Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    On noita tullut asenneltua.

    Kyllä kontista löytyy väylä jos ei ihan karvalakki ole. Eikö ohjeessa kerrota että mistä se löytyy?
    Oikeasta takakulmasta etsit johtonipuista johdot jotka on saman väriset kuin CAN-välän eli virheä ja vihreä-oranssi (vai oliko oranssi ja vihreä-oranssi)...
    eli saman väriset kun koukun boxille menevät.

    Sitä sinistä johtoa ei tarvi kytkeä, sähköt pelittääi lmankin.

    Lisäksi pitää se oranssi-musta kytkeä lisäjarruvalon johtoon,
    ts. johtoon johon tulee virta vain kun jarrua painetaan,
    takavaloille tulee yleensä 3 V parkkeina ja 12 V jarruttaessa joten valoja ei voi käyttää koukun jarruvalon herätteenä.

    ko. Musta-keltainen johto mistä jarruvalojen heräte otetaan sijaitsee yleensä oikeassa takakulmassa, siitä vähän eteenpäin,
    johtosarjassa joka nousee d-pilaria pitkin takaluukulle.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Matsik
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 17
      • Kaakkois-Suomi

      Ohjeet on vieraalla kielellä, johtosarja on tilattu skruvatista.
      Jarrujen johto on keltamusta ja can väylän johdot on tässä sarjassa musta ja keltainen, ovat kierteellä joten erottuvat muista.

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        Sulla varmaan Jaegerin johtosarja, kuulostaa värit juuri samoilta mitkä oli ainakin omassa piuhasatsissa. Jos on PDC tai ilmaperse, niin sitten se CAN väylä löytyy takarontista ainakin mun ohjeiden mukaan. Muijan kärryssä kun ei kumpastakaan lisävarustetta löydy, niin se CAN väylä löytyypi kuskin jalkatilasta kick panelin takaa. On varsin miellyttävä vedellä eteen ja koittaa saada asennettua ne karvat sinne ympärikieputettuihin naruihin, not.

        Värit muistaakseni kanssa niin kuin Majuri tuossa sanoi, eli vihreä + vihreäoranssi. Ja kyllä, ratsasin koko takarontin läpi mutta ei löytynyt känniväylää sieltä ei...

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

          Ei se kyllä ollut sekään
          Ainoat herjat, löpöfilsun lämmityksestä ja löpömittarin takertelusta, taitaa koho jumittaa..
          Kyllä se varmaan tohon egr:n hakee, välillä vana jumittaa ja iskee vikakoodia siitä. Sekin on painetestattu ja putsattu, joten jäljelle taitaa jäädä uuden asentaminen.

          Kaikki testerit, marketista inpaan herjaavat egr vuotoa vikavalon palaessa.




          Originally posted by repsa View Post

          Imuilmanlämpöanturi ?

          Omassa kokeilin kännykällä uutta sw:tä (toimii!) ja totesin että taitaa olla imulämpöanturi mäsä kun paikallaan ollessa on imulämmöt 88c.


          Softa löyty android-kaupasta, deep obd for bmw, ja tavallinen inpapiuha toimi suoraan. Vaatii tietysti luurista USB-OTG-tuen ja jonkunnäköisen adapterin piuhalliseen välille tai bt-obd2-lukijan. Näytti olevan myös F-mallisiin tukikin.
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • H.Aulakoski
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 336
            • Oulu

            "Please accept my apologies - current status from factory - packaging status ( has not changed since last update – not sure why)

            I will contact now the ZF and will advises as soon as possible today - how to resolve the issue immediately. We are also unsatisfied with the matter and completely understand you."

            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

            Comment

            • Matsik
              Newbiemmer
              • Aug 2012
              • 17
              • Kaakkois-Suomi

              Originally posted by MajorDrake View Post
              On noita tullut asenneltua.

              Kyllä kontista löytyy väylä jos ei ihan karvalakki ole. Eikö ohjeessa kerrota että mistä se löytyy?
              Oikeasta takakulmasta etsit johtonipuista johdot jotka on saman väriset kuin CAN-välän eli virheä ja vihreä-oranssi (vai oliko oranssi ja vihreä-oranssi)...
              eli saman väriset kun koukun boxille menevät.

              Sitä sinistä johtoa ei tarvi kytkeä, sähköt pelittääi lmankin.

              Lisäksi pitää se oranssi-musta kytkeä lisäjarruvalon johtoon,
              ts. johtoon johon tulee virta vain kun jarrua painetaan,
              takavaloille tulee yleensä 3 V parkkeina ja 12 V jarruttaessa joten valoja ei voi käyttää koukun jarruvalon herätteenä.

              ko. Musta-keltainen johto mistä jarruvalojen heräte otetaan sijaitsee yleensä oikeassa takakulmassa, siitä vähän eteenpäin,
              johtosarjassa joka nousee d-pilaria pitkin takaluukulle.
              Kiitos, löytyi johdot takaa ja sain toimimaan. Vaati myös signaalijohdon oikealta vilkulta kun muuten alkoi herjaamaan polttimoa.

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                Muutama kysymys X5 uutena omistajana.

                1. Paljon painetta kannattaa laittaa renkaisiin? Joka nurkassa 275/40/20.
                2. Logic 7 taajuuskorjaimeen hyvät säädöt?
                3. Mitkä takarenkaat tuohon kannattaisi laittaa? (315/35/20)
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • TuusBim
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2014
                  • 125
                  • Tuusula

                  Originally posted by Fabsu View Post
                  Muutama kysymys X5 uutena omistajana.

                  1. Paljon painetta kannattaa laittaa renkaisiin? Joka nurkassa 275/40/20.
                  2. Logic 7 taajuuskorjaimeen hyvät säädöt?
                  3. Mitkä takarenkaat tuohon kannattaisi laittaa? (315/35/20)
                  1. Aika hyvin menee jo auton suosituspaineilla tai aavistuksen korkeammilla. Itsellä taitaa olla 2,3/2,5 tällä hetkellä. Takana tosin origgis 315:set
                  2. Kokeilemalla mikä kuulostaa hyvältä? Ei ole L7:aa, mutta individual highendeillä muistaakseni normi settiä hieman ala ja yläpäätä korostaen, mutta hyvin maltilla. Tosin tykkään aika tasapainoisesta äänestä.
                  3. Nyt on alla Contit ja niistä ei ole pahaa sanottavaa, seuraavat on varmaan kanssa contin tai sitten misukan. Todennäköisimmin contit ja sellaiset missä vierintävastukset on B tai C merkinnällä. Joka tapauksessa pitää olla non-rft:t. Tuossa koossa vaihtoehdot on kuitenkin aika rajalliset.
                  Q7 e-tron TDI -17
                  MB CLA 250e -21
                  E81 116i -09
                  Ex:
                  F60 Countryman S E ALL4 -17
                  F15 X5 30d -14
                  E70 X5 40d M Sport -12
                  F20 120da -13
                  E61 530xd -09
                  F11 520d -12
                  E60 520d -09

                  Comment

                  • x55x
                    Newbiemmer
                    • Nov 2015
                    • 24
                    • Mid Finland

                    Originally posted by humala View Post
                    8,7l/100km ollut nyt kulutus ja matka-ajoa pääosin. Ohjelmoinnilla tippui ehkä litran.

                    Alatukivarret vaihdoin 217tkm kohdilla ja jarrupalat vähän aikaa sitten. Näytti toinen jarru laahaavan edessä aika rajusti ja hioin jarrumännät sekä vaihdoin tapit näin alkuun. Toiselle puolelle olikin laitettu tarvikesatulaa paikoilleen.. Onko muilla muuten ollut ongelmia jarrujen kanssa? Levyt mennee vaihtoon lähiaikoina sekä apukuskin puolella alkavaa laakerivikaa, tämä seurannassa..
                    Minkämoiset tehot/nm ohjelmoitte?

                    Comment

                    • humala
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 739
                      • Kemi

                      Originally posted by x55x View Post
                      Minkämoiset tehot/nm ohjelmoitte?
                      Ajiin kaikki mitä irti lähtee ohjelma laitettiin..tuosta yksilöstä vaan ei saatu ulos kuin 280hp/634Nm.
                      E70 X5 3.0d -07
                      E39 530da touring -99
                      ex: E36 325i sedan -93

                      Comment

                      • Matsik
                        Newbiemmer
                        • Aug 2012
                        • 17
                        • Kaakkois-Suomi

                        E70 3,0bensa moottori. Kuulostas lämpösellä koneella venttiilinnostajat "tikuttavan", öljyt on vaihdettu moneen kertaan ja huuhdeltu moottoria välillä engine flushilla mut ei auttanu.
                        Oisko paha homma vaihtaa ne nostajat ja mistä uudet?

                        Comment

                        • H.Aulakoski
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 336
                          • Oulu

                          "Hello Henry,
                          The car is ready for you.
                          Thank you"

                          Kustannukset siis noin 3800€ (laatikon rebuild + tehdaskorjattu mekatroniikka).

                          Pyydän Buksin-1:n hakemaan auton....
                          X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                          Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                          Comment

                          • ockelbo4500
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 926
                            • Sotkamo--Oulu

                            Kertoiko Recro mahdollisesti jotain syytä vaihteiston rikkoutumiselle ( jos sitä on edes mahdollista kertoa) ?

                            Tuli vain mieleen, että ZF ilmoittaa maksimi momentinkestoksi 700Nm ja jos autostasi on tuon verran penkitetty niin voiko olla liikaa voimaa jo laatikolle ?
                            Last edited by ockelbo4500; 17-08-2016, 21:28.
                            BMW E84 X1 18dXdrive -14

                            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                            Ex, E46 320 d Touring -01
                            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                            Comment

                            • H.Aulakoski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 336
                              • Oulu

                              Originally posted by ockelbo4500 View Post
                              Kertoiko Recro mahdollisesti jotain syytä vaihteiston rikkoutumiselle ( jos sitä on edes mahdollista kertoa) ?

                              Tuli vain mieleen, että ZF ilmoittaa maksimi momentinkestoksi 700Nm ja jos autostasi on tuon verran penkitetty niin voiko olla liikaa voimaa jo laatikolle ?
                              "I have spoken with the technichan and he has advised that the problem was in the mechatronic that was sending sending incorrect signals and as the result the presure where required was not according. A and B met drums wher damaged and as the result it spread over all gearbox."

                              "Torque converter has been strengthen. Stronger pressure plates and friction plates."
                              X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                              Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1367
                                • Lempäälä

                                Originally posted by H.Aulakoski View Post
                                "I have spoken with the technichan and he has advised that the problem was in the mechatronic that was sending sending incorrect signals and as the result the presure where required was not according. A and B met drums wher damaged and as the result it spread over all gearbox."

                                "Torque converter has been strengthen. Stronger pressure plates and friction plates."
                                Tuota niin, se on siis lastutettu, mutta mietin että onkohan moottorinohjaukselta vaihteistolle menevässä can-liikenteessä nyt ajantasaviestiä - eli ei ole jotenkin tehty sitä softaa siten että todellinen vääntömomentti onkin 1,5-2krt isompi jossain tilanteessa kuin vaihteistolle ilmoitettu. Semmoisella se särkyy kyllä nopeasti uudelleen.
                                Kuulostaa meinaan jotenkin oudolta että vaihteiston ohjain lähettäisi väärää tietoa propoventtiileille paineohjaukseen, useimmiten se on vain se orja mikä kuuntelee dde:n arvoja ja haluttua ajoneuvon käytöstä.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎