Originally posted by tiko4tiko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 G05 keskustelua – vol. I
Collapse
X
-
-
-
VMP. Ergonomian kannalta tärkeitä nappeja ja kytkimiä karsittu ja nightvisionia ei saatavilla.
Ainoa hyvä puoli on , että käytettyjen hinnat saattaa hieman laskea uuden mallin tultua.
On tää ihme aikaa , mallit huononee sitä mukaan kun ne uudistuu. Pätee toki muihinkin merkkeihin , esim GOLF 8 vs 7.
Comment
-
-
Originally posted by melperri View PostVMP. Ergonomian kannalta tärkeitä nappeja ja kytkimiä karsittu ja nightvisionia ei saatavilla.
Ainoa hyvä puoli on , että käytettyjen hinnat saattaa hieman laskea uuden mallin tultua.
On tää ihme aikaa , mallit huononee sitä mukaan kun ne uudistuu. Pätee toki muihinkin merkkeihin , esim GOLF 8 vs 7.
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostTäytyy kuitenkin muistaa että tehoa (~100hp) ja sähkörangea on tullut myös reilusti lisää.
Taitaa olla turha toivoa, että BMW tulisi järkiinsä (kuten kuulemma VW teki) ja palauttaisi tulevaisuudessa mekaaniset kytkimet 45e:n tyyliin.. menee seuraavan auton valinta vaikeaksi. iDrive-ohjainkin karsittu jo pois uusimmista luomuksista.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostLisäksi sisältä on viety paljon tärkeitä nappuloita iDriveen. Kuten ratinlämmitys -painike.
Ei näy hinnastossa lisävarusteissa ratinlämmitystä (248), eikä sen paremmin konfiguraattorissakaan. Että kuulostaisi joltain alkuvaiheen bugilta. Vai onko sitten vakiona ja käyttö idrivesta. Vaikealta tuntuisi uskoa, että ei olisi nappi ratissa, kun vanhan korimallin LCI:stä kyse.
Tuo sähkötehon nousu 45e -> 50e on mielestäni todella hyvä uudistus!Last edited by Tomi T; 08-02-2023, 22:21.½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Nyt jos nimen laittais papruun, auto olis syyskuussa ajossa. Sama kuin nyt poislukien laser-valot ja NightVision => 123k. Pitää tarjous kysästä ja miettiä rauhassa.
+ Sähköajo, erityisesti sähkömoottorin reho ja laturi. Rangen lisäys ei ole merkittävä.
- valot (tänäänkin liikeelle 5:00) ja toimintojen pakeneminen kosketusnäytölle (rarinlämmitys, lämmityslaite, vakkarin etäisyys ainakin). Aika paljon tulee noita näplittyä....
Ulkonäössä muutos on mitätön, vanha sopii ehkä omaan silmään paremmin, jos aivan vierekkäin laittaa. Mutta jos ostaisi saman värisen kukaan ei edes huomaa että auto on vaihtunut, mikä olisi vain postiivinen juttuMini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Kyllähän tuo tehon lisäys olisi kiva mutta onko kuitenkaan tarpeellinen. ACC:n etäisyyden säätö, ratinlämmitys yms. vienti valikoiden taakse on kyllä harmi. Niitä tulee kuitenkin käytettyä, varsinkin näin talviaikana yllättävän paljon. Ulkonäkömuutokset M-sport paketissa ei haittaa. Pienen tottumisen jälkeen voi LCI näyttääkin jo ihan hyvälle. Kyllähän se hintapuoli vähän järkyttää. Väkisellä karkaa sinne n. 120k€ paikkeille kun vähänkin ruksii varusteita. Eikä tällöinkään uudessa olisi edes kaikkia niitä varusteita mitä nykyisessä kuten B&W -kajareita.
Talvirenkaita/vanteita ei tarvitsisi uuteen ostaa jos pitäisi ne nykyisestä itsellä.
Comment
-
-
Suunnilleen 100-110t€ saa tuotua vm 21-22 täysvarustellun yksilön nightvisioneen ja BWilkinseineen kunnon ergonomialla , joten ei todellakaan tarvitse miettiä ryhtyykö sen sijaan ruksimaan jotakin hengen vaarallisella klikkailukäyttiksellä varustettua karvalakkipainajaista kalliimmalla hinnalla.
Kehitys menee näissä niin vikasuuntaan , että nyt on aika ryhtyä toimeen , jos vielä ylipäätään haluaa kunnollisen ja uudenveroisen auton. Siispä katse mobiledeehen.
Comment
-
-
Originally posted by melperri View PostSuunnilleen 100-110t€ saa tuotua vm 21-22 täysvarustellun yksilön nightvisioneen ja BWilkinseineen kunnon ergonomialla , joten ei todellakaan tarvitse miettiä ryhtyykö sen sijaan ruksimaan jotakin hengen vaarallisella klikkailukäyttiksellä varustettua karvalakkipainajaista kalliimmalla hinnalla.
Kehitys menee näissä niin vikasuuntaan , että nyt on aika ryhtyä toimeen , jos vielä ylipäätään haluaa kunnollisen ja uudenveroisen auton. Siispä katse mobiledeehen.
Tuossa on kyllä paljon totta, vikasuuntaan käytettävyys menee huimaa vauhtia. Luin hesarista uuden Teslan koeajoa.Tuntuu että hallitalaitteista tehdään tarkoituksella sontaa Ehkä tarkoituksena on päästä paskomalla kaikki vanha ja toimiva tilanteeseen, jossa itse ajava auto on armahdus ja helpotus No synkästä tulvaisuudesta nykyisyyteen. Ajelin illalla kotiin vajaan 300km matkan; hetken ajettuani otin ratinlämmityksen pois (klik). Moottoritiellä säädin etäisyyttä ensimmäisen 40km aikana viitisen kertaa (klik, klik, klik, klik, klik) - väljässä liikenteessä lisää etäisyyttä (tuulilasiin ei lennä rapaa) ja hitaassa jonossa lyhyemmäksi (jotta touhot ei sukella oikealta vakkarin pitämään väliin) 1,5h ajon jälkeen laitoin hieronnan päälle (klilk) ja muutaman 10 km jälkeen pois (klik). Ja taitaa muuten olla, että yhdellä klikkauksella näitä ei hoidella bemarin uudessa järjestelmässä, vaan tarvitaa jokaista em klikkausta kohti 2-3kpl näytön hipailuja.
Haminasta Luumäelle oli todella pimeä pätkä, laserit päällä lähes koko ajan (liikennettä vähän) ja NV tottakai (näyttää myös hyvin myös nopeuspöntöt joissa kamera sisällä lämpöä tekemässä). Mitähän facelift äksän matriisivalot tarkoittaa, onko paremmat kaukovalot? Adaptivinen toiminta on varmaan hienostunempi ja tarkempi, kun LED:jä on enemmän. Uuden seikan valojahan on kehuttu ja nehän on kanssa matriisiledit.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostTuossa on kyllä paljon totta, vikasuuntaan käytettävyys menee huimaa vauhtia. Luin hesarista uuden Teslan koeajoa.Tuntuu että hallitalaitteista tehdään tarkoituksella sontaa Ehkä tarkoituksena on päästä paskomalla kaikki vanha ja toimiva tilanteeseen, jossa itse ajava auto on armahdus ja helpotus No synkästä tulvaisuudesta nykyisyyteen. Ajelin illalla kotiin vajaan 300km matkan; hetken ajettuani otin ratinlämmityksen pois (klik). Moottoritiellä säädin etäisyyttä ensimmäisen 40km aikana viitisen kertaa (klik, klik, klik, klik, klik) - väljässä liikenteessä lisää etäisyyttä (tuulilasiin ei lennä rapaa) ja hitaassa jonossa lyhyemmäksi (jotta touhot ei sukella oikealta vakkarin pitämään väliin) 1,5h ajon jälkeen laitoin hieronnan päälle (klilk) ja muutaman 10 km jälkeen pois (klik). Ja taitaa muuten olla, että yhdellä klikkauksella näitä ei hoidella bemarin uudessa järjestelmässä, vaan tarvitaa jokaista em klikkausta kohti 2-3kpl näytön hipailuja.
Haminasta Luumäelle oli todella pimeä pätkä, laserit päällä lähes koko ajan (liikennettä vähän) ja NV tottakai (näyttää myös hyvin myös nopeuspöntöt joissa kamera sisällä lämpöä tekemässä). Mitähän facelift äksän matriisivalot tarkoittaa, onko paremmat kaukovalot? Adaptivinen toiminta on varmaan hienostunempi ja tarkempi, kun LED:jä on enemmän. Uuden seikan valojahan on kehuttu ja nehän on kanssa matriisiledit.
car -> driving -> Sunday driving -> acceleration -> light
car -> driving -> racing -> acceleration -> full
car -> stopping -> regular situation -> braking -> light
car -> stopping -> emergency -> braking -> abs -> full
Jos pitäisi valita G05:n adaptiivisten laservalojen ja Jaguar I-Pacen matriisivalojen väliltä, ottaisin miettimättä G05:n valot. I-Pacessa ledejä ei ilmeisesti ole kovin paljoa ja valokeilasta tuntuu pimenevän aika isoja alueita kerralla. Pidän myös enemmän siitä, että esim. jonossa ajessa valoja ei sammuteta vaan ne suunnataan pientareelle, jolloin niistä on oikeasti hyötyä. i7:n valoista ei ole kokemusta. Toivottavasti ovat hyvät.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Kyllähän tämä bemarin sekoilu näissä infotainment/sisusta asioissa on melkoista..
Esim. uudessa M3 touringissa on myös iDrive8 mutta ratista löytyy edelleen ne TÄRKEÄT acc:n painikkeet sekä ratinlämmityksen painike. Jotenkin vaan tuntuu että komponenttipulan vuoksi asiakkaita pannaan halvalla.
Taidan odotella sen pari vuotta lisää ja ajaa nykyisellä vaan. Kattoo mikä on suunta sitten näillä laitoksilla.
Comment
-
-
Onkos muilla ongelmaa että kun ajaa adaptive moodilla ja auto liikkuu sähkömoottorilla niin kova kaasun painallus ei saa polttomoottoria jouhevasti mukaan. Viimeksi tuntui että oikein jarrutti mielummin kuin olisi ottanut koneen käyntiin. Tämä on toistunut nyt muutaman kerran hieman loivempana mutta ei ole sujuvaa:think ei jaksaisi huvikseen tuonne huoltoon soitella jos on vaan ominaisuus. Takuut ja muut on voimassaBMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostHyviä uutisia niille joiden tarvii hommata G05:een uudet kesägummit sekarengastuksella. Tähtimerkittyjen valikoimiin on lisätty 2 kpl (Hankook ja Pirelli) 20” normaali renkaita. Eli nyt saa muutakin halutessaan kuin runflättejä. Huh! Oli jo aikakin.
https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/c...6362930556.pdfMini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Comment