Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 315i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2014
    • 241
    • Arctopolis

Laturin mukaan meni n. 44kWh. Eli hyötysuhde noin 90 prossaa latauksessa viileälle akulle. Tosin autotallin lämpötila nousi asteen pari ja siellä ei lämmöt päällä, joten hukkaan se ei mennyt.

Comment

• PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1116
      • Espoo

Originally posted by duckland View Post
      Toi kulutus on bmw testaama akkutesti eli auto nollattu ja ajettu täysi akku tyhjäksi bmw ohjeiden mukaan pelkkää sähköä käyttäen. Minä en ole ollut ratissa. Se kerto isossa kuvassa tarkalleen paljon auto oikeasti kulutti. Kyse oli siitä että auto näyttää 27 kulutusta ja oikea oli 30. Ja tästä 10 vei lämmitys ja muut sähkölaitteet. Auton liikkumiseen käyttämä kulutus 20.
      Mikäs auto on kyseessä, kuinka pitkä matka ajettiin ja yleisesti kiinnostaa, miksi moinen testi tehtiin? Mä ajelin 530e:lla viime kesänä parhaimmillaan 57km akullisella. Tässä oli toki regeneroinnin tuomia lisäkilsoja jo matkassa mutta säännöllisesti akullisella ajoi ilmastointi ja radio päällä golfkentälle ja takaisin 44km (suurin osa Länsiväylää) ilman, että bensakone käynnistyi. No, hybridien ongelmia muutenkin mun mielestä nämä.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

Comment

• duckland
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 418

Originally posted by PNM2 View Post
        Mikäs auto on kyseessä, kuinka pitkä matka ajettiin ja yleisesti kiinnostaa, miksi moinen testi tehtiin? Mä ajelin 530e:lla viime kesänä parhaimmillaan 57km akullisella. Tässä oli toki regeneroinnin tuomia lisäkilsoja jo matkassa mutta säännöllisesti akullisella ajoi ilmastointi ja radio päällä golfkentälle ja takaisin 44km (suurin osa Länsiväylää) ilman, että bensakone käynnistyi. No, hybridien ongelmia muutenkin mun mielestä nämä.
        530e pienemmällä akulla. Joo kesällä pääsee sen 30+ kilsaa. 40 km en oo päässyt ikinään. Halusin tarkastuttaa akun varmuuden vuoksi kun takuut vielä voimassa. Lähinnä kyse oli että bmw huolto itse sanoi että kulutusmittari näyttää liian optimista kulutusta.

Comment

• tiko4tiko
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2020
          • 817
          • Lappeenranta

Originally posted by PNM2 View Post
          Siis mikä on hybridin ongelma? Sähköajon rangen vaihtelu vai mikä?
          Mini, E24, E90, G70
          exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

Comment

• PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1116
            • Espoo

Originally posted by tiko4tiko View Post
            Siis mikä on hybridin ongelma? Sähköajon rangen vaihtelu vai mikä?
            Yleisesti se, että tällaisten täysien akullisten ajomatkojen sähkönkulutuksia joutuu miettimään. Akku pieni ja lataus hidasta niin siinä se. Tässäkin yksi mekaanikko on ajanut pienen akun tyhjäksi kerran tuntemattomilla spekseillä ja siitä sitten data, jota tulkitaan. En ole huolestunut omaan kokemukseeni verraten.

i4:ssä sitten toki matka-ajon kulutus asia erikseen mutta uskon näistä autoista suurimman osan olevan sellaisessa käytössä, jossa autot ladataan kerran tai pari viikossa ja kulutuksen vaihtelulla ei ole ihan jokapäiväistä väliä.
            Last edited by PNM2; 14-01-2023, 15:41.
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

Comment

• AC*
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 205
              • Tampere

Varusteisiin liittyvä kysymys:
              - Driving assistant Professional: Tuoko perus-assariin nähden jotakin hyöyllistä vai turhake?
              i4 M50

Comment

• jobo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 144
                • Espoo

Originally posted by AC* View Post
                Varusteisiin liittyvä kysymys:
                - Driving assistant Professional: Tuoko perus-assariin nähden jotakin hyöyllistä vai turhake?

Tulee siinä ainakin aktiivikruise ja kaistallapysymisjuttu. perusmallissa vain täristää rattia. 360 kameroista en ihan varma.
                BMW i4 M50 -23

BMW 330e M-sport -17
                BMW 120d M-sport -14
                MINI JCW -09

Comment

• FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 651

Originally posted by jobo View Post
                  Tulee siinä ainakin aktiivikruise ja kaistallapysymisjuttu. perusmallissa vain täristää rattia. 360 kameroista en ihan varma.
                  Aktiivikruise sisältyy myös innovation pakettiin mikä taas sisältyy charged plus ja siitä ylöspäin charged -paketteihin. Eli jos tällaiset on jo valittu niin sitten ei tuon varusteen vuoksi ole assistant professionalille tarvetta. Omasta jätin pois koska olen edelleen sitä mieltä, että mitä vähemmän auto puuttuu ajotapahtumaan niin sen parempi koska haluan ajaa itse autolla minkä pitäisi tarjota ajamisen iloa.

Comment

• FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 651

Ensi viikolla menee auto tuotantoon ja tehtaan mukaan pitäisi kaiketi viikolla 9 olla Suomessa. Kuinkahan kauan siitä menee luovutukseen eli miten pitkään haudotaan kun maahantuonti poistaa sen foliosta ja tekee mitä nyt sitten tekeekään?

Onko muuten jollain tietoa onko mahdollista saada auto "raakana" ilman maahantuonnin toimenpiteitä? Mieluummin poistaisin itse kääreistä ja kiillottaisin maalipinnan harrastajapohjalta sen sijaan, että amatimiehet tekee sen liukuhihnatuotantona.

Comment

• lnaukkar
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2015
                      • 189
                      • Helsinki

Originally posted by FlyingFinn View Post
                      Ensi viikolla menee auto tuotantoon ja tehtaan mukaan pitäisi kaiketi viikolla 9 olla Suomessa. Kuinkahan kauan siitä menee luovutukseen eli miten pitkään haudotaan kun maahantuonti poistaa sen foliosta ja tekee mitä nyt sitten tekeekään?

Onko muuten jollain tietoa onko mahdollista saada auto "raakana" ilman maahantuonnin toimenpiteitä? Mieluummin poistaisin itse kääreistä ja kiillottaisin maalipinnan harrastajapohjalta sen sijaan, että amatimiehet tekee sen liukuhihnatuotantona.
                      Hangosta luovutukseen 1-3 viikkoa tuntuu olevan normaalia.

Hangossa auto varmaankin lumiharjataan, pestään koneessa, laitetaan kilpitelineet. Kuljetuksessa sitä lumiharjataan lisää. Myyntiliikkeessäkin sitä saatetaan lumiharjatata vielä vähän enemmän ja sitten pestään luovutusta varten, yleensä kai käsin kuitenkin.

Myyjään yhteyttä jos haluaa vaikka kilpitelineen jättää laittamatta tai että ei saa pestä myyntiliikkeessä. Kuulemma toimii tai ei toimi riippuen tuurista, myyjästä ja muusta. Tässä on vähän hankaluutta sen kanssa kun haluavat luonnollisesti pestä myös sen takia että voivat tarkistaa ja korjata kuljetusvauriot.

Joo, aihe on lähellä sydäntä, koska joulukuussa haettu iX1 oli meidän eka uus auto, joka saapui maahan lumien aikaan. Pari naarmua oli saatu etulasiin, ehkä kun on raavittu kuskille reikää. Ja lumiharjaa kans oli näytetty.
                      2023 G26 i4 M50
                      2023 U11 iX1 xDrive30

Comment

• AC*
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 205
                        • Tampere

Originally posted by FlyingFinn View Post
                        Aktiivikruise sisältyy myös innovation pakettiin mikä taas sisältyy charged plus ja siitä ylöspäin charged -paketteihin. Eli jos tällaiset on jo valittu niin sitten ei tuon varusteen vuoksi ole assistant professionalille tarvetta. Omasta jätin pois koska olen edelleen sitä mieltä, että mitä vähemmän auto puuttuu ajotapahtumaan niin sen parempi koska haluan ajaa itse autolla minkä pitäisi tarjota ajamisen iloa.
                        Aktiiivikruise tulee omaankin kyllä, nyt valittuna myös tuo Driving assistant professional mutta miettinyt sitä onko se turha.
                        Jos ymmärsin oikein niin pitää kaistalla ja sisältää ruuhka-avustimen sekä risteävän liikenteen tunnistimen eteen. Suomessa tuo kaistanvaihtoavustin ei käsittääkseni ole toiminnassa.

Nykyinen auto on ensimmäinen uutena ostettu ja sen pyysin ilman pesua ja mainoskilventaustoja tms. ja näin tulikin. Pinnoitteen asentajan mukaan ei ollu lääpitty ja ei ollut juurikaan naarmuja.
                        i4 M50

Comment

• pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6759
                          • PK-seutu

Itse kun i4 tilasin niin mietin sen niin, että jos joku sen minulta joskus käytettynä ostaa, niin on omaan nilkkaan ampumista jos luulee ettei jatkossa ihmisillä ole isoja vaatimuksia ja toiveita mitä tulee näihin varusteisiin. Ajoavustimet ja autopilotit yms. varmasti kehittyy, mutta miten kohdellaan markkinoilla vaikka vuonna 2024 autoa, jossa ei ole edes niitä 2022 varusteita? Veikkaan että aika moni skippaa suoraan seuraavaan. Tätä korostaa sähköautoilu eli odotuksia on sähköautoihin vielä enemmän kuin polttiksiin.

Mutta sellaista omaa mutua tuo. Kyllä ne varusteet myös totuttua oikein mukavia on itsellekin
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• 315i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2014
                            • 241
                            • Arctopolis

Itsellä i4 oli toinen uusi auto itselle ostettu. Ostin myyjän kautta keraamisen pinnoitteen ja edelliseen myös. Ei ollut naarmuja ja olen ollut tyytyväinen. Tiedän vielä liikkeen mikä ko. homman suoritti ja dokumentit oli autossa mikä pinnoite jne. Taisivat pinnoittaa myös talvivanteet mitkä oli paikallaan, kun tuntuu niin pirun kiiltäviltä pesun jälkeen.

Mulla on tuo ratin täristin, valikossa lukee automaattiohjaus, mutta ei se kauheesti ohjaa, paitsi jos reunaviivan yli menee, niin hetken ohjaa. En nyt muista mikä varuste itellä oli tuota varten.

Comment

• Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6937
                              • N/A

Minkä pinnotteen laitatit?
                              Kyllähän kunnon pinnoite helpottaa elämää niin paljon.
                              Minulla G20 pesty n. 90-100 kertaa käsin, ja pinnote on vieläkin 80% kunnossa (Gyeon Pure).
                              Ajattelin pistää sen keväällä uusiksi, ja tällä kertaa Pure EVO.

Comment

• FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 651

Itse ajattelin tehdä pinnoitteen omana harrastuksena. Aine tulee olemaan melko varmasti tämä: CarPro CQuartz UK Edition 3.0.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎