Originally posted by volvostabemariin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostIrlannissa on jollekin 45e-kuskille tullut uusi ilmoitus akuston kennojen vaihtotarpeesta, vaikka auto on vuosi sitten saanut testissä puhtaat paperit. Takaisinkutsu näkyy kuulemma myös tässä palvelussa: https://www.bmw.co.uk/en/footer/quic...e-recalls.html
Omalle autolleni tuo ei näytä takaisinkutsua - mites muilla?G05 X5 45e M-sport 550hp/900nm
Comment
-
-
Noniin, nyt on kuskin ovenkahva vaihdettu, jospa comfort access toimisi jatkossa joka päivä. Samalla sain softan 03/2022.30, kun olen purnannut pimeänäön ajoittaisesta sokeudesta. Saa nähdä, auttaako. Pläräsin softan asetukset läpi enkä huomannut mitään mullistavaa - se vähän jurppii, että liikennevalotunnistusta sun muuta löytyy, mutta "ei käytössä tässä maassa". Nopeusrajoitusapurikin toimii ainakin Norjassa hienommin kuin täällä - siellä auto ilmoittaa jo etukäteen seuraavan nopeusrajoituksen, jolloin voi painaa Set-nappia ja auto ottaa uuden nopeuden käyttöön automaattisesti rajoituksen astuessa voimaan.
(Samalla reissulla ajettiin i4 M50. Ihan hauska peli, mutta takapenkille meno suunniteltu ilmeisesti vain lapsia ajatellen. 11 kW:n AC-lataus on huima, kun syömässä käydessä akku ehti latautua kotipihassa kymmenkunta prosenttia - X5:n 3.7 kW:n lataus on hiukan eri planeetalta.)G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostNoniin, nyt on kuskin ovenkahva vaihdettu, jospa comfort access toimisi jatkossa joka päivä. Samalla sain softan 03/2022.30, kun olen purnannut pimeänäön ajoittaisesta sokeudesta. Saa nähdä, auttaako. Pläräsin softan asetukset läpi enkä huomannut mitään mullistavaa - se vähän jurppii, että liikennevalotunnistusta sun muuta löytyy, mutta "ei käytössä tässä maassa". Nopeusrajoitusapurikin toimii ainakin Norjassa hienommin kuin täällä - siellä auto ilmoittaa jo etukäteen seuraavan nopeusrajoituksen, jolloin voi painaa Set-nappia ja auto ottaa uuden nopeuden käyttöön automaattisesti rajoituksen astuessa voimaan.
(Samalla reissulla ajettiin i4 M50. Ihan hauska peli, mutta takapenkille meno suunniteltu ilmeisesti vain lapsia ajatellen. 11 kW:n AC-lataus on huima, kun syömässä käydessä akku ehti latautua kotipihassa kymmenkunta prosenttia - X5:n 3.7 kW:n lataus on hiukan eri planeetalta.)
Nuo maa-rajoitetut ominaisuudet saat aktivoitua esim. Böntilllä, pitäisi itse käydä palauttamaan ne päälle kun auto on päivitetty välissä. Akkuremontin jälkeen käyn laittamassa omaani ohjelman, ehkäpä myöhemmin vaihdan vielä downpipen.G05 X5 45e M-sport 550hp/900nm
Comment
-
-
Originally posted by Coutsi View PostMiten tuo kahva on sinulla oireillut? Minulla ei vain aina halua ylipäätänsä aukaista lukosta vaan lukitus käy "puolessa välissä" ja palaa takaisin.
Nuo maa-rajoitetut ominaisuudet saat aktivoitua esim. Böntilllä, pitäisi itse käydä palauttamaan ne päälle kun auto on päivitetty välissä. Akkuremontin jälkeen käyn laittamassa omaani ohjelman, ehkäpä myöhemmin vaihdan vielä downpipen.
Tuo sinun ongelmasi kuulostaa ehkä enemmän lukkomekanismin vialta?
Ok, hyvä tietää, että ne rajoitukset saa pois. Joku innokas saisi väsätä kännykälle softan, jolla voisi tuollaiset asiat koodata.. ei taida bimmercodet sun muut vielä venyä :-/G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
No niin. Taas on uutta kulutusdataa saatu 45e:n osalta. Kuopio-Ruka-Kuopio väli…
Mode: Hybrid Eco Pro
Menomatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 83.4km, ajettu matka sähköllä 114,7km
Paluumatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 82.1km, ajettu matka sähköllä 116km
Tarkistin auton kulutuksen ihan käsin laskemalla tankatun litramäärän perusteella ja sanoisin että auton ajotietokoneen antama kulutus on varsin paikkaansa pitävä. Heittää korkeintaan sen 0.1l/100km.
Edit: Latasin auton paikanpäällä eChargie laturissa Rukan parkkihallissa. Aivan ryöstöhinta mielestäni. 25.41 kWh maksoi 11,85€Last edited by torso1; 23-03-2022, 22:42.
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostMode: Hybrid Eco Pro
Menomatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 83.4km, ajettu matka sähköllä 114,7km
Paluumatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 82.1km, ajettu matka sähköllä 116km
Edit: Latasin auton paikanpäällä eChargie laturissa Rukan parkkihallissa. Aivan ryöstöhinta mielestäni. 25.41 kWh maksoi 11,85€
Oliko tuo lataushinta aikaperusteinen vai miten se noin hurja on?G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostNo niin. Taas on uutta kulutusdataa saatu 45e:n osalta. Kuopio-Ruka-Kuopio väli…
Mode: Hybrid Eco Pro
Menomatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 83.4km, ajettu matka sähköllä 114,7km
Paluumatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 82.1km, ajettu matka sähköllä 116km
Tarkistin auton kulutuksen ihan käsin laskemalla tankatun litramäärän perusteella ja sanoisin että auton ajotietokoneen antama kulutus on varsin paikkaansa pitävä. Heittää korkeintaan sen 0.1l/100km.
Edit: Latasin auton paikanpäällä eChargie laturissa Rukan parkkihallissa. Aivan ryöstöhinta mielestäni. 25.41 kWh maksoi 11,85€
Itse heitin talvilomaviikolla saman keikan ja mennessä oli keskikulutus;
7,4L ja sähköllä meni 93,2 km ja paluumatkalla: 7,2L ja sähköllä tuolloin 96,8 km.
Tuli kyllä poljettua muutaman kerran kunnolla Sportillakin, kun joutui ohittelemaan. Muuten ajo tuolla Hybrid Eco Prolla.G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostAika kivoja lukemia - lyhyt matka tietysti auttaa, koska suhteessa isompi osa on päästy sähköllä.
Oliko tuo lataushinta aikaperusteinen vai miten se noin hurja on?
Latauksen hinta määräytyi: 0,31€/h + 0,31€/kWh
No tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun lataan julkisilla asemilla jos hinnat on tätä luokkaa..
Comment
-
-
Odotus vissin palkitaan kun myyjä ilmoitti että X5 meni tuotantoon tällä viikolla alunperin piti olla luovutuksessa tällä viikolla.
No odottavan aika on pitkä mutta toivottavasti lopussa kiitos seisoo
Kyllä välillä tuntuu että noilla ritsoillakin päräisi ihan hyvin takavedot on vaan näissä metrin kinoksissa on hieman haasteellisia etenijöitä.BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Comment
-
-
Originally posted by Milko75 View PostMinulle tuli takaisinkutsu ja aika on jo varattu viikolle 15.G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostNiin vähällä bensalla kulkee tuolloinen mörkö ettei edes superohjelmallakin diesel kuluttaa enemmän varmaan. Kyllä on kovasti kehitystä tapahtunut.
Viimeksi tankannut 22.3, nyt ajettu 600km ja 68% pa-tankista jäljellä.Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.
Comment
-
-
1150km tänään, auto näyttää 12 litran keskikulutusta, 125kmh keskinopeudella. Todellisuudessa matkaan kului 11h, tauot ja staussa makailut ja yksi 10km harhareissu mukaan lukien. Toki perjantai päivä, turisteja paljon liikkeellä ja tiet oli varsinkin iltapäivällä täysiä. Hyvin saivat illalla tanskalaiset tien tukkoon Hampurin ja rajan välillä, kun kaikki haluaa ajaa vasemmalla, vaikka 85%,:lle oikea kaista olisi se oikea paikka - ihme hinkkausta. Vähän samaa oli Itävallan rajan läheisyydessä, jossa liikenne menee sekasin kun össit ohittelee oikealta ja heiluvat kaistalta toiselle ilman vilkkua täysin holtittomasti.
Pelkällä sähköllä pääsin tänään 30 km, lähinnä ryömiset ruuhkien aikana, mutta hyvin sitä energiaa kertyy talteen isoissa myötäleissä ja jarrutuksista. Akku oli aamulla lähtiessä tyhjä.
Autossa voimaa pisaa ns. riittävästi, mutta ajotuntuma muuttuu 180kmh yläpuolella hieman kevyeksi, varsikin autobahnien mutkissa meno on huojakkaa lähempänä 200kmh. Johtuuko nelipyöräohjauksesta, ilmajousituksesta vai vain auton korkeudesta, mutta parempiakin on. Sen verran vauhtia tuli kuitenkin pidettyä että ohi mäniöitä ei ollut kuin yhden käden sormiin, tosin vapaata tietäkin oli vähän. Uusi M3 ja X3M menivät ohi peräkkäin, varsinkin jälkimmäisen ohitus 200 tuntumassa oli humahdus,/paukauhdus, joka tuntui kuin äänivallin rikkomiselta. Sen verran hyvin horisonttiin painuivat, että rajoitin ei tainnut olla 250kmh kohdillaMini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Comment