne jakkarat? Saako niihin vielä(kään) sporttipenkkejä? Ne oli, mitä autoa olen kylmiltään tyyypittänyt, ehkä se heikoin lenkki.
Toisin en i4 ole vielä vaihtamassakaan
Mutta ajossa nuo penkit on hyvät, ei toki parhaat BMW penkit.
Kylkien kohdalla sivutukea on hyvin. Toki tässä istutaan kuten maasturissa niin asento on erillainen kuin ns.normi autossa. Saa nähdä millaiset on pidemmän reissun jälkeen mielipiteet. Teslassa jäi kaipaamaan reisitukea.
Leave a comment:
Leave a comment: