Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biglimited
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1519
    • Turku

    Mites on tuon etupään camberin säätö zetassa..? En ole tutustunut mutta moni sitä on kuulemma säätänyt.. Onnistuuko ihan normi kulmien säädön yhteydessä etupäähän? Takapäästä olen lukenutkin että vaatii enempi hommia, eli sinne en koske vaikka kuinka kumit kuluis sisäreunoilta
    Niin ja älkää huudelko miksi en ostanut "sopivia" vanteita.. Härski look on taattu ensi kesäksi
    Deutchland uber alles!

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      Originally posted by biglimited View Post
      Mites on tuon etupään camberin säätö zetassa..? En ole tutustunut mutta moni sitä on kuulemma säätänyt.. Onnistuuko ihan normi kulmien säädön yhteydessä etupäähän? Takapäästä olen lukenutkin että vaatii enempi hommia, eli sinne en koske vaikka kuinka kumit kuluis sisäreunoilta
      Niin ja älkää huudelko miksi en ostanut "sopivia" vanteita.. Härski look on taattu ensi kesäksi
      ......
      Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:03.

      Comment

      • biglimited
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1519
        • Turku

        Vai yläpäätä vaihtamaan... Netin syövereistä löysin ns prikkavirityksen etupäähän :think Pultti pitäis vaihtaa vahvempaan ja lisätä prikka tai kaks tarpeen mukaan alapäähän. Onko kellään kokemusta moisesta thyyningistä?

        Deutchland uber alles!

        Comment

        • Riedle
          BTCF Member
          • Dec 2003
          • 440
          • Kokkola

          Jos negatiivista camberia haetaan lisää, niin yksi vaihtoehto olisi kokeilla paikoilleen E36 M3 Evon (=3.2l) yläpäitä, ns. väärinpäin. Eli oikeanpuoleinen vasemmalle jne, nämä yläpäät ovat siis epäkeskoja. Samoja yläpäitä on käytetty myös M roadsterissa ja M coupéssa.
          Tällä ainakin E36:n saa lisää negatiivista camberia. Itselläni on tarkoitus sovittaa noita jossain vaiheessa autoon.

          Edit: Sellanen juttu tästä tuli vielä mieleen, että taitaa olla eri paksuus iskarin varressa M:ät vs. normi-E36/Z3. Mitat taitaa olla 16mm ja 14mm, tällöin vaaditaan 2mm paksuinen soviterengas tuonne yläpäähän, jos ei-M:läisen iskaria meinaa käyttää M-yläpään kanssa.
          Last edited by Riedle; 20-03-2011, 08:39. Reason: Selvennystä ja lisää "infoa hatusta"
          Z3 Coupé 2.8
          Pajero Pinin
          BMW Cruise Bike

          Comment

          • Justabanana
            BTCF Member
            • Jul 2008
            • 835
            • Käpylä

            Tämän voisi laittaa yhtä hyvin nettiautosta bongattua-ketjuun, mutta täältä löytynee tsetoista näkemystä tarkimmin.

            Meinasin ajankuluksi käydä tällaisia kattomassa lähiaikoina:

            2.2i:

            ///M:


            Molemmat pelit on vähintään budjetin yläpäässä, jossei vähän sen ylikin, eli tinkaamista ja vedätystä on harrastettava. 2.2i olisi se järkevämpi ratkaisu. Enimmäkseen mietityttää, jääkö tuollaisen kanssa se viimeinen särmä kokematta. Miksikään rälläyspeliksi ei todellakaan tulisi, mutta 170hv paukkua ei vaikuta ainakaan mitenkään liian paljolta.

            ///M-roadsterissa taas ruutia riittää, mutta kun kyseessä on nettiauton halvin ämmäläinen, niin alkaa hälytyskellot soida. Äkkiseltään ajatellen tuollainen määrä voimaa tuon kokoisessa avokorissa - varsinkin jos sitä surutta käytetään - voi olla pahaksi pidemmän päälle. Kannattaako ämmäläistä zetaa miettiä muuten kuin coupena (korin jäykkyys)? Käyttökustannuksista lienee turha kysellä, eivät liene s-moottoriset köyhiä varten muutenkaan.

            Molemmat ovat väriltään hirvittäviä. Koska nyt olisi tarkoitus hankkia kakkosautoa pidemmäksi aikaa, niin värin muuttaminen esim. kalvottamalla, hillityllä verhoilun / sisustan muokkaamisella saattaisi tulla kysymykseen. Kunhan peli on muuten järkevä.

            Näistä ja muistakin ajoneuvoista saa esittää mielipiteitä. Että mihin kannattaa kiinnittää huomiota ym. Pääasiallisesti olisi avoauto haussa.
            Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
            Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

            Comment

            • Z3C
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 130
              • Turku

              Originally posted by biglimited View Post
              Vai yläpäätä vaihtamaan... Netin syövereistä löysin ns prikkavirityksen etupäähän :think Pultti pitäis vaihtaa vahvempaan ja lisätä prikka tai kaks tarpeen mukaan alapäähän. Onko kellään kokemusta moisesta thyyningistä?

              http://www.driftworks.com/forum/part...g-uk-post.html

              Miksi et osta säädettävää iskarin yläkiinnikettä? Tässä yksi nopeasti googletettu esimerkiksi: http://www.electrodyne.cc/Merchant2/...ct_code=192416

              Lupaavat muuten että säädöt voi tehdä jopa tunkkaamatta autoa ylös joten on sitten helppoa tehdä hienosäätöä ja testata niiden vaikutuksia ajettavuuteen.
              O_7777

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                Originally posted by Z3C View Post
                Miksi et osta säädettävää iskarin yläkiinnikettä? Tässä yksi nopeasti googletettu esimerkiksi: http://www.electrodyne.cc/Merchant2/...ct_code=192416

                Lupaavat muuten että säädöt voi tehdä jopa tunkkaamatta autoa ylös joten on sitten helppoa tehdä hienosäätöä ja testata niiden vaikutuksia ajettavuuteen.
                .....
                Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:03.

                Comment

                • Riedle
                  BTCF Member
                  • Dec 2003
                  • 440
                  • Kokkola

                  Tässä toinen vaihtoehto jos aikoo vaihtaa säädettäviin yläpäihin:
                  We manufacture motorsport parts in our top modern factory. Welcome to check our webshop to see a fraction of what we can offer.


                  Huom. jos on coiloverit, tulisi valita tämä versio:
                  We manufacture motorsport parts in our top modern factory. Welcome to check our webshop to see a fraction of what we can offer.
                  Z3 Coupé 2.8
                  Pajero Pinin
                  BMW Cruise Bike

                  Comment

                  • Z3C
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 130
                    • Turku

                    Originally posted by biglimited View Post
                    Vai yläpäätä vaihtamaan... Netin syövereistä löysin ns prikkavirityksen etupäähän :think Pultti pitäis vaihtaa vahvempaan ja lisätä prikka tai kaks tarpeen mukaan alapäähän. Onko kellään kokemusta moisesta thyyningistä?

                    http://www.driftworks.com/forum/part...g-uk-post.html

                    Sen verran tuli vielä noista prikkavirityksistä mieleen, että siinähän tulee tuo alakiinnityksen keskitystappi ulos reijästään. Ylempänä olevan linkin kuvista kys. tappi näkyy parhaiten viimeisessä kuvassa, siinä pulttien välissä. Normaalisti tappi istuu tiukasti keskitysreijässä, jota kuvista ei näy.

                    Kyllähän siinä kiinnityksen lujuus heikkenee kun noita prikkoja sinne laitettaan, vaikka todennäköisesti lujuutta on edelleen ihan riittävästi...
                    O_7777

                    Comment

                    • biglimited
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1519
                      • Turku

                      Originally posted by Z3C View Post
                      Sen verran tuli vielä noista prikkavirityksistä mieleen, että siinähän tulee tuo alakiinnityksen keskitystappi ulos reijästään. Ylempänä olevan linkin kuvista kys. tappi näkyy parhaiten viimeisessä kuvassa, siinä pulttien välissä. Normaalisti tappi istuu tiukasti keskitysreijässä, jota kuvista ei näy.

                      Kyllähän siinä kiinnityksen lujuus heikkenee kun noita prikkoja sinne laitettaan, vaikka todennäköisesti lujuutta on edelleen ihan riittävästi...
                      Jees, riippuu varmaan myös prikkojen paksuudesta ja ennenkaikkea määrästä :think Vihjaa että alkuperäinen pultti eikä muka kestäis... Tarvikeko olisi kestävämpi..?
                      Kyllä mä tota kokeilen ensin ennenku lyön yli 300$ yläpäihin... Tuleepahan sitte kokemusta tästäkin
                      Deutchland uber alles!

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by biglimited View Post
                        Jees, riippuu varmaan myös prikkojen paksuudesta ja ennenkaikkea määrästä :think Vihjaa että alkuperäinen pultti eikä muka kestäis... Tarvikeko olisi kestävämpi..?
                        Kyllä mä tota kokeilen ensin ennenku lyön yli 300$ yläpäihin... Tuleepahan sitte kokemusta tästäkin
                        tuut hakee multa satkulla noi säädettävät yläpäät
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • mmh79
                          BTCF Member
                          • Oct 2008
                          • 1067
                          • Vihti

                          Nyt sitten loppu toi takaluukun toiminta. Eli kun painaa sitä lukkopesää, niin ei tapahdu mitään. Haittalevyt on näköjään sen verran jämähtäny, ettei avaimellakaan pysty kokeilee lukkoa. Kellään muulla ollu coupessa samanlaista vikaa?
                          Mitenköhän sitä takaluukun verhoilua saisi jotenkin purettua?
                          sigpic
                          2006 Z4 ///M
                          2009 Mercedes W639 111cdi

                          Comment

                          • mika68
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1966
                            • ......

                            Originally posted by mmh79 View Post
                            Nyt sitten loppu toi takaluukun toiminta. Eli kun painaa sitä lukkopesää, niin ei tapahdu mitään. Haittalevyt on näköjään sen verran jämähtäny, ettei avaimellakaan pysty kokeilee lukkoa. Kellään muulla ollu coupessa samanlaista vikaa?
                            Mitenköhän sitä takaluukun verhoilua saisi jotenkin purettua?
                            ......
                            Last edited by mika68; 20-09-2012, 09:02.

                            Comment

                            • Janza182
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4988
                              • 013

                              Kiinni nykäsy kahvan kolossa 2kpl ristipääruuveja ja loput muoviklipsuilla. Ainut ongelma että lukkomekanismi menee verhoilun läpi

                              Eli et verhoilua ehjänä saa pois jos luukku kiinni. saattas se kyllä antaa senverta periksi että pääsis välistä kattoo sisään mut ei sinne konttiin ihan helpolla kabiinista pääse.

                              Comment

                              • biglimited
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1519
                                • Turku

                                Itellä kans avain ei toimi takaluukkuun, mutta kauko-ohjauksella kylläkin...
                                Deutchland uber alles!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎