BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Milko75
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Minulle tuli takaisinkutsu ja aika on jo varattu viikolle 15.
    Tuli aikataulumuutos komponenttipulan vuoksi tähän toimenpiteeseen. Siirtyy nyt kolmella viikolla eteenpäin

    Leave a comment:


  • Toppelius
    replied
    Odotus vissin palkitaan kun myyjä ilmoitti että X5 meni tuotantoon tällä viikolla alunperin piti olla luovutuksessa tällä viikolla.

    No odottavan aika on pitkä mutta toivottavasti lopussa kiitos seisoo

    Kyllä välillä tuntuu että noilla ritsoillakin päräisi ihan hyvin takavedot on vaan näissä metrin kinoksissa on hieman haasteellisia etenijöitä.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Aika kivoja lukemia - lyhyt matka tietysti auttaa, koska suhteessa isompi osa on päästy sähköllä.

    Oliko tuo lataushinta aikaperusteinen vai miten se noin hurja on?
    Aikaperusteinen sekä kWh-perusteinen.
    Latauksen hinta määräytyi: 0,31€/h + 0,31€/kWh

    No tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun lataan julkisilla asemilla jos hinnat on tätä luokkaa..

    Leave a comment:


  • Milko75
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    No niin. Taas on uutta kulutusdataa saatu 45e:n osalta. Kuopio-Ruka-Kuopio väli…

    Mode: Hybrid Eco Pro
    Menomatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 83.4km, ajettu matka sähköllä 114,7km
    Paluumatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 82.1km, ajettu matka sähköllä 116km

    Tarkistin auton kulutuksen ihan käsin laskemalla tankatun litramäärän perusteella ja sanoisin että auton ajotietokoneen antama kulutus on varsin paikkaansa pitävä. Heittää korkeintaan sen 0.1l/100km.

    Edit: Latasin auton paikanpäällä eChargie laturissa Rukan parkkihallissa. Aivan ryöstöhinta mielestäni. 25.41 kWh maksoi 11,85€
    Hyviä lukemia sinulla

    Itse heitin talvilomaviikolla saman keikan ja mennessä oli keskikulutus;
    7,4L ja sähköllä meni 93,2 km ja paluumatkalla: 7,2L ja sähköllä tuolloin 96,8 km.

    Tuli kyllä poljettua muutaman kerran kunnolla Sportillakin, kun joutui ohittelemaan. Muuten ajo tuolla Hybrid Eco Prolla.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by torso1 View Post
    Mode: Hybrid Eco Pro
    Menomatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 83.4km, ajettu matka sähköllä 114,7km
    Paluumatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 82.1km, ajettu matka sähköllä 116km

    Edit: Latasin auton paikanpäällä eChargie laturissa Rukan parkkihallissa. Aivan ryöstöhinta mielestäni. 25.41 kWh maksoi 11,85€
    Aika kivoja lukemia - lyhyt matka tietysti auttaa, koska suhteessa isompi osa on päästy sähköllä.

    Oliko tuo lataushinta aikaperusteinen vai miten se noin hurja on?

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    No niin. Taas on uutta kulutusdataa saatu 45e:n osalta. Kuopio-Ruka-Kuopio väli…

    Mode: Hybrid Eco Pro
    Menomatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 83.4km, ajettu matka sähköllä 114,7km
    Paluumatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 82.1km, ajettu matka sähköllä 116km

    Tarkistin auton kulutuksen ihan käsin laskemalla tankatun litramäärän perusteella ja sanoisin että auton ajotietokoneen antama kulutus on varsin paikkaansa pitävä. Heittää korkeintaan sen 0.1l/100km.

    Edit: Latasin auton paikanpäällä eChargie laturissa Rukan parkkihallissa. Aivan ryöstöhinta mielestäni. 25.41 kWh maksoi 11,85€
    Last edited by torso1; 23-03-2022, 21:42.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Coutsi View Post
    Miten tuo kahva on sinulla oireillut? Minulla ei vain aina halua ylipäätänsä aukaista lukosta vaan lukitus käy "puolessa välissä" ja palaa takaisin.


    Nuo maa-rajoitetut ominaisuudet saat aktivoitua esim. Böntilllä, pitäisi itse käydä palauttamaan ne päälle kun auto on päivitetty välissä. Akkuremontin jälkeen käyn laittamassa omaani ohjelman, ehkäpä myöhemmin vaihdan vielä downpipen.
    Minulla kahva ei ajoittain reagoinut kosketukseen lainkaan, vaan piti koskettaa takaoven kahvaa, jotta sai lukot auki tai kiinni. Toisinaan kahva taas toimi normaalisti. Olin yllättynyt, kun Laakkonen uskoi, että kahvassa on vikaa ;-)

    Tuo sinun ongelmasi kuulostaa ehkä enemmän lukkomekanismin vialta?

    Ok, hyvä tietää, että ne rajoitukset saa pois. Joku innokas saisi väsätä kännykälle softan, jolla voisi tuollaiset asiat koodata.. ei taida bimmercodet sun muut vielä venyä :-/

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Noniin, nyt on kuskin ovenkahva vaihdettu, jospa comfort access toimisi jatkossa joka päivä. Samalla sain softan 03/2022.30, kun olen purnannut pimeänäön ajoittaisesta sokeudesta. Saa nähdä, auttaako. Pläräsin softan asetukset läpi enkä huomannut mitään mullistavaa - se vähän jurppii, että liikennevalotunnistusta sun muuta löytyy, mutta "ei käytössä tässä maassa". Nopeusrajoitusapurikin toimii ainakin Norjassa hienommin kuin täällä - siellä auto ilmoittaa jo etukäteen seuraavan nopeusrajoituksen, jolloin voi painaa Set-nappia ja auto ottaa uuden nopeuden käyttöön automaattisesti rajoituksen astuessa voimaan.

    (Samalla reissulla ajettiin i4 M50. Ihan hauska peli, mutta takapenkille meno suunniteltu ilmeisesti vain lapsia ajatellen. 11 kW:n AC-lataus on huima, kun syömässä käydessä akku ehti latautua kotipihassa kymmenkunta prosenttia - X5:n 3.7 kW:n lataus on hiukan eri planeetalta.)
    Miten tuo kahva on sinulla oireillut? Minulla ei vain aina halua ylipäätänsä aukaista lukosta vaan lukitus käy "puolessa välissä" ja palaa takaisin.


    Nuo maa-rajoitetut ominaisuudet saat aktivoitua esim. Böntilllä, pitäisi itse käydä palauttamaan ne päälle kun auto on päivitetty välissä. Akkuremontin jälkeen käyn laittamassa omaani ohjelman, ehkäpä myöhemmin vaihdan vielä downpipen.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Noniin, nyt on kuskin ovenkahva vaihdettu, jospa comfort access toimisi jatkossa joka päivä. Samalla sain softan 03/2022.30, kun olen purnannut pimeänäön ajoittaisesta sokeudesta. Saa nähdä, auttaako. Pläräsin softan asetukset läpi enkä huomannut mitään mullistavaa - se vähän jurppii, että liikennevalotunnistusta sun muuta löytyy, mutta "ei käytössä tässä maassa". Nopeusrajoitusapurikin toimii ainakin Norjassa hienommin kuin täällä - siellä auto ilmoittaa jo etukäteen seuraavan nopeusrajoituksen, jolloin voi painaa Set-nappia ja auto ottaa uuden nopeuden käyttöön automaattisesti rajoituksen astuessa voimaan.

    (Samalla reissulla ajettiin i4 M50. Ihan hauska peli, mutta takapenkille meno suunniteltu ilmeisesti vain lapsia ajatellen. 11 kW:n AC-lataus on huima, kun syömässä käydessä akku ehti latautua kotipihassa kymmenkunta prosenttia - X5:n 3.7 kW:n lataus on hiukan eri planeetalta.)

    Leave a comment:


  • Coutsi
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Irlannissa on jollekin 45e-kuskille tullut uusi ilmoitus akuston kennojen vaihtotarpeesta, vaikka auto on vuosi sitten saanut testissä puhtaat paperit. Takaisinkutsu näkyy kuulemma myös tässä palvelussa: https://www.bmw.co.uk/en/footer/quic...e-recalls.html

    Omalle autolleni tuo ei näytä takaisinkutsua - mites muilla?
    Sama homma tuli itsellä, luulin vitsiksi kunnes tulin tänne lukemaan. No täytyy soitella huoltoon

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Ainakin ohjekirjan mukaan toimii niin kuin ennekin -->

    Kallistushälyttimen ja
    sisätilavalvonnan kytkeminen pois
    päältä
    Paina auton avaimen painiketta 10 sekun‐
    nin kuluessa heti kun auto on lukittu.
    Merkkivalo palaa noin 2 sekuntia ja vilkkuu sitten
    jatkuvasti.
    Kallistushälytin ja sisätilan valvonta on nyt kyt‐
    ketty pois päältä, kunnes auto lukitaan uudelleen.
    Kiitos 👍

    Leave a comment:


  • volvostabemariin
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Kuinka saa varashälyttimen pois päältä? Ei lähde kuten edellisissä bemareissa avaimen lukitusnappia pohjassa pitäen…laivaan meno perjantaina ja tärinä todennäköisesti laukaisee hälytyksen.
    Ainakin ohjekirjan mukaan toimii niin kuin ennekin -->

    Kallistushälyttimen ja
    sisätilavalvonnan kytkeminen pois
    päältä
    Paina auton avaimen painiketta 10 sekun‐
    nin kuluessa heti kun auto on lukittu.
    Merkkivalo palaa noin 2 sekuntia ja vilkkuu sitten
    jatkuvasti.
    Kallistushälytin ja sisätilan valvonta on nyt kyt‐
    ketty pois päältä, kunnes auto lukitaan uudelleen.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Kuinka saa varashälyttimen pois päältä? Ei lähde kuten edellisissä bemareissa avaimen lukitusnappia pohjassa pitäen…laivaan meno perjantaina ja tärinä todennäköisesti laukaisee hälytyksen.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    Huhu kertoo että alkupään (n. kesä-alkusyksy 2020 valmistettuja) autoja koskee.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Kattaako muita malleja?

    Leave a comment:

Working...
X