Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torso1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 342

    Originally posted by Toppelius View Post
    Osa pula tuntuu vaivaavan BMW tuotantoa:think myyjä soitteli että tuotanto slotia on nyt siirretty ainakin kuukaudella kun on valittu M-sport ratti autoon. Sanoin että siitä luovutaan samaan aikaan kuin koko tilauksesta lisäksi oli huhu että multisäätimessä ei olisi kirjoitus tunnistusta onko jollain muulla tietoa tällaisesta:think

    On vain niin keplottelua nämä väli kuukaudet kun ei ole kunnon pirssiä näille reissuille ja kelkan liikuttelluun. Piti ostaa paku että saa vehkeet liikkumaan Lappiin.
    Jenkkifoorumeita kun lukee niin nämä em. komponenttipulat ovat ongelma sielläkin. Onneksi itse sain oman G05 45e n. 3kk toimitusajalla ja niillä varusteilla mitä halusin. Itse olisin myös perunut tilauksen ja jotain olennaista kuten M-sport paketti olisi uupunut. Ratti olisi ollut vähän siinä ja siinä. Huonoja hifejä en olisi voinut hyväksyä. Tässä kulkineessa ne on B&W jotka sain alle 50% listahinnasta kun juuri silloin Harman Kardoneita ei ollut saatavilla.

    Ps. kyllä muuten liikkuu eleettömästi kärri ja kelkka perässä kun sähköllä ajaa

    Comment

    • Toppelius
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 122
      • Keski-Suomi

      Originally posted by torso1 View Post
      Jenkkifoorumeita kun lukee niin nämä em. komponenttipulat ovat ongelma sielläkin. Onneksi itse sain oman G05 45e n. 3kk toimitusajalla ja niillä varusteilla mitä halusin. Itse olisin myös perunut tilauksen ja jotain olennaista kuten M-sport paketti olisi uupunut. Ratti olisi ollut vähän siinä ja siinä. Huonoja hifejä en olisi voinut hyväksyä. Tässä kulkineessa ne on B&W jotka sain alle 50% listahinnasta kun juuri silloin Harman Kardoneita ei ollut saatavilla.

      Ps. kyllä muuten liikkuu eleettömästi kärri ja kelkka perässä kun sähköllä ajaa
      Millaiseen kulutukseen pääsit kelkan vedossa:think Toyota Lantikka veti 16l dieseliä kun oli kahden kelkan kärry perässä. Alkaa olla tyyristä lystiä
      BMW G05 e45 -22
      BMW F11 525d xdrive
      BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
      Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
      ex:
      BMW e46 325 cabrio -00
      BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
      BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
      BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
      BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
      BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
      BMW e91 320d /e90 318d
      Volvo xc60 2,4D AWD
      Fiat 500 1.4 Sport
      Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

      Comment

      • torso1
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 342

        Originally posted by Toppelius View Post
        Millaiseen kulutukseen pääsit kelkan vedossa:think Toyota Lantikka veti 16l dieseliä kun oli kahden kelkan kärry perässä. Alkaa olla tyyristä lystiä
        Alle 10l/100km on jäänyt kulutus kun kärri ja kelkka perässä. Nyt näkee hyvin tuon 45e:n pitkän matkan kulutuksen myös kun mennään ensi viikolla Leville. Tulee se n. 700km yhteen suuntaan siirtymää.

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 464
          • Pohjois-Savo

          Originally posted by torso1 View Post
          Alle 10l/100km on jäänyt kulutus kun kärri ja kelkka perässä. Nyt näkee hyvin tuon 45e:n pitkän matkan kulutuksen myös kun mennään ensi viikolla Leville. Tulee se n. 700km yhteen suuntaan siirtymää.
          Kyllä alle 8 litran pitää jäädä ;-) (Itsellä 1000+ km matkoilla 7.68, 8.5, 8.02, 8.08, 8.48, 7.64 ja lyhyemmällä matkalla sähkön vaikutus on suhteessa suurempi. Talvirajoituksetkin auttavat.)
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • torso1
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 342

            Originally posted by bittivirhe View Post
            Kyllä alle 8 litran pitää jäädä ;-) (Itsellä 1000+ km matkoilla 7.68, 8.5, 8.02, 8.08, 8.48, 7.64 ja lyhyemmällä matkalla sähkön vaikutus on suhteessa suurempi. Talvirajoituksetkin auttavat.)
            Millä moodilla kannattaa ajaa pitkää siirtymää? Naviin tietty kohdeosoite päälle.

            Comment

            • Toppelius
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 122
              • Keski-Suomi

              Originally posted by bittivirhe View Post
              Kyllä alle 8 litran pitää jäädä ;-) (Itsellä 1000+ km matkoilla 7.68, 8.5, 8.02, 8.08, 8.48, 7.64 ja lyhyemmällä matkalla sähkön vaikutus on suhteessa suurempi. Talvirajoituksetkin auttavat.)
              Kuomukärry perässä tuollaisia kulutuksia:think Minulla on lisäksi vielä kahden kelkan Eurowagon jota joutuu vetämään
              BMW G05 e45 -22
              BMW F11 525d xdrive
              BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
              Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
              ex:
              BMW e46 325 cabrio -00
              BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
              BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
              BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
              BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
              BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
              BMW e91 320d /e90 318d
              Volvo xc60 2,4D AWD
              Fiat 500 1.4 Sport
              Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

              Comment

              • torso1
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 342

                Originally posted by Toppelius View Post
                Kuomukärry perässä tuollaisia kulutuksia:think Minulla on lisäksi vielä kahden kelkan Eurowagon jota joutuu vetämään
                Olettaisin että nuo kulutukset eivät ole kärrin kanssa ajettuja. Kärri+kelkka perässä kulutus jää pitkällä matkalla varmaan nippa nappa alle 10l. Mut iso kuomukärri ja 2 kelkkaa niin ei varmasti kulutus jää alle 10 litraan.

                Comment

                • tiko4tiko
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2020
                  • 774
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by torso1 View Post
                  Olettaisin että nuo kulutukset eivät ole kärrin kanssa ajettuja. Kärri+kelkka perässä kulutus jää pitkällä matkalla varmaan nippa nappa alle 10l. Mut iso kuomukärri ja 2 kelkkaa niin ei varmasti kulutus jää alle 10 litraan.
                  Onkohan miun autossa jokin vika Kun akku on kulutettu, niin aika lähelle menee kymppiä pidemmässä matkassa. Kunhan kesä tulee niin varsinkin Turun suuntaan tuohon saa laittaa vielä +1-2 litraa Kärrin kanssa kuluu n 18 litraa, tosin paino on tuolla aikalailla maksimissa (2.8tn).
                  Mini, E24, E90, G70
                  exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                  Comment

                  • Eemeli
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1605
                    • pk-seutu

                    Eikös maksimi vetokyky ole 2700kg

                    Kymppi täälläkin on bensakilometrien keskiarvo koko omistusajalta, mutta kaikki matkat ovat melko lyhyitä.

                    Comment

                    • tiko4tiko
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2020
                      • 774
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Eemeli View Post
                      Eikös maksimi vetokyky ole 2700kg
                      Eiköhän sitä vetokykyä olisi enemmän, mutta joo ~ 100 kg koukulle eli ihan laillinen kuorma vielä.
                      Mini, E24, E90, G70
                      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                      Comment

                      • bittivirhe
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 464
                        • Pohjois-Savo

                        Originally posted by torso1 View Post
                        Millä moodilla kannattaa ajaa pitkää siirtymää? Naviin tietty kohdeosoite päälle.
                        Hydrid / adaptive / hybrid eco pro -modeja olen käyttänyt, viimeksi viimemainittua ja kulutus oli talvikelille yllättävän pieni. Alkuun vähän totuttelemista "moottorijarrutuksen" puuttumiseen.

                        Joo, kärryttömiä kulutuksia nämä minun. Silti ihmettelen, kun koeajoyksilö vei 500 km:n matkalla 9.5 litraa satasella ja oma menee tosiaan reilusti alle kahdeksan litran tuplamatkaa yli puolen kilometrin korkeuseroista huolimatta. Ei voi valittaa.
                        G05 45e
                        ex: F11 530d xDrive
                        ex: E84 X1 xDrive 25d

                        Comment

                        • torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 342

                          Originally posted by bittivirhe View Post
                          Hydrid / adaptive / hybrid eco pro -modeja olen käyttänyt, viimeksi viimemainittua ja kulutus oli talvikelille yllättävän pieni. Alkuun vähän totuttelemista "moottorijarrutuksen" puuttumiseen.

                          Joo, kärryttömiä kulutuksia nämä minun. Silti ihmettelen, kun koeajoyksilö vei 500 km:n matkalla 9.5 litraa satasella ja oma menee tosiaan reilusti alle kahdeksan litran tuplamatkaa yli puolen kilometrin korkeuseroista huolimatta. Ei voi valittaa.
                          No ei varmasti voi valittaa. Keskinopeus ja keliolosuhteet vaikuttaa varmasti aika radikaalisti tohon kulutukseen..

                          Lataakohan tuo Hybrid Eco Pro -mode sit ollenkaan akkua alamäessä jos kerta menee ne vapaasti rullaten? Tai jarruttaako sit vakkari kuitenkin huiput pois kun nopeus kasvaa rullatessa alamäkeen kuitenkin. Menee vähän se hyöty tuosta rullaamisesta..

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 464
                            • Pohjois-Savo

                            Originally posted by torso1 View Post
                            No ei varmasti voi valittaa. Keskinopeus ja keliolosuhteet vaikuttaa varmasti aika radikaalisti tohon kulutukseen..

                            Lataakohan tuo Hybrid Eco Pro -mode sit ollenkaan akkua alamäessä jos kerta menee ne vapaasti rullaten? Tai jarruttaako sit vakkari kuitenkin huiput pois kun nopeus kasvaa rullatessa alamäkeen kuitenkin. Menee vähän se hyöty tuosta rullaamisesta..
                            Reissut suuntautuvat Savosta pohjoiseen eli moottoritietä ei kauheasti ole, joten keskinopeudet ovat olleet välillä 85...95 km/h (talvi/kesä).

                            Kyllä Eco Pro jarruttaa, jos vakkari pyytää hidastamaan. Mutta jos vaikkapa pudottaa vakkarin pois nopeusrajoituksen muuttuessa tms., auto rullaa vapaasti - tosin kun tutka havaitsee edellä auton, vapaa rullaaminen loppuu ja auto alkaa hidastaa (ja ladata akkua).

                            Vaikea sanoa, johtuiko tavallista pienempi kulutus tuosta Eco Prosta vai oliko muuten otolliset olosuhteet. Kilpisjärveltä etelään oli tielle kinostunut lunta niin, että toinen kaista oli paikoitellen tukossa ja joissain kohtaa molemmat. Liikennettä samaan suuntaan oli aika vähän, joten ei ollut kovin usein ohitustarvetta. Kuvittelen kyllä, että olisi ollut vastatuuli, mutta en ole varma.

                            Alkaa kuulostaa jo sähköautoilijoiden jutuilta ;-)
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • tiko4tiko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2020
                              • 774
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by bittivirhe View Post
                              Reissut suuntautuvat Savosta pohjoiseen eli moottoritietä ei kauheasti ole, joten keskinopeudet ovat olleet välillä 85...95 km/h (talvi/kesä).
                              Varmaankin keskinopeus selittänee eroa. Talvisin pidemmillä reissuilla (700-800km) yhden stopin taktiikalla keskinopeus on ollut 90km/h tuntumassa joskus alle joskus päälle, mutta hyvä tasaluku matka-ajan laskentaan. Toki stoppi keskinopeutta tehokkaasti laskee, mutta eipä se valitettavasti kulutusta pienennä
                              Mini, E24, E90, G70
                              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                              Comment

                              • torso1
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 342

                                Tänään tuli huokastua savon sydämmestä Leville. 680km. Adaptive modella mentiin. Keskikulutus 6.9l/100km. Keskinopeus 87.5km/h. Sähköllä ajettu matka 63,8km. Lähdössä auton esilämmitys n. 10 min. kotona. Perille saavuttaessa akussa oli jäljellä n. 1km. Eipä paha kulutus noin isolle autolle. Hyvähän tällä on päästellä pidempääkin matkaa. Teiden kunnossapitoon vois vähän enemmänkin rahaa olla. Muutamia todella pahoja routavaurioita oli matkalla. Niihin kun ois kunnolla täräyttänyt niin ripustukset ois lentäneet kuuhun..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎