E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Munanjatke
    replied
    Uus akku hommattu ja vikavalotkin hävisi kun liikutti autoa muutaman metrin, mutta........
    Salavalikon kautta näyttää akun jännitteeksi 12.4 ? jen jymmara
    Auton ollessa käynnissä , kiinan lukija näyttää että laturin kuorma 94% ja voltit samat kuin salavalikossa eli heittelee 12 voltin tuntumassa. Uusi akku ladattu täyteen ennen asennusta.
    Laturi kuumentuu aika kuumaksi kun autoa pitää hetken käynnissä, sehän nyt on varmaan sitten minun tuurilla vähintään kokonaan paskana. Polttaa paljasta kättä.
    Vai oisko vaan niin että on jossakin bittipoikittain eikä laturi ymmärrä olla lataamatta täyttä akkua.

    Ja pitäis jollain inpalla kahtoa kaikkea mahdollista.

    Miksen vaan ostanut aikoinaan Avensista....

    EDIT:


    Kävin vielä mittaamassa moottoritilan latauspistokeista

    Lepojännite 14.29 V

    Starttauksesta tippu 13.88V
    Hetki starttauksesta 14.03V
    Noin 5 min starttauksesta 14.18V


    Salavalikossa heitteli 11.90-12.60V välillä.



    En ymmärrä
    Last edited by Munanjatke; 26-11-2019, 17:38.

    Leave a comment:


  • Setämies
    replied
    Originally posted by Munanjatke View Post
    On kait se vaan pakko antaa periks ja hommattava uus akku

    Vanhojen akkujen elvyttäminen on kyllä aika aikaavievää harrastus. Ja viimeistään sitten kun kuitenkin edessä on taas tyhjä akku ja aikataulu meni sit siinä. Ei muuta ku uutta patteria tilalle, suosiolla!


    Tietääkseni koodaus tulee eteen vasta -08 eteenpäin. Mutta tyhjä akku ja notkahtava akkujännite startatessa tekee likimain aina vikakoodeja muistiin. Eli käy viimeistään ennen katsastusta luetuttamassa vikakoodit, ettei tule turhaan pompsua OBD-vikakoodien takia.

    Leave a comment:


  • Munanjatke
    replied
    No nyt sitten varmaan sano akku sopimuksen irti. Itse asiassa osoittanut hyytymien merkkejä jo useamman vuoden ajan ja Defan akkulaturi on avittanut pakkasilla käyntiin.


    Kolmen tunnin (10a) latauksella sain auton ajettua kotia ja siitä ei se enään starttaa.



    Tällä hetkellä akkuna onBlack Dynamic 590 122 072 Specs

    Model: 590 122 072

    Kapasiteetti:90 Ah
    Kylmäkäynnistysvirta:720 A
    Leveys:175 mm
    Pituus: 353 mm
    Korkeus: 190 mm
    Short Code: F6
    UK Code: 017



    Liikkeessä aikoinaan asennettu väärä akku, kun Vartan sivuilla lukee että ennen 2000 valmistuneisiin autoihin. Mut pahapa tässä näin 5 vuotta myöhemmin ruveta vaatimaan mitään korvauksia..



    Ja nyt sitten pitäisi uusi akku hommata, ja 07 lci:ssä joutuu akun koodaamaan ? Joutuuko koodaamaan jos akku on saman kokoinen kuin vanha ?

    Saako mikään arvo muuttua akusta ?
    Onko kukaan vaihtanu akkuja koodaamatta ?



    Kun ei tässä lähellä mitään koodareita asu.



    Ja akun vaihon jälkeen pääsis selvittämään toista ongelmaa


    Toki jos pistäis myyntiin vikojen kanssa vähän halvemmalla

    EDIT:

    Mitattu akusta tänää 11.6v. Aika vähäsen.
    Siispä ruvettava ehtimään akkua.

    Koodaus asia vaivaa vieläkin että tarviko koodata


    EDIT 2:


    C-tekillä latasin tuon vanhan akun täyteen ja äskön laitoin auton käyntiin, kiinan vikakoodin lukija näytti jännitteeksi 11.9 - 12.60 V

    laturin kuorman ollessa 96% tyhjäkäynnillä.



    On kait se vaan pakko antaa periks ja hommattava uus akku
    Last edited by Munanjatke; 22-11-2019, 14:49.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Takavalot

    Ei mitään sittenkään
    Last edited by Bemssi; 18-11-2019, 13:23. Reason: Väärä keskustelu

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Mockba11 View Post
    Silloin/tällöin virta-avainta kääntäessä ei tapahdu mitään, ei nakuta edes akkua, täysin mykkänä. Useaan kertaan kun ottaa avaimen pois ja yrittää uudestaan niin pärähtääkin taas käyntiin. Tähän saattaa mennä 5-10 min.

    Onko kokemuksia mihin saattais viitata? :think

    3.0 sd 2006

    Ääni virtalukon pohjalle

    Leave a comment:


  • Mockba11
    replied
    Sähkövika?

    Silloin/tällöin virta-avainta kääntäessä ei tapahdu mitään, ei nakuta edes akkua, täysin mykkänä. Useaan kertaan kun ottaa avaimen pois ja yrittää uudestaan niin pärähtääkin taas käyntiin. Tähän saattaa mennä 5-10 min.

    Onko kokemuksia mihin saattais viitata? :think

    3.0 sd 2006
    Last edited by Mockba11; 15-11-2019, 05:44.

    Leave a comment:


  • jarci
    replied
    Originally posted by Matts View Post
    Autona X3 3.0D Lci vm 2008, kilometrejä n. 130 tkm.

    Kylmällä lämmöt aika alhaalla, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kun vaihdan jäähdytyksen termostaatin?

    Onko egr:ssä termaria?
    Moniurahihna ja rulla/kiristäjä?
    Tuli juuri vaihdettua egr termari ja päätermari jossa oli vikaa....lämmöt nousi salavalikossa vain 78c'....ahdastahan se oli vaihtaa jo 2litraisessakin...

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by jarci View Post
    Käsijarrun säätäminen? Ei riittänyt pelkistä navoista kiriminen. Miten kahvan puolelta säädetään? Newtis ohjeissa on kyllä aivan erinäköinen kahvan puolelta kirimisen ohje ..käsijarrukahva nousee vähän liian ylös.....05 X3

    Leave a comment:


  • jarci
    replied
    Käsijarrun säätäminen? Ei riittänyt pelkistä navoista kiriminen. Miten kahvan puolelta säädetään? Newtis ohjeissa on kyllä aivan erinäköinen kahvan puolelta kirimisen ohje ..käsijarrukahva nousee vähän liian ylös.....05 X3
    Last edited by jarci; 04-11-2019, 13:08.

    Leave a comment:


  • X07
    replied
    Originally posted by joccede View Post
    Onko kenelläkään kokemusta panoraamaluukusta joka ei pysy paikoillaan? Luukku toimii muuten kuten pitää, mutta joskus pompuissa tai maantiellä kuuluu ääni. Huomasin että isomman lasiosan perä nousee joskus itsekseen 5-10mm ylöspäin. (Laskee kuitenkin ales jossain vaiheessa)

    Jos lasia ajaa kytkimellä, toimii se oikein. Myös perän voi nostaa sähköisesti kuten kuuluukin. Mutta tuntuu siltä että lasi ei lukitu oikealla tavalla.

    Kyseessä on 05 vuoden X3.
    Oma kokemus luukusta (-07):

    Ajoin luukun "referenssiajon" kahdesti, eka kerralla meni totaalisesti sekaisin, toisella kerralla parani sen verran, että pärjää, sisäverho toimii nyt pätkittäin. Syynä räpeltämiseen oli luukun tolkuton suhina, joka ei parantunut.

    Leave a comment:


  • joccede
    replied
    Onko kenelläkään kokemusta panoraamaluukusta joka ei pysy paikoillaan? Luukku toimii muuten kuten pitää, mutta joskus pompuissa tai maantiellä kuuluu ääni. Huomasin että isomman lasiosan perä nousee joskus itsekseen 5-10mm ylöspäin. (Laskee kuitenkin ales jossain vaiheessa)

    Jos lasia ajaa kytkimellä, toimii se oikein. Myös perän voi nostaa sähköisesti kuten kuuluukin. Mutta tuntuu siltä että lasi ei lukitu oikealla tavalla.

    Kyseessä on 05 vuoden X3.

    Leave a comment:


  • Matts
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Vaihda pää ja egr -termarit kerralla, niin ei tarvitse kahdesti lutrata nesteiden kanssa. Hihnan ja kiristimen vaihto riippuu niiden kunnosta. Pitääkö ääntä? Miltä hihna näyttää? Toki halutessaan voi vaihtaa hihnan ja rullan, ei ne nyt ulkomailta tilaamalla mahdottomia maksa.
    Ei tuolta hihnasta/kiristinrullasta ja ohjurista mitään ääntä kuulu, menee vaihto samalla kertaa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Matts View Post
    Autona X3 3.0D Lci vm 2008, kilometrejä n. 130 tkm.

    Kylmällä lämmöt aika alhaalla, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kun vaihdan jäähdytyksen termostaatin?

    Onko egr:ssä termaria?
    Moniurahihna ja rulla/kiristäjä?
    Vaihda pää ja egr -termarit kerralla, niin ei tarvitse kahdesti lutrata nesteiden kanssa. Hihnan ja kiristimen vaihto riippuu niiden kunnosta. Pitääkö ääntä? Miltä hihna näyttää? Toki halutessaan voi vaihtaa hihnan ja rullan, ei ne nyt ulkomailta tilaamalla mahdottomia maksa.

    Leave a comment:


  • Matts
    replied
    Termostaatin vaihto

    Autona X3 3.0D Lci vm 2008, kilometrejä n. 130 tkm.

    Kylmällä lämmöt aika alhaalla, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kun vaihdan jäähdytyksen termostaatin?

    Onko egr:ssä termaria?
    Moniurahihna ja rulla/kiristäjä?

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    [QUOTE=eizzi;4113670]X3 2004 2.5ia aj.154tkm on alkanut nyt kesärenkaille vaihdettaessa jurina joka pahenee alkaen n. 90km/h nopeudesta. Auto on todella kova ääninen maantiellä. Jurina on se miten sitä kuvailla. Vaihdoin renkaat edesta taakse mutta ei vaikutusta. Renkaat on vanhat michelin latitude 235/55R17 valmistuvuosi 2008, mutta pinta n. 5mm. Laatikkoon on öljyt vaihdettu huuhtelemalla. Laatikko pelaa moitteetta. myös jakolaatikon ja etu-ja taka perien öljyt on vaihdettu.

    Pyörän laakeria epäilen? se ei kuitenkaan hiljene jos kaarelee vauhdissa kuten yleensä pyörän laakerilla on tapana? Miten tuon voi todentaa mikä on vikana kun muuten auto on hiljainen.. Hiljaisessa ajossa ei mitään ongelmia. Napa ei myöskään lämpene eikä eroa ole juurikaan kun rengasta pyörittelee tunkin varassa oikea/vasen..

    Vastaan itse itselleni ja jos joskus jollain toisella olisi apua ratkaisusta. Eli Jurinan aiheuttajaksi taisi jäädä kuskinpuolen pyöränlaakeri joka vaihdettiin. Paikalla oli fag merkkinen laakeri ja samanlainen sinne meni nytkin. Laakeri oli vaihdettu joskus aiemminkin joten olisikohan ryssitty asennettaessa..:think
    nyt auto on hilainen vanhoillakin renkailla

    Leave a comment:

Working...
X