Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Limit
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 144
    • Tsuomi

    Originally posted by GuGi_ View Post
    Ok, toi "Limitin" lista näytti juuri siltä mitä mun vaatimuslista tällä hetkellä onkin. Ja auton mulle hankkiva taho jo laittokin ihan kivan määrän vaihtoehtoja mistä noi vaadittavat löytyy. Lastutus tullaan kyllä suorittamaan heti alkuun ja auto tulee saamaan ansaitsemansa huomion huoltojen puitteissa kuhan se saadaan omaan talliin.

    Vielä vähän tarkennusta, eli onko näihin montaa eri tason navia ollu tarjolla? Ja samoin hifit, mitä eri settejä on ollu laitettavissa?

    Ps.Tällä tullaan hätyyttelemään vielä paikkaa TOP3:sessa.
    Navi taitaa olla vain se MK4 (kartat dvd:ltä)näissä facelifteissä. Siihen sitten ympätty varusteita tehtaalla. DSP tuo sointiin vahvuutta, mutta ei pakollinen.Nykyään kun saa valmiita subbari paketteja asennettavaksi laitteeseen.
    Navi toimii kohtuullisen varmasti, aina on löytänyt perille 2013 cd:llä, joka hommattu Rahulta. Kameratolpat on sitten eri asia. Ne ei hälyytä, vaikka olisi vaikka missä. Android puhelimeen Telkkä softa hoitaa sen nykyään.

    - niin ja ne astinlaudat on pakko olla.
    Limits in life

    Comment

    • Magor
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 574
      • Oulu

      Omasta puuttuu navi laskuri, mutta eipä ole ollut ikävä.
      Aina on perille löytänyt ja jos on halkalaa ollut nii älytön puhelin on opastanut.
      Eipä tuo iso homma ole asentaa jälkeenpäin, jos tuntuu että myynti jää siitä kiinni
      G31 540d xdrive
      E28 535iA ikiprojekti

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        ^mutta sulla on niin tarpeelliset kaarrevalot ?
        Hyvinhän noilla näkee, mut paha sanoa mitä eroo kääntymättömiin ?

        Ainakin korjaushinta

        Comment

        • juho-85
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 753
          • Pirkkala

          Onko is malleissa kestävämpi jakopää kuin 4.4 litraisissa bensakoneissa? Vai onko noissakin syytä varautua laahaimien ym. vaihtoon?
          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
          Tilattu i4 M50

          Exät:
          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

          Comment

          • Jozpen
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 40
            • Itävalta

            Harkinnassa olisi e53 X5 osto ja lähinnä moottorit arveluttaa. 2 kappaletta e39 530d omistaneena tuo vanhempi diesel moottori on tuttu mutta mites tuo v8?
            jos X5 on rullattu n.150-200tkm niin mikä moottori mahtaa olla halvempi ylläpitää noin yleisesti sanottuna. vai ovatko kaikki jo pommeja tuossa iässä.
            bensan ja dieselin litrahinta on lähestulkoon sama täällä etelässä eikä dieselveroa ole. ainoa ero siis muodostuu kulutuksesta. (Tai no vakuutukset menee hevosien mukaan joten toki V8 joutuu enemmän maksamaan.)
            vaihtoehtoina olisi siis joko diesel tai joku noista V8:sta.
            4.8is voi unohtaa hintansa vuoksi.
            mikähän noista tekniikoista on loppujenlopuksi luotettavin / halvin huoltaa.
            toki V8 olisi monta kertaa mukavempi vaihtoehto kuin tylsä ja tehoton diesel.
            esim mikä noista vaihteistoista on kestävin?
            Onko tuo vanhempi 4.4 286hv paljon huonompi kestävyydeltään kuin facelift 320hv?

            tämän hetkinen kulkine 3c passat 2.0tdi on vaatinut vuoden sisällä n.4000e korjauksiin pelkästään moottorin puolella ja alkaa huumori loppua maksella autosta joka oli tarkoitus olla vain edullinen kulkine muutamaksi vuodeksi.:think

            Comment

            • V-Power
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1333
              • Varsinais-Suomi

              Originally posted by Jozpen View Post
              Harkinnassa olisi e53 X5 osto ja lähinnä moottorit arveluttaa. 2 kappaletta e39 530d omistaneena tuo vanhempi diesel moottori on tuttu mutta mites tuo v8?
              jos X5 on rullattu n.150-200tkm niin mikä moottori mahtaa olla halvempi ylläpitää noin yleisesti sanottuna. vai ovatko kaikki jo pommeja tuossa iässä.
              bensan ja dieselin litrahinta on lähestulkoon sama täällä etelässä eikä dieselveroa ole. ainoa ero siis muodostuu kulutuksesta. (Tai no vakuutukset menee hevosien mukaan joten toki V8 joutuu enemmän maksamaan.)
              vaihtoehtoina olisi siis joko diesel tai joku noista V8:sta.
              4.8is voi unohtaa hintansa vuoksi.
              mikähän noista tekniikoista on loppujenlopuksi luotettavin / halvin huoltaa.
              toki V8 olisi monta kertaa mukavempi vaihtoehto kuin tylsä ja tehoton diesel.
              esim mikä noista vaihteistoista on kestävin?
              Onko tuo vanhempi 4.4 286hv paljon huonompi kestävyydeltään kuin facelift 320hv?

              tämän hetkinen kulkine 3c passat 2.0tdi on vaatinut vuoden sisällä n.4000e korjauksiin
              pelkästään moottorin puolella ja alkaa huumori loppua maksella autosta joka oli tarkoitus olla vain edullinen kulkine muutamaksi vuodeksi.:think
              Mulla on ollut kaksi noita vanhempaa 286hv 4.4 V8 moottorilla olevaa kulkinetta. E39 540i ja nyt tuo X5. Ajoin e39:silla n.140tkm-180tkm eikä siihen mitään vikaa koskaan tullut. Oli kyllä hyvällä pidolla ja huollot tehtiin ajallaan. X5 mittarissa tällä hetkellä 167tkm eikä tuossakaan mitään sen kummempaa ole eteen tullut. Mitä nyt separaattori veti pakkasilla jäähän, mutta sitä nyt osasi pikkasen odottaakkin. Vaihdelaatikko pelaa täydellisesti. En yleistäisi pommiksi noita 150-200tkm ajettuja vanhuksia, paljonhan se riippuu siitä millä pidolla auto on edellisessä omistuksessa ollut.
              Huoltoihinhan nyt saa jonkin verran rahaa uppoamaan, mutta esim.itselläni tulee sen verran vähän kilometrejä vuoteen, että jos maksan vaikka satasen enemmän V8:sin huollosta kerta vuoteen niin se on kestettävissä.
              Last edited by V-Power; 23-02-2014, 10:07.
              E36 95 316i Sedan
              E39 97 540i Touring
              E46 99 320Ci Coupe
              E53 01 X5 4,4 V8
              E65 05 730d
              F10 11 523i Sedan
              F90 08 320i Sedan

              Comment

              • MikkoLaakso
                Banned
                • Oct 2013
                • 44
                • Suomi

                Pitikös nelivetoisissa olla rengas koko sama molemmilla akseleilla?

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  Originally posted by MikkoLaakso View Post
                  Pitikös nelivetoisissa olla rengas koko sama molemmilla akseleilla?
                  KYLLÄ !! ellet halua tuhota ennen aikojaan jakovaihteistoasi (VTG)
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • MikkoLaakso
                    Banned
                    • Oct 2013
                    • 44
                    • Suomi

                    Originally posted by e46touring View Post
                    KYLLÄ !! ellet halua tuhota ennen aikojaan jakovaihteistoasi (VTG)
                    Ok, niin mä muistelinkin.

                    Comment

                    • Rado
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 716

                      Mites nuo 275-20 & 315-20 renkaat sattuu halkasijan puolesta ?

                      Eikö jakovaihteiston luulisi jo tuosta kärsivän ?

                      Kuitenkin kumitkin kuluu eritavalla joten pyörimisnopeudet vaihtelee ??

                      Comment

                      • V-Power
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1333
                        • Varsinais-Suomi

                        Originally posted by Rado View Post
                        Mites nuo 275-20 & 315-20 renkaat sattuu halkasijan puolesta ?

                        Eikö jakovaihteiston luulisi jo tuosta kärsivän ?

                        Kuitenkin kumitkin kuluu eritavalla joten pyörimisnopeudet vaihtelee ??
                        Nyt ihmettelen itsekkin,eikö tuollainen rengastus varsinkin kesäkumeilla ole enemmän sääntö kuin poikkeus näissä vehkeissä :think
                        E36 95 316i Sedan
                        E39 97 540i Touring
                        E46 99 320Ci Coupe
                        E53 01 X5 4,4 V8
                        E65 05 730d
                        F10 11 523i Sedan
                        F90 08 320i Sedan

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by MikkoLaakso View Post
                          Pitikös nelivetoisissa olla rengas koko sama molemmilla akseleilla?

                          Ei tarvitse. Kunhan vain laskee että halkaisijassa ei ole useita millejä heittoa. Leveys ei vaikuta mitään, kunhan on halkaisijat oikein.

                          esim. 19" orkkis koot on 255/50-19 ja 285/45-19
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • MikkoLaakso
                            Banned
                            • Oct 2013
                            • 44
                            • Suomi

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Ei tarvitse. Kunhan vain laskee että halkaisijassa ei ole useita millejä heittoa. Leveys ei vaikuta mitään, kunhan on halkaisijat oikein.

                            esim. 19" orkkis koot on 255/50-19 ja 285/45-19
                            Kiitos

                            Comment

                            • Inglorius_spurius
                              Banned
                              • Apr 2014
                              • 42
                              • Kehä III Sisäpuoli

                              Onko muka niin että jos on astinlaudat niin 20" vanteet ei mahdu? Näin väittää rengas myyjä

                              Comment

                              • Rado
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 716

                                E53 mahtuu ainakin.
                                Molemmat pyörät 20"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎