BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    Originally posted by uusauto View Post
    Mä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?
    Kerrohan, miksi X5 ei voisi käyttää nastarenkaita?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      BMW kekkoslovakia ei millään tapaa "tunnusta" jenkkilän service bulletinia leipovista suuttimista -> perus meriselitykset merkkihuollosta ja korjausarvioista ja mahdollisista goodwilleista -> vmp. Artisti siis maksaa tämänkin härmälandiassa minkä BMW on muualla maailmalla tunnustanut ongelmaksi ja suunnitteluvirheeksi, ei toki tullut yllätyksenä.

      Comment

      • EsaX5
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 17
        • Imatra

        Originally posted by uusauto View Post
        Mä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?
        Mie kun ajelen missä sattuu sillä. En pelkästään suolatuilla pääteillä vaan myös sivuteillä missä jäätä on tänäkin talvena ollut riittämiin.
        Lisäksi kilpuria hinatessa on mukava kun 4,5 t yhdistelmän saa pysähtymään edes jotenkin tarvittaessa.
        X5 3.0D 2009
        Porsche 911SC ja 996

        RemuRacing

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by uusauto View Post
          Mä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?
          On kai kiistämättä selvää että nastarenkaan pito on kitkarengasta parempi monissa talven keleissä. On aika yksinkertaista ajatella että neliveto korvaa sen nastan pidon, liikkelle lähtiessä neliveto tuo selvän edun, mutta entäpä se äkkitilanteessa jarrutus? Paljonko luulet jarrutuksen tehostuvan nelivedolla?
          Eli nelivetoinen vaatii ihan yhtäpitkän jarrutusmatkan ja yhtähyvän rengaspidon kuin vajaavetoinenkin pysähdyttäessä. Lisäksi nelivetoisella tulee ajettua usein liiankin vauhdikkaasti keliin nähden kun ei varoita niin helposti.

          Kun hinausauton kuljettajalta kysyttiin onko nelivetoisten ja tavallisten välillä eroa ulosajojen suhteen talviliukkailla? Vastaus oli että: -nelivetoiset on vaan pitemmällä mettässä...:think
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • Jaristr
            Newbiemmer
            • May 2014
            • 21
            • Muurame

            Ittellä oli tuollainen 4.8 E70 Hieno peli oli ajaa aina silloin kun toimi. Suorituskyky ja äänet olivat hienot. Kulutus oli ajotietokoneen mukaan viimetalvena kun sen poisvaihdoin siinä 15 l. seutuvilla. Ei siis mielestäni paha kun nissan qasqaikin kulutti talvella 11 ja kuitenkin täysin eriluokan auto.
            Erinäisiä vikoja oli aikalailla vaikkei ollut ajettu kuin hieman yli 100 000 km.
            Hankalin paikallistaa oli kaasuläppäkotelon oireilut joka halvaannutti lähes koko auton. Silloin ei toiminut kaasu, ohjaustehostim, luistonesto eikä nelivetokaan.
            Vesiputkia joutui vaihtamaan ja paisuntasäiliön. Samoin jouset ja etupyöränlaakerit ainaskin meni vaihtoon. En nyt muista yhtä-äkkiä muuta.Jotain yljyja vesivuotoakin moottorissa vielä jossain imusarjan alla oli, ne jäi selvittämättä.
            Mutta auto oli kyllä miellyttävä. Voi hyvinkin olla että sellaisen vielä hankin joskus tulevaisuudessa, kunhan vaan löytäisi luotettavemman. Nyt ei ole enää bemareita kuin vanha 7. No mutta..hyvä sekin.

            Comment

            • Jarkka
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 70
              • Pks

              Originally posted by Milko75 View Post
              Toinen ärsyttävä piirre on helvetillinen rengasmelu. Nokian HKPL5 nastat 19" koossa. Vaimoni -08 Contin 18" nastoilla on kuin sukkasillaan menisi. Voiko tuo "premium" renkaiden ero olla noinkin kova?
              HKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.

              Originally Posted by uusauto
              Mä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?
              Kokeileppa löytää pohjois-euroopan kitkoja alkuperäiseen 20" sekarengastukseen. Eipä löydy leveampiä kuin 275.
              F15 X5 50i

              Comment

              • MarkM
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 109
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Jarkka View Post
                HKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.



                Kokeileppa löytää pohjois-euroopan kitkoja alkuperäiseen 20" sekarengastukseen. Eipä löydy leveampiä kuin 275.
                Mulla contin nastat ja rengasmelu riippuu täysin asvaltin kunnosta. Kuluneella asvaltilla on kyllä aika kova melu, mutta uudemmalla pinnalla yhtä hiljaiset kuin kesärenkaat. Nastojen ropinaa ei kuulu kuin lähinnä risteysalueilla hitaassa vauhdissa.
                Tesla MY LR -22
                i3 94Ah -18
                ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                ex: e87 116i -05

                Comment

                • uusauto
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2016
                  • 224
                  • Espoo

                  Originally posted by Jarkka View Post
                  HKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.



                  Kokeileppa löytää pohjois-euroopan kitkoja alkuperäiseen 20" sekarengastukseen. Eipä löydy leveampiä kuin 275.
                  En tiedä oliko pohjosen kitkat oli just myynissä, mutta oli poistuneet myynnistä, Eurooppa kitkoja löytyy. Vaikka on erilevyiset vanteet edessä kuin takana niin saman levyiset renkaat toimii hyvin, esim 275 joka kulmaan. Olen itse ajannut viimeset 100tkm Eurooppakitkoilla ilman mitään ongelmaa, takavetosta pääsääntöisesti ja nyt mennään X5 Eurooppakitkalla koossa 275/40-20" viikko tuli just Tahkolla ajettua ympäriinsä eri olosuhteissa jossa oli lunta n,35cm kertaakaan ei pienintäkään ongelmaa.
                  Pääkaupunki ja muut isot kaupungit jossa 85% mennään sulilla teillä niin mielestäni pitäisi nastat kieltää.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10110
                    • KVLA

                    Originally posted by uusauto View Post
                    Pääkaupunki ja muut isot kaupungit jossa 85% mennään sulilla teillä niin mielestäni pitäisi nastat kieltää.
                    Ja sitten kun tulee liukkaat,niin uutisista ei muuta kuulekkaan,että kuinka paljon pelti on pääkaupunki seudulla rytissyt. Ja tämä tätä päivää ilman minkäänlaista nastarenkaiden kieltoa.

                    Comment

                    • Jarkka
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 70
                      • Pks

                      Edellinen talvi tuli ajeltua kuluneilla keski-euroopan kitkoilla, myös peilijäällä. Kyllähän niillä yllättävän hyvin pärjäsi vaikka takana oli enää pintaa 3mm. Ainoa
                      haaste oli pysähtyminen jäisellä.
                      Tuli "järkeiltyä" että jos vanteissa tuuma eroa leveydessä ja saman levyiset kumit, niin vierintäkehä hiukan muuttuu ja tuli sitten valittua nastat.
                      RFT kitkat oli kyllä mukavan hiljaiset kylläkin vaikka ei RFT-kitkat olisivat lienee olleet vieläkin hiljaisemmat. No, nyt pidetään radiota kovemmalla😜
                      F15 X5 50i

                      Comment

                      • Milko75
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 853
                        • Kuopio

                        Originally posted by uusauto View Post
                        Mä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?
                        Itse ajan nastoilla ihan tietoisesti siksi, että paljon tulee liikuttua erittäin liukkailla/jäisillä teillä ja heikoissa/vaihtelevissa TALVISISSA sääolosuhteissa - myös aamuyöstä milloin tien hoitajat vielä nukkuvat ruususen unta.

                        Kokemusta on myös kitkarenkaista ja ei ole tässä tapauksessa minun juttu. Ymmärrän ja kannatan itsekin kitkarengasta ja hyvä kun niitä valtaosa autoilijoista käyttää.


                        Originally posted by Jarkka View Post
                        HKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.
                        Ok. Hyvä tietää, että on yleinen ominaisuus Nokialaisissa Pitää miettiä seuraavaksi sitten muuta.
                        G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                        Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                        Comment

                        • Tomtomr1
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 42

                          [QUOTE=Jarkka;3840992]HKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.



                          Minulla alla 255/50 R19 ja 285/45 R 19 HKPL 7 ja kyydissä olleet ovat kyselleet ovatko alla todellakin nastarenkaat, eli ovat aika hiljaiset, en osaa sitten sanoa onko tuolla vanteen koolla, profiililla ja käytettävillä paineilla suuri merkitys.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17571
                            • Turku

                            Originally posted by Milko75 View Post
                            Ymmärrän ja kannatan itsekin kitkarengasta ja hyvä kun niitä valtaosa autoilijoista käyttää.
                            Kyllä se nyt on niin, että VALTAOSA suomalaisista käyttää nastarengasta.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17571
                              • Turku

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Ja sitten kun tulee liukkaat,niin uutisista ei muuta kuulekkaan,että kuinka paljon pelti on pääkaupunki seudulla rytissyt. Ja tämä tätä päivää ilman minkäänlaista nastarenkaiden kieltoa.
                              Juuri näin. PK-seudun syntyperäiset asukit eivät kertakaikkiaan osaa ajaa vähänkään liukkaalla kelillä.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Smistik
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1130
                                • Kanta-Häme

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Ja sitten kun tulee liukkaat,niin uutisista ei muuta kuulekkaan,että kuinka paljon pelti on pääkaupunki seudulla rytissyt. Ja tämä tätä päivää ilman minkäänlaista nastarenkaiden kieltoa.
                                Kun näkee tieltä suistuneita tai kolarissa mukana olevia, niin senhän voi todeta pysähtymällä katsomaan onko alla nastat vai kitkat
                                ex E91 320d käsiaskilla
                                ex E46 330dat
                                japski
                                ranu

                                ex E30 316i 4d

                                Comment

                                Working...
                                X