Originally posted by uusauto
View Post
BMW X5 E70 yleistä keskustelua II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
BMW kekkoslovakia ei millään tapaa "tunnusta" jenkkilän service bulletinia leipovista suuttimista -> perus meriselitykset merkkihuollosta ja korjausarvioista ja mahdollisista goodwilleista -> vmp. Artisti siis maksaa tämänkin härmälandiassa minkä BMW on muualla maailmalla tunnustanut ongelmaksi ja suunnitteluvirheeksi, ei toki tullut yllätyksenä.
Comment
-
-
Originally posted by uusauto View PostMä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?
Lisäksi kilpuria hinatessa on mukava kun 4,5 t yhdistelmän saa pysähtymään edes jotenkin tarvittaessa.X5 3.0D 2009
Porsche 911SC ja 996
RemuRacing
Comment
-
-
Originally posted by uusauto View PostMä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?
Eli nelivetoinen vaatii ihan yhtäpitkän jarrutusmatkan ja yhtähyvän rengaspidon kuin vajaavetoinenkin pysähdyttäessä. Lisäksi nelivetoisella tulee ajettua usein liiankin vauhdikkaasti keliin nähden kun ei varoita niin helposti.
Kun hinausauton kuljettajalta kysyttiin onko nelivetoisten ja tavallisten välillä eroa ulosajojen suhteen talviliukkailla? Vastaus oli että: -nelivetoiset on vaan pitemmällä mettässä...:think*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Ittellä oli tuollainen 4.8 E70 Hieno peli oli ajaa aina silloin kun toimi. Suorituskyky ja äänet olivat hienot. Kulutus oli ajotietokoneen mukaan viimetalvena kun sen poisvaihdoin siinä 15 l. seutuvilla. Ei siis mielestäni paha kun nissan qasqaikin kulutti talvella 11 ja kuitenkin täysin eriluokan auto.
Erinäisiä vikoja oli aikalailla vaikkei ollut ajettu kuin hieman yli 100 000 km.
Hankalin paikallistaa oli kaasuläppäkotelon oireilut joka halvaannutti lähes koko auton. Silloin ei toiminut kaasu, ohjaustehostim, luistonesto eikä nelivetokaan.
Vesiputkia joutui vaihtamaan ja paisuntasäiliön. Samoin jouset ja etupyöränlaakerit ainaskin meni vaihtoon. En nyt muista yhtä-äkkiä muuta.Jotain yljyja vesivuotoakin moottorissa vielä jossain imusarjan alla oli, ne jäi selvittämättä.
Mutta auto oli kyllä miellyttävä. Voi hyvinkin olla että sellaisen vielä hankin joskus tulevaisuudessa, kunhan vaan löytäisi luotettavemman. Nyt ei ole enää bemareita kuin vanha 7. No mutta..hyvä sekin.
Comment
-
-
Originally posted by Milko75 View PostToinen ärsyttävä piirre on helvetillinen rengasmelu. Nokian HKPL5 nastat 19" koossa. Vaimoni -08 Contin 18" nastoilla on kuin sukkasillaan menisi. Voiko tuo "premium" renkaiden ero olla noinkin kova?
Originally Posted by uusauto
Mä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?F15 X5 50i
Comment
-
-
Originally posted by Jarkka View PostHKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.
Kokeileppa löytää pohjois-euroopan kitkoja alkuperäiseen 20" sekarengastukseen. Eipä löydy leveampiä kuin 275.Tesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
-
-
Originally posted by Jarkka View PostHKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.
Kokeileppa löytää pohjois-euroopan kitkoja alkuperäiseen 20" sekarengastukseen. Eipä löydy leveampiä kuin 275.
Pääkaupunki ja muut isot kaupungit jossa 85% mennään sulilla teillä niin mielestäni pitäisi nastat kieltää.
Comment
-
-
Originally posted by uusauto View PostPääkaupunki ja muut isot kaupungit jossa 85% mennään sulilla teillä niin mielestäni pitäisi nastat kieltää.
Comment
-
-
Edellinen talvi tuli ajeltua kuluneilla keski-euroopan kitkoilla, myös peilijäällä. Kyllähän niillä yllättävän hyvin pärjäsi vaikka takana oli enää pintaa 3mm. Ainoa
haaste oli pysähtyminen jäisellä.
Tuli "järkeiltyä" että jos vanteissa tuuma eroa leveydessä ja saman levyiset kumit, niin vierintäkehä hiukan muuttuu ja tuli sitten valittua nastat.
RFT kitkat oli kyllä mukavan hiljaiset kylläkin vaikka ei RFT-kitkat olisivat lienee olleet vieläkin hiljaisemmat. No, nyt pidetään radiota kovemmalla😜F15 X5 50i
Comment
-
-
Originally posted by uusauto View PostMä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?
Kokemusta on myös kitkarenkaista ja ei ole tässä tapauksessa minun juttu. Ymmärrän ja kannatan itsekin kitkarengasta ja hyvä kun niitä valtaosa autoilijoista käyttää.
Originally posted by Jarkka View PostHKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.Pitää miettiä seuraavaksi sitten muuta.
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
-
[QUOTE=Jarkka;3840992]HKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.
Minulla alla 255/50 R19 ja 285/45 R 19 HKPL 7 ja kyydissä olleet ovat kyselleet ovatko alla todellakin nastarenkaat, eli ovat aika hiljaiset, en osaa sitten sanoa onko tuolla vanteen koolla, profiililla ja käytettävillä paineilla suuri merkitys.
Comment
-
-
Originally posted by Milko75 View PostYmmärrän ja kannatan itsekin kitkarengasta ja hyvä kun niitä valtaosa autoilijoista käyttää.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJa sitten kun tulee liukkaat,niin uutisista ei muuta kuulekkaan,että kuinka paljon pelti on pääkaupunki seudulla rytissyt. Ja tämä tätä päivää ilman minkäänlaista nastarenkaiden kieltoa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJa sitten kun tulee liukkaat,niin uutisista ei muuta kuulekkaan,että kuinka paljon pelti on pääkaupunki seudulla rytissyt. Ja tämä tätä päivää ilman minkäänlaista nastarenkaiden kieltoa.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Comment