Mikäs vitsi tuo latauksen ajastus on? Tänään kokeilin ensimmäisen kerran. Ei ole aiemmin ollut tarvetta kun olen ajastanut laturin mutta nyt kokeilin auton omaa laturia 3-vaihepistokkeesta. Laitoin latausväliksi auton valikossa klo 1.00-6.00. Tätä ei pysty asettamaan mikäli ei samalla aseta lähtöaikaa. Miksi ihmeessä se tarvitaan??? No, laitoin lähtöajaksi huomisen klo 12.00. Sitten tökkäsin laturin kiinni ja alkoi sininen valo vilkkumaan ja hurina kuulumaan. Että mitähän ***tua. Tarkistin asetukset, että ne on varmasti oikein ja kellonaika asetettu. Kyllä oli mutta auto se vaan latailee vaikka pitäisi aloittaa vasta yöllä. Sitten otin taas kerran ylimääräiseksi ajanvietteeksi puhelinaplikaation esiin. Siinä näkyi samat asetukset. Sitten kun kokeeksi nappasin täpän pois ilmastoinnista lähtöaikaan ja lähetin autoon niin lataus loppui ja ehkä nyt sitten alkaa silloin kun käyttäjä haluaa. Aplikaatiossa kyllä iloisesti luki, että aikaväli on tuo asettamani mutta saatetaan ladata muulloinkin. Eli auton käyttäjä voi kyllä tehdä asetuksia mutta niistä paskat välitetään. Mikäli haluaisit vaikka hyödyntää edullista pörssisähköa niin ei se niin vain sinun päätettävissä ole.
BMW voisi lopettaa näiden ATK-laitteiden tekemisen kun eivät osaa. Tekisivät autoja kun se on tähän mennessä kohtuullisesti onnistunut. Aikaa on ollut auton kehitysvaiheesta tähän päivään kaikkien typerien virheiden korjaamiseen. Tämän auton jälkeen vaihtuu merkki. Kaikkien näiden softatyperyyksien lisäksi kyllästyttää myös tuo em. Suomen maahantuojan perseily. Ajoavustimia en tarvitse, osaan vaihtaa kaistaa itse ja seuraan liikennettä sen verran että näen ikkunasta onko liikennevalot vai ei. Tosin jos tuo kaistanvaihtoavustin pakottaa kaikki ne apinat käyttämään vilkkua jotka eivät sitä tunnu osaavan niin sittenhän se on aivan o.k.
Kaiken puhelimella käyttämisen typeryys tuli omalle kohdalle kunnolla esiin viime viikolla kun luurin näyttö hajosi ja hetken päästä puhelin lukittui kuten ne yleensä tekee. Tämän jälkeen se ei ollut enää mitenkään käytettävissä. Näyttö hajosi itsestään sisältä päin ja ilman mitään kolhuja tms. Olisi lievästi kyrsinyt jos käyttäisin jotenkin laajemmin puhelinaplikaatioita ja etenkin jos auton käyttö tästä syystä estyisi. Rahan käytöstä puhumattakaan.
BMW voisi lopettaa näiden ATK-laitteiden tekemisen kun eivät osaa. Tekisivät autoja kun se on tähän mennessä kohtuullisesti onnistunut. Aikaa on ollut auton kehitysvaiheesta tähän päivään kaikkien typerien virheiden korjaamiseen. Tämän auton jälkeen vaihtuu merkki. Kaikkien näiden softatyperyyksien lisäksi kyllästyttää myös tuo em. Suomen maahantuojan perseily. Ajoavustimia en tarvitse, osaan vaihtaa kaistaa itse ja seuraan liikennettä sen verran että näen ikkunasta onko liikennevalot vai ei. Tosin jos tuo kaistanvaihtoavustin pakottaa kaikki ne apinat käyttämään vilkkua jotka eivät sitä tunnu osaavan niin sittenhän se on aivan o.k.
Kaiken puhelimella käyttämisen typeryys tuli omalle kohdalle kunnolla esiin viime viikolla kun luurin näyttö hajosi ja hetken päästä puhelin lukittui kuten ne yleensä tekee. Tämän jälkeen se ei ollut enää mitenkään käytettävissä. Näyttö hajosi itsestään sisältä päin ja ilman mitään kolhuja tms. Olisi lievästi kyrsinyt jos käyttäisin jotenkin laajemmin puhelinaplikaatioita ja etenkin jos auton käyttö tästä syystä estyisi. Rahan käytöstä puhumattakaan.
Comment