BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    Itse tuollaista 4.8 koneista hieman suunnittelin muijalle kauppakassiksi, ja ainoa isompi mitä tuli njeternettiä kaivamalla eteen on "valley pan leak". Siellä on siis joku jäähdytysnesteputki imusarjan alla joka alkaa jossain vaiheessa kusemaan moottorilohkon päälle ja auto hukkaa nesteitä. Alkuun pysyy jopa paikat kuivana mutta jossain vaiheessa alkaa merkkaamaan allensakin. Virallista huolto-osaa ei tohon putkeen ole mutta aftermarketti kitti löyty kyllä minkä pystyi asentamaan paikalleen jahka nylppii ekaks imusarjan pois tieltä.

    Jakopäästä en tiedä onko huono vielä tässäkin kasissa, aiemmissa on ainakin.

    Väittävät että on kyllä makea kone tollaseen panssarivaunuun, itselläni ei ole mitään oikeata kokemusta / faktaa tosta combosta vaan kaikki on näin virtuaalimaailman kautta lueskeltua.

    Comment

    • uusauto
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2016
      • 224
      • Espoo

      En löydä tietoa asiasta, mutta hantin jalkatilassa on joku filtteri / suodatin, mikä suodatin se on, ja mistä saa, kun ei ainakaan Kl tai Merteil eikä Motonet tuota myy. Löysikin, eli airfilter kuuluu olevan, mutta saako muualta kuin marmorilta ? 06.42 kohdassa oleva filtteri. https://www.youtube.com/watch?v=eOilJxxCsTQ
      Last edited by uusauto; 28-12-2016, 16:32.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        Originally posted by uusauto View Post
        En löydä tietoa asiasta, mutta hantin jalkatilassa on joku filtteri / suodatin, mikä suodatin se on, ja mistä saa, kun ei ainakaan Kl tai Merteil eikä Motonet tuota myy. Löysikin, eli airfilter kuuluu olevan, mutta saako muualta kuin marmorilta ? 06.42 kohdassa oleva filtteri. https://www.youtube.com/watch?v=eOilJxxCsTQ
        Saa sen KL:ltä tai Scmiedmann:lta tai... Katsot osanumeron BMW varaosaluettelosta ja sillä etsimään. BMW.fi löytyy ihan virallinen varaosaluettelo, epävirallisiakin on esim. bmwfans.info..
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • mikkod
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 5204
          • Stadi

          Originally posted by joakim View Post
          Eikö tosiaan kellään ole tosta bensa moottorista kokemuksia kertoa. Onko täällä vain diesel auton omistajia.
          En tiedä onko sama kone kuin tossa kutosessa n62b48, mutta tossa 48 koneessa ei pitäisi olla sitä vesiputki ongelmaa, ilmeisesti se on b44 koneen ongelma. Itse pidän tosta koneen luonteesta.
          Helkama S3000
          Myydään kutosen alustaosia
          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

          Comment

          • N54
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2012
            • 527
            • Satakunta

            Originally posted by joakim View Post
            Eikö tosiaan kellään ole tosta bensa moottorista kokemuksia kertoa. Onko täällä vain diesel auton omistajia.
            En asiaan sen enempää osaa sanoa, mutta Bemaristissa oli joku aika sitten juttua tuollaisen E70 4.8i:n Valvetronic viasta. Auto oli muistaakseni alle 150 tkm ajettu mutta Valvetronic oli niin loppu että yhdessä sylinterissä ei enää venttiilit auenneet. Tämä näin ulkomuistista kun lehti ei nyt just ole tässä. Yleisin oire tuolle vialle on kai misfiret kylmänä.

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              Originally posted by mikkod View Post
              En tiedä onko sama kone kuin tossa kutosessa n62b48, mutta tossa 48 koneessa ei pitäisi olla sitä vesiputki ongelmaa, ilmeisesti se on b44 koneen ongelma. Itse pidän tosta koneen luonteesta.
              On siinä ihan sama ongelma. Baltiarallaa 100tkm mittarissa ja siitä ylöspäin (eri threadeista tutkittua ja huomioitu kummelimaisesti että tässähän on mailimittari!) niin voi odotella ongelmaa saapuvaksi eriasteisena, ainakin siis ameriikan joet kärsii noista ongelmista. Tässäpä yksi DIY threadi aiheesta mikäli halajaa valmistautua ongelmaan ZÄDÄM

              Comment

              • Milko75
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 853
                • Kuopio

                Tuli hommattua X5 facelift ja pari kysymystä;

                1. Orkkis webasto pitäisi saada lämmittämään moottoria. Vastus on jo valmiina, keneltä löytyy ohjeet?

                2. Peruutuskamera puuttuu, voi vissiin asentaa ja koodata jälkikäteen? (CIC löytyy)
                G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by Milko75 View Post
                  Orkkis webasto pitäisi saada lämmittämään moottoria. Vastus on jo valmiina, keneltä löytyy ohjeet?
                  Kuskinpuoleinen etulokari takaosastaan irti. Sitten vastus vaihtoventtiilin piuhoihin.

                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Milko75
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 853
                    • Kuopio

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Kuskinpuoleinen etulokari takaosastaan irti. Sitten vastus vaihtoventtiilin piuhoihin.

                    Iso kiitos. Eli vaihtoventtiilille tulevat piuhat poikki ja vastus siihen väliin?

                    Onkos tuo vaihtoventtiili nyt sitten mikä, RealOEM kaavio näyttää tältä:
                    G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                    Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                    Comment

                    • joakim
                      Newbiemmer
                      • Dec 2005
                      • 14
                      • Kaakkois-Suomi

                      E70 x5

                      Mitä eroa on 3.0d vs 3.0sd koneilla. Onko jotain hyviä syitä kumpi olisi parempi valinta. 3.0sd:ssä tuo hinta vähän nousee, eli onko sen väärti. Ja olikos näissä imusarjassa läpät mitkä on hyvä poistaa.

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        sd koneinen karkeasti: +1 turbo + 50 heppaa + reilusti alavääntöä = ota sellanen ja on ainakin mun mielestä hintansa väärti. Ja on läpät.

                        Comment

                        • joakim
                          Newbiemmer
                          • Dec 2005
                          • 14
                          • Kaakkois-Suomi

                          Originally posted by Macke View Post
                          sd koneinen karkeasti: +1 turbo + 50 heppaa + reilusti alavääntöä = ota sellanen ja on ainakin mun mielestä hintansa väärti. Ja on läpät.
                          Kiitos tiedoista, nyt alkaa sitten sopivan auton metsästys, kun pitäs olla comfort penkit, astinlaudat, ja ei ne isommat vanteet olis paha jos olis jo. Ja alle 150tkm ajettu. Ei helppoo kun on budjetti.

                          Comment

                          • hoikkas
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1579
                            • TURKU

                            Ei ole kokemusta 3.0d:stä, mutta oma 3.0sd on kyllä todella sporttisen oloinen ajaa. Kuten edellinenkin kommentoi niin ota ehdottomasti sd jos vaan budjetin puolesta mahdollista. Ja melkein myös sellainen jossa vähintään yhdet vanteet hyvät/isot niin ei tarvi kahta kierrosta lähteä hankkimaan. Nuo vanteet ja renkaat on aika hinnoissa. Minulla oli yksi kriteereistä juuri, että pitää toiset vanteet olla vähintään 20". Ja niinhän sitä sellaisen löysinkin. Tietysti, jos ei halaja isompia vanteita niin sitten kait nuo pienemmät on kohtuu hintaisia. Meinaan hyväkuntoiset 20" tai 21" alkaa maksamaan jo aika kivasti:think
                            BMW i4M50

                            Comment

                            • repsa
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1373
                              • Lempäälä

                              Pienellä omalla lyhyellä kokemuksella koeajojen osalta :

                              vakio 3.0d ja 3.0sd -> sd oli ripeämpi.

                              mutta : 3.0d ja lastu tuo taas ihan olon. Eli ei se 3.0d ole suinkaan huono vaihtoehto jos löytyy hintaluokaltaan hyvä laite missä varusteetkin natsaa -teho upgrade ei ole mikään paha rasti.

                              makuasia, ite päädyin 3.0d ja viri. :think
                              5c jetta 1.2TSI 140/220
                              530e m-sport alpinweiss3 vakio
                              a4 cabi 220/300
                              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                              Comment

                              • Macke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1134
                                • Porvoo

                                Se sinkkuturbollinen ei vaan herää ja väännä yhtä matalalta kuin se tuplaturbollinen. Mulla ei ole vertailukohtaa kuin softatuista 530 kulkineista, mutta ei se 500 kiloa painavammassa E70 korissa ainakaan yhtään ripeämpää ole se kulku ja heräily matalilla kierroksilla.

                                Mä en ostaisi enää yhdellellä turbolla olevaa tuollaista X5 tai X6 panssarivaunua, kyllä se pikkuturbo vaan niin kivasti poistaa ahtoviivettä auton käytöksestä. Ainoa kärry omista joka on herättänyt vastaavanlaista hymyä matalaväännöllään on ollut GT Mustangi...

                                Faceliftistä 8-pykäläisellä askilla ei ole kokemusta eli onkos se nyt sitten 30d malli virallisesti nimeltään. Siellä varmaan ne extra 2-vaihdetta jeesaa sitä sinkkuturboakin matalilla kierroksilla :think

                                Comment

                                Working...
                                X