BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bittivirhe
    replied
    Kuinka tuuliherkkiä muiden G05:t ovat? Tämänpäiväisessä puuskaisessa säässä moottoritiellä sai veivata rattia aika tiuhaan, jos meinasi pysyä omalla kaistallaan. Ei mitenkään nautinnollista ajoa, kun jatkuvasti saa olla tarkkana, mihin suuntaan ollaan menossa. Olen tuosta tuuliherkkyydestä joskus marmorilla kitissyt, mutta eivät olleet löytävinään mitään vikaa mistään.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Melkoista alamäkeä kyllä. :-( Näkeekö millään kännykkäsovelluksella tarkempaa dataa akustosta, esim. kennokohtaiset jännitteet? Voisi katsoa, onko joku yksittäinen kenno pettämässä.

    Leave a comment:


  • tjvirta
    replied
    Originally posted by tjvirta View Post

    Kiitos, mielenkintoinen data. Onko jollain muulla vastaavaa. Eli onko toi se "Korkeajänniteakun energiasisältö" lukema. En tiedä mitä se on englanniksi tarkalleen. Sulla on tosi korkeita lukemia vrt mun alla. Lisäksi aika kovassa alamäessä ollaan. Pitää seuratta talven yli miten kehittyy.

    Minkä vuotinen auto sulla on bittivirhe?
    pvm energiasisältö km varaustila
    18.8.2024 17,94 71983 100 %
    27.8.2024 17,48 72630 52 %
    7.9.2024 17,12 73450 80 %
    2.11.2024 16,34 77425 100 %
    ​ ​
    Laitoin tuohon varaustilan myös. Oletan että se on se tila joka autossa on cardatan imurointihetklellä. Ei näyttäisi olevan merkitystä tuohon sisältölukemaan.
    Minulta uusi datapiste
    13.11.2024 / 15.88 kWh / 77888 km

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Onkohan X5:ssä samaa ongelmaa kuin 330e:ssä, että akuston kuoressa (vissiin) olevan liittimen kautta saattaa päästä kosteutta akuston sisään? Kuulemma ei edes akkutakuu korvaa, kun "vika ei ole akussa".

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

    28.08.2023 21.38 kWh (odometer 46039 km)
    15.12.2023 20.74 kWh (odometer 50140 km)
    08.02.2024 21.14 kWh (odometer 50638 km)
    06.05.2024 21.02 kWh (odometer 54156 km)
    07.08.2024 21.20 kWh (odometer 57416 km)
    22.09.2024 20.98 kWh (odometer 57828 km)
    Uusi datapiste:
    14.11.2024 21.04 kWh (odometer 60431 km)

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Jos sama kuski haluaa käyttää kahta avainta (normi ja display key), niin onko mitään konstia saada näitä toimimaan ilman että joutuu kirjautumaan autossa joko BMW Connected tunnuksella tai PIN-koodilla? X3:ssa (ilman Comfort Accessia) toimi hyvin, mutta tässä X5:ssä en ole saanut pelaamaan niin ettei toisen avaimen kanssa kysele jotain tunnistautumista...

    Leave a comment:


  • tjvirta
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Sorry, sekoitin hybridin ja sähköauton akkutakuun. 6 vuotta on oikea aika. Mutta ei tuota rajaa kannata venailla, jos joku moduli on jo koullut niin vikahan se on.Jos ei mene akkutakuuseeen niin sitten BPS takuuseen.
    Näin se menee. Saattoi olla että akku rajattu bps ulkopuolelle. Kerron mitä sanovat ja seurailen vielä akun kapaa.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by tjvirta View Post

    Auto on "suomiauto" ja tällä hetkellä vielä Premium Selection vaihtoautotakuun piirissä pari vuotta melkein. Eli pitäisi olla ihan EU auto ja tuossa CarData tiedostossa ylempänä on netoksi mainittu 20.89kWh. Just noinhan se tosiaan menee akuissa kuin kuvailet kun jokin kenno antaa periksi. Toi Bittivirheen data on tosi tasaista (halusin vaan saada referenssilukemia, koska käsittääkseni tosiaan ei pitäis vaihdella). Olen ymmärtänyt että takuu hybrideissä on 6v/100tkm - mistä sait ton 8v. No tässä tulee noin vuoden päästä sekä 6v että 100tkm täyteen.

    Kun autoa ostin, mitattiin se 85% kuntoiseksi...kuulosti silloin jo pieneltä ja epäilyttävältä. Silloin sanoivat 75% takuun rajaksi. MIelenkiintoista on että tuo Elokuun lukema on aika tasan tarkkaan se 85% (17.94/20.98 = 85,9%). Viimeisin lukemahan samalla kaavalla on enää (16,34/20,89 = 78%). Veikkaan että kenno / moduuli on hajoamassa. Käyn kohta vaihtamassa jakolaatikon takuuseen , niin kyselen.
    Sorry, sekoitin hybridin ja sähköauton akkutakuun. 6 vuotta on oikea aika. Mutta ei tuota rajaa kannata venailla, jos joku moduli on jo koullut niin vikahan se on.Jos ei mene akkutakuuseeen niin sitten BPS takuuseen.

    Leave a comment:


  • tjvirta
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

    Täytti äskettän 4 vuotta, valmistettu loppukesällä 2020. Mites sinun? Paljonko on ajettu sähköllä?
    tammikuu 2020 otettu käyttöön. Sähköllä ajettu aika tasan 40tkm, eli hieman yli puolet.

    Leave a comment:


  • tjvirta
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Onko auto ns. EU malli. Muistaakesi EU:ssa kapa on rajoitettu 21.6kW ja jenkeissä noin17kWh. Akun koko on 24kWh brutto.. Kun vikaa akussa on, takuu on 8 vuotta 100 000km. Raja taitaa olla 70% /15kWh jossa akku todetaan huonoksi. Sulla on peritaattesa kaksi vaihtoetoa, ajat hetken ja viet auton korjattavaksi kun raja tulee täyteen. Yleensä kun vikaa on niin akku kuolee nopeesti, ei tuosas pitkään mene. Tai otat yhteyttä huoltoon heti. Akussa on viallisia kennoja ja ne toki sitten rasittavat hyviä kennoja. Takuu ei tarkoita, että koko akku vaihdetaan uuteen vaan korjaus on todennäköisesti viallisten modulien vaihtamista, joten itse kävisin huolllossa juttelemassa asiasta heti. Moduleita äksän akussa on 12 ja kennoja kaikkiaan 96 kpl (8 kpl/moduli)
    Auto on "suomiauto" ja tällä hetkellä vielä Premium Selection vaihtoautotakuun piirissä pari vuotta melkein. Eli pitäisi olla ihan EU auto ja tuossa CarData tiedostossa ylempänä on netoksi mainittu 20.89kWh. Just noinhan se tosiaan menee akuissa kuin kuvailet kun jokin kenno antaa periksi. Toi Bittivirheen data on tosi tasaista (halusin vaan saada referenssilukemia, koska käsittääkseni tosiaan ei pitäis vaihdella). Olen ymmärtänyt että takuu hybrideissä on 6v/100tkm - mistä sait ton 8v. No tässä tulee noin vuoden päästä sekä 6v että 100tkm täyteen.

    Kun autoa ostin, mitattiin se 85% kuntoiseksi...kuulosti silloin jo pieneltä ja epäilyttävältä. Silloin sanoivat 75% takuun rajaksi. MIelenkiintoista on että tuo Elokuun lukema on aika tasan tarkkaan se 85% (17.94/20.98 = 85,9%). Viimeisin lukemahan samalla kaavalla on enää (16,34/20,89 = 78%). Veikkaan että kenno / moduuli on hajoamassa. Käyn kohta vaihtamassa jakolaatikon takuuseen , niin kyselen.
    Last edited by tjvirta; 09-11-2024, 22:30.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by tjvirta View Post
    Minkä vuotinen auto sulla on bittivirhe?
    Täytti äskettän 4 vuotta, valmistettu loppukesällä 2020. Mites sinun? Paljonko on ajettu sähköllä?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by tjvirta View Post

    Kiitos, mielenkintoinen data. Onko jollain muulla vastaavaa. Eli onko toi se "Korkeajänniteakun energiasisältö" lukema. En tiedä mitä se on englanniksi tarkalleen. Sulla on tosi korkeita lukemia vrt mun alla. Lisäksi aika kovassa alamäessä ollaan. Pitää seuratta talven yli miten kehittyy.

    Minkä vuotinen auto sulla on bittivirhe?
    pvm energiasisältö km varaustila
    18.8.2024 17,94 71983 100 %
    27.8.2024 17,48 72630 52 %
    7.9.2024 17,12 73450 80 %
    2.11.2024 16,34 77425 100 %
    ​ ​
    Laitoin tuohon varaustilan myös. Oletan että se on se tila joka autossa on cardatan imurointihetklellä. Ei näyttäisi olevan merkitystä tuohon sisältölukemaan.
    Onko auto ns. EU malli. Muistaakesi EU:ssa kapa on rajoitettu 21.6kW ja jenkeissä noin17kWh. Akun koko on 24kWh brutto.. Kun vikaa akussa on, takuu on 8 vuotta 100 000km. Raja taitaa olla 70% /15kWh jossa akku todetaan huonoksi. Sulla on peritaattesa kaksi vaihtoetoa, ajat hetken ja viet auton korjattavaksi kun raja tulee täyteen. Yleensä kun vikaa on niin akku kuolee nopeesti, ei tuosas pitkään mene. Tai otat yhteyttä huoltoon heti. Akussa on viallisia kennoja ja ne toki sitten rasittavat hyviä kennoja. Takuu ei tarkoita, että koko akku vaihdetaan uuteen vaan korjaus on todennäköisesti viallisten modulien vaihtamista, joten itse kävisin huolllossa juttelemassa asiasta heti. Moduleita äksän akussa on 12 ja kennoja kaikkiaan 96 kpl (8 kpl/moduli)

    Leave a comment:


  • tjvirta
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

    28.08.2023 21.38 kWh (odometer 46039 km)
    15.12.2023 20.74 kWh (odometer 50140 km)
    08.02.2024 21.14 kWh (odometer 50638 km)
    06.05.2024 21.02 kWh (odometer 54156 km)
    07.08.2024 21.20 kWh (odometer 57416 km)
    22.09.2024 20.98 kWh (odometer 57828 km)

    Sähköllä ajettu hiukan alle puolet kilometreistä. Em. perusteella vaikuttaisi, että kylmillä keleillä tuo energiasisältö on pienempi kuin kesällä.
    Kiitos, mielenkintoinen data. Onko jollain muulla vastaavaa. Eli onko toi se "Korkeajänniteakun energiasisältö" lukema. En tiedä mitä se on englanniksi tarkalleen. Sulla on tosi korkeita lukemia vrt mun alla. Lisäksi aika kovassa alamäessä ollaan. Pitää seuratta talven yli miten kehittyy.

    Minkä vuotinen auto sulla on bittivirhe?
    pvm energiasisältö km varaustila
    18.8.2024 17,94 71983 100 %
    27.8.2024 17,48 72630 52 %
    7.9.2024 17,12 73450 80 %
    2.11.2024 16,34 77425 100 %
    ​ ​
    Laitoin tuohon varaustilan myös. Oletan että se on se tila joka autossa on cardatan imurointihetklellä. Ei näyttäisi olevan merkitystä tuohon sisältölukemaan.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by tjvirta View Post

    Itselle uusi käytetty e45 bemari. Vuosimalli on 2020 ja ajettu noin 75tkm nyt. Sähköllä aika tarkkaan 50% eli 37tkm. Katselin tuon mun car datan ja se näyttää seuraavaa. Mielenkiinnosta olisi mukava kuulla muiden arvoja....kun auton ostin niin merkkari sai 85% akun kunnoksi...Nyt toi car data antaa arvoksi 16.34kWh. Mielestäni se oli enemmän tuossa kesällä kun auton hankin 18-19.
    28.08.2023 21.38 kWh (odometer 46039 km)
    15.12.2023 20.74 kWh (odometer 50140 km)
    08.02.2024 21.14 kWh (odometer 50638 km)
    06.05.2024 21.02 kWh (odometer 54156 km)
    07.08.2024 21.20 kWh (odometer 57416 km)
    22.09.2024 20.98 kWh (odometer 57828 km)

    Sähköllä ajettu hiukan alle puolet kilometreistä. Em. perusteella vaikuttaisi, että kylmillä keleillä tuo energiasisältö on pienempi kuin kesällä.

    Leave a comment:


  • paavju
    replied
    Käsi pystyyn, laskin väärillä profiileilla! Mutta silti tuntuu että olisi helpompi "laskeutua" autosta...

    Leave a comment:

Working...
X