Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torso1
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 342

    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Facelift on speksattavissa konfiguraattorissa
    Juu, huomasin. Hinnatkin on noussut aika kivasti. Speksasin huvikseen semmosen kärryn jolla nyt tulisi toimeen. Millään en kyllä saa sitä alle 115k€ menemään. Ei suuria vaihtohaluja herättänyt, toistaiseksi ainakaan. Sitä paitsi mun mielestä nykyinen 45e M-sport on jopa paremman näköinen edestä päin. Lisäksi sisältä on viety paljon tärkeitä nappuloita iDriveen. Kuten ratinlämmitys -painike.

    Comment

    • melperri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 246
      • espoo

      VMP. Ergonomian kannalta tärkeitä nappeja ja kytkimiä karsittu ja nightvisionia ei saatavilla.

      Ainoa hyvä puoli on , että käytettyjen hinnat saattaa hieman laskea uuden mallin tultua.

      On tää ihme aikaa , mallit huononee sitä mukaan kun ne uudistuu. Pätee toki muihinkin merkkeihin , esim GOLF 8 vs 7.

      Comment

      • torso1
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 342

        Originally posted by melperri View Post
        VMP. Ergonomian kannalta tärkeitä nappeja ja kytkimiä karsittu ja nightvisionia ei saatavilla.

        Ainoa hyvä puoli on , että käytettyjen hinnat saattaa hieman laskea uuden mallin tultua.

        On tää ihme aikaa , mallit huononee sitä mukaan kun ne uudistuu. Pätee toki muihinkin merkkeihin , esim GOLF 8 vs 7.
        Täytyy kuitenkin muistaa että tehoa (~100hp) ja sähkörangea on tullut myös reilusti lisää.

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 470
          • Pohjois-Savo

          Originally posted by torso1 View Post
          Täytyy kuitenkin muistaa että tehoa (~100hp) ja sähkörangea on tullut myös reilusti lisää.
          Nuo olisi kivoja parannuksia (samoin nopeampi lataus), mutta kaikki muu onkin sitten mennyt takapakkia :-(

          Taitaa olla turha toivoa, että BMW tulisi järkiinsä (kuten kuulemma VW teki) ja palauttaisi tulevaisuudessa mekaaniset kytkimet 45e:n tyyliin.. menee seuraavan auton valinta vaikeaksi. iDrive-ohjainkin karsittu jo pois uusimmista luomuksista.
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3833
            • Nokia

            Originally posted by torso1 View Post
            Lisäksi sisältä on viety paljon tärkeitä nappuloita iDriveen. Kuten ratinlämmitys -painike.
            Mihin tämä tieto perustuu?

            Ei näy hinnastossa lisävarusteissa ratinlämmitystä (248), eikä sen paremmin konfiguraattorissakaan. Että kuulostaisi joltain alkuvaiheen bugilta. Vai onko sitten vakiona ja käyttö idrivesta. Vaikealta tuntuisi uskoa, että ei olisi nappi ratissa, kun vanhan korimallin LCI:stä kyse.

            Tuo sähkötehon nousu 45e -> 50e on mielestäni todella hyvä uudistus!
            Last edited by Tomi T; 08-02-2023, 22:21.
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 53*BMW

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 774
              • Lappeenranta

              Nyt jos nimen laittais papruun, auto olis syyskuussa ajossa. Sama kuin nyt poislukien laser-valot ja NightVision => 123k. Pitää tarjous kysästä ja miettiä rauhassa.

              + Sähköajo, erityisesti sähkömoottorin reho ja laturi. Rangen lisäys ei ole merkittävä.
              - valot (tänäänkin liikeelle 5:00) ja toimintojen pakeneminen kosketusnäytölle (rarinlämmitys, lämmityslaite, vakkarin etäisyys ainakin). Aika paljon tulee noita näplittyä....

              Ulkonäössä muutos on mitätön, vanha sopii ehkä omaan silmään paremmin, jos aivan vierekkäin laittaa. Mutta jos ostaisi saman värisen kukaan ei edes huomaa että auto on vaihtunut, mikä olisi vain postiivinen juttu
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • torso1
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 342

                Kyllähän tuo tehon lisäys olisi kiva mutta onko kuitenkaan tarpeellinen. ACC:n etäisyyden säätö, ratinlämmitys yms. vienti valikoiden taakse on kyllä harmi. Niitä tulee kuitenkin käytettyä, varsinkin näin talviaikana yllättävän paljon. Ulkonäkömuutokset M-sport paketissa ei haittaa. Pienen tottumisen jälkeen voi LCI näyttääkin jo ihan hyvälle. Kyllähän se hintapuoli vähän järkyttää. Väkisellä karkaa sinne n. 120k€ paikkeille kun vähänkin ruksii varusteita. Eikä tällöinkään uudessa olisi edes kaikkia niitä varusteita mitä nykyisessä kuten B&W -kajareita.

                Talvirenkaita/vanteita ei tarvitsisi uuteen ostaa jos pitäisi ne nykyisestä itsellä.

                Comment

                • melperri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2011
                  • 246
                  • espoo

                  Suunnilleen 100-110t€ saa tuotua vm 21-22 täysvarustellun yksilön nightvisioneen ja BWilkinseineen kunnon ergonomialla , joten ei todellakaan tarvitse miettiä ryhtyykö sen sijaan ruksimaan jotakin hengen vaarallisella klikkailukäyttiksellä varustettua karvalakkipainajaista kalliimmalla hinnalla.

                  Kehitys menee näissä niin vikasuuntaan , että nyt on aika ryhtyä toimeen , jos vielä ylipäätään haluaa kunnollisen ja uudenveroisen auton. Siispä katse mobiledeehen.

                  Comment

                  • tiko4tiko
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2020
                    • 774
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by melperri View Post
                    Suunnilleen 100-110t€ saa tuotua vm 21-22 täysvarustellun yksilön nightvisioneen ja BWilkinseineen kunnon ergonomialla , joten ei todellakaan tarvitse miettiä ryhtyykö sen sijaan ruksimaan jotakin hengen vaarallisella klikkailukäyttiksellä varustettua karvalakkipainajaista kalliimmalla hinnalla.

                    Kehitys menee näissä niin vikasuuntaan , että nyt on aika ryhtyä toimeen , jos vielä ylipäätään haluaa kunnollisen ja uudenveroisen auton. Siispä katse mobiledeehen.
                    Tämän '20 vaihtamisessa ei '21-22 vuosimalliin ole mitään järkeä. Joten jos uudessa ei ole mitään järkeä vm'21-22 verattuna, niin se hän tarkoittaa, että paras on....

                    Tuossa on kyllä paljon totta, vikasuuntaan käytettävyys menee huimaa vauhtia. Luin hesarista uuden Teslan koeajoa.Tuntuu että hallitalaitteista tehdään tarkoituksella sontaa Ehkä tarkoituksena on päästä paskomalla kaikki vanha ja toimiva tilanteeseen, jossa itse ajava auto on armahdus ja helpotus No synkästä tulvaisuudesta nykyisyyteen. Ajelin illalla kotiin vajaan 300km matkan; hetken ajettuani otin ratinlämmityksen pois (klik). Moottoritiellä säädin etäisyyttä ensimmäisen 40km aikana viitisen kertaa (klik, klik, klik, klik, klik) - väljässä liikenteessä lisää etäisyyttä (tuulilasiin ei lennä rapaa) ja hitaassa jonossa lyhyemmäksi (jotta touhot ei sukella oikealta vakkarin pitämään väliin) 1,5h ajon jälkeen laitoin hieronnan päälle (klilk) ja muutaman 10 km jälkeen pois (klik). Ja taitaa muuten olla, että yhdellä klikkauksella näitä ei hoidella bemarin uudessa järjestelmässä, vaan tarvitaa jokaista em klikkausta kohti 2-3kpl näytön hipailuja.

                    Haminasta Luumäelle oli todella pimeä pätkä, laserit päällä lähes koko ajan (liikennettä vähän) ja NV tottakai (näyttää myös hyvin myös nopeuspöntöt joissa kamera sisällä lämpöä tekemässä). Mitähän facelift äksän matriisivalot tarkoittaa, onko paremmat kaukovalot? Adaptivinen toiminta on varmaan hienostunempi ja tarkempi, kun LED:jä on enemmän. Uuden seikan valojahan on kehuttu ja nehän on kanssa matriisiledit.
                    Mini, E24, E90, G70
                    exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                    Comment

                    • bittivirhe
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • Pohjois-Savo

                      Originally posted by tiko4tiko View Post
                      Tuossa on kyllä paljon totta, vikasuuntaan käytettävyys menee huimaa vauhtia. Luin hesarista uuden Teslan koeajoa.Tuntuu että hallitalaitteista tehdään tarkoituksella sontaa Ehkä tarkoituksena on päästä paskomalla kaikki vanha ja toimiva tilanteeseen, jossa itse ajava auto on armahdus ja helpotus No synkästä tulvaisuudesta nykyisyyteen. Ajelin illalla kotiin vajaan 300km matkan; hetken ajettuani otin ratinlämmityksen pois (klik). Moottoritiellä säädin etäisyyttä ensimmäisen 40km aikana viitisen kertaa (klik, klik, klik, klik, klik) - väljässä liikenteessä lisää etäisyyttä (tuulilasiin ei lennä rapaa) ja hitaassa jonossa lyhyemmäksi (jotta touhot ei sukella oikealta vakkarin pitämään väliin) 1,5h ajon jälkeen laitoin hieronnan päälle (klilk) ja muutaman 10 km jälkeen pois (klik). Ja taitaa muuten olla, että yhdellä klikkauksella näitä ei hoidella bemarin uudessa järjestelmässä, vaan tarvitaa jokaista em klikkausta kohti 2-3kpl näytön hipailuja.

                      Haminasta Luumäelle oli todella pimeä pätkä, laserit päällä lähes koko ajan (liikennettä vähän) ja NV tottakai (näyttää myös hyvin myös nopeuspöntöt joissa kamera sisällä lämpöä tekemässä). Mitähän facelift äksän matriisivalot tarkoittaa, onko paremmat kaukovalot? Adaptivinen toiminta on varmaan hienostunempi ja tarkempi, kun LED:jä on enemmän. Uuden seikan valojahan on kehuttu ja nehän on kanssa matriisiledit.
                      Samaa mieltä toimintojen piilottamisesta valikoiden taakse. Odotan, mikä merkki luopuu ensimmäisenä jarru- ja kaasupolkimista ja laittaa valikoihin esim. toiminnot

                      car -> driving -> Sunday driving -> acceleration -> light
                      car -> driving -> racing -> acceleration -> full
                      car -> stopping -> regular situation -> braking -> light
                      car -> stopping -> emergency -> braking -> abs -> full

                      Jos pitäisi valita G05:n adaptiivisten laservalojen ja Jaguar I-Pacen matriisivalojen väliltä, ottaisin miettimättä G05:n valot. I-Pacessa ledejä ei ilmeisesti ole kovin paljoa ja valokeilasta tuntuu pimenevän aika isoja alueita kerralla. Pidän myös enemmän siitä, että esim. jonossa ajessa valoja ei sammuteta vaan ne suunnataan pientareelle, jolloin niistä on oikeasti hyötyä. i7:n valoista ei ole kokemusta. Toivottavasti ovat hyvät.
                      G05 45e
                      ex: F11 530d xDrive
                      ex: E84 X1 xDrive 25d

                      Comment

                      • torso1
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 342

                        Kyllähän tämä bemarin sekoilu näissä infotainment/sisusta asioissa on melkoista..
                        Esim. uudessa M3 touringissa on myös iDrive8 mutta ratista löytyy edelleen ne TÄRKEÄT acc:n painikkeet sekä ratinlämmityksen painike. Jotenkin vaan tuntuu että komponenttipulan vuoksi asiakkaita pannaan halvalla.

                        Taidan odotella sen pari vuotta lisää ja ajaa nykyisellä vaan. Kattoo mikä on suunta sitten näillä laitoksilla.

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          Bemarin adaptiiviset valotovat olleet kyllä toimivia, kokemusta f11 / g31.

                          Joku jo Ipacen matriisivaloja hieman kritisoikin ja komppaan, bemarin toteutus paljon parempi.
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • Toppelius
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 122
                            • Keski-Suomi

                            Onkos muilla ongelmaa että kun ajaa adaptive moodilla ja auto liikkuu sähkömoottorilla niin kova kaasun painallus ei saa polttomoottoria jouhevasti mukaan. Viimeksi tuntui että oikein jarrutti mielummin kuin olisi ottanut koneen käyntiin. Tämä on toistunut nyt muutaman kerran hieman loivempana mutta ei ole sujuvaa:think ei jaksaisi huvikseen tuonne huoltoon soitella jos on vaan ominaisuus. Takuut ja muut on voimassa
                            BMW G05 e45 -22
                            BMW F11 525d xdrive
                            BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                            Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                            ex:
                            BMW e46 325 cabrio -00
                            BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                            BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                            BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                            BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                            BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                            BMW e91 320d /e90 318d
                            Volvo xc60 2,4D AWD
                            Fiat 500 1.4 Sport
                            Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                            Comment

                            • torso1
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 342

                              Hyviä uutisia niille joiden tarvii hommata G05:een uudet kesägummit sekarengastuksella. Tähtimerkittyjen valikoimiin on lisätty 2 kpl (Hankook ja Pirelli) 20” normaali renkaita. Eli nyt saa muutakin halutessaan kuin runflättejä. Huh! Oli jo aikakin.

                              Comment

                              • tiko4tiko
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2020
                                • 774
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by torso1 View Post
                                Hyviä uutisia niille joiden tarvii hommata G05:een uudet kesägummit sekarengastuksella. Tähtimerkittyjen valikoimiin on lisätty 2 kpl (Hankook ja Pirelli) 20” normaali renkaita. Eli nyt saa muutakin halutessaan kuin runflättejä. Huh! Oli jo aikakin.

                                https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/c...6362930556.pdf
                                Hyvä kun muistutit, kevät tulee kovaa vauhtia. Taitaa olla kesärenkaat kevään karhean kauden jälkeen vaihtorajalla, montaa milliä ei taida olla enää. . Pitää seurailla jos löytyis jostain vaikka käytetetty hyvä sarja (yhdessä vaiheessa oli myynnissä uuden karheita runflatteja edullisesti/pilkkahintaan) tai sitten jos ostas vanteetkin ja piristäis/muuttais ulkonäköä. Musta talvivanne miellyttää kyllä enemmän kuin tämä auton mukana tulleet vanteet. 20" on kyllä kuluneet hyvin tasaisesti , että isompien 21" tai 22" renkaiden kanssa en viitti kyllä alkaa telmuamaan. Aiemmissa äksissä 315 leveä takarengas kului aina ennenaikojaan sisäreunasta, noita aikoja ei kaipaa kyllä yhtään.
                                Mini, E24, E90, G70
                                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎