Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mockba11
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 11
    • Finland

    E83 Navi

    Navi simahtanut. Käykö esim Saksasta käytettynä ostettu navi? Vaatinee koodausta mutta käykö muuten? Mistä kannattaisi ruveta etsimään moista vai korjailee joku pääkaupunkiseudulla näitä? :think

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Jatketaanpa yksinpuhelua. Taas syttyi vikavalo mittaristoon. Eli tämä lienee tuo ko. venttiili:



      Ahdasta näyttäisi konehuoneessa olevan,joten onkohan tuon sijainnista tietoa (eli mitä rupean purkamaan esille saamiseksi)? Imusarjan puolella "jossain"...
      Nyt on tuo kuvan venttiili vaihdettu ja toistaiseksi vikavalo loistaa poissa olollaan. Onneksi. Ei ollu paha paikka. Ilmanputsari irti ja siinähän se oli helpossa paikassa imusarjan alla ihan etupäässä.

      EDIT: Hyvin on toiminut. Eli venttiili oli viallinen ja aiheutti vikavalon.
      Last edited by Heguli 31; 01-10-2017, 23:22.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Taas herjaa palanutta polttimoa emännän X3:ssa. Kaikki toimii. Eikä ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta. Viimeeksikin korjaantui,kun kerran pamautin takaluukun kiinni. Nyt vaan odotellaan mitä pamauttamalla tällä kertaa korjaantuu. Ei jaksa enempää kiinnostaa.
        Jaahas. Taas syttyi polttimon hälyvalo mittaristoon. Nyt tuli sitten mitta täyteen,vaikka se ajalaan sammuisikin. Kaikki valot oli tietysti ok,joten valo kerrallaan asiaa tutkimaan. Vika paljastui oikean takavalon pistokkeen huonoksi(?) kontaktiksi. Korjaantui,kun pistoketta heilutteli. Avasin pistokkeen ja oli silmämääräisesti ihan normaalin näköinen. Ruiskutin kuitenkin varmuudeksi "kontakti spreitä" pistokkeen molempiin puoliskoihin. Ja taas mennään,kunnes jotain uutta ilmenee...

        Comment

        • SC90
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 280

          Hiukan alkanut mietityttämään alkupään X3:sen ostaminen, mutta mennäänkö täysin metsään näiden kanssa?

          Yksi laite olisi jo kiikarissa, mittarissa reilut 300 tkm, laatikko vaihdettu uuteen pari vuotta sitten. Muuten siisti laite. Pieni klonksahdus kuuluu hitaassa vauhdissa välillä, kun kääntää ratin ääriasentoon ( ilmeisesti jakolaatikko--->öljyt vaihtoon? ).

          Minkälainen laite ylipäätään? Onko hyvinkin vikainen jo noilla kilometreillä yleisesti ottaen?

          Mielipiteitä, kokemuksia?
          - M3 convertible 2005

          - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

          - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

          - Fiat 850 Special 1969

          - Lexus GS300 2000 TwoTone

          - Lexus LS600h 2008

          - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

          Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
          o44-531 82oo

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9990
            • KVLA

            Originally posted by SC90 View Post
            Minkälainen laite ylipäätään? Onko hyvinkin vikainen jo noilla kilometreillä yleisesti ottaen?

            Mielipiteitä, kokemuksia?
            Bensa vai diisel?

            Comment

            • SC90
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 280

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Bensa vai diisel?
              Ah, perhana, unohtui laittaa...eli 3-litran dieselkoneinen.
              - M3 convertible 2005

              - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

              - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

              - Fiat 850 Special 1969

              - Lexus GS300 2000 TwoTone

              - Lexus LS600h 2008

              - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

              Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
              o44-531 82oo

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by SC90 View Post
                Ah, perhana, unohtui laittaa...eli 3-litran dieselkoneinen.
                Tuollainen taloudessa, ja on perheen suosikki.
                Ohjelmoituna +300\+700 ihan mukava tötterö
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Mistä
                  Wds/etm/sähkökaavio?
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Tonton View Post
                    Mistä
                    Wds/etm/sähkökaavio?
                    Jos haluat omalle koneelle, niin ISTA. Netistä löytyy esim. https://www.newtis.info/
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9990
                      • KVLA

                      Tänään "korjasin" tuosta X3:sta sadetunnistimen uusimalla pyyhkijän sulat. Kyllähän on todella pikkutarkka tuo tunnistin. Sen kohdalla sulasta tuli pienen pieni viiru pyyhkimen jälkeen. Eli sulassa oli miltei näkymätön ura/lovi joka tuon aiheutti. Siis oikeasti mitätön viiru tuon epäloogisen toiminnan aiheuttajana. Liekö sitten uusi ja virheetön tuulilasi vaikutti jotenkin tuohon,vaikka lasin vaihdon jälkeen toimi useamman kuukauden. Orkkis lasi oli kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä.

                      Comment

                      • kt10734
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 370
                        • Uusimaa

                        Originally posted by SC90 View Post
                        Hiukan alkanut mietityttämään alkupään X3:sen ostaminen, mutta mennäänkö täysin metsään näiden kanssa?

                        Yksi laite olisi jo kiikarissa, mittarissa reilut 300 tkm, laatikko vaihdettu uuteen pari vuotta sitten. Muuten siisti laite. Pieni klonksahdus kuuluu hitaassa vauhdissa välillä, kun kääntää ratin ääriasentoon ( ilmeisesti jakolaatikko--->öljyt vaihtoon? ).

                        Minkälainen laite ylipäätään? Onko hyvinkin vikainen jo noilla kilometreillä yleisesti ottaen?

                        Mielipiteitä, kokemuksia?
                        Täällä ollut 91tkm eli välin 172-263tkm juurikin tuo X3 3.0DA 2004, noin 2,5 vuotta. Täytyy sanoa, että on ollut paras auto mitä minulla on ollut ikinä ja on edelleen talossa. Vikoja ei ole ollut tuona aikana kuin juuri nimeksikään:

                        - likainen ABS-kehä aiheutti vikavalon syttymisiä joskus
                        - termostaatit piti vaihtaa
                        - reaktiotangon puslat
                        - startti
                        - radio kuuluu huonommin kuin muissa bemareissa tähän asti

                        Laatikon turbiinin vaihdatin Siekkisellä ennen kuin mikään ehti mennä rikki tai oireili eli ennakkohuoltona. Turbiini pitäisi vaihtaa uuteen noin 200tkm välein, jotta paikat kestää eikä laatikkoon pääse metallimurua.

                        Rahaa on mennyt todella vähän korjauksiin ikään ja kilsoihin nähden. Tosin kilsoja vielä alle 300tkm. Työkaverin X5:seen (e53) on mennyt yli 10ke korjauksii samassa ajassa, mutta autolla on ajettu jo 490tkm.

                        Pidän X3:sta mahtavana autona, vähän liian kovasta alustasta huolimatta. Vaimokekin siitä pitää kovasti.
                        Last edited by kt10734; 03-10-2017, 17:59.


                        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by kt10734 View Post

                          Pidän X3:sta mahtavana autona, vähän liian kovasta alustasta huolimatta. Vaimokekin siitä pitää kovasti.
                          Samaa mieltä alustahan on oikeastaan kova vain metsäautotiellä ja taajamassa, maantiellä ja kovassa vauhdissa auto istuu tiessä todella hyvin.
                          Ei olla kyllä kaduttu yhtään auton ostoa, vaikka pidin ensi alkuun vähän kirveellä veistetyltä mutta ehkä sen takia se on vaan niin hyvä
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Tänään "korjasin" tuosta X3:sta sadetunnistimen uusimalla pyyhkijän sulat. Kyllähän on todella pikkutarkka tuo tunnistin. Sen kohdalla sulasta tuli pienen pieni viiru pyyhkimen jälkeen. Eli sulassa oli miltei näkymätön ura/lovi joka tuon aiheutti. Siis oikeasti mitätön viiru tuon epäloogisen toiminnan aiheuttajana. Liekö sitten uusi ja virheetön tuulilasi vaikutti jotenkin tuohon,vaikka lasin vaihdon jälkeen toimi useamman kuukauden. Orkkis lasi oli kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä.
                            Sadetunnistin tuntuu olevan todella tarkka korimallista riippumatta. Kannattaa puhdistaa se kohta lasista esim. isopropanolilla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9990
                              • KVLA

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Sadetunnistin tuntuu olevan todella tarkka korimallista riippumatta. Kannattaa puhdistaa se kohta lasista esim. isopropanolilla.
                              Uusitulla lasilla toimi aluksi hyvin. Pesin jo sulat sekä lasin muutamaan kertaan. Silti toiminta oli epäloogista. Tänään sitten tutkailin tarkemmin ja vaihdoin nuo sulat. Ei ainakaan E60:ssä ollut noin herkkä epäloogisuudelle. Siinäkin oli lasi uusittu ja vanhat sulat. Sen takia tuota vähän hämmästelin.

                              Comment

                              • SC90
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 280

                                Miksi noin kehuitte tota kolmos äxää, joudunko nyt sellaisen ostamaan?

                                Vaimolle se tulis, mutta vaikuttaa siltä, että itsekin voisi välillä päästellä sillä.

                                Onko vekun auton tehot saatu pelkällä ohjelmalla?

                                Miten laatikko toimii normiajossa, siis miten vaihtaa toimiessaan?

                                Onko laatikon lisäksi jotain oleellista, mihin kiinnittää huomiota, kun menee koeajolle? :think
                                - M3 convertible 2005

                                - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                                - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                                - Fiat 850 Special 1969

                                - Lexus GS300 2000 TwoTone

                                - Lexus LS600h 2008

                                - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                                Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                                o44-531 82oo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎