No niin. Taas on uutta kulutusdataa saatu 45e:n osalta. Kuopio-Ruka-Kuopio väli…
Mode: Hybrid Eco Pro
Menomatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 83.4km, ajettu matka sähköllä 114,7km
Paluumatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 82.1km, ajettu matka sähköllä 116km
Tarkistin auton kulutuksen ihan käsin laskemalla tankatun litramäärän perusteella ja sanoisin että auton ajotietokoneen antama kulutus on varsin paikkaansa pitävä. Heittää korkeintaan sen 0.1l/100km.
Edit: Latasin auton paikanpäällä eChargie laturissa Rukan parkkihallissa. Aivan ryöstöhinta mielestäni. 25.41 kWh maksoi 11,85€
Hyviä lukemia sinulla
Itse heitin talvilomaviikolla saman keikan ja mennessä oli keskikulutus;
7,4L ja sähköllä meni 93,2 km ja paluumatkalla: 7,2L ja sähköllä tuolloin 96,8 km.
Tuli kyllä poljettua muutaman kerran kunnolla Sportillakin, kun joutui ohittelemaan. Muuten ajo tuolla Hybrid Eco Prolla.
No niin. Taas on uutta kulutusdataa saatu 45e:n osalta. Kuopio-Ruka-Kuopio väli…
Mode: Hybrid Eco Pro
Menomatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 83.4km, ajettu matka sähköllä 114,7km
Paluumatka: keskikulutus 6.2l, keskinopeus 82.1km, ajettu matka sähköllä 116km
Tarkistin auton kulutuksen ihan käsin laskemalla tankatun litramäärän perusteella ja sanoisin että auton ajotietokoneen antama kulutus on varsin paikkaansa pitävä. Heittää korkeintaan sen 0.1l/100km.
Edit: Latasin auton paikanpäällä eChargie laturissa Rukan parkkihallissa. Aivan ryöstöhinta mielestäni. 25.41 kWh maksoi 11,85€
Miten tuo kahva on sinulla oireillut? Minulla ei vain aina halua ylipäätänsä aukaista lukosta vaan lukitus käy "puolessa välissä" ja palaa takaisin.
Nuo maa-rajoitetut ominaisuudet saat aktivoitua esim. Böntilllä, pitäisi itse käydä palauttamaan ne päälle kun auto on päivitetty välissä. Akkuremontin jälkeen käyn laittamassa omaani ohjelman, ehkäpä myöhemmin vaihdan vielä downpipen.
Minulla kahva ei ajoittain reagoinut kosketukseen lainkaan, vaan piti koskettaa takaoven kahvaa, jotta sai lukot auki tai kiinni. Toisinaan kahva taas toimi normaalisti. Olin yllättynyt, kun Laakkonen uskoi, että kahvassa on vikaa ;-)
Tuo sinun ongelmasi kuulostaa ehkä enemmän lukkomekanismin vialta?
Ok, hyvä tietää, että ne rajoitukset saa pois. Joku innokas saisi väsätä kännykälle softan, jolla voisi tuollaiset asiat koodata.. ei taida bimmercodet sun muut vielä venyä :-/
Noniin, nyt on kuskin ovenkahva vaihdettu, jospa comfort access toimisi jatkossa joka päivä. Samalla sain softan 03/2022.30, kun olen purnannut pimeänäön ajoittaisesta sokeudesta. Saa nähdä, auttaako. Pläräsin softan asetukset läpi enkä huomannut mitään mullistavaa - se vähän jurppii, että liikennevalotunnistusta sun muuta löytyy, mutta "ei käytössä tässä maassa". Nopeusrajoitusapurikin toimii ainakin Norjassa hienommin kuin täällä - siellä auto ilmoittaa jo etukäteen seuraavan nopeusrajoituksen, jolloin voi painaa Set-nappia ja auto ottaa uuden nopeuden käyttöön automaattisesti rajoituksen astuessa voimaan.
(Samalla reissulla ajettiin i4 M50. Ihan hauska peli, mutta takapenkille meno suunniteltu ilmeisesti vain lapsia ajatellen. 11 kW:n AC-lataus on huima, kun syömässä käydessä akku ehti latautua kotipihassa kymmenkunta prosenttia - X5:n 3.7 kW:n lataus on hiukan eri planeetalta.)
Miten tuo kahva on sinulla oireillut? Minulla ei vain aina halua ylipäätänsä aukaista lukosta vaan lukitus käy "puolessa välissä" ja palaa takaisin.
Nuo maa-rajoitetut ominaisuudet saat aktivoitua esim. Böntilllä, pitäisi itse käydä palauttamaan ne päälle kun auto on päivitetty välissä. Akkuremontin jälkeen käyn laittamassa omaani ohjelman, ehkäpä myöhemmin vaihdan vielä downpipen.
Noniin, nyt on kuskin ovenkahva vaihdettu, jospa comfort access toimisi jatkossa joka päivä. Samalla sain softan 03/2022.30, kun olen purnannut pimeänäön ajoittaisesta sokeudesta. Saa nähdä, auttaako. Pläräsin softan asetukset läpi enkä huomannut mitään mullistavaa - se vähän jurppii, että liikennevalotunnistusta sun muuta löytyy, mutta "ei käytössä tässä maassa". Nopeusrajoitusapurikin toimii ainakin Norjassa hienommin kuin täällä - siellä auto ilmoittaa jo etukäteen seuraavan nopeusrajoituksen, jolloin voi painaa Set-nappia ja auto ottaa uuden nopeuden käyttöön automaattisesti rajoituksen astuessa voimaan.
(Samalla reissulla ajettiin i4 M50. Ihan hauska peli, mutta takapenkille meno suunniteltu ilmeisesti vain lapsia ajatellen. 11 kW:n AC-lataus on huima, kun syömässä käydessä akku ehti latautua kotipihassa kymmenkunta prosenttia - X5:n 3.7 kW:n lataus on hiukan eri planeetalta.)
Irlannissa on jollekin 45e-kuskille tullut uusi ilmoitus akuston kennojen vaihtotarpeesta, vaikka auto on vuosi sitten saanut testissä puhtaat paperit. Takaisinkutsu näkyy kuulemma myös tässä palvelussa: https://www.bmw.co.uk/en/footer/quic...e-recalls.html
Omalle autolleni tuo ei näytä takaisinkutsua - mites muilla?
Sama homma tuli itsellä, luulin vitsiksi kunnes tulin tänne lukemaan. No täytyy soitella huoltoon
Ainakin ohjekirjan mukaan toimii niin kuin ennekin -->
Kallistushälyttimen ja
sisätilavalvonnan kytkeminen pois
päältä
Paina auton avaimen painiketta 10 sekun‐
nin kuluessa heti kun auto on lukittu.
Merkkivalo palaa noin 2 sekuntia ja vilkkuu sitten
jatkuvasti.
Kallistushälytin ja sisätilan valvonta on nyt kyt‐
ketty pois päältä, kunnes auto lukitaan uudelleen.
Kuinka saa varashälyttimen pois päältä? Ei lähde kuten edellisissä bemareissa avaimen lukitusnappia pohjassa pitäen…laivaan meno perjantaina ja tärinä todennäköisesti laukaisee hälytyksen.
Ainakin ohjekirjan mukaan toimii niin kuin ennekin -->
Kallistushälyttimen ja
sisätilavalvonnan kytkeminen pois
päältä
Paina auton avaimen painiketta 10 sekun‐
nin kuluessa heti kun auto on lukittu.
Merkkivalo palaa noin 2 sekuntia ja vilkkuu sitten
jatkuvasti.
Kallistushälytin ja sisätilan valvonta on nyt kyt‐
ketty pois päältä, kunnes auto lukitaan uudelleen.
Kuinka saa varashälyttimen pois päältä? Ei lähde kuten edellisissä bemareissa avaimen lukitusnappia pohjassa pitäen…laivaan meno perjantaina ja tärinä todennäköisesti laukaisee hälytyksen.
Leave a comment: