Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJuuso
    BTCF Member
    • Sep 2014
    • 42
    • Mikkeli

    Originally posted by eemi View Post
    Löytyisköhän noista apuja: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...iler-lighting/

    Mulla ainakin kytkee automaattisesti takatutkat pois päältä ja askin käytös muuttuu kun lyö kärryn perää.

    Kiitoksia neuvoista. Löyty oikea johto ja kaikki toimii. Tunnistaa kärrin ja kytkee tutkat pois päältä 👍
    E70 X5 Lci M- Sport
    E91 320DA AJ Tech

    Comment

    • Black Zero
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 17
      • Tien päällä

      Saakohan X5 E70:een tuulilasin pyyhkimien moottoria erikseen? Monessa paikkaa koko vivusto myynnissä moottorin kanssa mutta eipä pelkkää moottoria.

      Comment

      • samson76
        Bimmer Rookie
        • Jan 2018
        • 114
        • Liminka

        Originally posted by Black Zero View Post
        Saakohan X5 E70:een tuulilasin pyyhkimien moottoria erikseen? Monessa paikkaa koko vivusto myynnissä moottorin kanssa mutta eipä pelkkää moottoria.
        X5 E70   (02/2006 — 06/2013). X5 E70 LCI   (04/2009 — 06/2013). NEW SUPER HIGH OE QUALITY BMW PART. If you need BMW PARTS just ask! We will ALWAYS try our best to help. X6 E72 Hybrid   (10/2008 — 10/2011).

        Comment

        • Forsmanni
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 146
          • Turku, Finland

          BMW e70 ostamassa

          Moro,

          Vklp olis tarkoitus mennä hakemaan hakemaan e70 korinen X5 itselle. Auto on sen verran kaukana että osto päätös olisi hyvä suorittaa jo etukäteen. Itsellä on kokemusta vain paremmin varustellusta yksilöstä, jossa on Comfort sisusta, Adaptiivinen ohjaus yms. Tässä yksilössä jota olen menossa ostamaan on Perus nahka lättäpenkit ja alusta rautajousilla. Millaiset nuo perus penkit on pitkälle ja ylipainoiselle miehelle istua ? Kannattaako suoraan katsoa yksilöä jossa on comfortit?

          Sitten tuo alusta. Monet sanoo että adaptiivinen alusta on "pakollinen" varuste äxään. Onko tuo tosiaan niin paljon hirvittävempi ajaa ilman sitä? Myöskin venettä tulee vedeltyä paljon niin miten tuo rautajousilla oleva perä käyttäytyy siinä tilanteessa?

          3000e kun sijottaisi lisää niin saisi Comfort sisustalla ja adaptiivisella alustalla. Onko worth it??
          -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
          -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
          -Plancraft BMW Boat
          (b130/m10b20-->m60b40)
          EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
          EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
          EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
          EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
          EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1366
            • Lempäälä

            Originally posted by Forsmanni View Post
            Moro,

            Vklp olis tarkoitus mennä hakemaan hakemaan e70 korinen X5 itselle. Auto on sen verran kaukana että osto päätös olisi hyvä suorittaa jo etukäteen. Itsellä on kokemusta vain paremmin varustellusta yksilöstä, jossa on Comfort sisusta, Adaptiivinen ohjaus yms. Tässä yksilössä jota olen menossa ostamaan on Perus nahka lättäpenkit ja alusta rautajousilla. Millaiset nuo perus penkit on pitkälle ja ylipainoiselle miehelle istua ? Kannattaako suoraan katsoa yksilöä jossa on comfortit?

            Sitten tuo alusta. Monet sanoo että adaptiivinen alusta on "pakollinen" varuste äxään. Onko tuo tosiaan niin paljon hirvittävempi ajaa ilman sitä? Myöskin venettä tulee vedeltyä paljon niin miten tuo rautajousilla oleva perä käyttäytyy siinä tilanteessa?

            3000e kun sijottaisi lisää niin saisi Comfort sisustalla ja adaptiivisella alustalla. Onko worth it??
            Kaikki on oikeassa tässä aiheessa. Eli puhdas makuasia ja kuinka arvostaa eri juttuja.

            Omassa oli aikaisemmin peruslätkät, vaihdoin tilalle sportit. Eos kumpi on parempi. Molemmissa on mukava istua 400km putkeen.

            Perusrautajousissa ei liene mitään vikaa, edes sitä jäähallin kokoista möhkälettä vedettäessä - aisapainohan ei kummallakaan jousitustyypillä olla liian suuri.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • Forsmanni
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 146
              • Turku, Finland

              Originally posted by repsa View Post
              Kaikki on oikeassa tässä aiheessa. Eli puhdas makuasia ja kuinka arvostaa eri juttuja.

              Omassa oli aikaisemmin peruslätkät, vaihdoin tilalle sportit. Eos kumpi on parempi. Molemmissa on mukava istua 400km putkeen.

              Perusrautajousissa ei liene mitään vikaa, edes sitä jäähallin kokoista möhkälettä vedettäessä - aisapainohan ei kummallakaan jousitustyypillä olla liian suuri.
              Osaatko tuosta Adaptiivisesta alustasta sanoa? Onko se niin paljon mukavempi ajossa että kannattaa muutama tonni maksaa ylimääräistä. Ainakin remontti kulut siihen on kallista jos osuu omalle kohdalle...
              -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
              -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
              -Plancraft BMW Boat
              (b130/m10b20-->m60b40)
              EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
              EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
              EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
              EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
              EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 776
                • Gallia = Kinnula

                Originally posted by Forsmanni View Post
                Osaatko tuosta Adaptiivisesta alustasta sanoa? Onko se niin paljon mukavempi ajossa että kannattaa muutama tonni maksaa ylimääräistä. Ainakin remontti kulut siihen on kallista jos osuu omalle kohdalle...
                Perustelit juuri itsellesi asian realistisesti.

                Mukava mutta ei pakollinen.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1366
                  • Lempäälä

                  Nii-in. Mukavahan se on, mutta siitä joutuu maksamaan jonkinmoisen preemion ostaessa käytettyä autoa.

                  Ja ylläpito käytetyn auton omistajalle ei välttämättä ole halpa ja vielä kun ajattelee tilannetta pidemmälle : ostaisitko itse saman auton 100tkm myöhemmin sähköisesti säädettävällä alustalla kun rupeaa olemaan melko varma että onkin edessä kiloeurojen jumppaa vanhaan autoon ?
                  Eli myös sitä tulevaisuuden myyntiä edes _vähän_ kannattaa miettiä. Tuskin näillä kukaan hautaan saakka ajaa.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • Forsmanni
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 146
                    • Turku, Finland

                    Originally posted by vexu524tdic View Post
                    Perustelit juuri itsellesi asian realistisesti.

                    Mukava mutta ei pakollinen.
                    Kiitos noinkin hyvästä kommentista... Nyt osaan valita näiden kahden väliltä

                    Originally posted by repsa View Post
                    Nii-in. Mukavahan se on, mutta siitä joutuu maksamaan jonkinmoisen preemion ostaessa käytettyä autoa.

                    Ja ylläpito käytetyn auton omistajalle ei välttämättä ole halpa ja vielä kun ajattelee tilannetta pidemmälle : ostaisitko itse saman auton 100tkm myöhemmin sähköisesti säädettävällä alustalla kun rupeaa olemaan melko varma että onkin edessä kiloeurojen jumppaa vanhaan autoon ?
                    Eli myös sitä tulevaisuuden myyntiä edes _vähän_ kannattaa miettiä. Tuskin näillä kukaan hautaan saakka ajaa.
                    Totta tuokin. Ja saahan tuohon alustaan näköjään aika paljon erilaisia "upgradeja" jos tuo orkkis alusta ilman sähköjä on niin kiikkerä kuin jotkut sanoo. Ei auta kun mennä kokeilemaan ja arvioida siten mikä omaan perseen alla tuntuu parhaalta
                    -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                    -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                    -Plancraft BMW Boat
                    (b130/m10b20-->m60b40)
                    EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                    EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                    EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                    EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                    EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                    Comment

                    • eemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 301
                      • Heinola

                      Originally posted by Forsmanni View Post
                      Totta tuokin. Ja saahan tuohon alustaan näköjään aika paljon erilaisia "upgradeja" jos tuo orkkis alusta ilman sähköjä on niin kiikkerä kuin jotkut sanoo. Ei auta kun mennä kokeilemaan ja arvioida siten mikä omaan perseen alla tuntuu parhaalta
                      Mä en oo ajanu ku rautajousilla olevia e70, niistä ei yksikään ole omaan makuun ollut kyllä kiikkeriä. Päinvastoin ainakin nykyinen M-sport, S226A
                      Sports suspension settings -varusteella on tosi jämäkkä eikä niiaa mutkissa tai jarrutuksissa.
                      Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                      ex:
                      e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                      e91 320d -11 Alpinweiss III
                      e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                      e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                      e39 520i -97 touring Schwarz II
                      e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                      e34 520i -89 Diamantschwarz

                      Comment

                      • samson76
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2018
                        • 114
                        • Liminka

                        Terve, e70 laatikkoöljynvaihto huuhtelemalla, missä kannattaa teettää Oulussa?

                        Comment

                        • Roito
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 3921
                          • Tavastila/Kotka

                          Originally posted by samson76 View Post
                          Terve, e70 laatikkoöljynvaihto huuhtelemalla, missä kannattaa teettää Oulussa?
                          Pitikös se samalla kertaa tietokoneelta nollata jotkut arvot, ettei riitä vaan pelkkä paja jolla huuhtelulaite :think
                          BMW E70 X5 käyttismöhkö
                          MB W639 Kummisetä

                          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                          Comment

                          • izzuL
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 54
                            • NURMIJÄRVI

                            Edestä ujeltaa

                            E70 ja edestä kuuluu "wouaus" tai "ulina" kun päästää kaasun eli ääni kuuluu vain kuin ei ole veto päällä. Tasakaasulla tai kiihdyttäessä ei mitään ääntä mutta esim loiva alamäki missä nostaa jalan kaasulta alkaa ulina kuulumaan.

                            Auto on juuri ostettu liikkeestä ja kävi pienessä rempassa liikkeen toimesta jossa selviteltiin myös tätä ääntä.
                            Tuomio oli että etu kardaani on kuulemma ehjä eikä lonksu mutta etukardaanin liitos jakolaatikkoon oli kuulemma väljä. Spoorien väliin lisätty rasvaa ja väljys kuulemma poistunut ja ääni myös samalla.
                            Ei se ääni mihinkään hävinnyt, aika ontuva selitys omasta mielestä?
                            Totesi vaan huollossa että jakolaatikko remppa edessä ei tullut tällä kuntoon.
                            Onko ideoita mistä muualta ääni voisi tulla?
                            135t ajeltu potilaalla
                            X5 F15 40e - 17
                            Ex: E70 40d -12
                            Ex: E61 530xd -08

                            Comment

                            • Magor
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 574
                              • Oulu

                              Originally posted by samson76 View Post
                              Terve, e70 laatikkoöljynvaihto huuhtelemalla, missä kannattaa teettää Oulussa?
                              Yks tuttu suositteli Raskonetta, ei kuulemma hullun kallis.

                              Itsellä ei vielä kokemusta, pitäishän tuo omaanki ennakoivasti käyä vaihattaan.
                              G31 540d xdrive
                              E28 535iA ikiprojekti

                              Comment

                              • Manukki
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2009
                                • 57
                                • Turku

                                Originally posted by izzuL View Post
                                E70 ja edestä kuuluu "wouaus" tai "ulina" kun päästää kaasun eli ääni kuuluu vain kuin ei ole veto päällä. Tasakaasulla tai kiihdyttäessä ei mitään ääntä mutta esim loiva alamäki missä nostaa jalan kaasulta alkaa ulina kuulumaan.

                                Auto on juuri ostettu liikkeestä ja kävi pienessä rempassa liikkeen toimesta jossa selviteltiin myös tätä ääntä.
                                Tuomio oli että etu kardaani on kuulemma ehjä eikä lonksu mutta etukardaanin liitos jakolaatikkoon oli kuulemma väljä. Spoorien väliin lisätty rasvaa ja väljys kuulemma poistunut ja ääni myös samalla.
                                Ei se ääni mihinkään hävinnyt, aika ontuva selitys omasta mielestä?
                                Totesi vaan huollossa että jakolaatikko remppa edessä ei tullut tällä kuntoon.
                                Onko ideoita mistä muualta ääni voisi tulla?
                                135t ajeltu potilaalla
                                Täällä sama homma, ei mielestäni kuulunut vanhoilla pehmeämpi seoksisilla Michelineillä vaikka olivatkin jo aika loppu. Nyt vähillä ajoilla ollut jotkut halpakumit tänä kesänä jotka kivikovat ja tuollainen ääni alkanut kuulua. Itse yhdistäisin siihen kun ei tuota ääntä talvirenkaillakaan kuulunut. Nämähän vakiokorkeudessaan kulkevat vähän renkaan ulkosyrjällä etupäässä ja ainakin haritus muuttuu sen mukaan onko vetoa vaiko ei.
                                Voi olla jotain muutakin kyllä mutta saanee melko kauan ajaa ennen kuin hajoaa, tai sit ei😂

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎