Tuon Exide 95ah AGM:n mäkin vaihdoin syyskuussa tai siis vaihdatin eli peruutin auton Tuusulan Akku-huollon ovelle, liike suoritti vaihdon, maksoin 220e ja rekisteröin vaihdon itse Carlyllä
Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09 Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Tulipa laitettua Tt-thermon lämmitin sd:hen ja samalla lähti imusarjan läpätki. Näissä kun tilaa on niin parin tunnin homma kaikkinensa. Eniten teetätti liitosjohto jonka takia piti vähän puskuria raottaa. Onko tulipellissä pelkääjän puolella valmista reikää jos vielä sisäpistokkeen laittaisi?
Ja onko ajovalojen korkeudensäätömoottori kaput vai mistäköhän lähtisi vikaa kaivamaan kun toinen ajovalo ei säädä korkeutta?
Empä minä ainakaan löytänyt valmista reikää,pukkasin sen ison läpivienti kumin vierestä palopeltiin reiän.
On muuten harvinaisen hyvä tuo 1500w Tt-thermo
Laitoin samalla sen Defan ylläpitolaturin.
E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
Empä minä ainakaan löytänyt valmista reikää,pukkasin sen ison läpivienti kumin vierestä palopeltiin reiän.
On muuten harvinaisen hyvä tuo 1500w Tt-thermo
Laitoin samalla sen Defan ylläpitolaturin.
Kyllä hyvin tuntuu lämpiävän vaikka ei nyt kyllä ole pakkastakaan ku 13c. 👍🏼
Kuume pirulainen meinaa viiä mehut, mutta ei kai se auta ku huomenna työntää johto hyttiin buranan voimalla..
Tulipa laitettua Tt-thermon lämmitin sd:hen ja samalla lähti imusarjan läpätki. Näissä kun tilaa on niin parin tunnin homma kaikkinensa. Eniten teetätti liitosjohto jonka takia piti vähän puskuria raottaa. Onko tulipellissä pelkääjän puolella valmista reikää jos vielä sisäpistokkeen laittaisi?
Ja onko ajovalojen korkeudensäätömoottori kaput vai mistäköhän lähtisi vikaa kaivamaan kun toinen ajovalo ei säädä korkeutta?
Lukaisisin vikakoodit ja samalla testerillä kokeilisin säätömoottorien toimintaa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Onko porukoilla ollut weban/eberin kanssa sellaista ongelmaa, että saa raappailla ikkunoita ihan normaalisti? Ei tuo tunnu ohjaamoa kovin kummoisesti lämmittävän. Skoda kaveri hehkuttaa miten hiki meinaa tulla ku käyttää webaa Octaviassa päällä. Moottori on lämmin ja maa sulaa auton alta, mutta toivois että sulais ikkunat.
Ja minkälaisia ylläpitolatureita porukka on laittanut? Ja mihin ootte asentanut töpselin?
Onko porukoilla ollut weban/eberin kanssa sellaista ongelmaa, että saa raappailla ikkunoita ihan normaalisti? Ei tuo tunnu ohjaamoa kovin kummoisesti lämmittävän. Skoda kaveri hehkuttaa miten hiki meinaa tulla ku käyttää webaa Octaviassa päällä. Moottori on lämmin ja maa sulaa auton alta, mutta toivois että sulais ikkunat.
Ja minkälaisia ylläpitolatureita porukka on laittanut? Ja mihin ootte asentanut töpselin?
Itsellä on sigun autossa Ctek xs7000 (vanha malli 7A). Majaileen akun kaverina ja siellä on myös akunlämmitin, joka toimii verkkovirralla. Mikäli virtaa on aina saatavilla yksi aika kuningas vaihtoehto olisi pitää auto piuhassa ja laittaa webastoa ohjaamaan Remuc. Säätää kelin mukaan lämmitysajan kohdalleen 30-60min. Auto on lähtiessä lämmin riippumatta pakkasesta ja akkulaturi+akkulämmitin pitää huolen, että akku on täynnä. Käynnistyksen jälkeen lämmitetty akku latautuu nopeasti täyteen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Webaston kanssa ei ole ollut ongelmia, tuulilasi on kirkas 10-15min jälkeen, lopulta sen normi 30min jälkeen myös etusivuikkunat, mutta ei oikein enää takalasi samoin sisälämpötila suht ok , ei lämmin, mutta siedettävä esim tänä aamuna -10 ulkolämpötilassa. Kattoikkunan suoja toki pitää olla kiinni, muutoin karkaa harakoille lämmöt. Ehkä saisi olla pykälää tehokkaampi tälle kopille. Ajossa lämmöt toki hikitasoa haluttaessa.
Moottorilämmitys viritystä ei ole, mutta se jäähdytysnesteet lämpenee yleensä kohtuu ok, tosin nyt parin viikon aikana on pientä termariongelmaa hidastumisena havaittavissa, mutta öljyt kestää hämmästyttävän pitkään eikä nouse pikkupakkasella juuri 70 astetta korkeammalle. Eilen pari sataa kilsaa motarilla suuntaansa ja takas ei nostanut kuin 77-80:n tasolle, jäähdytysnesteet silloin 87-90, alemmilla nopeuksilla tippu molemmatkin helposti 10 alemmaksi.
Ylläpitolaturina aiemmassa oli kiinteänä defan 4a ylläpitolaturi, sitä ei tullut lopulta käytettä montaakaan kertaa, mutta kun käytti niin a) tuntui hieman tehottomalta b) epäillys osasiko toimia AGM:n kanssa oikein. Nyt olen hommannut CTekin MXS 5.0 joka sais kyllä olla kanssa tehokkaampi, mutta tuo ainakin enemmän älyä lataukseen. Sitä käytän harkinnan mukaan irtoasennuksena, kun päivittäiset työajomatkat on muutenkin sen 40-50min suuntaansa.
Q7 e-tron TDI -17
MB CLA 250e -21
E81 116i -09 Ex:
F60 Countryman S E ALL4 -17
F15 X5 30d -14
E70 X5 40d M Sport -12
F20 120da -13
E61 530xd -09
F11 520d -12
E60 520d -09
Ei tahdo 3.0 L koneella tuo webasto oikein riittää molempiin, sekä koneelle että hyttiin. Omassa e46 on jälkiweba joka ohjataan t100 htm ohjaimella. Siinä tuo sama toiminto kuin Remuc, eli voi laittaa myös lähtöajan jolloin auton pitäisi olla lämmin, muutaman kerran kokeilin mutta ei tuntunut oikein järkevältä. Tänään oli 30 min päällä (-13 c) ja lasiin oli 15 senttiä korkean raidan saanut aikaan. 40 min on sellainen että alkaa olla lasit etupäästä sulat. Ilman ylläpitolaturin apua akku tosin alkaa olla jo kriittisellä rajalla.
E53 tehdasweballa ihan sama juttu, on koodattu moottorinlämmitys päälle ja hyttiin ei ihan hirveästi ehdi 30 min lämpöä tulla.
Tosi vähän tuntuu olevan tietoaa tuosta E70 3.0 si mallista? Onko näitä kellään ja uskaltaako ostaa? Pääseekö tommosesta tarvittaessa eroon?
Vähän painin sen kanssa että ostaista 60-80tkm ajetun f31 320xi:n vai melkein 10v vanhan, vähän reilun 100tkm rullatun bensa E70. Vai onko diisel X5 sittenkin fiksumpi vaihtoehto vaikka kilometrejä ei tule kuin se n.10tkm vuodessa?
Mikähän noissa äxsissä mahtaa olla se todellinen kulutus ja onko noitten tekniikassa jotain tyyppivikoja tai muita vaaranpaikkoja mitkä kannattaisi ostotilanteessa tsekata?
Itsellä on sigun autossa Ctek xs7000 (vanha malli 7A). Majaileen akun kaverina ja siellä on myös akunlämmitin, joka toimii verkkovirralla. Mikäli virtaa on aina saatavilla yksi aika kuningas vaihtoehto olisi pitää auto piuhassa ja laittaa webastoa ohjaamaan Remuc. Säätää kelin mukaan lämmitysajan kohdalleen 30-60min. Auto on lähtiessä lämmin riippumatta pakkasesta ja akkulaturi+akkulämmitin pitää huolen, että akku on täynnä. Käynnistyksen jälkeen lämmitetty akku latautuu nopeasti täyteen.
Miten sä oot johdotellu tommosen laturin? Muistelisin joskus kuulleeni, että näitä IBSsillisiä ei kannattais ladata akun navoista?
Pitäis olla aika yksinkertainen töpseli kiinni -ratkaisu, kun auto on naisen käytössä. Muuten se jää joko käyttämättä tai menee pieleen.
Miten sä oot johdotellu tommosen laturin? Muistelisin joskus kuulleeni, että näitä IBSsillisiä ei kannattais ladata akun navoista?
Pitäis olla aika yksinkertainen töpseli kiinni -ratkaisu, kun auto on naisen käytössä. Muuten se jää joko käyttämättä tai menee pieleen.
IBS kanssa voi sen plus kaapelin laittaa suoraan akkuun, miinus pitää vetää runkoon (eli vaikka siihen samaan pulttiin, missä tuo akun miinus on), koska äly on siinä miinus kaapelissa. Johdotus menee seuraavasti, defa pistoke keulalla -> defa sisähaara -> kaapeli konttiin -> ctek ja akkulämmitin. Ei siis mikään paha kytkeä. Toki sulake kannattaa muistaa laittaa. Tosin se kaapelin vetäminen konttiin voi olla vähän ikävää jos sen joutuu nyt pihalla tekemään.. Lämpimässä tallissa ei paha rasti. Molemmat käynnistyy kun laittaa defan johdon keulaan, eli ei vaadi mitään säätöä asennuksen jälkeen (sopii siis naisellekkin ).
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
IBS kanssa voi sen plus kaapelin laittaa suoraan akkuun, miinus pitää vetää runkoon (eli vaikka siihen samaan pulttiin, missä tuo akun miinus on), koska äly on siinä miinus kaapelissa. Johdotus menee seuraavasti, defa pistoke keulalla -> defa sisähaara -> kaapeli konttiin -> ctek ja akkulämmitin. Ei siis mikään paha kytkeä. Toki sulake kannattaa muistaa laittaa. Tosin se kaapelin vetäminen konttiin voi olla vähän ikävää jos sen joutuu nyt pihalla tekemään.. Lämpimässä tallissa ei paha rasti. Molemmat käynnistyy kun laittaa defan johdon keulaan, eli ei vaadi mitään säätöä asennuksen jälkeen (sopii siis naisellekkin ).
Mikäli virtaa on aina saatavilla yksi aika kuningas vaihtoehto olisi pitää auto piuhassa ja laittaa webastoa ohjaamaan Remuc. Säätää kelin mukaan lämmitysajan kohdalleen 30-60min. Auto on lähtiessä lämmin riippumatta pakkasesta ja akkulaturi+akkulämmitin pitää huolen, että akku on täynnä. Käynnistyksen jälkeen lämmitetty akku latautuu nopeasti täyteen.
Ehdin jo innostua tuosta Remucista, ja aloin kaverin kautta selvittelemään siitä enemmänkin, josko sellaisen saisi tuohon omaan -08 sd:hen, mutta ei saa eikä kannata laittaa kuulemma
Jos on orggis, ei onnistu lainkaan ja jälkiasenteiseenkaan eivät suosittele
OrggisWebaa ei pysty ohjaamaan kuin can- väylällä, jota Remucissa ei ole. Ei siis ainakaan sellaista, jota BMW:n Webasto ymmärtäisi.
Jälkiasenteiseen jos laittaa, se ilmeisesti voi sotkea jotenkin moottorinohjausta (lämpötilat sekaisin todellisuuden kanssa).
Näin vastasivat, kun kysyttiin.
Tällainen vastaus tuli kun laitettiin kyselyä menemään
Comment