Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by touring39 View Post
    F11 alle ei mahdu pitkävartinen hallitunkki, enkä jaksa volsua varten ostaa isoa tunkkia seisomaan talliin. Muuten kyl hyvä pointti
    Joo, ei tuo kellekkään henkilökohtaisesti, mutta usein tää homma on juuri tuota. Johonkin ulkonäkö "cool" juttuun menee rahaa, mutta perusjutut voi olla rempallaan. Ylihuolto on sitten taas toinen ääripää...

    Omat rakkineet on kyllä useimmiten kurassa ja pölyssä, ja ei tuo huoltopuolikaan ihan putkeen ole aina mennyt.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1367
      • Lempäälä

      Ennenkuin hommasin nosturin talliin (paras sijoitus ever) niin temusin tunkkien kanssa.

      Niissä hommissa paras hinta / laatusuhde oli yllättäen bilsun koneella, samanlaisella kuin tämä : http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ia-2000037360/

      Lähtökorkeus oli matala, ainakin siis sen aikaiseen madallussatsiin, ja nostokorkeus taas korkea -> auton alle pääs ryömimään hienosti kun nosti täpöt.
      Ja jaksaa nostaa kerralla kyljen (ja pienemmän auton kokonaan) kunnolla ilmaan.

      Niin tässä siis se hyvä että kävis x:nkin nostoon suoriltaan ok, ilman välipalikoita ja kun on tollain pitkä ja etutallat leveällä niin ei kaadu todellakaan helpolla.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        Tämä on vielä tota biltsun tunkkia matalempi ja just niinku Repsa tossa mun mielestä tärkeimmän pointin heittikin -> ei heijaa ei vaapu eikä tartte välipulikoita. Toi Meganexi ei nosta yhtä korkealle kuin sininen vastapelurinsa, mutta kun toi on tallissa ja sellanen 20€ 2-tonnin rimpulatunkki toisena niin ei tulis kyllä mieleenkään pakua tai äxää tai oikeestaan mitään muutakaan tunkata sillä pikkutunkilla.

        Ja sen kerran kun tarttee jotain pihalla tunkata, niin toi iso pysyy siinäkin vakaana kun se pienempi kaivaa ittensä hiekkaan ja rupee taas kallistelemaan johonkin suuntaan kuin pisan torni konsanaan. Paskamainen toi iso tunkki on kyllä kelkkoa mihkään suuntaan, painaa aika paljon...

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          Originally posted by Macke View Post
          Tämä on vielä tota biltsun tunkkia matalempi ja just niinku Repsa tossa mun mielestä tärkeimmän pointin heittikin -> ei heijaa ei vaapu eikä tartte välipulikoita. Toi Meganexi ei nosta yhtä korkealle kuin sininen vastapelurinsa, mutta kun toi on tallissa ja sellanen 20€ 2-tonnin rimpulatunkki toisena niin ei tulis kyllä mieleenkään pakua tai äxää tai oikeestaan mitään muutakaan tunkata sillä pikkutunkilla.

          Ja sen kerran kun tarttee jotain pihalla tunkata, niin toi iso pysyy siinäkin vakaana kun se pienempi kaivaa ittensä hiekkaan ja rupee taas kallistelemaan johonkin suuntaan kuin pisan torni konsanaan. Paskamainen toi iso tunkki on kyllä kelkkoa mihkään suuntaan, painaa aika paljon...
          Mutta ei taas nostokorkeutta ole läheskään niin paljon kuin tuossa Bilteman sinisessä (800 mm)
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • *PexU*
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1989
            • Vantaa

            Jaahas, se olikin sitten taas helppo akunvaihto äxään

            Joku oli näköjään edellisellä kerralla Saksassa (adac autobahnalla edellisen akun kyykättyä) runnonut akkupaukun liittimen p**kaksi, kiinnitys klipseistä yhtä lukuunottamatta kaikki poikki.
            Vaihdon jälkeen jäi Restraint system faulty herja näyttöön.

            Ohjeen mukaan on poistettu metalliliuskat paukun puolelta mutta edelleenkään ei anna nollata herjaa inpalla

            Jollakin sen saa ilmeisesti koodattua pois (vaatiiko ncs:n?) ja mitä parametrejä pitää mistäkin muuttaa niin että paukun saa koodattua pois, niin että kaikki muu toimii.

            Ja joo, tiedän toki että näin ei saa missään tapauksessa tehdä, tietenkään
            Mutta en viitsisi lähteä marmorilta (kuuleman mukaan) 500e:n uutta piuhaa, ja vetää sitä läpi koko auton ..

            Kiitos, jälleen arvon harrastajatoverit
            Last edited by *PexU*; 15-10-2016, 11:23.
            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

            E61 530xd M-Sport Touring -07
            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
            Duunissa: F11 520d x-drive -17

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              Originally posted by Fabsu View Post
              Mutta ei taas nostokorkeutta ole läheskään niin paljon kuin tuossa Bilteman sinisessä (800 mm)
              No näinhän mä kirjoitinkin ettei ole yhtä paljon nostokorkeutta kuin sinisessä vastapelurissa. Menee kyllä sitten vastaavasti huomattavasti matalemman auton alle, ja toi mutterilaari tunkissa on p0p. Sehän on sitten talouden autokannasta kiinni että tartteeko matalaa tunkkia mihinkään, ja minä tarvitsen. 80cm nostokorkeutta en toisaalta ole tunkissa ikinä tarvinnut mihinkään. Näyttäis toi Biltsun tunkki vielä painavan sen 60kg versus Meganexin 42kg, että mä en ainakaan haluis kanniskella tota sinistä möhkälettä _mihinkään_

              Comment

              • Matsik
                Newbiemmer
                • Aug 2012
                • 17
                • Kaakkois-Suomi

                Originally posted by *PexU* View Post
                Jaahas, se olikin sitten taas helppo akunvaihto äxään

                Joku oli näköjään edellisellä kerralla Saksassa (adac autobahnalla edellisen akun kyykättyä) runnonut akkupaukun liittimen p**kaksi, kiinnitys klipseistä yhtä lukuunottamatta kaikki poikki.
                Vaihdon jälkeen jäi Restraint system faulty herja näyttöön.

                Ohjeen mukaan on poistettu metalliliuskat paukun puolelta mutta edelleenkään ei anna nollata herjaa inpalla

                Jollakin sen saa ilmeisesti koodattua pois (vaatiiko ncs:n?) ja mitä parametrejä pitää mistäkin muuttaa niin että paukun saa koodattua pois, niin että kaikki muu toimii.

                Siis mikä on akku paukku?

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  Originally posted by Matsik View Post
                  Siis mikä on akku paukku?
                  Panos joka "räjäyttää" kolaritilanteissa akun pluskaapelin irti akusta, sijaitsee siinä osassa joka tulee napaan kiinni.

                  Tähän tulee äxässä sellainen pieni musta liitin kiinni, ja tämän liittimen kiinnityskynnet on joko gyntteri tuhonnut edellisen akun vaihdon yhteydessä.

                  50sentin liitiin reippaan sadan tonnin autossa, perussettiä
                  Last edited by *PexU*; 16-10-2016, 08:23.
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • *PexU*
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1989
                    • Vantaa

                    Anyone:think


                    Originally posted by *PexU* View Post
                    Jaahas, se olikin sitten taas helppo akunvaihto äxään

                    Joku oli näköjään edellisellä kerralla Saksassa (adac autobahnalla edellisen akun kyykättyä) runnonut akkupaukun liittimen p**kaksi, kiinnitys klipseistä yhtä lukuunottamatta kaikki poikki.
                    Vaihdon jälkeen jäi Restraint system faulty herja näyttöön.

                    Ohjeen mukaan on poistettu metalliliuskat paukun puolelta mutta edelleenkään ei anna nollata herjaa inpalla

                    Jollakin sen saa ilmeisesti koodattua pois (vaatiiko ncs:n?) ja mitä parametrejä pitää mistäkin muuttaa niin että paukun saa koodattua pois, niin että kaikki muu toimii.

                    Ja joo, tiedän toki että näin ei saa missään tapauksessa tehdä, tietenkään
                    Mutta en viitsisi lähteä marmorilta (kuuleman mukaan) 500e:n uutta piuhaa, ja vetää sitä läpi koko auton ..

                    Kiitos, jälleen arvon harrastajatoverit
                    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                    E61 530xd M-Sport Touring -07
                    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                    Duunissa: F11 520d x-drive -17

                    Comment

                    • *PexU*
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1989
                      • Vantaa

                      Näytän nykyään vaan keskustelevan itsekseni täällä, kaikki muut ovat kadonneet

                      Kuinka haastavaa on vaihtaa sumarit sigun m-sport äxään?
                      Mitkäs polttimot siellä on, H11 huuteli joku:think

                      Ja jos joku edelleen tietää miten se v*/*n akkupakku herja sieltä nollataan, niin kiitollisena otetaan apua edelleen vastaan
                      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                      E61 530xd M-Sport Touring -07
                      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                      Duunissa: F11 520d x-drive -17

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by *PexU* View Post

                        Kuinka haastavaa on vaihtaa sumarit sigun m-sport äxään?
                        Mitkäs polttimot siellä on, H11 huuteli joku:think
                        Helpoin polttimon vaihto mitä on hetkeen bemarin kanssa kokenut. H11 tais olla juu. Sumarien alla olevien feikki-ilmanottoaukkojen kautta löytyvät.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • hoikkas
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1579
                          • TURKU

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Helpoin polttimon vaihto mitä on hetkeen bemarin kanssa kokenut. H11 tais olla juu. Sumarien alla olevien feikki-ilmanottoaukkojen kautta löytyvät.
                          Juuri näin kuten Veeksi totesi. H11 polttimot. Tässä linkki DIY ohjeeseen:
                          http://www.xoutpost.com/bmw-sav-foru...mw-x5-e70.html

                          Todella mukava homma kun tilaa on kuin ison talon iitan perseessä Oma käsi menee kyynärpäitä myöden sinne "ilmanottoaukko" ritilän taakse.
                          BMW i4M50

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            No kas, onhan täällä muitakin

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Sumarien alla olevien feikki-ilmanottoaukkojen kautta löytyvät.
                            Mulla on vaan vähän erinäkönen toi puskuri, kun ei ole vielä LCI, mutta eiköhän se niiden aukkojen kautta löydy tästäkin

                            Originally posted by hoikkas View Post
                            Juuri näin kuten Veeksi totesi. H11 polttimot. Tässä linkki DIY ohjeeseen:
                            http://www.xoutpost.com/bmw-sav-foru...mw-x5-e70.html

                            Todella mukava homma kun tilaa on kuin ison talon iitan perseessä Oma käsi menee kyynärpäitä myöden sinne "ilmanottoaukko" ritilän taakse.

                            Mikäs se on tehoiltaan, 55/65w:think
                            Tilailen tuolta siihen hiukan valkoisemmat valot http://www.hids-direct.co.uk/, enkeleihin tuli jo 55w H8, ja valo muuttui huikean paljon valkoisemmaksi, ilman mitään säätämistä ledien kanssa, hintaa tuli kotiin kannettuna vajaa 18e.

                            Nopeaa ja sujuvaa puuhaa, koko ajan pidetään kartalla missä kulkevat, suosittelen.
                            Last edited by *PexU*; 25-10-2016, 07:42.
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • hoikkas
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 1579
                              • TURKU

                              Mulle tuli Ebaysta jotkut 50W LED polttimot. Niiden piti olla suurella todennäköisyydellä error-free, muttei minulla ollut. Ei se toisaalta ollut ongelma kun Carly for BMW:llä koodasi sen errorin pois.

                              Tällaset ne on: http://http://www.ebay.com/itm/20159...%3AMEBIDX%3AIT

                              Tässä vähän jo oottaa talvea kun koskaan en ole omistanut nelivetoa taikka "maasturia". Toivottavasti odotukset täyttyy tällä pelillä. Myös Nokia Hakkapelitta 8 talvinastat ottaa asennusta, 275/40/20 & 315/25/20 koossa. Mitenköhän tollaset toimii?
                              (Noh, vaimolla CR-V, niin sillä nyt pari talvea jotain sinnepäin kokemusta...)
                              Last edited by hoikkas; 25-10-2016, 08:55.
                              BMW i4M50

                              Comment

                              • *PexU*
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 1989
                                • Vantaa



                                Tällaiset nappasin minä, valo on erittäinen valkoinen, eikä tartte repiä leimalle irti tai ihmetellä että meneekö läpi, kuten ledien kanssa
                                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                                E61 530xd M-Sport Touring -07
                                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎