Originally posted by H.Aulakoski
View Post
BMW X5 E70 yleistä keskustelua II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nnnn, ja Lemförderin paketeissa lukee monessa nykyään että Made in China ja valu erinäköinen kuin Saksan förderissä.
Meidän rassissa kanssa sen 140tkm ja orkkis taaimmaisessa reaktiotangossa väljää pallonivelessä. Vaihdoin molemmat TRW tuotteisiin (jota heitin vitosenkin keulalle) ja niissä lukeepi salamyhkäisesti että Made in EU. Varmaan jotain Italiaista plaatuva pahimmillaan, mutta mieluummin sitten sitä kuin ylihintaista kiinantinaa. Shaatana kun ei rahallakaan nykyään saa takuuvarmaa plaatuva, niin mikä järki on sitten jostain Lemförderistäkin maksaa ittensä kipeeks. E39 alla kesti muuten Lemförderin alatukivarsi alle 100tkm ja se oli vielä Germaaniassa tehty. Orkkiksilla mentiin se 270tkm ja sen noi E61 orkkispalikat kesti kanssa aika tarkalleen. E70 keulan osat alkaa siis lahoamaan puolet aikaisemmin, toki kyseessä suomiauto että se on saanut tasaisten teitten hyvyyttä osakseen enemmän kuin günterlandiassa alkutaipaleensa marssineet...
Comment
-
-
Originally posted by Niilopi View PostJoo siellä kyl riittää noita romuja mut aina on joku hiomaton timantti löytynyt lopulta. Automaattina tietty. Katselin että noita 200-250tkm voi hyvällä lykyllä löytää 13000-13500e hintaan. Eli halvimmasta päästä joka sekin on aikalailla mun budjetin ylärajan yläpuolella verojen jälkeen. Pienet viatkaan ei haittaa saahan niitä sit korjailtuu.
Toinen vaihtoehto ois Mersun ML joka ois just sen verran halvempi että sais varmasti hyvän helposti mut kyllä nää bemarit vaan vetää puoleensa.
Löysin jo pari ihan hyvää vaihtoehtoakin bemuista. Toinen on bulgariassa onko kellään kokemuksia sieltä tuonnista?
Kysymysmerkki myös jos autosta on poistettu DPF niin miten rekisteröintikatsastus suomessa menee läpi?
Nyt täytyy kyllä sanoa että jos auto on pakko saada nyt just niin hae suosiolla tuo ML. Ihan vaan sen takia että ilmeisesti budjettisi ei taivu yli 20k€ ainakaan. Tai sitten totuttele ajatukseen että mittarilukema alkais kolmosella. Melkeen voisin väittää että saksassa alle 15k€ E70 bemarit voi olla turha lähteä hakemaan. Ja nopeasti katottuna suomessa vaihtoehdot joissa huoltohistoria alkaa 17k€.
Noissa halvimmissa kun ei välttämättä nuo kriteerit nyt ihan täyty. Tai no olihan tuolla mobilessa tuo 585tkm ajettu huoltohistorialla... :think
Silti sinun tapauksessasi jättäisin nyt haaveilun tiukalla budjetilla 200tkm ajetusta huoltokirjallisesta sikseen ja jos bemari ois kiva saada niin katso suomesta noita 350tkm ajettuja joissa historia oletettavasti kunnossa. Luultavasti löydät paremman auton sun kriteereillä hieman isommilla kilsoilla suomesta kuin "vähemmän ajetun" saksasta. :think
Kaikenlisäksi säästät tuontikulut..
Eilen viimeksi kävin katsomassa 66tkm ajettua volvoa jonka yleiskunto vertautui 250tkm ajettuun. Toki tuossa autossa kilometrit piti siitäkin huolimatta paikkansa, mitä se ei välttämättä pidä noissa euroopan halvimmissa yksilöissä. :thinkJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostNyt täytyy kyllä sanoa että jos auto on pakko saada nyt just niin hae suosiolla tuo ML. Ihan vaan sen takia että ilmeisesti budjettisi ei taivu yli 20k€ ainakaan. Tai sitten totuttele ajatukseen että mittarilukema alkais kolmosella. Melkeen voisin väittää että saksassa alle 15k€ E70 bemarit voi olla turha lähteä hakemaan. Ja nopeasti katottuna suomessa vaihtoehdot joissa huoltohistoria alkaa 17k€.
Noissa halvimmissa kun ei välttämättä nuo kriteerit nyt ihan täyty. Tai no olihan tuolla mobilessa tuo 585tkm ajettu huoltohistorialla... :think
Silti sinun tapauksessasi jättäisin nyt haaveilun tiukalla budjetilla 200tkm ajetusta huoltokirjallisesta sikseen ja jos bemari ois kiva saada niin katso suomesta noita 350tkm ajettuja joissa historia oletettavasti kunnossa. Luultavasti löydät paremman auton sun kriteereillä hieman isommilla kilsoilla suomesta kuin "vähemmän ajetun" saksasta. :think
Kaikenlisäksi säästät tuontikulut..
Eilen viimeksi kävin katsomassa 66tkm ajettua volvoa jonka yleiskunto vertautui 250tkm ajettuun. Toki tuossa autossa kilometrit piti siitäkin huolimatta paikkansa, mitä se ei välttämättä pidä noissa euroopan halvimmissa yksilöissä. :think
Jos hakisin käyttöautoa seuraavaks 5vuodeksi voisin harkita noita yli 300tkm ajettuja mut tässä tapauksessa ei kelpaa.
Onks kellään kokemusta noista peruspenkeistä? Siitä lähtien kun sain ekan bemun sporteilla en oo muita uskaltanu ostaa mutta mitäs mielipiteitä tekeekö niillä mitään?Last edited by Niilopi; 29-08-2016, 15:42.F11 530Da -11
E70 X5 3.0Da -08
E92 330XDa -06
E53 X5 3.0Da facelift -05
E90 320Da m-sport -06
Comment
-
-
Kannattaa myös laittaa hieman rahaa sivuun, (mahdollisia) korjauksia varten!
Täällä seuraava murheen aihe on etupäästä, auton sisälle asti kuuluva narina rattia käännellessä. Tämä kuivan kuuloinen ääni kuuluu pääasiassa, kun ratin kääntää jompaan kumpaan ääriasentoon. Huollossakaan ei ääntä osattu äkkiseltään paikallistaa... Hyviä veikkauksia narinan lähteestä? Autohan on seissyt ajamattomana sen pari kuukautta ja nyt kun narina alkoi niin kilometrejä oli tullut seisomisen jälkeen ehkä tuhat.
PS. Ostan X5 sopivat 19"-tuuman vanteet talveksi. Saa tarjota yksityisviestillä.Last edited by H.Aulakoski; 29-08-2016, 14:11.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostKannattaa myös laittaa hieman rahaa sivuun, (mahdollisia) korjauksia varten!
Täällä seuraava murheen aihe on etupäästä, auton sisälle asti kuuluva narina rattia käännellessä. Tämä kuivan kuuloinen ääni kuuluu pääasiassa, kun ratin kääntää jompaan kumpaan ääriasentoon. Huollossakaan ei ääntä osattu äkkiseltään paikallistaa... Hyviä veikkauksia narinan lähteestä? Autohan on seissyt ajamattomana sen pari kuukautta ja nyt kun narina alkoi niin kilometrejä oli tullut seisomisen jälkeen ehkä tuhat.
PS. Ostan X5 sopivat 19"-tuuman vanteet talveksi. Saa tarjota yksityisviestillä.
Samanlainen ääni koiranluun ylänivelestä kun auto seisoi kuukauden päivät...Sai etsiä kauan ja välystä ei tuntunut kuului sisälle ja myös pihalle narina.sigpic
F01 730d -09
Ex
E70 x5 3.0d-08
e39 M5-99
e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm(Ego)
e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
e39 528ia -97 200hp/290nm
e36 320i -94
e30 320i -89
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMelkeen voisin väittää että saksassa alle 15k€ E70 bemarit voi olla turha lähteä hakemaan. Ja nopeasti katottuna suomessa vaihtoehdot joissa huoltohistoria alkaa 17k€.
...sigpic
F01 730d -09
Ex
E70 x5 3.0d-08
e39 M5-99
e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm(Ego)
e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
e39 528ia -97 200hp/290nm
e36 320i -94
e30 320i -89
Comment
-
-
Originally posted by humala View Post8,7l/100km ollut nyt kulutus ja matka-ajoa pääosin. Ohjelmoinnilla tippui ehkä litran.
Alatukivarret vaihdoin 217tkm kohdilla ja jarrupalat vähän aikaa sitten. Näytti toinen jarru laahaavan edessä aika rajusti ja hioin jarrumännät sekä vaihdoin tapit näin alkuun. Toiselle puolelle olikin laitettu tarvikesatulaa paikoilleen.. Onko muilla muuten ollut ongelmia jarrujen kanssa? Levyt mennee vaihtoon lähiaikoina sekä apukuskin puolella alkavaa laakerivikaa, tämä seurannassa..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Kertokaapa uudelle x5 omistajalle miten tuon intekroidun kaukosäätimen saa opetettua että saa tallin ovet auki sekä kauko ohjatun portin ?.
Nuista ajovaloista vänkärin puoli näyttää alemmaksi kuin kuskin puoli,onko tuossa mekaanista säätöä että saa balanssiin vai pitääkö käyttää johdon päässä.
Eihän kellään olis ylimääräistä suomenkielistä käyttöohjekirjaa myydä,kun tälläiällä tuo saksa sujuu huonosti.
Auton Juhis toi Saksasta viimeviikon lopulla vm.-08 210kW koneella ja on uusi tuttavuus.
E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
-
Originally posted by 325tds View PostKertokaapa uudelle x5 omistajalle miten tuon intekroidun kaukosäätimen saa opetettua että saa tallin ovet auki sekä kauko ohjatun portin ?.
Kiinteä koodisessä vie lähetin 5-20cm päähän napeista ja paina samanaikaisesti lähetintä ja valittua nappia noin 15sek ja ledi vieressä pitäisi eka vilkkua hitaasti ja kun alkaa vilkkua nopeasti niin voit päästää napit ja ohjelmointi on tehty. Jos 15sek sisään ei vilku nopeammin niin kokeile eri etäisyydeltä. Virrat pitää toki olla autossa päällä.
Vaihtuvakoodisessa mene vastaanottolaitteen toimintäsäteelle, toista eka tuo kiinteän tapa lähettimelle ja sen jälkeen paina vastaanottimen asetus nappia ja 30sek sisään paina auton nappia kolme kertaa, done.Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09
Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Comment
-
-
Ajattelin talveksi 19" vanteita nykyisten 20" (renkaat 275/315) tilalle. Tavoitteena paremmat ajo-ominaisuudet, mukavuus ja parempi suorituskyky, koska vähemmän jousittamatonta massaa.
Ainoaksi kysymykseksi jää renkaan profiili; 19"-vanteella normaali rengaskoko olisi 255/50/19" mutta ajattelin kokeilla joka nurkkaan ylikokoa 255/55/19", joka mm. korjaa pienen mittarivirheen ja näyttää paremmalta kun saa enemmän täytettä navan ja kaaren väliin?
Onko kokemusta tällaisesta rengastuksesta?X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by Arska123 View PostMistä kannattaa hommata ledit noihin päivävaloihin? Montako wattia on orkkis ledeissä noissa LCI-malleissa?
Tästä linkki:
Last edited by hoikkas; 12-09-2016, 16:31.BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View PostOmaani ostin jenkeistä, LUX H8 160w ja on hyvät, näkyy kuulemma päivä valossa hyvin maantiellä(kaverit kertoneet kun ajanut heidän takana), helppo asentaa. Huono puoli on hinta, mutta tässä kait saa rahoille vastinetta eikä tarvi miettiä et meneekö ihan heti rikki.
Tästä linkki:
https://www.luxangeleyes.com/products/lux-h8-160e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Koitin käydä ottamassa valokuvaa hämärässä mutta kuvapa paloi puhki enkelinsilmien kohdalta. Eli valoa tulee ihan ookoo.
Ratkaisuna 2 osainen lähestyminen :
Ebaystä/kivijalkakaupasta H8, itse ostin tälläiset no-name-hässäkät :
Sitten valo/koriohjaimesta pwm "täysille" enkelisilmiin ncs-expertillä, seuraavanlaisilla ohjeille :
FRM PWM_RL_BL_1_FKT_SL wert_01 ja/tai
PWM_SL_1_FKT_SL_TFL_DIMM wert_01
PWM_RL_BL_1_FKT_SL = from wert_05 to wert_01
Muistelisin että yks noista vaikutti parkkivalo/automaattimoodissa ja toinen siihen kun valokytkin on nollassa ja on automaattipäivävalot päällä.
Avot. Valoa tulee enemmän kuin perusledeillä ja valon sävykään ei kovin kaukana OE-ledejä.
Win.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
Comment