Originally posted by tiko4tiko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostLämpötilaerojahan se kamera näyttää niin, mutta en usko, että ihmisten ja eläinten ruumiinlämpö olisi joinakin päivinä sama kuin ympäristölämpötila, kun kamera ei näe mitään lämpötilaeroja missään. Jotain vikaa tuossa kamerassa täytyy olla tai sitten se on broken by design ja huijausta koko laite. Toisinaan kirkkaus myös "räpsyy" nopeassa tahdissa.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostKyllähän tuossa joku vika on pakko olla, jos kamerassa ei näy ympäristöä lämpimämmät kohteet . Äkkiähän toiminnan tarkistaa, kamera päälle ja joku auton eteen kävelemään. Jos 'keltaisia hahmoja' ei näy kuvassa, niin varmasti kamera on viallinen.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostJoskus se toimii ja näyttää ihmiset keltaisina, joskus toimii heikosti ja joskus "ei lainkaan". Voin vain kuvitella, että kun tuon vie Laakkoselle, heidän mielestään kaikki toimii ok.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Kyllä esim vähänkin paksumpi vaatetus peittää ihmisen läpösäteilyn aika tehokkaasti, jolloin läpökameran kuvassa ihminen katoaa taustaansa. Samoin kesäkelillä taustasäteily voi olla yhtä lämmintä kuin ihmisen iho. Ja kuten yllä mainittu, sumu, vesi- ja lumisade haittaa näkyvyyttä huomattavasti. Tämä siis ominaisuus. Paremmat lämpökamerat on varattu sotilaskäyttöön. Muutenkin nämä autoissa olevat kamerat ei todennäköisesti ihan top rangea edusta.Last edited by VilleP; 23-12-2021, 22:23.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMulla oli viime kuussa määräaikasihuolto ja k-lukku oli aivan sekasin (aurinkoverho puolessa välissä, kakki toiminnot jumissa, avain näytti että luukku on auki). Eivät vaihtaneet huollossa modulia vaan korjasivat asian softaamalla/asetukset nollaamalla. Olivat kyllä tilanneet moduulin varoiksi, mutta vaihdosta ei olisi ollut tähän apuja, kuulemma. Moduuli on jo toki vaihdettu kertaallee heti uutena.
Kattoluukku onkin ainoa, joka säännöllisesti sekoaa, muuten softaviat yms ovat alun harjoittelun jälkeen hävinneet. Saas nähdä mikä on tilanne keväällä kun luukkua räplää auki seuraavan kerran. Jos vetoa pitäisi löydä - tuskin lähtee liikkumaan ennen asetusten nollausta (eli painamalla k-luukun kytkintä eteenpäin +5s)
Kavin Luulajassa viime viikolla (800km per sivu). Keskikulutus (akku ladattu vain kotoa lähtiessä) oli melko tarkkaan 9 l/100km koko matkalle, keskinopeus 89km/h sisältäen tauot eli 9 tuntia per suunta. Omasta mielestä yllättävän alhainen huomioiden hyvän keskinopeuden. Matka-aika oli molempiin suuntiin lähes sama, mennessä pidin kaksi taukoa ja tullessa yhden. Auton loistavista matkaominaisuuksista kertoo, että paluumatkalla Oulusta Lappeenrantaan 550km legi ajettiin 'nollan pysähdyksen' taktiikalla
Takuu loppumassa Helmikuussa ja otan varmaankin vuoden jatkotakuun autoon. Maksaa reilu 500€ mutta eiköhän ole ihan fiksu sijoitus tämän hintaisessa autossa. Yksi tälläinen sähkövika maksaa helposti sen 500€.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostTakuu loppumassa Helmikuussa ja otan varmaankin vuoden jatkotakuun autoon. Maksaa reilu 500€ mutta eiköhän ole ihan fiksu sijoitus tämän hintaisessa autossa. Yksi tälläinen sähkövika maksaa helposti sen 500€.
Otin jatkotakuun 3 vuodeksi, eipä tarvii murehtia sitten hetkeen. 2v takuu on lopussa mullakin helmikuussa, mutta kolme lisävuotta ei ole huonoa olleenkaan. Ruotsissa takuu on ilman lisämaksuja 3 vuotta.....Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMulla oli 40e kanssa aika paljon kaikkea, jotka olisi voineet tulla maksaamaan erittäin paljon (+10k). No onneksi menivät pääasiassa takuuseen ja GW:iin. Tälläisessä autossa 'toimintatonni' kuluu nopeasti, kun osuu kohdalle...ja mahdollisuuksia on runsaasti . Tosin G05:ssa ei ihmeitä ole ollut tuota kattoluukkua lukuunottamatta, hyvältä vaikuttaa edelleeen
Otin jatkotakuun 3 vuodeksi, eipä tarvii murehtia sitten hetkeen. 2v takuu on lopussa mullakin helmikuussa, mutta kolme lisävuotta ei ole huonoa olleenkaan. Ruotsissa takuu on ilman lisämaksuja 3 vuotta.....
Itse otan takuun vuoden kerrallaan sillä todennäköisesti auto vaihtuu kuitenkin jossain välissä…Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostOlisihan tuon reilu 500€ voinut laittaa myös ohjelmointiin ja saada sitä myötä lisää tehoa mutta eiköhän tämä sijoitus ole järkevämpi 😁
Itse otan takuun vuoden kerrallaan sillä todennäköisesti auto vaihtuu kuitenkin jossain välissä…
Jos G05 osoittuu luotettavaksi, ei toki ole mahdoton ajatus, että tällä ajaisi takuita pidempäänkin. Toki pitkänajan suunnitelma (~vuosikymmen puoleen väliin mennessä) on siirtyä sähköautoon, kunhan saavat pikalatausinfran kuntoon.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostVuosi kerrallaan on varmasti toimiva, muistaakseni tuo viimeinen vuosi (3.vuosi) oli jo selvästi arvokkaampi lisätakuussa. Tehtaantakuuta hybridillä on 100tkm ja 6 vuotta korkeajänniteakulle, mikä itsellä toimii kanssa, kilometrit ovat niukin naukin 6. vuoden lopulla alle 100tkm.
Jos G05 osoittuu luotettavaksi, ei toki ole mahdoton ajatus, että tällä ajaisi takuita pidempäänkin. Toki pitkänajan suunnitelma (~vuosikymmen puoleen väliin mennessä) on siirtyä sähköautoon, kunhan saavat pikalatausinfran kuntoon.
Työnpuolesta pitkiä siirtymiä ei tarvitse ajaa kun voi aina lentää tarvittaessa ja mökille on se 350km.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
Originally posted by jori View PostOlisihan tuon reilu 500€ voinut laittaa myös ohjelmointiin ja saada sitä myötä lisää tehoa mutta eiköhän tämä sijoitus ole järkevämpi 😁
Itse otan takuun vuoden kerrallaan sillä todennäköisesti auto vaihtuu kuitenkin jossain välissä…
Comment
-
-
Mites se nyt oli, jos joutuu 45e:llä syystä tai toisesta seisomaan pitkään paikallaan ja ajoakusta loppuu sähkö - pystyykö auto lataamaan akkua polttomoottorin avulla paikoillaan ollessa vai onko pakko olla liikkeellä, jotta akun lataus toimii?
Olen kerran odotellut suljetun tunnelin takana jonkin aikaa ja sitten pari tuntia lautan lähtöä ja voi tulla pidempiäkin odotteluja vastaan.. onko alettava ajaa battery control -tilassa ja pidettävä akku aina täynnä pahimman varalta, vai voiko luottaa siihen, että bensasta saa tarvittaessa sähköä myös pysähdyksissä..G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Kulutuslukemia kun on päivitelty, niin meneillään olevalla tankilla työnnetty yli 2000km sähköllä, joten navia joutuu käyttämään, että löytää tankkauspisteelle, kun se aika on.
Koko omistusajalta 80% sähköllä, eli keskikulutus 2,1l/100km (=~10l/100km bensakilometrit). Kertoo toki enemmän käyttöprofiilista, kuin autosta, mutta ei voi valittaa. Pahimmilla pakkasilla range putosi 50km, nyt ollaan nollakeleissä 70km paikkeilla ja kesällä 80+ km.
Kohta Lappiin, niin heilahtaa luvut sitten ympäri. Auto täyteen, boksi katolle ja tuplaturbolle vaihteeksi töitä.
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli View PostKohta Lappiin, niin heilahtaa luvut sitten ympäri. Auto täyteen, boksi katolle ja tuplaturbolle vaihteeksi töitä.
Comment
-
-
iPhone ei yhdistä enää musiikkia autoon. Puhelut toimii normaalisti mutta media valikosta ei onnistu puhelimen yhdistäminen niin että voisi kuunnella spotifyta tms.
Asetukset on ok ja puhelin resetoitu jne.
Onko muilla ollut vastaavaa?Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
Comment