E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1339
    • Tornio

    #901
    Originally posted by JaniK86 View Post
    Pystyykö ajovalot vaihtaan adpatiivisista xenoneista halogeeneihin? Auto vm.2004.
    Vänkärin puolen umpiota joskus joku väkivalloin aukonu. Kerää kosteutta reippaasti sisälle ja ilmeisesti sytytin tykännyt huonoa, kun ei enää xenon syty.
    Kuskin puolellakin ilmeisesti heijastinpinta entinen.

    Uudet umpiot maksaa hunajaa ja käytetytki turhan hintavia tohon kohta 500tkm ajettuun on.

    Tommosia kattellin tilalle
    jep LCM koodauksella tuosta selviää mutta varminta muuttaa FA varustelistan kautta. Eli $522 varustekoodi POIS FA listalta 2 eri modulista ja koodata auto
    Last edited by e46touring; 29-10-2025, 20:18. Reason: liian nopea nappi työskentely
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4476
      • Finnland

      #902
      Sehän alkoi oikuttelemaan, vikakoodi jakolaatikolta kääntyessä joskus muutama kymmenen km sitten, nollasin.
      No, nyt sitten "5E40 [ 24128 ] wheel speed sensor rear right edges absent (RDF Typ 11i)"
      Sama haamukoodi vasemmalle puolelle, tosin tuo oikea jäi vaan päälle.
      Ja sitten VTG on No can message ASC2 ja ASC4 kohdissa.

      Tässä taitaa nuo vetarien kehät olla vetarien ulkolaidoilla takana, jos en väärin katsellut?
      Ootteko miten korjailleet noita?

      Pitää toki piakkoin renkaat vaihtaa ja jarrut taakse laitella muutenkin, mutta tää vähän yllätti nyt kauppareissulla.
      Autolla pakitellessa nypytteli vastaan sitten kun oli vikavalot taulussa.
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1339
        • Tornio

        #903
        Originally posted by Jarger View Post
        Sehän alkoi oikuttelemaan, vikakoodi jakolaatikolta kääntyessä joskus muutama kymmenen km sitten, nollasin.
        No, nyt sitten "5E40 [ 24128 ] wheel speed sensor rear right edges absent (RDF Typ 11i)"
        Sama haamukoodi vasemmalle puolelle, tosin tuo oikea jäi vaan päälle.
        Ja sitten VTG on No can message ASC2 ja ASC4 kohdissa.

        Tässä taitaa nuo vetarien kehät olla vetarien ulkolaidoilla takana, jos en väärin katsellut?
        Ootteko miten korjailleet noita?

        Pitää toki piakkoin renkaat vaihtaa ja jarrut taakse laitella muutenkin, mutta tää vähän yllätti nyt kauppareissulla.
        Autolla pakitellessa nypytteli vastaan sitten kun oli vikavalot taulussa.
        korjaaminen vähän siinä ja siinä, koska vetoakselin pinta jossa kehä puristus sovitteella on kiinni ja ruosteen syömä jotta uuden kehä renkaan asennus keskeisesti tyhjän haasteellinen.
        Toki JOS hyvää tuuria eikä pinta ole liiaksi ruosteen syömä niin voi jopa onnistua. Mätänetissä triscanin kehiä tarjolla https://www.motonet.fi/tuote/abs-keh...rtssearch=true
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 456
          • E-pohjanmaa

          #904
          Originally posted by e46touring View Post

          korjaaminen vähän siinä ja siinä, koska vetoakselin pinta jossa kehä puristus sovitteella on kiinni ja ruosteen syömä jotta uuden kehä renkaan asennus keskeisesti tyhjän haasteellinen.
          Toki JOS hyvää tuuria eikä pinta ole liiaksi ruosteen syömä niin voi jopa onnistua. Mätänetissä triscanin kehiä tarjolla https://www.motonet.fi/tuote/abs-keh...rtssearch=true
          Ei tahdo kovin symmetrisen pyöreä tulla, kun siihen ruosteen päälle iskee. Taakse ei ollut hinnalla pilattu kokonainen vetoakselikaan. Takapyörän laakerit vaihdoin ja samalla tuli huomattua että vasen takavetari oli väljänä. Kokonainen vetari abs kehineen tuli Aeromotorssilta muistaakseni +-100e.
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, X3 E83 2.0D -07, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • MeisterW
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2017
            • 314
            • Uusimaa

            #905
            Voi kokeilla prikkaa anturin väliin, jotta ei ota kiinni turvonneeseen kehään. (mahd uusi anturi, jos vanha hankautunut rikki)
            E39 M5 2002
            E70 X5 3.0sd 2008
            E83 X3 3.0i 2005
            G21 330e

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 4476
              • Finnland

              #906
              Pitää ilmeisesti tutkia mitä tuon kanssa tekee. Vetareilla näyttää olevan puolieroa? Voisi kokeilla tuota prikkaa aluksi, ehkä. Siis jos ei vetareissa ole väljää. 452tkm ajettu, niin jotenkin suhtaudun vähän varauksella vetarien kuntoon näin ennalta.
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1302
                • Kajaani

                #907
                Mikäs ihme kolahtelee takapäässä, tai ainakin se kuulostaa että tulee takaa.

                Elikkäs ääni ilmenee sillointällöin kääntäessä esim risteyksessä tai jyrkemmässä käännöksessä. Myös jos on oikein epätasainen paikka että auto heilahtelee.

                Kontissa eiole mitään tavaraa mikä olisi irti. Auton alla käyty ihmettelemässä ja mitään ei löydy. Auton ostaessa piti samaa ääntä, kuulosti siis siltä että jousi kolahtelee. Siellä olikin toinen jousi poikki, uudet tilalle ja sama ääni kuuluu edelleen. Todella ärsyttävä ääni...
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 4476
                  • Finnland

                  #908
                  Originally posted by Jarger View Post
                  Pitää ilmeisesti tutkia mitä tuon kanssa tekee. Vetareilla näyttää olevan puolieroa? Voisi kokeilla tuota prikkaa aluksi, ehkä. Siis jos ei vetareissa ole väljää. 452tkm ajettu, niin jotenkin suhtaudun vähän varauksella vetarien kuntoon näin ennalta.
                  Kävin eilen auton alla, toinen puoli laahaa jarrusta ja noissa molemmissa vetarien lukurinkuloissa oli kirkkaat kosketusjäljet. Lisäksi kun on noita nypyttelyitä, niin taitaa olla niin jotta käsijarrun hilut on lähteneet puoliksi irti. Ulkona vähän inha laittaa kun aina sataa tai on pimeä tms tai ollut autolle tarvetta, niin ei ole joutanut katteleen tarkemmin. Nyt kuitenkin näyttää olevan melko akuutti em. takia ja toisessa takarenkaassa pintakin loppu kun metallit paistaa sisäsyrjältä.
                  Väljiä ei pitäisi olla ja pyöränkulmatkin viime remonttien jälkeen säädelty, mutta aikoinaan kun rengassatsi oli uusi, niin kului puolet pinnasta pois ja erityisesti sisälaita, kun ei joutanut kulmia säätään ajoissa jne. (odotin että kaverilla ois ollut aikaa tehdä ne aiemmin )
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4476
                    • Finnland

                    #909
                    Originally posted by Soininen View Post
                    Mikäs ihme kolahtelee takapäässä, tai ainakin se kuulostaa että tulee takaa.

                    Elikkäs ääni ilmenee sillointällöin kääntäessä esim risteyksessä tai jyrkemmässä käännöksessä. Myös jos on oikein epätasainen paikka että auto heilahtelee.

                    Kontissa eiole mitään tavaraa mikä olisi irti. Auton alla käyty ihmettelemässä ja mitään ei löydy. Auton ostaessa piti samaa ääntä, kuulosti siis siltä että jousi kolahtelee. Siellä olikin toinen jousi poikki, uudet tilalle ja sama ääni kuuluu edelleen. Todella ärsyttävä ääni...
                    Tukivarren etummainen pusla sieltä kolosta entinen, se renkaan edessä oleva. Et varmaan ole muovia ottanut pois ja katsonut sinne? Vääntämällä voi nähdä koskettaako laitaa jos liikkuu löysästi. Molemmat meni vaihtoon joskus viime-tai toissavuonna.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • Soininen
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 1302
                      • Kajaani

                      #910
                      Originally posted by Jarger View Post

                      Tukivarren etummainen pusla sieltä kolosta entinen, se renkaan edessä oleva. Et varmaan ole muovia ottanut pois ja katsonut sinne? Vääntämällä voi nähdä koskettaako laitaa jos liikkuu löysästi. Molemmat meni vaihtoon joskus viime-tai toissavuonna.
                      Joo sinne eiookkaan tullu kurkattua. Koitin kyllä siitä varresta väännellä van ei kyllä antanu periksi yhtään. Renkaatkin kuluneet tasasesti niin ajatellut ettei se ehkä pusla/nivel olisi.

                      Täytyypä tämä ottaa tarkempaan syyniin.
                      E28 "525i" M52 -84
                      F11 520d xDrive -16

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 4476
                        • Finnland

                        #911
                        Originally posted by Soininen View Post

                        Joo sinne eiookkaan tullu kurkattua. Koitin kyllä siitä varresta väännellä van ei kyllä antanu periksi yhtään. Renkaatkin kuluneet tasasesti niin ajatellut ettei se ehkä pusla/nivel olisi.

                        Täytyypä tämä ottaa tarkempaan syyniin.
                        2,5 vuotta sitten tuon tein, nyt tarkistamalla. Mutterit ja kiinnike voi olla aika ruosteessa, saa hetken putsata ja vaivautua sitten suojaileen paikkoja tulevaltakin korroosiolta.
                        Tuo on aika tyypillinen paikka tuolle rakenteelle, sama kuin 3-sarjalaisissa. Jopa pusla tais olla sama kuin sellaisessa.
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        Working...
                        X