BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    Originally posted by H.Aulakoski View Post
    Autolla ajettu nyt 140 tkm 20" 275 ja 315 rengastuksella, eikä alustaan ole juurikaan osia vaihdeltu. Ei varmaan mene rahat hukkaan jos pientä päivitystä tekis, vaikka katsastusmies ei sitä vielä vaadikaan.

    Olisikohan seuraavassa sarjassa riittävästi osia, jotta etupään saisi ns. kondikseen vai kannattaisiko samalla vaihtaa vielä jotain muuta kuluvaa osaa ajo-ominaisuuksien parantamiseksi?

    https://www.ebay.com/itm/151382569055
    Wow onpa edullinen.. Pelkät alatukivarret maksoi 290€ varaosaliikkeesta
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      Nnnn, ja Lemförderin paketeissa lukee monessa nykyään että Made in China ja valu erinäköinen kuin Saksan förderissä.

      Meidän rassissa kanssa sen 140tkm ja orkkis taaimmaisessa reaktiotangossa väljää pallonivelessä. Vaihdoin molemmat TRW tuotteisiin (jota heitin vitosenkin keulalle) ja niissä lukeepi salamyhkäisesti että Made in EU. Varmaan jotain Italiaista plaatuva pahimmillaan, mutta mieluummin sitten sitä kuin ylihintaista kiinantinaa. Shaatana kun ei rahallakaan nykyään saa takuuvarmaa plaatuva, niin mikä järki on sitten jostain Lemförderistäkin maksaa ittensä kipeeks. E39 alla kesti muuten Lemförderin alatukivarsi alle 100tkm ja se oli vielä Germaaniassa tehty. Orkkiksilla mentiin se 270tkm ja sen noi E61 orkkispalikat kesti kanssa aika tarkalleen. E70 keulan osat alkaa siis lahoamaan puolet aikaisemmin, toki kyseessä suomiauto että se on saanut tasaisten teitten hyvyyttä osakseen enemmän kuin günterlandiassa alkutaipaleensa marssineet...

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1762
        • HKI/Orimattila

        Originally posted by Niilopi View Post
        Joo siellä kyl riittää noita romuja mut aina on joku hiomaton timantti löytynyt lopulta. Automaattina tietty. Katselin että noita 200-250tkm voi hyvällä lykyllä löytää 13000-13500e hintaan. Eli halvimmasta päästä joka sekin on aikalailla mun budjetin ylärajan yläpuolella verojen jälkeen. Pienet viatkaan ei haittaa saahan niitä sit korjailtuu.

        Toinen vaihtoehto ois Mersun ML joka ois just sen verran halvempi että sais varmasti hyvän helposti mut kyllä nää bemarit vaan vetää puoleensa.

        Löysin jo pari ihan hyvää vaihtoehtoakin bemuista. Toinen on bulgariassa onko kellään kokemuksia sieltä tuonnista?

        Kysymysmerkki myös jos autosta on poistettu DPF niin miten rekisteröintikatsastus suomessa menee läpi?

        Nyt täytyy kyllä sanoa että jos auto on pakko saada nyt just niin hae suosiolla tuo ML. Ihan vaan sen takia että ilmeisesti budjettisi ei taivu yli 20k€ ainakaan. Tai sitten totuttele ajatukseen että mittarilukema alkais kolmosella. Melkeen voisin väittää että saksassa alle 15k€ E70 bemarit voi olla turha lähteä hakemaan. Ja nopeasti katottuna suomessa vaihtoehdot joissa huoltohistoria alkaa 17k€.
        Noissa halvimmissa kun ei välttämättä nuo kriteerit nyt ihan täyty. Tai no olihan tuolla mobilessa tuo 585tkm ajettu huoltohistorialla... :think
        Silti sinun tapauksessasi jättäisin nyt haaveilun tiukalla budjetilla 200tkm ajetusta huoltokirjallisesta sikseen ja jos bemari ois kiva saada niin katso suomesta noita 350tkm ajettuja joissa historia oletettavasti kunnossa. Luultavasti löydät paremman auton sun kriteereillä hieman isommilla kilsoilla suomesta kuin "vähemmän ajetun" saksasta. :think
        Kaikenlisäksi säästät tuontikulut..

        Eilen viimeksi kävin katsomassa 66tkm ajettua volvoa jonka yleiskunto vertautui 250tkm ajettuun. Toki tuossa autossa kilometrit piti siitäkin huolimatta paikkansa, mitä se ei välttämättä pidä noissa euroopan halvimmissa yksilöissä. :think
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Niilopi
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 150
          • Helsinki

          Originally posted by E39Fin View Post
          Nyt täytyy kyllä sanoa että jos auto on pakko saada nyt just niin hae suosiolla tuo ML. Ihan vaan sen takia että ilmeisesti budjettisi ei taivu yli 20k€ ainakaan. Tai sitten totuttele ajatukseen että mittarilukema alkais kolmosella. Melkeen voisin väittää että saksassa alle 15k€ E70 bemarit voi olla turha lähteä hakemaan. Ja nopeasti katottuna suomessa vaihtoehdot joissa huoltohistoria alkaa 17k€.
          Noissa halvimmissa kun ei välttämättä nuo kriteerit nyt ihan täyty. Tai no olihan tuolla mobilessa tuo 585tkm ajettu huoltohistorialla... :think
          Silti sinun tapauksessasi jättäisin nyt haaveilun tiukalla budjetilla 200tkm ajetusta huoltokirjallisesta sikseen ja jos bemari ois kiva saada niin katso suomesta noita 350tkm ajettuja joissa historia oletettavasti kunnossa. Luultavasti löydät paremman auton sun kriteereillä hieman isommilla kilsoilla suomesta kuin "vähemmän ajetun" saksasta. :think
          Kaikenlisäksi säästät tuontikulut..

          Eilen viimeksi kävin katsomassa 66tkm ajettua volvoa jonka yleiskunto vertautui 250tkm ajettuun. Toki tuossa autossa kilometrit piti siitäkin huolimatta paikkansa, mitä se ei välttämättä pidä noissa euroopan halvimmissa yksilöissä. :think
          joo täytyy myöntää et jos hyvän äksän haluaa pitää olla valmis ainakin toi 14k laittamaan 170-250tkm lukemilla. Olen kuitenkin aina onnistunut löytämään auton hintahaarukan alkupäästä koska aina löytyy joku ketä haluaa tosissaan autoaan myydä. En usko että se tonnin kahden hintaero selittää auton kunnosta yhtään sen enempää varsinkaan yksityisillä myyjillä, se vaan tekee hommasta paljon helpompaa. Itselleni myös voi olla positiivinen ylläri jos löytää jonkun vian jonka verukkeella voi tingata ja tehdä työt itse halvalla pois.

          Jos hakisin käyttöautoa seuraavaks 5vuodeksi voisin harkita noita yli 300tkm ajettuja mut tässä tapauksessa ei kelpaa.

          Onks kellään kokemusta noista peruspenkeistä? Siitä lähtien kun sain ekan bemun sporteilla en oo muita uskaltanu ostaa mutta mitäs mielipiteitä tekeekö niillä mitään?
          Last edited by Niilopi; 29-08-2016, 15:42.
          F11 530Da -11
          E70 X5 3.0Da -08
          E92 330XDa -06
          E53 X5 3.0Da facelift -05
          E90 320Da m-sport -06

          Comment

          • H.Aulakoski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 336
            • Oulu

            Kannattaa myös laittaa hieman rahaa sivuun, (mahdollisia) korjauksia varten!

            Täällä seuraava murheen aihe on etupäästä, auton sisälle asti kuuluva narina rattia käännellessä. Tämä kuivan kuuloinen ääni kuuluu pääasiassa, kun ratin kääntää jompaan kumpaan ääriasentoon. Huollossakaan ei ääntä osattu äkkiseltään paikallistaa... Hyviä veikkauksia narinan lähteestä? Autohan on seissyt ajamattomana sen pari kuukautta ja nyt kun narina alkoi niin kilometrejä oli tullut seisomisen jälkeen ehkä tuhat.


            PS. Ostan X5 sopivat 19"-tuuman vanteet talveksi. Saa tarjota yksityisviestillä.
            Last edited by H.Aulakoski; 29-08-2016, 14:11.
            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

            Comment

            • opl21
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 320
              • Itävalta

              Originally posted by H.Aulakoski View Post
              Kannattaa myös laittaa hieman rahaa sivuun, (mahdollisia) korjauksia varten!

              Täällä seuraava murheen aihe on etupäästä, auton sisälle asti kuuluva narina rattia käännellessä. Tämä kuivan kuuloinen ääni kuuluu pääasiassa, kun ratin kääntää jompaan kumpaan ääriasentoon. Huollossakaan ei ääntä osattu äkkiseltään paikallistaa... Hyviä veikkauksia narinan lähteestä? Autohan on seissyt ajamattomana sen pari kuukautta ja nyt kun narina alkoi niin kilometrejä oli tullut seisomisen jälkeen ehkä tuhat.


              PS. Ostan X5 sopivat 19"-tuuman vanteet talveksi. Saa tarjota yksityisviestillä.

              Samanlainen ääni koiranluun ylänivelestä kun auto seisoi kuukauden päivät...Sai etsiä kauan ja välystä ei tuntunut kuului sisälle ja myös pihalle narina.
              sigpic

              F01 730d -09
              Ex
              E70 x5 3.0d-08
              e39 M5-99
              e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
              (Ego)
              e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
              e39 528ia -97 200hp/290nm
              e36 320i -94
              e30 320i -89

              Comment

              • opl21
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 320
                • Itävalta

                Originally posted by E39Fin View Post
                Melkeen voisin väittää että saksassa alle 15k€ E70 bemarit voi olla turha lähteä hakemaan. Ja nopeasti katottuna suomessa vaihtoehdot joissa huoltohistoria alkaa 17k€.
                ...
                Tätä juuri tarkoitin...Eikö noita kolaroituja löydy Suomestakin.
                sigpic

                F01 730d -09
                Ex
                E70 x5 3.0d-08
                e39 M5-99
                e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                (Ego)
                e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                e39 528ia -97 200hp/290nm
                e36 320i -94
                e30 320i -89

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  Originally posted by humala View Post
                  8,7l/100km ollut nyt kulutus ja matka-ajoa pääosin. Ohjelmoinnilla tippui ehkä litran.

                  Alatukivarret vaihdoin 217tkm kohdilla ja jarrupalat vähän aikaa sitten. Näytti toinen jarru laahaavan edessä aika rajusti ja hioin jarrumännät sekä vaihdoin tapit näin alkuun. Toiselle puolelle olikin laitettu tarvikesatulaa paikoilleen.. Onko muilla muuten ollut ongelmia jarrujen kanssa? Levyt mennee vaihtoon lähiaikoina sekä apukuskin puolella alkavaa laakerivikaa, tämä seurannassa..
                  No niin eihän siitä nikkaroinnista ollut pitkälle hyötyä. Taas laahaa ja tärinä on jo melkoinen jarrutellessa, eli brembon levyt ja tehdaskunnostettu satula tilauksessa.. Levyt 200€ ja satula 100€ paikallisesta varaosaliikkeestä.
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • 325tds
                    BTCF Member
                    • Aug 2004
                    • 293

                    Kertokaapa uudelle x5 omistajalle miten tuon intekroidun kaukosäätimen saa opetettua että saa tallin ovet auki sekä kauko ohjatun portin ?.

                    Nuista ajovaloista vänkärin puoli näyttää alemmaksi kuin kuskin puoli,onko tuossa mekaanista säätöä että saa balanssiin vai pitääkö käyttää johdon päässä.

                    Eihän kellään olis ylimääräistä suomenkielistä käyttöohjekirjaa myydä,kun tälläiällä tuo saksa sujuu huonosti.

                    Auton Juhis toi Saksasta viimeviikon lopulla vm.-08 210kW koneella ja on uusi tuttavuus.
                    E93 vaimon
                    ex
                    E70 3.0 SD
                    E46x2
                    M5 E39
                    325tds E36
                    M535i E28
                    323i E30
                    323 E21




                    BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                    Comment

                    • TuusBim
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2014
                      • 125
                      • Tuusula

                      Originally posted by 325tds View Post
                      Kertokaapa uudelle x5 omistajalle miten tuon intekroidun kaukosäätimen saa opetettua että saa tallin ovet auki sekä kauko ohjatun portin ?.
                      Riippuu onko fixed vai vaihtuva koodinen lähetin. Tässä nopea ohje.

                      Kiinteä koodisessä vie lähetin 5-20cm päähän napeista ja paina samanaikaisesti lähetintä ja valittua nappia noin 15sek ja ledi vieressä pitäisi eka vilkkua hitaasti ja kun alkaa vilkkua nopeasti niin voit päästää napit ja ohjelmointi on tehty. Jos 15sek sisään ei vilku nopeammin niin kokeile eri etäisyydeltä. Virrat pitää toki olla autossa päällä.

                      Vaihtuvakoodisessa mene vastaanottolaitteen toimintäsäteelle, toista eka tuo kiinteän tapa lähettimelle ja sen jälkeen paina vastaanottimen asetus nappia ja 30sek sisään paina auton nappia kolme kertaa, done.
                      Q7 e-tron TDI -17
                      MB CLA 250e -21
                      E81 116i -09
                      Ex:
                      F60 Countryman S E ALL4 -17
                      F15 X5 30d -14
                      E70 X5 40d M Sport -12
                      F20 120da -13
                      E61 530xd -09
                      F11 520d -12
                      E60 520d -09

                      Comment

                      • H.Aulakoski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 336
                        • Oulu

                        Ajattelin talveksi 19" vanteita nykyisten 20" (renkaat 275/315) tilalle. Tavoitteena paremmat ajo-ominaisuudet, mukavuus ja parempi suorituskyky, koska vähemmän jousittamatonta massaa.

                        Ainoaksi kysymykseksi jää renkaan profiili; 19"-vanteella normaali rengaskoko olisi 255/50/19" mutta ajattelin kokeilla joka nurkkaan ylikokoa 255/55/19", joka mm. korjaa pienen mittarivirheen ja näyttää paremmalta kun saa enemmän täytettä navan ja kaaren väliin?

                        Onko kokemusta tällaisesta rengastuksesta?
                        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                        Comment

                        • Arska123
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 164
                          • Kymenlaakso

                          Mistä kannattaa hommata ledit noihin päivävaloihin? Montako wattia on orkkis ledeissä noissa LCI-malleissa?

                          Comment

                          • hoikkas
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1579
                            • TURKU

                            Originally posted by Arska123 View Post
                            Mistä kannattaa hommata ledit noihin päivävaloihin? Montako wattia on orkkis ledeissä noissa LCI-malleissa?
                            Omaani ostin jenkeistä, LUX H8 160w ja on hyvät, näkyy kuulemma päivä valossa hyvin maantiellä(kaverit kertoneet kun ajanut heidän takana), helppo asentaa. Huono puoli on hinta, mutta tässä kait saa rahoille vastinetta eikä tarvi miettiä et meneekö ihan heti rikki.

                            Tästä linkki:
                            Last edited by hoikkas; 12-09-2016, 16:31.
                            BMW i4M50

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              Originally posted by hoikkas View Post
                              Omaani ostin jenkeistä, LUX H8 160w ja on hyvät, näkyy kuulemma päivä valossa hyvin maantiellä(kaverit kertoneet kun ajanut heidän takana), helppo asentaa. Huono puoli on hinta, mutta tässä kait saa rahoille vastinetta eikä tarvi miettiä et meneekö ihan heti rikki.

                              Tästä linkki:
                              https://www.luxangeleyes.com/products/lux-h8-160
                              Ihan myyjän hattiwatteja tuollaiset 160w lukemat. Noilla tehoilla sulta sulaisi umpiot. Muutenkaan valomoduuli ei tuollaisia tehoa antaisi.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1373
                                • Lempäälä

                                Koitin käydä ottamassa valokuvaa hämärässä mutta kuvapa paloi puhki enkelinsilmien kohdalta. Eli valoa tulee ihan ookoo.

                                Ratkaisuna 2 osainen lähestyminen :
                                Ebaystä/kivijalkakaupasta H8, itse ostin tälläiset no-name-hässäkät :


                                Sitten valo/koriohjaimesta pwm "täysille" enkelisilmiin ncs-expertillä, seuraavanlaisilla ohjeille :
                                FRM PWM_RL_BL_1_FKT_SL wert_01 ja/tai
                                PWM_SL_1_FKT_SL_TFL_DIMM wert_01

                                PWM_RL_BL_1_FKT_SL = from wert_05 to wert_01

                                Muistelisin että yks noista vaikutti parkkivalo/automaattimoodissa ja toinen siihen kun valokytkin on nollassa ja on automaattipäivävalot päällä.

                                Avot. Valoa tulee enemmän kuin perusledeillä ja valon sävykään ei kovin kaukana OE-ledejä.
                                Win.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X