memebuy23buy

BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa811
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 855
    • Pohojammaa

    Akun kenkää irroittamalla olen nyt yrittänyt ohjelmoida kaukosäädintä tuloksetta. Löysin myös yhden 5A webaston sulakkeen hanskalokeron alta, muttei siitäkään onnistu.
    Olen koittanut kaksilla eri ohjeilla. Toinen istasta ja toinen täälläkin löytyvä, eli sulakkeen asennuksesta 5s sisällä off nappia pohjassa vähintään 3s.
    Istan ohjeessa on sekä off nappi pohjassa 3s ja sen jälkeen 3x on nappia. Kake on se 2nappinen.

    Mikä mättää?
    Originally posted by timppa811 View Post
    Webaston kaukosäädin pitäisi ohjelmoida. Mikä sulake pitää irroittaa? En ole mistään sulakekartasta tuota löytänyt. Webaston sähköliitintäkään en äkkiseltään löytänyt.

    ?

    Comment

    • *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

      Originally posted by Macke View Post
      Eikös noissa fl vehkeissä ole jo 8-pykäläinen askikin?
      Kyllä näissä toi 8-lovinen aski on, ja vaihdot tapahtuvat paljon huomaamattomammin kun edellisessä -08 35d:ssä, jossa siis 7-lovinen



      Tänään pitäisi mennä koeajamaan yksi 40d. Toihan on se tuplaturbo kone? 35d:stä jotain uudistettu? Oliko noissa mitään ihmeellistä koneessa mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

      Jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä kone näistä pitäisi kai olla kaikista vähiten vikaherkin (kopkop), toki tästäkin varmaan saa ketjut helpommin poikki jos vaihtelee suositusöljynvaihtoväleillä litkut koneeseen. Itsellä nyt reipas 11tkm takana helmikuun lopusta, yksi öljynvaihto tehtynä.

      Mutta on kyllä todella hieno kone, vääntöä tuntuisi olevan paljon alemapaa kun 35d, ja kulkupuoli tuntuisi olevan muutenkin helpompaa kun mitä numerot antavat ymmärtää, 35d->40d.
      Suosittelen
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

      E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

      Comment

      • *PexU*
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1989
        • Vantaa

        Originally posted by Macke View Post
        Eikös noissa fl vehkeissä ole jo 8-pykäläinen askikin?
        Kyllä näissä toi 8-lovinen aski on, ja vaihdot tapahtuvat paljon huomaamattomammin kun edellisessä -08 35d:ssä, jossa siis 7-lovinen


        Originally posted by mikkod View Post
        Tänään pitäisi mennä koeajamaan yksi 40d. Toihan on se tuplaturbo kone? 35d:stä jotain uudistettu? Oliko noissa mitään ihmeellistä koneessa mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
        Jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä kone näistä pitäisi kai olla kaikista vähiten vikaherkin (kopkop), toki tästäkin varmaan saa ketjut helpommin poikki jos vaihtelee suositusöljynvaihtoväleillä litkut koneeseen. Itsellä nyt reipas 11tkm takana helmikuun lopusta, yksi öljynvaihto tehtynä vajaan 10:n jälkeen

        Mutta on kyllä todella hieno kone, vääntöä tuntuisi olevan paljon alemapaa kun 35d, ja kulkupuoli tuntuisi olevan muutenkin helpompaa kun mitä numerot antavat ymmärtää, 35d->40d.
        Suosittelen
        Last edited by *PexU*; 18-09-2017, 13:53. Reason: Tuplat, saapi poistaa
        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

        E61 530xd M-Sport Touring -07
        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
        Duunissa: F11 520d x-drive -17

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1374
          • Lempäälä

          Eikait näissä missään 7-spd ole ollut ? 6-vaihteinen tuo 6hp28 on.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • E61530d
            Newbiemmer
            • Jun 2011
            • 10
            • Kuopio

            Oletteko mistä tilailleet möykkyyn etupyörän laakereita? Alkuperäinen peräti 350e hintainen...!! Tuntuis olevan tien päässä vasemman etupyörän laakeri, huomenna Laakkoselle vielä tarkistukseen. Vaihtavat kuitenkin itse tilattuja osia kunhan diagnoosi heillä tehty, esim a/c kompressorin magneettikytkin meni tuosta niin Denson kompura 375e netistä versus original 1300e niin ihan mukava ero; alkuperäinenkin oli Denso.

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Originally posted by repsa View Post
              Eikait näissä missään 7-spd ole ollut ? 6-vaihteinen tuo 6hp28 on.
              Näin toki
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                E53 sisäpuhallin jurnutteli kesän ja lopulta lakkasi pyörimästä, eli vaihdettava olisi. Puhallin on automaatti-ilmastoinnilla 64118385558 ja bmwfans mukaan sama on myös 500-sarjan e39 malleissa. Alkupään e39 on numerolla 64118372493, mutta tuo -5558 korvannut sen. Tässä ei mitään epäselvää, mutta ihmetyttää mikä noissa on erona, kun esim. Hella Behr tekee edelleen molemmilla numeroilla niitä vaikka vanhempaa mallia ei pitäisi missään tarvita?

                Muuten yks sama, mutta kun tuli tilattua vahingossa tuo e39 numerolla oleva puhallin...Bmwfans lukee vanhan numeron kohdalla "Non exchangeable retrospectively". Vaihtotyö on niin työläs, että kokeiluun ei mahdollisuutta.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1374
                  • Lempäälä

                  E53 != E70, mutta kuitenkin vinkkaan että googleen molemmat sarjanumerot eri ikkunoihin ja sitten kuvahaku päälle.

                  Ovat nopealla silmäyksellä ainakin rungoltaan erilaiset; toinen on rautaa ja toinen muovia. Kiinnityspisteet näyttäisi olevan samanmoiset ?
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • Esal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1344
                    • Lempäälä

                    Originally posted by repsa View Post
                    E53 != E70, mutta kuitenkin vinkkaan että googleen molemmat sarjanumerot eri ikkunoihin ja sitten kuvahaku päälle.

                    Ovat nopealla silmäyksellä ainakin rungoltaan erilaiset; toinen on rautaa ja toinen muovia. Kiinnityspisteet näyttäisi olevan samanmoiset ?
                    Oho, lipsahti vähän väärään.

                    Joo, pieni ero niissä täytyy olla, nettiä selailtu, mutta en ole vielä löytänyt selvyyttä.
                    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                    Comment

                    • *PexU*
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1989
                      • Vantaa

                      Sigun 40d, paikallaan ollessa puskee vähän pakokaasuja sisälle, koko konehuone muuten "puhdas" mutta turbojen luota bongasin vähän nokea, mitähän kaikkea mä lähden osteleen ja purkamaan.

                      Jos vaikka lähtis siitä että se ei ole turbon pakopesä
                      Missään muualla ei konehuoneessa ole nokea



                      Ei oikein osu tuoltakaan silmään

                      edittiä:

                      Täähän alkaakin mennä taas hauskuuden puolelle ja vahvasti

                      Kuvassa oleva kohta on pienemmän turbon VNT- johdinsiivistön läpivienti, josta näyttäisi tulevan pakokaasua läpi.
                      Ydin kysymys tässä kuuluukin: ”Miksi pakokaasu ei mene turbolta pakoputkeen vaan tulee läpi laakeripesästä ja VNT johdin siivistön läpiviennistä”?


                      Nämä onkin sitten suojattu Bemarille.
                      Kysyin tehtaalta koska vapauttavat mutta vastaus oli synkkä; Yep Yep!

                      Kyseessä on Borg Warnerin valmistama R2S-systeemi
                      Last edited by *PexU*; 17-05-2018, 14:00.
                      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                      E61 530xd M-Sport Touring -07
                      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                      Duunissa: F11 520d x-drive -17

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        Täällä ei näy paljoa porukkaa pyörivän

                        Mites saadaan sigun autosta laatikko vapaalle, pitäisi saada hiukan liikuteltua että saadaan nosturille.

                        Pienempi turbo jo pöydällä, joten starttaus ei enää natsaa..

                        Tässä (8-lovisessa) ei ilmeisesti enää ole sellaista punaista lasivasaran näköistä työkalua jolla laatikon saisi vapautettua sisäpuolelta:think:think

                        Kiitosta
                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • E39touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 203
                          • Janakkala

                          Vaikka noin:

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            Originally posted by E39touring View Post

                            Tähänpä ei tuo työkalu enää kuulukaan
                            Tarkistelin asiaa vielä Laakkoseltakin, ainoastaan laatikon kyljestä onnistuu, kuskin puolelta
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • _Pietu_
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 3660
                              • Kuopio / Maaninka

                              Originally posted by *PexU* View Post
                              Täällä ei näy paljoa porukkaa pyörivän

                              Mites saadaan sigun autosta laatikko vapaalle, pitäisi saada hiukan liikuteltua että saadaan nosturille.

                              Pienempi turbo jo pöydällä, joten starttaus ei enää natsaa..

                              Tässä (8-lovisessa) ei ilmeisesti enää ole sellaista punaista lasivasaran näköistä työkalua jolla laatikon saisi vapautettua sisäpuolelta:think:think

                              Kiitosta
                              Googlella löyty tollanen ohje:
                              Jos virtaa on, laitetaan virrat päälle eli näissä nappistartillisissa menee niin että työnnetään avain lukkoon ja painetaan kerran starttinappulaa KOSKEMATTA SIIHEN JARRUPOLKIMEEN. Tämän jälkeen vasta painetaan sitä jarrupoljinta koskematta starttinappulaan ja vaihdetta voidaan siirtää haluttuun asentoon.
                              Helpointa lienee myös järjestää virrattomalle autolle sen verran virtaa kaapeleilla että homma onnistuu.

                              Sitä en tiedä toimiiko tuossa:think Helppo toki testata.

                              E: ja olitkin jo itse selvittänyt sen miten onnistuu..
                              Last edited by _Pietu_; 10-10-2017, 19:55. Reason: Hidas...
                              BMW F25 xDrive 20d
                              ex BMW e91 320dA
                              ex BMW e36 325i
                              - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                              Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                Originally posted by *PexU* View Post
                                Pienempi turbo jo pöydällä, joten starttaus ei enää natsaa..
                                Mikäs estää pikkuisen pyöräyttää ilman turbon? Metelihän on melkoinen mutta kuitenkin.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X