Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    Olikos parkkitutkan vaihto taakse millainen operaatio ?
    Takaa katsoen niin oikean puoleinen pitäisi vaihtaa..

    pre malli kyseessä..jos sillä merkitystä
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Ceet
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 27
      • Oulu

      Originally posted by veku View Post
      Olikos parkkitutkan vaihto taakse millainen operaatio ?
      Takaa katsoen niin oikean puoleinen pitäisi vaihtaa..

      pre malli kyseessä..jos sillä merkitystä
      Itse vaihdoin pari anturia viime kesänä. Helpompi jos on joku kaverina puskurin irroituksessa ja takaisin laitossa.

      Puskurin irroitus:


      Anturi:
      2022 G21 330e LCI

      Comment

      • koyama
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 81
        • rovaniemi

        kierrosten lasku

        Marraskuussa poiki matolaatikko ja noin 5 tkm ajettuna recro korjauksen jäljiltä.
        Rauhallisesti kiihdyttämällä vaihtaa vitoselle noin 65 km/h kun aiemmin noin 90 km/h.Ei luista tai vaihda tuttuun ylämäkeen kuten ennen 80 kympin vauhdissa vaan pitää vaihteen.Muuten aika normaali kuminauhamainen käytös

        Tuollainen ihmeellinen kierrosten lasku tuli 3-4 vaihteen väliin.Ennen remppaa oli vain 4-5 vaihteen välissä hyvin vähän.Oire potenssiin kaksi kun turbiini pitää paremmin:think
        Turbiini ilmeisesti lukittuu hieman ennen vaihtoa,mutta miksi se noin tekee?
        Nykäisyjä ei ole.
        Vaikuttaako huonolla tavalla laatikon kestoon?

        Comment

        • kuomubm
          Newbiemmer
          • Jun 2016
          • 18
          • Kajaani

          Paljonko on 2.0d moottorilla varustetuissa x3 ollut muilla kulutus lukemat? Tunnustaa, että noihin tehtaan antamiin lukemiin mahdoton päästä. Ajotietokone näyttää kulutukseksi ~9l/100km melkeinpä sama miten ajaa. Jopa matkaajossa ei kaukaksi jää yhdeksästä

          Ei ole käsin tullut laskettua kulutusta, mutta kyllä se varmastikkin noilla paikkeilla pyörii, kun tankki hupenee sen verran nopsaan..

          Uusi boschilainen maf on vaihdettu ja vikakoodit luettu. Koodia antoi hehkutulpista ja sitten tuosta maffista.

          Comment

          • Jortsi
            Newbiemmer
            • Jan 2017
            • 6
            • Oulu

            Originally posted by kuomubm View Post
            Paljonko on 2.0d moottorilla varustetuissa x3 ollut muilla kulutus lukemat? Tunnustaa, että noihin tehtaan antamiin lukemiin mahdoton päästä. Ajotietokone näyttää kulutukseksi ~9l/100km melkeinpä sama miten ajaa. Jopa matkaajossa ei kaukaksi jää yhdeksästä

            Ei ole käsin tullut laskettua kulutusta, mutta kyllä se varmastikkin noilla paikkeilla pyörii, kun tankki hupenee sen verran nopsaan..

            Uusi boschilainen maf on vaihdettu ja vikakoodit luettu. Koodia antoi hehkutulpista ja sitten tuosta maffista.
            Työmatka-ajelulle vastikään nollasin tietokoneen ja näyttänyt 9.6-10l/100km. Jotain 6km matka ja about puolet 60km/h ja loput kaupunkia. Matka-ajossa talvirajoituksilla alle 7, mutta tarkkaa en muista. Nämä tietokoneen näyttämiä, en ole tarkistuslaskenut. 177hv versio, reippaita kiihdytyksiä ja moottorijarrua pyrin käyttämään.

            Comment

            • speedas
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 33
              • Pirttikylä

              Originally posted by kuomubm View Post
              Paljonko on 2.0d moottorilla varustetuissa x3 ollut muilla kulutus lukemat? Tunnustaa, että noihin tehtaan antamiin lukemiin mahdoton päästä. Ajotietokone näyttää kulutukseksi ~9l/100km melkeinpä sama miten ajaa. Jopa matkaajossa ei kaukaksi jää yhdeksästä

              Ei ole käsin tullut laskettua kulutusta, mutta kyllä se varmastikkin noilla paikkeilla pyörii, kun tankki hupenee sen verran nopsaan..

              Uusi boschilainen maf on vaihdettu ja vikakoodit luettu. Koodia antoi hehkutulpista ja sitten tuosta maffista.

              Mun vie noin 7l/100km normaali ajossa talvirenkailla (laskettu) matka ajossa pääsee vähä alle. (150hv ja 17'' vanteet)
              x3 e83 2.0d
              ex. 330d e46 touring -00 ex. 320d e46 -99 ex. Bmw 316 e30 Touring ''individualserie 92'' ex. Bmw 525 e34 -91 ex. Bmw 525 e34 -89

              Comment

              • Anu
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 22

                Check engine valo

                M47 moottorilla oleva X3:n, jossa tuo keltainen vikavalo vaivaa oikein tosissaan.

                Autoon on vaihdettu molemmat termarit, ahtopaineanturi, hehkut sekä niiden ohjausboxi ja ilmamassamittari. Lisäksi imusarja ja egr on pesty, oli kyllä todella likainen.

                Carly ilmoittaa vikakoodia 1,3, ja 4 sylinterien hehkuista. Lisäksi ahtopaineanturista ja "charge air hose monitoring" koodia, mikä ikinä onkaan ja toisinaan herjaa vielä ilmamassamittariakin. Nollaamalla pysyy jonkun aikaa poissa.

                Onko mitään vinkkejä mikä neuvoksi?

                Comment

                • kye
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 320
                  • Forssa

                  Hehkutulpat ja/tai niiden ohjainlaite rikki

                  ahtovuoto
                  - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                  - N42/46 jakopäät
                  - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                  tied. 0407247465

                  Comment

                  • Anu
                    Newbiemmer
                    • Apr 2007
                    • 22

                    Täytyy vielä yrittää tarkastaa noiden ahtovuotojen varalta, onko näissä joku tietty paikka josta saattaisi vuotaa? Yksi auto ollut samalla koneella ilman mitään ongelmia.

                    Katsoin että läppärungolle tuleva ahtoputki oli o-renkaan kohdalta sen näköinen että voisi ehkä vuotaa... Auto kuitekin kulkee ja vetää ihan normaalisti.

                    Eniten ihmetyttää nuo hehkujen vikakoodit, boxi ja hehkut vaihdettu samalla kertaa ja puolen tunnin päästä ilmoitti täsmälleen samat vikakoodit hehkuista. Vaikka ne kaiketi huonoja onkin, niin nämä ei olleet todellakaan pitkäikäisiä

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9990
                      • KVLA

                      Minkä merkkiset hehkutulpat laitoit? Taisi foorumilla joku aiemmin kirjoitella joistain hehkuista (merkkiä en nyt muista),jotka eivät kestä kuin vähän aikaa. Ja uudelleen rikkoontuessaan saattaa särkeä myös uuden hehkujen ohjainboksinkin.

                      Comment

                      • Anu
                        Newbiemmer
                        • Apr 2007
                        • 22

                        Hehkut on mallia Boch ja ohjain Berun valmiste. Edelliset hehkut oli Berun ja niillä oli työnnetty 100t.

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          Originally posted by Anu View Post
                          Hehkut on mallia Boch ja ohjain Berun valmiste. Edelliset hehkut oli Berun ja niillä oli työnnetty 100t.
                          Jos sekä hehkut ja ohjain on vaihdettu samalla kertaa, ja taas tulee samoista hehkuista vika, täytyy vian olla johtosarjassa tai sen liittimessä.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • Munanjatke
                            BTCF Member
                            • May 2014
                            • 170
                            • Keski-Suomi

                            Jaahas, pitkästä aikaa sytty DDE/hehkun valo, ja eiku lukemaa vikakoodeja

                            4232 Glow plug, cylinder 3, activation
                            3F03 Boost-pressure sensor signal
                            4063 Ambient-pressure sensor ( installed in control unit) signal
                            480A Particulate-Filter system
                            481A Particulate-filter system

                            Äkkiseltään vois arvella että hiukkaskiihdytin tukossa

                            Koodit kuittaamalla, syttyy hetken kuluttua uudestaan kun ajaa, tai antaa vähän kaasua reippaammin ajaessa, väliin kaasuun vastaaminenkin todella nahkeaa, meno tuntuu tukkoiselta.....

                            Bemulla ajettu 278tkm, pätkä ajoa aika paljon viimeaikoina, termatit ok. Saiskohan tuota jollain lisäaine litkulla vielä tekohengitettyä, ei kiinnostais enää mitää kalliita remppoja tehjä ku auton vaihto ollu jo pitemmän aikaa mielessä.

                            Pystyn myöskin seuraamaan livedataa, mutta mitä sieltä pitäisi seurata, jotta saisi varmistuksen tuosta hiukkaspöntön tukkoisuudesta ?

                            Kiitos jo etukäteen
                            BMW X3 3.0SD 2007

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Munanjatke View Post
                              Jaahas, pitkästä aikaa sytty DDE/hehkun valo, ja eiku lukemaa vikakoodeja

                              4232 Glow plug, cylinder 3, activation
                              3F03 Boost-pressure sensor signal
                              4063 Ambient-pressure sensor ( installed in control unit) signal
                              480A Particulate-Filter system
                              481A Particulate-filter system

                              Äkkiseltään vois arvella että hiukkaskiihdytin tukossa

                              Koodit kuittaamalla, syttyy hetken kuluttua uudestaan kun ajaa, tai antaa vähän kaasua reippaammin ajaessa, väliin kaasuun vastaaminenkin todella nahkeaa, meno tuntuu tukkoiselta.....

                              Bemulla ajettu 278tkm, pätkä ajoa aika paljon viimeaikoina, termatit ok. Saiskohan tuota jollain lisäaine litkulla vielä tekohengitettyä, ei kiinnostais enää mitää kalliita remppoja tehjä ku auton vaihto ollu jo pitemmän aikaa mielessä.

                              Pystyn myöskin seuraamaan livedataa, mutta mitä sieltä pitäisi seurata, jotta saisi varmistuksen tuosta hiukkaspöntön tukkoisuudesta ?

                              Kiitos jo etukäteen
                              Pakkopolttoa ja koodien nollausta, niin sillä sen DPF saa auki. Tukkoisuudesta riippuen voi vaatia reippaasti koodien nollausta ja pakkopolttoa. Toki sieltä live-datasta vaikka vastapaineita seurata, mutta eipä siitä hirveästi ole hyötyä kun se suodatin pitää polttaa auki.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9990
                                • KVLA

                                Laita hehkut ensin kuntoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎