Originally posted by torso1
View Post
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by bittivirhe View Post
Olen 80 km:n luokkaa päässyt pelkällä sähköllä, kun ajelen 80 km/h (ja hitaampia) teitä. Tuosta 152 kilometristä osa selittyy sillä, että reitti kävi yli puolen kilometrin korkeudessa ja päättyi merenrannan tuntumaan. Luultavasti osan matkaa oli myös myötätuuli. Ajoin koko matkan hybrid eco pro -tilassa. En ole samalla reitillä aikaisemmin päässyt noin pitkälti sähköllä, mutta bensan kulutus on ollut joskus alempikin.
Itselle katsellut tuollaista X5
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Veeksi View PostKylläpä lähtisi tämä auto jo vaihtoon, jos en olisi just ostanut vanteita, takaspoileria ja keraamista pinnoitusta.
Nyt tulee ilmeisesti ilmastoinnin kondenssivedet kuskin maton alle eli ei voi käyttää ilmastointia eikä ladata autoa lämpimällä kelillä. Sen lisäksi satunnaisesti bensatankin luukku ei vaan aukea. Ei edes vaikka miten repisi takakontista löytyvää hätäavausnarua. Talvella ei siis pääse akulla mihinkään ja kesällä ei voi ladata ja tankata ei voi välttämättä kesällä eikä talvella. On saatana bemarin laatu kyl heilentynyt lähes yhtä kovaa vauhtia kuin muotoilu.Ulkoisesti autosi on kyllä todella upea, mitä IGssä sitä ihailin
Meillä on ollut aikalailla huolettomia kilometrejä. Yksi parkkitutka antautui edessä talvella ja koko 360° järjestelmä oli sekaisin, mutta meni jatkotakuuseen, joka tosin päättyy nyt 9/2024.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by paavju View PostOnko porukat laitelleet näihin miten roiskeläppiä, varsinkin eteen? Edelliseen X3:n piti tilata kiinan pojalta kun alkuperäisiä Msport -versioon ei saanut, ei kyllä tullut maalipinnan puhallusta takapyörän eteen. Voi olla, että X3 renkaat oli ulompana.... Tuo oma (Nordean) X5 on siltä osin ainakin vielä virheetön mutta majaillut fiinimmästi Ruottissa tähän saakka.
Leave a comment:
-
-
Kylläpä lähtisi tämä auto jo vaihtoon, jos en olisi just ostanut vanteita, takaspoileria ja keraamista pinnoitusta.
Nyt tulee ilmeisesti ilmastoinnin kondenssivedet kuskin maton alle eli ei voi käyttää ilmastointia eikä ladata autoa lämpimällä kelillä. Sen lisäksi satunnaisesti bensatankin luukku ei vaan aukea. Ei edes vaikka miten repisi takakontista löytyvää hätäavausnarua. Talvella ei siis pääse akulla mihinkään ja kesällä ei voi ladata ja tankata ei voi välttämättä kesällä eikä talvella. On saatana bemarin laatu kyl heilentynyt lähes yhtä kovaa vauhtia kuin muotoilu.Last edited by Veeksi; 30-07-2024, 13:16.
Leave a comment:
-
-
Onko porukat laitelleet näihin miten roiskeläppiä, varsinkin eteen? Edelliseen X3:n piti tilata kiinan pojalta kun alkuperäisiä Msport -versioon ei saanut, ei kyllä tullut maalipinnan puhallusta takapyörän eteen. Voi olla, että X3 renkaat oli ulompana.... Tuo oma (Nordean) X5 on siltä osin ainakin vielä virheetön mutta majaillut fiinimmästi Ruottissa tähän saakka.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Veeksi View PostTätä on kyl vaikea ymmärtää miten on näin isoja eroja. Helsingistä kun ajoin Kuopioon, niin oli kyllä keskinopeuskin vähän päälle 100kmh, mutta sähköllä meni noin 40km (tosin akku ei ollut lähtiessä ihan täynnä vaan n. 75%). Puhtaasti sähköllä en ole vieläkään yli 70km päässyt, mutta en ole kyllä 70 kilometriä malttanut ajellakaan alta satasta. Ilmeisesti se adaptive hybrid ei toimi Android Auton navien kautta vaan pitäisi mennä bemarin omalla. Ei kyl oikein maistuisi sen takia päivittää bemarin navia satasella kun Waze ja Google Maps on muutoin kuitenkin parempia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by torso1 View Post
Laitahan tänne viestiä ja kommenttia kun saat nuo uudet Hankookit alle et minkälaiset on ajossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostTuli uusi henkilökohtainen ennätys sähköisten kilometrien määrässä ilman välilatauksia. Autona X5 45e.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by paavju View Post^^ei sulla kuvaa ole tuosta kojelaudan irvistelystä? Jos saa muuten siedettävään kuntoon kuin vaihtamalla niin itse menisin siihen suuntaan. Hyvä kuulla että GW:ä on.
Täällä on toisaalta parempi kuva vastaavasta tilanteesta:
2 Photos
Leave a comment:
-
-
Tuli uusi henkilökohtainen ennätys sähköisten kilometrien määrässä ilman välilatauksia. Autona X5 45e.1 Photo
Leave a comment:
-
-
Originally posted by paavju View PostMulla on nuo parin edellisen postauksen Humpuukit tulossa, ei RF. Nyt alla on aika lopussa olevat alkuperäiset RF Pirellit (jos oikein muistan), muuten ihan ok mutta kyllä esim. lyhyet urapaikat yms. tujauttaa ihan kunnolla. 21" koossa.... Aika samaan tahtiin tuntuu kuluttavan renkaita kuin edellinen X3 30e....
Leave a comment:
-
-
^^ei sulla kuvaa ole tuosta kojelaudan irvistelystä? Jos saa muuten siedettävään kuntoon kuin vaihtamalla niin itse menisin siihen suuntaan. Hyvä kuulla että GW:ä on.
Leave a comment:
-
-
Mulla on nuo parin edellisen postauksen Humpuukit tulossa, ei RF. Nyt alla on aika lopussa olevat alkuperäiset RF Pirellit (jos oikein muistan), muuten ihan ok mutta kyllä esim. lyhyet urapaikat yms. tujauttaa ihan kunnolla. 21" koossa.... Aika samaan tahtiin tuntuu kuluttavan renkaita kuin edellinen X3 30e....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Veeksi View PostMitenkäs on porukalla pysynyt nahkat kojelaudassa? Tänään huomasin, että on HUDin etupuolelta nimenomaan HUDin saumasta irronnut nahka ja vaahtomuovi paistelee siitä nätisti. Pikainen googletus kertoi, että tyypillinen ongelma, että ei kestä lämpöä. Onhan tuo aikamoista, että ei Suomen oloissa kestä lämpöä. Osalla ilmeisesti irronnut koko kojetaulun leveydeltäkin. On kyllä ennenkin ollut laajennettuja nahkoja, mutta ei niistä ole ollut mitään harmia. Toisaalta ei ole koskaan ennen ollut näin uutta BMW:tä.
Ja miten on maahantuoja suhtautunut? Tuo on marmorilla aina huollettu tähän asti ja viimeksi maksoi öljyt ja pyyhkijän sulat reilun 500€, niin odottelisin, että ei tarvii kukkaroa raotella.
Jollain tasolla tuo koko kojelaudan vaihtaminen noin pienen asian takia vähän mietityttää. Toivottavasti siitä ei seuraa mitään ylimääräisiä nitinöitä tai helinöitä, koska silloin mentäisi ojasta allikkoon. Sitten taasen, vaikka teipillä korjattu kelpaisi itselle (kun ei se näkyisi minnekään), niin voisihan se olla auton arvon osalta ongelma autoa aikanaan myytäessä/vaihdettaessa. En tiedä olisiko molemmille parempi ratkaisu ollut, että BMW olisi hyvittänyt tuon rahassa? Mutta vaikeapa tuollaista on takuu-/goodwill-asiaa hoidettaessa asiakkaana vaatia. En tiedä mitä tuo sitten BMW:lle maksaa, mutta asiakas taitaisi maksaa aika monta tuhatta euroa, jos lähtisi merkkiliikkeessä omalla kustannuksella vaihdattamaan kojelaudan uuteen. Jenkkifoorumeilla taidettiin puhua 5000 dollarista.
Sitten edellisten viestien rengasasiaan. Juuri kevääksi laitoin uunituoreet tähti-Pirellit (PZ4) 22" koossa. Vaikka nuo ei kovin matalaprofiiliset olekaan, niin onhan ne todella kovat renkaat. Vaikka rengasluokitusten perusteella rengasmelu pitäisi olla pienin mitä oli tarjolla, niin kyllähän noista kevätkarheilla teillä tuli selvästi enemmän melua kuin 21":sta nastarenkaista. Ehkä se on helpottanut nyt, kun teiden pinnat ovat vähän tasoittuneet. Auto oli hyvä ajettava ja meni suoraan niin tähdittömillä nastoilla kuin tähdellisillä Pirelleillä. Itse taidan seuraavalla kerralla skipata tähtimerkilliset. Ainakin jos ovat runflatit.
Leave a comment:
-
Leave a comment: