Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mmh79
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    Ja sama ongelma takaluukun kanssa kuin aiemmalla konepellin, lukko tiedoton ja lukossa, Eli pitäs löytää joku kääpiö joka kipuis coupen takaluukkuun, penkkien välistä... mites se sisäverhous on luukussa kii? Lukko ilmeisesti torxeilla?

    Sisäverhoilu joo kahdella ruuvilla kiinni. Ite käytin apuna ruuvaria, että sain kammettua sen irti. Aika paljon voimaa siinä saa kyllä käyttää.
    Lukko on kiinni kahdella torxilla tai kuusiokolo. En muista enää kumpi.
    Penkkien välistä tetsaat vaan roheasti kontin puolelle. Aika nopeesti sen saa irti.
    Tossa vielä kuva mun palasta. Näkee noi klipsien paikat.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by mmh79 View Post
    Mistä tilasit iskarit?
    Laitoin Dr wheelgoodsille tarjousta b kaseista. Vastaus oli, että b8 ei tehdä ko. autoon:think B6 Sporttia ois saanu 570€..
    Mamasan kyllä myy noita eibach b12 kittejä, mistä toi b8 löytyy. Jousille ei vaan tule mitään käyttöä.
    Tilasin linnanmäen kupeessa sijaitsevasta liikkeestä en muista nimeä mutta ehkä siitä löytyy jotain tietoa tuolta mun auton omasta topikista.
    Jostain syystä toi B8 vetää mun auton peräpään parkkiruudussa kallelleen niin että kuskin puolen takapää nousee huomattavasti enemmän ilmaan kuin apparin puolen. outoa...

    Leave a comment:


  • masumasu
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    Ja sama ongelma takaluukun kanssa kuin aiemmalla konepellin, lukko tiedoton ja lukossa, Eli pitäs löytää joku kääpiö joka kipuis coupen takaluukkuun, penkkien välistä... mites se sisäverhous on luukussa kii? Lukko ilmeisesti torxeilla?
    Luukun sisäverhous on kiinni kahdella ruuvilla mitkä löytyy takaluukun sisäkahvasta. Sitten vaan varovasti irrottaa, klipsit siellä tottakai on lisäksi. Lukon kiinnityksestä en osaa sanoa

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Ja sama ongelma takaluukun kanssa kuin aiemmalla konepellin, lukko tiedoton ja lukossa, Eli pitäs löytää joku kääpiö joka kipuis coupen takaluukkuun, penkkien välistä... mites se sisäverhous on luukussa kii? Lukko ilmeisesti torxeilla?

    Leave a comment:


  • make_wt
    replied
    Kertokaapa joku viisas miten saa z3 coupen konepellin auki ku vaijeri on lähteny lukosta irti ja ilmeisesti lukon ja vastinkappaleen kohdistus on pielessä:think vänkärinpuolen sain jo auki mutta kuskinpuoli teettää töitä...

    Edit. Luukku saatu auki. Piti purkaa ilmastoinnin flekti edestä pois että sai meisselillä painettua lukon auki...
    Last edited by make_wt; 06-08-2013, 19:14.

    Leave a comment:


  • mmh79
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Mulla on H&R:n kitti ja Bilstein B8. Suosittelen, mutta takaiskareiksi/jousiksi voisi laittaa vähän tiukemmatkin.
    Mistä tilasit iskarit?
    Laitoin Dr wheelgoodsille tarjousta b kaseista. Vastaus oli, että b8 ei tehdä ko. autoon:think B6 Sporttia ois saanu 570€..
    Mamasan kyllä myy noita eibach b12 kittejä, mistä toi b8 löytyy. Jousille ei vaan tule mitään käyttöä.
    Last edited by mmh79; 06-08-2013, 01:44. Reason: Lisäystä

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by make_wt View Post
    Kiitos tiedosta.. Ei ole tarkotus kenttään laittaa vaan on ajoauto ja pitäsi pystyä jopa ajamaanki suht huolettomasti
    Mulla on H&R:n kitti ja Bilstein B8. Suosittelen, mutta takaiskareiksi/jousiksi voisi laittaa vähän tiukemmatkin.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Mulla kaikki alustan osat kanssa uutta ja takana jopa se cambersäätö.

    Teetitkö pk-seudulla? Ois ehkä tarvista.

    Perän pusla kannattaa kanssa vaihtaa. ei nykäise sivulle joka kerta kun vaihtaa vaihdetta. Vaikka täytyy sanoa että se kuluu tosi nopeasti vähän väljäksi....

    Leave a comment:


  • make_wt
    replied
    Originally posted by Gifu View Post
    Jos et ihan kenttään halua, ni suosittelen Eibach:n pro-kittiä, siin 30mm jouset ja Bilstein b8:t, erittäin mielyttävä alusta! Eikä pahan hintanen ebayssä.
    Kiitos tiedosta.. Ei ole tarkotus kenttään laittaa vaan on ajoauto ja pitäsi pystyä jopa ajamaanki suht huolettomasti

    Leave a comment:


  • Gifu
    replied
    Jos et ihan kenttään halua, ni suosittelen Eibach:n pro-kittiä, siin 30mm jouset ja Bilstein b8:t, erittäin mielyttävä alusta! Eikä pahan hintanen ebayssä.

    Originally posted by make_wt View Post
    Itellä on ollu nyt reilun kuukauden z3 coupe ja takana n.4tkm. Plussia ovat ehdottomasti mutkateillä ajelut vaikkakaan ei 1300km matka-ajokaan ollut huono tai puuduttava vaikka moottoriteilläkin tuli ajettua. 185 cm kuskille coupe on suhteellisen ok ajettava. Tietysti monet jotka tykkäävät ajaa todella kaukana ratista niin tuottaa hankaluuksia, mutta itse olen tottunut ajamaan suhteellisen lähellä selkänoja aika pystössä vähän niinku kilpa-autoissaki. Uraherkkyyttä on vähän liikaakin mutta itsellä ainaki on pyörän kulmat viturallaan. Muuten on kyllä oiva käyttöauto jolla voi matkallakin käydä, kun peräkonttiin sopii aika paljo tavaraa... Mitä alustaa suositteletta z3:seen?:think

    Leave a comment:


  • joccede
    replied
    Tänään kävin tsekkaamassa suomen kaks halvinta Z3 Coupea ja aika kuraa oli Pitänee käydä Ruotsissa kattelemassa jos sais enemmän vastinetta rahalle.

    Mutta 195 senttisenä hyvin mahtu ajamaan, ei hätää

    Leave a comment:


  • masumasu
    replied
    Luulen että teidän autot vetelee kuitenkin aika vähän. Nm: ajo-ominaisuudet pilattu -6/-4 asteen cambereilla

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Täytyy kyllä heittää eriävä mielipide. Alustan kunnosta kiinni, vaihdoin iskaria, puslaa, ihan kaikki mitä vaan vaihdettua sai, ja löin kulmat nelipyöräsuuntauksessa kuntoon, uudet renkaat alle -> ei vetele ei yhtään!
    Vielä kun taakse tekisi camber/auraus-säädön niin a'vot!
    Kyllä se uusilla renkailla on hyvä, mutta vähän kun kuluu vaikka tasaisestikin niin alkaa herkästi vetelemään. Mulla kaikki alustan osat kanssa uutta ja takana jopa se cambersäätö.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Muistakaa sitten jos coilovereihin päädytte niin myös vahvistaa takapäästä kiinnityspisteitä. Mitä jäykempi alusta tulossa sitä tärkeämpää...

    Hiljaisiahan Z3:t ei ole myöskään coupet. Varsinkin kun lyö matalaa leveetä läskiä ja vaimentimet pois niin aika moinen meteli on.. Tuulen suhinat saa coupessa kuntoon säätämällä ovien asentoa niin että ikkuna tulee tiiviisti tiivistettä vastaan, varmaankin tiivisteiden vaihto tuoreisiin vaikuttaisi mutta en ole vielä tehnyt. Joka kevät kun hyppään pitkästä modernin auton ratista zetan penkille niin metelistä ja tietystä mekaanisesta karuudesta ja snugista kabiinista johtuen hyvinkin sama tunnelma kun 70-80luvun valmetilla ajaessa.
    Last edited by Remotion; 25-07-2013, 18:37.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Uraherkkyys nyt ekana tulee esiin varsinkin madallettuna ja fiksun näkösellä rengastuksella, vakioalustalla ja talvinastoilla ok, todella lyhyet välitykset ja sitä kautta sitten tarpeettoman suuri kierrosluku moottoritievauhdeissa.
    Täytyy kyllä heittää eriävä mielipide. Alustan kunnosta kiinni, vaihdoin iskaria, puslaa, ihan kaikki mitä vaan vaihdettua sai, ja löin kulmat nelipyöräsuuntauksessa kuntoon, uudet renkaat alle -> ei vetele ei yhtään!
    Vielä kun taakse tekisi camber/auraus-säädön niin a'vot!

    Leave a comment:

Working...
X