Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rey
    Bimmer Rookie
    • Jan 2016
    • 73
    • Moon

    Originally posted by Takamisakari View Post
    Mulla oli joitakin vuosia sitten juuri tuommoinen 4.6iS, tosin vaan puolisen vuotta, eli en ehtinyt särkeä /huoltaa juurikaan mitään. Mä tykkäsin ilmajousituksesta mutta laatikosta taas en (vs nykyinen E53 fl). Onhan siinä tietty "äiäfaktori" kohdallaan..
    Millä tavalla ilmajousitus oli parempi rautajousiin verrattuna? Itse olen sitä täydellistä E53:sta etsiessäni lähinnä hylännyt nuo ilmajousitetut, koska kuullut niin paljon kauhutarinoita viallisten ilmajousien korjauskustannuksista.


    Originally posted by EPDM View Post
    juu, netistä lukee kyllä aika paljon ongelmia tämäkin 5-vaihteinen (5hp-24) laatikon kanssa, vaikka onko vahvistettu versio normi 4.4l pfl verrattuna. Samankaltaiset siis kun mikä oli minun fl 4.4l 6 vaihteisessakin, eli jos esim jarrutuksessa 2-> 1 vaihteen niin auto joskus pomppasi kangaroo maisesti eteenpäin....

    En tiedä, taidan pitää ämmä toistaiseksi, juuri siihenkin upposi toistatonnia huoltoihin ja tuulilasivaihtoon..:think
    Miksei saman tien 4.8is? okei, hinta toki nousee ja myyntiin noita tulee vain satunnaisesti.
    Last edited by Rey; 29-03-2017, 07:48.

    Comment

    • Vani 61
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 31
      • 90250 Oulu

      X5,n tuli ostettua pari viikkoa sitten, ja vaikka onkin 2001 vuosmallia, nii kyllä se santa fen voittaa kyydeissä mennen tullen. Bensa rohmu kasi on keulalla, ja hyvinhän tuo lotjake sillä liikkuu. Yhden omistajan auton onnistuin saamaan, ja vieläpä hyvin huollettukki on. Isommat kalliimmat remontit jo oli eka omistaja teettänyt, mm, jakopää, ja kaikista remonteista tuli mukana merkkiliikkeen kuitit tehtyistä töistä, ja osista. Vielä ei ole moitittavaa moisesta autosta, kyyti hyvää, ja hiljaista.

      Comment

      • Takamisakari
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 148
        • Espoo

        Originally posted by Rey View Post
        Millä tavalla ilmajousitus oli parempi rautajousiin verrattuna? Itse olen sitä täydellistä E53:sta etsiessäni lähinnä hylännyt nuo ilmajousitetut, koska kuullut niin paljon kauhutarinoita viallisten ilmajousien korjauskustannuksista..
        Onhan se selkeästi mukavampi, pikku töyssyt ei tunnu missään ja menee todella tasaisesti. Ainakin oma nykyinen rautajousitettu on jämäkkä mutta pintakova.

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          Kaverin puolesta kyselen, astuuko paskaan jos ottaa vaihdossa tollasen 2002 m57d30 jolla rullattu 400tkm?
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Morriz
            BTCF Member
            • Nov 2005
            • 1611
            • Honkajoki

            Onko faceliftiä saanu ilman automaatti-ilmastointia? Tuli vain vastaan varustelista josta ei moista löydy.
            -NO FARMS NO FOOD-

            M5 -93 Diamantschwarz
            525i -86 Diamantschwarz
            528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
            X5 3.0d -05 Titansilber metallic

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              Originally posted by Morriz View Post
              Onko faceliftiä saanu ilman automaatti-ilmastointia? Tuli vain vastaan varustelista josta ei moista löydy.
              On!!!
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • Morriz
                BTCF Member
                • Nov 2005
                • 1611
                • Honkajoki

                Originally posted by e46touring View Post
                On!!!
                Joo niinpä näköjään on saanu Olispa joskus niin hilloa, että pääsis tilaamaan uuden auton ja hassuttelis varustelistan kanssa
                -NO FARMS NO FOOD-

                M5 -93 Diamantschwarz
                525i -86 Diamantschwarz
                528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                Comment

                • Rey
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 73
                  • Moon

                  Originally posted by djs^ View Post
                  Morjesta väelle. Oon tässä jo pitempään harkinnut x5 e53 ostos, ja alkaa olemaan ajankohtaista, auton käyn hakemassa Latviasta, hintojen ja kuntojen vuoksi. Mitä tulee tämmöisessä maasturissa ottaa huomioon? Koneena tulee toimimaan 3ltr diiseli ja facelift malli tietenkin. Mitenkä näissä laatikot on toiminut? Mitä maksaa automaattilaatikon korjautus? Miten lastutus? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
                  Lainaan nyt jotain ikivanhaa viestiä, mutta oli pakko. Naurahdin ensin että kuka hullu tuo auton Latviasta, mutta menin itse huvikseni katselemaan E53:sia tuonne auto.lv sivustolle niin sehän oli suorastaan paratiisi E53:n ostajalle Älyttömän iso valikoima hyvin varusteltuja, ja ainakin päällepäin siistin näköisiä yksilöitä. Lättäpenkeistä ei tietoakaan. Harmi ettei itsellä ole ketään tuttuja Baltiassa.
                  Last edited by Rey; 30-04-2017, 10:36.

                  Comment

                  • JP
                    BTCF Hallitus
                    • Oct 2004
                    • 5169
                    • On the Road

                    Originally posted by peltone View Post
                    Kaverin puolesta kyselen, astuuko paskaan jos ottaa vaihdossa tollasen 2002 m57d30 jolla rullattu 400tkm?
                    Hyvällä ja tarkalla pidolla, ei varmaankaan. Huonolla tai liisingillä.. todella syvälle paskaan.. todella syvälle.. mut jos päätyy/päätyi vaihtamaan niin toivota onnea ja menestystä.

                    Nimim. -03 e53 x5 3.0d ja ei päivää ilman tonnin vahinkoa connection.

                    -JP
                    E46 330Ci ///M-Sport Individual Cabriolet -02, F82 // /M4 -15, W447 MB-Vito 116 4x4 -18
                    -BTCF Kotileipojat = Kovat Kokkaa- -Itä-Suomi Connection
                    -BTCF-Sauna teamin virallinen jäsen-

                    ///Pumppu Pojat Racing Team

                    / //M5: Kilpahenkeä luksussedanissa

                    Ex Motorsportin: E39 ///M5 -99, E34 ///M5 -91

                    Remonttia Pohjois-savossa? Kysy. 0400 266652, Hitsaukset, alustaremontit, erikoisosat, vikadiagnostiikka, koodauksen,
                    huollot. yms.

                    Comment

                    • Kim
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 151
                      • Uusimaa

                      Originally posted by JP View Post
                      Hyvällä ja tarkalla pidolla, ei varmaankaan. Huonolla tai liisingillä.. todella syvälle paskaan.. todella syvälle.. mut jos päätyy/päätyi vaihtamaan niin toivota onnea ja menestystä.

                      Nimim. -03 e53 x5 3.0d ja ei päivää ilman tonnin vahinkoa connection.

                      -JP
                      Ajomäärä ja historia vaikuttaa paljon. Itse olen ajanut omalla e53 3.0d faceliftillä viimeiset 45 tkm ilman ainuttakaa varsinaista vikaa (115 tkm --> 160 tkm). Etupään jarrut uusin, mutta se nyt on normaalia kulumista.
                      E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Automaattilaatikko on aika todennäköinen kalliin vian aiheuttaja joka siihen tulee...
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Rey
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 73
                          • Moon

                          Oiskohan ihan hullua ostaa X5 3.0d facelift manuaalilla :think Kulutus 1-2 litraa pienempi ja voimantuntua ehkä enempi ku saa ite annostella kytkintä ja vaihdetta. Suomen valikoima vaan ihan onneton; ehkä muutama tulee vuosittain myyntiin lättäpenkeillä.

                          Comment

                          • Kim
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 151
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Rey View Post
                            Oiskohan ihan hullua ostaa X5 3.0d facelift manuaalilla :think Kulutus 1-2 litraa pienempi ja voimantuntua ehkä enempi ku saa ite annostella kytkintä ja vaihdetta. Suomen valikoima vaan ihan onneton; ehkä muutama tulee vuosittain myyntiin lättäpenkeillä.
                            Oma fiilis on, että tämän tyyppinem auto kuuluu olla automaatilla. Ihan jo auton tyylin vuoksi, sillä urheiluautot on erikseen. Jonkun X3:en koihdalla voisi harkita, mutta siinäkin manuaali luultavasti tuntuisi oudolta.
                            E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              Originally posted by Kim View Post
                              Oma fiilis on, että tämän tyyppinem auto kuuluu olla automaatilla. Ihan jo auton tyylin vuoksi, sillä urheiluautot on erikseen. Jonkun X3:en koihdalla voisi harkita, mutta siinäkin manuaali luultavasti tuntuisi oudolta.
                              Joo outona tuota MANUAALI X5:sta moni on pitänyt. Parhaat väittäneet itse tehdyksi.
                              Olen tuolla manuaali X5:lla kohta 80tKm ajanut enkä inva vaihteistoa oikeastaan kaipaa.
                              Varsinkin kärryn vedossa ehdoton tuo manuaali. Toki tuon Kytkimen/vauhtipyörän (kaksoismassa) kanssa saa olla tarkkana, kun Tuikku teki tuohon dieseliin uuden softan.
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • Rey
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2016
                                • 73
                                • Moon

                                Originally posted by e46touring View Post
                                Toki tuon Kytkimen/vauhtipyörän (kaksoismassa) kanssa saa olla tarkkana, kun Tuikku teki tuohon dieseliin uuden softan.
                                Eipä tullut aluksi mieleen tuo, ihan hyvä huomio. En tiedä voiko dieseliin oikein vaihtaa kiinteämassaista vauhtipyörääkään, kun tulee varmaan melkoset vibraatiot?

                                En itsekään ihan sulata sitä kommenttia että X5:een ei sovi manuaali.. Jokainen ajaa sellasella ku ite tykkää

                                edit: viisastuin
                                Last edited by Rey; 17-05-2017, 21:17.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎