Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by SC90 View Post
    Vaihtaako nuo itse "helposti", vai vienkö suosiolla jonnekin pajalle?
    Beru merkkisiä on suositeltu, kai Bosch:kin mahdolliset.
    Niissä on mustaakseni murtolujuus merkitty, eli itse ainakin avasinkin momenttiavaimella ja kyllähän tuo momentti naksahti helposti kun yritti avata. CRC Rost Flach auttaa jonkunverran. Mutta jos se hehku katkeaa niin...

    Originally posted by SC90 View Post
    Näin tämän hieman ajattelin, että kylmemmällä ongelmia tulee...auttaako webasto siinä kohtaa yhtään startissa, jos sitä käyttää?
    Tottakai auttaa, jos pystyt käyttämään koko talven Webastoa esilämmitykseen niin tuskin tarvitset koko hehkuja. 0-5 asteen vaiheilla alkaa ilman hehkuja tulla savutusta hetken ja startit pidentyä.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • SC90
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 280

      Veikkaanpa, että edellisellä omistajalla ollut hehkut "pimeenä" jo jonkin aikaa, ei vaan tiennyt, kun käytti webastoa koko ajan.
      - M3 convertible 2005

      - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

      - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

      - Fiat 850 Special 1969

      - Lexus GS300 2000 TwoTone

      - Lexus LS600h 2008

      - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

      Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
      o44-531 82oo

      Comment

      • Munanjatke
        BTCF Member
        • May 2014
        • 170
        • Keski-Suomi

        Originally posted by SC90 View Post
        .

        Nyt on ohjelmointikin tehty, maltillinen, 250 hv + 550 Nm.
        Onko ihan oikeasti ohjelmoitu, vai joku huoltoaseman tigiturbotuning ohjelma

        En tiedä onko SD:ssä sama alusta kuin näissä mopoautoissa, mutta ohan se alusta ihan liian kova kaikkialle muulla paitsi valtatielle, liian kova minun mielestäni
        BMW X3 3.0SD 2007

        Comment

        • SC90
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 280

          Originally posted by Munanjatke View Post
          Onko ihan oikeasti ohjelmoitu, vai joku huoltoaseman tigiturbotuning ohjelma

          En tiedä onko SD:ssä sama alusta kuin näissä mopoautoissa, mutta ohan se alusta ihan liian kova kaikkialle muulla paitsi valtatielle, liian kova minun mielestäni
          Tiedoksi, minä en autoissani sellaisia mainitsemiasi ohjelmia käytä.

          Kyllä se on ohjelmoitu asiantuntevassa pajassa, lisäätehoa.fi, hänen kauttaan esimerkiksi AJTechin ja Tuikun ohjelmia.

          Ja mikä ohjelmassa ihmetyttää? Ihan riittävä lisäys vakio 204 hv & 410 Nm -lukemiin. Itse en autolla aja, vaan vaimo, joten ihan riittävä hänelle.

          Ei kannata soittaa suutaan, jos ei mistään mitään tiedä.
          Last edited by SC90; 15-10-2017, 22:34.
          - M3 convertible 2005

          - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

          - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

          - Fiat 850 Special 1969

          - Lexus GS300 2000 TwoTone

          - Lexus LS600h 2008

          - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

          Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
          o44-531 82oo

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Pyyhkijän Vivusto vaihdettu. Mukavasti tilaa kun on pätkä kone.

            Lämmitintäkin aloin asennella. Samalla löyty edellisen nippari virityksiä. Mikä prkl siinä on ettei voi niitä osia tilailla rikottujen tilalle. Nyt oli hankautunut liittimien kiinnitys kehys lähes läpi ilmastointi putkesta. Se onkin vtn halpa korjata tuon muovi rämmäleen sijaan.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Miroreijo
              BTCF Member
              • Sep 2014
              • 73
              • Laitila

              dsc toiminta

              mites kuuluu toimia näissä tuo dsc nappi omassa 3.0d 01/2005 nappia painamalla syttyy mittaristoon 4x4 valo ja pitkään painamalla valo sammuu, siis tosi pitkään painamalla. Ja sen jälkeen ei enään syty vaikka kuinka rämpyttelis dsc nappia, kunnes on sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen. Mietin vaan että onko jotain vikaa jossain vai kuuluuko toimia noin?
              e36 325i coupe -92
              E46 320d touring -04
              E30 316 2d sedan -87
              E83 X3 3.0D Alpinweiss -05

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Nyt olis saatu lämmitin vihdoin asennettua onnistuneesti. Pikkusen meinas teettää harmaita hiuksia.

                Täällä toimii dsc nappi samalla tavalla. Se että painelusta seuraa kulloinkin niin ei mitään käsitystä. Löytyy varmaan ohjekirjasta
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • chevy55
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 275
                  • Vesilahti

                  Originally posted by chevy55 View Post
                  Jaan Tapin kanssa nuo yllämainitut ongelmat. Omassani ei tosin ole EGR termostaattia lainkaan joten päätermarin vaihto auttoi lämpöonglmeiin.
                  Astinlautaa arvostaa jos on suksiboksimies kuten minä. Katolle on paljon mukavampi kurkottaa. Housunlahkeiden likaantuminen on hyväksyttävä. Tätä oppii myös varomaan.
                  Takaluukku tosiaan valuttaa nurkista sadevedet pois, tätä pitää osata varoa
                  Pyyhkijänmekanismi on minulla ajettu kohta loppuun, vaihtoon menee piakkoin.
                  Kuskin peili pimeni viime talvena. Korjaukseen.
                  Lisäksi takalasinlämmitin hiljentää radion. Tai siis aiheuttaa häiriöitä. Lienee lanka poikki tms.

                  Hyväksyn edellämainitut käytetyn auton elämään. Noista huolimatta äksä on ollut paras auto, mitä minulla on tähän mennessä ollut. Olen omistanut useita uudempiakin autoja, mutta tämän simppeli karuus ja yleinen toimintavarmuus yhdistettynä erinomaiseen ajettavuuteen on ihastuttanut minua ja ennen kaikkea vaimoa.

                  Voisin ostaa toisenkin samanlaisen, mielellään vieläpä SD:n :-)
                  Ihmettelin tänään töihin ajaessa, että auto ei lämpene eikä lämmöt nouse kuin yhden viivan siniseltä alueelta. Termarihan se varmaan on paskana.

                  Johan se hiton uusi termostaatti kestikin melkein vuoden. Miten noin yksinkertainen värkki voi toimia noin hemmetin vähän aikaa ja hajota? Niin yksinkertaine kapine. Termareita on kuitenkin valmistettu varmaan sata vuotta eikä niitä saada vieläkään (tai enää) kestämään?

                  Sitten se on vielä termariksi poikkeuksellisen hinnakas kun on koteloitu tuohon muovin sisään.

                  Sapettaa moinen. Vaan pakkohan se on vaihtaa.

                  Comment

                  • kt10734
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 370
                    • Uusimaa

                    Originally posted by chevy55 View Post
                    Ihmettelin tänään töihin ajaessa, että auto ei lämpene eikä lämmöt nouse kuin yhden viivan siniseltä alueelta. Termarihan se varmaan on paskana.

                    Johan se hiton uusi termostaatti kestikin melkein vuoden. Miten noin yksinkertainen värkki voi toimia noin hemmetin vähän aikaa ja hajota? Niin yksinkertaine kapine. Termareita on kuitenkin valmistettu varmaan sata vuotta eikä niitä saada vieläkään (tai enää) kestämään?

                    Sitten se on vielä termariksi poikkeuksellisen hinnakas kun on koteloitu tuohon muovin sisään.

                    Sapettaa moinen. Vaan pakkohan se on vaihtaa.
                    Onko automaattilootalla? Jos on, niin laatikon lämmönvaihdin/termari tai EGR-termari voi olla myös viallinen. Mulla vaihdettu kaikki kolme 2 vuoden sisään.


                    Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                    Comment

                    • chevy55
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 275
                      • Vesilahti

                      Originally posted by kt10734 View Post
                      Onko automaattilootalla? Jos on, niin laatikon lämmönvaihdin/termari tai EGR-termari voi olla myös viallinen. Mulla vaihdettu kaikki kolme 2 vuoden sisään.
                      Automaatti joo. Tämä on siitä erikoinen malli, ettei Egr termaria ole lainkaan. Mutta tuo laatikon lämmönvaihdintermari olisi hyvä tarkistaa, en ole sitä vaihtanut.

                      Comment

                      • chevy55
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 275
                        • Vesilahti

                        Mistä sen lämmönvaihtimen termarin osanumeron keksii? En nyt osaa löytää hakusanoilla oikeaa enkä löydä edes realoem:sta alustanumeron perusteella

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10051
                          • KVLA

                          Originally posted by chevy55 View Post
                          Mistä sen lämmönvaihtimen termarin osanumeron keksii? En nyt osaa löytää hakusanoilla oikeaa enkä löydä edes realoem:sta alustanumeron perusteella
                          Osanum. 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0311

                          Oikean numeron löydät vin koodilla tuolta "RADIATOR" osiosta.
                          Last edited by Heguli 31; 18-11-2017, 21:47.

                          Comment

                          • chevy55
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 275
                            • Vesilahti

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Osanum. 1? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0311

                            Oikean numeron löydät vin koodilla tuolta "RADIATOR" osiosta.
                            Eli lämmönvaihtimessa ei ole erillistä, vaihdettavaa termaria vaan koko lämmönvaihdin tulisi vaihtaa tarpeen tullen?

                            Menen nyt ensin päätermostaatin vaihdolla, Toivotaan, että se auttaa

                            Comment

                            • toNmbbA
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2009
                              • 2329
                              • Espoo

                              hitaassa vauhdissa kääntyessä, esim parkkihalli ajossa kuuluu kova kolahdus ja tuntuu että koko auto nytkähtäisi. Voimakkaammin tätä esiintyy oikealle kääntyessä.

                              Auto hiljattain käytetty katsastuksessa ja pyydetty tarkistamaan kaikki mahdolliset paikat mikä voisi tuon aiheuttaa, vikaa ei löytynyt.

                              Kenelläkään vastaavaa vikaa ollut / paikantanut vian ? Tai löytyykö joltain kristallipalloa?

                              m54b25 / manuaali, jos sillä jotain merkitystä on.
                              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10051
                                • KVLA

                                Originally posted by chevy55 View Post
                                Eli lämmönvaihtimessa ei ole erillistä, vaihdettavaa termaria vaan koko lämmönvaihdin tulisi vaihtaa tarpeen tullen?

                                Menen nyt ensin päätermostaatin vaihdolla, Toivotaan, että se auttaa
                                Tuon lämmönvaihtimen "läpivirtauksen" voit testata siten,että laitat koeajolle letkupuristimen sen vesiletkuun. Jos lämmöt nousee letku tulpattuna,niin lämmönvaihdin/termari falskaa.
                                Last edited by Heguli 31; 19-11-2017, 11:50.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎