Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mmh79
    replied
    Etu roiskeläpät tilasin vuos sitte muistaakseni Schmiedmannilta, enkä ole vieläkään jaksanu niitä asentaa.
    Noita kiveniskusuojia olen yrittäny etsiä euroopasta. Ei vaan tahdo löytyä.

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Originally posted by T.P.L View Post
    Mistä kioskista tilasit nuo orgis roiskeläpät?
    No sieltä Roadster Solutionsilta: http://www.roadstersolutions.com/

    Rumasti ja halvalla tehdyt nettisivut, ei kovin kaupallisen näköinen firma, mutta palvelu on hyvin kohdallaan ja maksaminen onnistuu PayPal:illa. Ja se oli Pennsylvania, eikä Kalifornia, mutta ei nyt aina voi muistaa...

    Edit: ne roiskeläpät ei löydy sieltä sivuilta helpolla, mutta ne on tässä: http://www.roadstersolutions.com/cgi...dd+to+cart.y=0
    Last edited by Aadolf; 03-12-2013, 21:24.

    Leave a comment:


  • T.P.L
    replied
    Originally posted by Aadolf View Post
    Itse asensin eilen Coupéen Roadster Solutionsin magneetti-kiveniskusuojat sekä originaali-roiskeläpät. On se perhanaa kun jälkimmäisiä ei saa Kaliforniaa lähempää mistään - ei Euroopasta, ei BMW:ltä, ei eBaysta.
    Mistä kioskista tilasit nuo orgis roiskeläpät?

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Originally posted by Z3M setä View Post
    Kävin eilen ajelemassa Coupella pitkästä ja aika varovainen saa näillä liukkailla olla mutta hauskaahan tuo kyllä oli.
    Jep, saman huomasin eilen. Luistot alkaa nopeasti ja niiden kulma on aika nopeasti kasvava, eikä kaasua tarvitse käyttää todellakaan pohjassa jos auton haluaa sladiin - ja mulla on sentään ihan uudet Continentalin nastat. Oli niiden hankkiminen sitten virhe tai ei...

    Itse asensin eilen Coupéen Roadster Solutionsin magneetti-kiveniskusuojat sekä originaali-roiskeläpät. On se perhanaa kun jälkimmäisiä ei saa Kaliforniaa lähempää mistään - ei Euroopasta, ei BMW:ltä, ei eBaysta.

    Leave a comment:


  • Z3M setä
    replied
    No jopas oli roadsterin takalasinvaihto helpon näköinen projekti tuossa edellisen postauksen videolla ! Äkkiä olisi voinut luulla vaikeammaksi / kalliimmaksi hommaksi.

    Kävin eilen ajelemassa Coupella pitkästä ja aika varovainen saa näillä liukkailla olla mutta hauskaahan tuo kyllä oli.

    Leave a comment:


  • SPT
    replied
    Originally posted by cabrio View Post
    Kävi vanhanaikaiset, olin laittamass zetaa talviteloille talliin ja laskin katon ulkona alas ennen peruuttamista kaposeen autotalliin. Kulunut takalasin muovi korkkas keskeltä halki. Missähän kannattais pk-seudulla vaihdattaa lasi keväällä? Vai tilata ebay:stä uusi ja hipistellä paikalleen ennen kevättä? Mitähän mahtanee oem lasi maksaa Laakkosella? Vaihtotyön hinta verhoomoissa?
    Z3 roadsterin takaikkunan vaihto:http://www.youtube.com/watch?v=yGMi8XneLhM

    Itse ostin ikkunan saksan ebaystä. www.ebay.de ja hakuun "z3 heckscheibe".

    Leave a comment:


  • JIIDEE
    replied
    z3 pakoputki ja pakkivalo-kysymyksiä

    eli 1.9 vm99 zetan pakosarjan jälkeen putkisto aivan loppu..mistä löytyisi edukkaasti ja käykö esim. 1.8 putki tuohon..ja pakkivalot ei toimi,pakkivalokatkaisija vaihdettu,ei vaikutusta..johto jostain poikki? apuja kaivataan..

    Leave a comment:


  • cabrio
    replied
    Kävi vanhanaikaiset, olin laittamass zetaa talviteloille talliin ja laskin katon ulkona alas ennen peruuttamista kaposeen autotalliin. Kulunut takalasin muovi korkkas keskeltä halki. Missähän kannattais pk-seudulla vaihdattaa lasi keväällä? Vai tilata ebay:stä uusi ja hipistellä paikalleen ennen kevättä? Mitähän mahtanee oem lasi maksaa Laakkosella? Vaihtotyön hinta verhoomoissa?

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    No jos oireet on samanlaiset kuin ennen sitä imusarjan vuotoa, niin kyllä se edelleen samalta vialtakin kuulostaa. Ja muutenkin noi kertomasi oireet ovat kuin suoraan tyyppiesimerkkejä alipainevuodosta. Ei siis todennäköisesti mikään iso eikä kallis vika, mutta paskamainen etsiä, ja sitäpaitsi internetissä jopa mahdoton.

    Ai muuten hei, Bräkleen ei ole se paras ei turvallisin aine niiden alipainevuotojen metsästykseen, vaan sikarinsavu. Jos et tiedä miten sitä käytetään siihen niin älä kysy, en minäkään. Puhaltamalla kai.

    Nimim. "hetken ihmettelin Zetani huonoa tyhjäkäyntiä, kunnes laitoin öljykorkin takaisin paikalleen"

    Leave a comment:


  • Puksuttaja
    replied
    M44B19 tyhjäkäynnin mysteerinen ongelma

    En tiedä pitäiskö tätä nyt kysyä täällä vai tekniikka-osiossa, mutta pistetäänpä nyt ensin vaikka tänne. Eli zetan tyhjäkäynti kusee ja huolella. Käyntiin kun laittaa niin hyvä kun käynnissä pysyy ja kierrokset tippuu aivan liian alas, hetken päästä tasaantuu hieman mutta röpöttää silti eikä käy kunnolla. Kierroksia kun laittaa (tyhjäkäynnillä) enemmän ja päästää kaasusta röpisee putkessa. Ajossa suht normaali, paitsi tyhjäkäynnillä seilaa ja tiputtaa kierrokset liian alas kun kytkimen painaa alas. Jännin juttuhan tässä on se että samoja oireita oli ennenkuin samat viat korjattiin!! Käytin autoa jokin aika sitten Laakkosella jossa vikaa etsittiin ja vikakoodit luettiin. Vikalistan sain mukaani ja korjailin seuraavat ongelmat:

    Sytytystulpat vaihdettu (varmuuden vuoksi).
    Lambda-anturi vaihdettu ( osa nro: 11781247406).
    Imusarjan vuoto korjattu, vuoti DISA yksiköstä. Uusi yksikkö vaihdettu.
    MAF vaihdettu ( oli toki halpa kiinanosa).

    Osien vaihdon jälkeen ei ole kyllä vikakoodeja nollattu. Osien vaihdon jälkeen auto pelittikin täydellisesti seuraavan päivän (sopivasti zetamiittinä). Sitä seuraavana päivänä auto aloitti taas saman tyhjäkäynnin hakemisen kun kytkimen pisti pohjaan, nyt se oli vasta pientä eikä sitä huomannut ja auto ei röpöttänyt tai mitään muutakaan. Nyt sitten noin kuukausi korjaamisen jälkeen kun hurautin auton käyntiin (2.11.) kävi juurikin nuo oireet mitä alussa selitin. Sen jälkeen en ole uskaltanut zetalla ajaa, enkä toki ehtisikään intissä kun olen. Alkaa vaan ideat hieman loppua, että mikä saatana nyt taas kusee? :think Ainoot mitä tulee mieleen on imusarjan toinen vuoto.

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Vaihdoin aikoinaan konepeltiin ja kiduksiin uudet merkit. Tämmöset osanrot löyty kuitista:
    51148132375
    51147721222
    51141970248

    Leave a comment:


  • Puksuttaja
    replied
    Pikanen kysymys minkä kokosia on Z3 Roadsterin BMW merkit peräkontissa ja kiduksissa? Oon yrittäny netistä ettiä, mutta vähän joka foorumi väittää eri kokoa (koska jenkkimalleissa on kai pienempi merkki). Itse kun mittasin sain tulokseksi 76mm, mutta sen kokosta merkkiähän ei oo olemassakaan... Tällä hetkellä siinä uskossa, että peräkontin ja kiduksien merkit olis molemmat 78mm ja että peräluukun merkki menee kahella pinnillä kiinni niinku normaalistikkin ja sivumerkit menee kiinni jollain ihme tahmealla rinkulalla(??). Voiko kukaan vahvistaa näitä tietoja?

    Leave a comment:


  • huru-ukko
    replied
    Helskutti: lossahti zetzetistä vesipumppu perjantain kotimatkalla!Enpä ollut pannut merkille mitään hälyyttävää ääntä tai lämmönnousuja eli tuli ikäänkuin puskista. Aluksi kuului vain jotain epätavallista rapinaa - kuin olisi ajanut soramyrskyssä (muistikuvia Siinailta sikäläisistä hiekkamyrskyistä..) ja samassa paloi latausvalo.Siitä arvaten odotin heti lämmönnousuja,mutta ehdin seuraavalle bussipysäkille ajoissa ennen kiehahtamista kuuntelemaan miljoonien autojen suhahtelua ohitse...
    Kuin tapahtumaa odottaen oli takakontissa uusi vetoköysi - vielä pikalenksuin eli ei tarvinnut mitään partiolaisten solmutemppuja muistella ja poika koukkasi vetämään zetan pois sorkkijoiden ulottuvilta ja muutaman viikon takaisia Z-meeting-teitä oli rauhallista kierrellä kotipihaan,jossa odotti uusi vesipumppu ja visko kuin tilauksesta (jäämistöä peräti ALPINAn ajalta liki 10 vuoden takaa ) ja pirssi on taas kasassa !
    Tuo leveä hihna näyttää olevan salakavala , kun ohjaa täysin sököä vesipumppua pyörimään linjassa - jotta kannattaapa vilkaista tuo pumpunkin kunto mieluummin ennemmin kuin jälkeen vedenpaisumuksen...!

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Täytyy nyt kuitenkin sen verran ottaa omia sanomisia takaisin että ei omassa autossa mikään nitise tai natise kovassakaan ajossa, ellei sitten aja mukulakivillä jolloin kaikki mahdollinen tärisee.

    Leave a comment:


  • huru-ukko
    replied
    Onneksi Z3 on jo niin vanhaa kalustoa,ettei ehdi enää muuttua kiinalaisemmaksi nippeliosiltaan,kuten käy uudemmille malleille. Tosin - tuli minullekin USA:sta viime viikolla Z3 coupen etupuskurin nurkkavalot ja ne olivat ehtineet muuttua "made in china"-tuotteiksi...
    Niin on kuitenkin ihan kautta linjan uudemmissa bemareissakin,mutta se ei selviä ennenkuin valot sun muut kaunistukset alkavat piiputtaa. Valmistusmaat on pyyhitty huitsin nevadaan autoa kootessa - liekkö missään olemassa enää nk alkuperäisosia ??
    Ja mitä USA:han tulee valmistus-/kokoamismaana,niin onhan siellä kuitenkin autonvalmistuksen perinteitä vaikka muille jakaa! Se,että ikuinen kilpailu asettaa autotehtaat hakemaan halvimpia ratkaisuja työkustannuksiin,on mm. tehnyt HD:stäkin mexicolaisen pyörän jne jne...
    Pitänee mennä ajassa taaksepäin melkoinen tovi,ennenkuin löytyy bemari,josta voi sanoa,että se on joka kohdaltaan puhtaasti Saksassa saksalaisen tekemä ?

    Leave a comment:

Working...
X