Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by Rrooppee View Post
    Kyyllähän tuo onnistuu. Btw paljonko ite maksoit?
    Turboko? Ei Gugi sitä itse maksanut, itse vaihtoi, kunnostettu turbo maksoi 369€ (+ALV) rahteineen....

Leave a comment:

• Rrooppee
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Voin suositella. Facelifti ja tarpeeks varusteita ni on kyllä oikeen kiva auto. Ite just myin omani pois, mutta mulla nyt ei autot kahta vuotta pitempään malta pihassa pysyä Viime kesänä meni ahdin 195K ajettuna. Ei oo maata kaatavan kallista, varsinkaan jos ite pystyy asennuksen tekemään.
    Kyyllähän tuo onnistuu. Btw paljonko ite maksoit?

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Voiko suositella?
    Voin suositella. Facelifti ja tarpeeks varusteita ni on kyllä oikeen kiva auto. Ite just myin omani pois, mutta mulla nyt ei autot kahta vuotta pitempään malta pihassa pysyä Viime kesänä meni ahdin 195K ajettuna. Ei oo maata kaatavan kallista, varsinkaan jos ite pystyy asennuksen tekemään.

Leave a comment:

• Rrooppee
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    +1. Voin suositella myös itse. Eikä paljoa ajettujakaan kannata pelätä, jos vaan on huollot yms. remontit tehty ja pidetty muutenkin kunnossa.
    Jeps, huollot on tehty ja juuri viimeiseen katsastukseen vaihdeltu urakalla alustan osia mutta ei ole vaikkapa turboa vaihdettu kun oon tossa katsonu niin johonkin on turbot vaihdettu jo ennen 200tkm?
    Sekin on tietysti vähän hintava osa vaihtaa mutta mikäpä tässä maailmassa nyt ei olis :think

Leave a comment:

• Milko75
    replied
    Originally posted by Limit View Post
    2004-2006 facelift x5 voin suositella, mutta kyllä auto rahaa tarvii huoltamiseen.
    Kaikki on kuitenkin yksilöitä. Muuta yleissääntöä ei voi oikeasti antaa.
    +1. Voin suositella myös itse. Eikä paljoa ajettujakaan kannata pelätä, jos vaan on huollot yms. remontit tehty ja pidetty muutenkin kunnossa.

Leave a comment:

• Limit
    replied
    Voiko suositella?
    2004-2006 facelift x5 voin suositella, mutta kyllä auto rahaa tarvii huoltamiseen.
    Kaikki on kuitenkin yksilöitä. Muuta yleissääntöä ei voi oikeasti antaa.

Leave a comment:

• Rrooppee
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Faceliftissä on ZF:n 6vaihteinen automaatti. Pre-faceliftissä GM:n 5lovinen, joka tuppaa olemaan herkkä hajoamaan. Faceliftissä on myös x-drive neliveto, joka ihan eriluokkaa pre-mallin nelivetoon.
    Voiko suositella?

Leave a comment:

• GuGi_
    replied
    Täälläkin on mietitty tollasta -06 3.0d millä 160tkm ajettu ostoa. Onko näissä facelifteissä jotenkin parempi tai eri laatikko kun pre facelifteis? Ja missä kilometreissä nuo yleensä tuppaa hajoilemaan?
    Faceliftissä on ZF:n 6vaihteinen automaatti. Pre-faceliftissä GM:n 5lovinen, joka tuppaa olemaan herkkä hajoamaan. Faceliftissä on myös x-drive neliveto, joka ihan eriluokkaa pre-mallin nelivetoon.

Leave a comment:

• Oxtar_
    replied
    Seelvä, millastas ajoa itelläs oli?
    Ja tarkotuksena olis sillontällön vedellä n.2000kg painavaa kärryä.
    Tuossa hajonneessa ei edes ollut koukkua. Mutta ihan normaalia työmatkaa, enemmän maantietä kuitenkin sen mitä se minun omistuksessa kerkesi olemaan noin puoli vuotta. Sen auton historiasta ei kummempaa tietoa ollut paitsi huoltokirja joka oli kyllä täydellinen.

Faceliftin laatikko kyllä jo kestää varmasti kärryn vedonkin korjatkaa joku jos olen väärässä.

Leave a comment:

• Rrooppee
    replied
    Originally posted by Oxtar_ View Post
    On uusi kestävämpi laatikko faceliftissä. Ja oliko myös jo x-drive nelivetokin.

Varmaan riippuu vähän miten on ajettu ja onko vedetty painavia kärryjä tms. mutta itsellä hajosi pre-faceliftin laatikko noin 262 tkm kohdalla.
    Seelvä, millastas ajoa itelläs oli?
    Ja tarkotuksena olis sillontällön vedellä n.2000kg painavaa kärryä.

Leave a comment:

• Oxtar_
    replied
    Täälläkin on mietitty tollasta -06 3.0d millä 160tkm ajettu ostoa. Onko näissä facelifteissä jotenkin parempi tai eri laatikko kun pre facelifteis? Ja missä kilometreissä nuo yleensä tuppaa hajoilemaan?
    On uusi kestävämpi laatikko faceliftissä. Ja oliko myös jo x-drive nelivetokin.

Varmaan riippuu vähän miten on ajettu ja onko vedetty painavia kärryjä tms. mutta itsellä hajosi pre-faceliftin laatikko noin 262 tkm kohdalla.

Leave a comment:

• Rrooppee
    replied

Leave a comment:

• janne320d
    replied
    .................................................
    Last edited by janne320d; 20-02-2015, 13:12.

Leave a comment:

• djs^
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Itse kunnostutin laatikon mekatroniikan kokonaan; venttiilikoneisto, solkut yms. tykötarpeet ~ 2 ke.
    Eli ei maksa maltaita. Ajatuksena kävikin käydä vahvistuttamassa laatikko, kun tulee kuitenkin kesäisin vedettyä venettä yms perässä. Katselin tuolta www.auto.lv sivulta jo autoja, ja tosiaankin on sisältä ainakin hyvässä kunnossa autot. Latviassa on laki, että jos yksityinen myy yksityiselle auton, joka hajoaa puolenvuoden sisään, on myyjä vastuussa korjauksesta, joten tekniikankin odottaisi olevan kunnossa. Sen verran hyvä tuuri kävi että tätä foorumia käyttää yksi Latvialainen, joka nyt yrittää Riigan läheltä katsoa hyviä yksilöitä.
    Mitenkäs näissä voimansiirto muuten toiminut? Onko tukivarsissa tai muissa osissa tyyppi väljyyksiä?

Leave a comment:

• Milko75
    replied
    Originally posted by djs^ View Post
    Morjesta väelle. Oon tässä jo pitempään harkinnut x5 e53 ostos, ja alkaa olemaan ajankohtaista, auton käyn hakemassa Latviasta, hintojen ja kuntojen vuoksi. Mitä tulee tämmöisessä maasturissa ottaa huomioon? Koneena tulee toimimaan 3ltr diiseli ja facelift malli tietenkin. Mitenkä näissä laatikot on toiminut? Mitä maksaa automaattilaatikon korjautus? Miten lastutus? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
    Itse kunnostutin laatikon mekatroniikan kokonaan; venttiilikoneisto, solkut yms. tykötarpeet ~ 2 ke.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎