Raision autoa katselin pitkään netissä ja kävin sitä jo paikan päälläkin katsomassa. Siinä kohtaa kun löin sen tulille niin tajusin että tää M-versio on mun juttu. Myyjällä oli vaan kovin kiire kun joku oli ostamassa jotain neljän tonnin golffia ja ajattelin että tulen paremmalla ajalla vääntämään hinnasta. Sitten se olikin jo myyty. Mutta ei tämä mun ostama yksilö yhtään huonompi ollut
Z4 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Bluetooth meni loppujen lopuksi ihan ohjeiden mukaan. Sitä "keskikonsolin" naama-nappia piti painaa hetki ja samalla kääntää virrat päälle. Kun hommaa riittävän monta kertaa yritti niin "pairing"-teksti ilmestyi näyttöön ja homma onnistui.
Raision autoa katselin pitkään netissä ja kävin sitä jo paikan päälläkin katsomassa. Siinä kohtaa kun löin sen tulille niin tajusin että tää M-versio on mun juttu. Myyjällä oli vaan kovin kiire kun joku oli ostamassa jotain neljän tonnin golffia ja ajattelin että tulen paremmalla ajalla vääntämään hinnasta. Sitten se olikin jo myyty. Mutta ei tämä mun ostama yksilö yhtään huonompi ollut
-
Miten sait ton Bluetoothin synkattua? Mulla oli aiemmin Lumia niin en jaksanut edes alkaa sitä yrittämään, nyt Android, jolla voisi jo onnistua.Originally posted by BMelo View PostItse olen ajellut Zetalla vasta kuukauden päivät ja ihan nautiskelumielessä. Saundit on ihan mielettömät noilla Supersprintin Race-vaimentimilla mutta kulutus on kyllä muistaakseni pysynyt kympin korvissa. Ilmeisesti maatieosuudet laskee sitä. Kaikin puolin hieno auto tuli ostettua.
Oikeastaan ainoa harmi oli hankala Bluetoothin käyttöönotto.
Jos sulla on se sininen mikä oli Raisiossa myynnissä niin kävin sitäkin katsomassa, ehdit vaan ostaa sen ensin
Kulutuksesta mulla on normiajo Porissa taajamassa / kaupungissa 13,5 litraa. 100 km/h maantieajossa oli 9,5 litraa ja moottoritiellä 120+km/h 10 litraa. Talvirenkailla ja talvella 80 km/h kulutus oli jotain 7,5 litraa.
Raision sininenhän tämä.. kuinka täpärästi ehdin ensin?
Leave a comment:
-
Alustan ihan pieni madallus kiehtoisi itseäkin ihan ulkonäön puolesta. Kuitenkaan loistavaa ajettavuutta en haluaisi pilata, vaikka 19" pyörät sitä hiukan jo nyt varmaan tekee. Eli jos jollain on kokemusta hyvitä modeista, niin otetaan mielenkiinnolla vastaan.
Leave a comment:
-
Superputket oli jo paikoillaan kun sen ostin. Alustaa ja vannetta varmaan jossain vaiheessa vaihtelen autoon mutta yritän pitää tuunaukset hillittynä.
Voisi yrittää jossain välissä treffailla muiden länsirannikon Zetalaisten kanssa vaikka kaffella.
Leave a comment:
-
Aika samoissa kun N54 kone itselläni 35is:ssä. Keskikulutus 12,3 ja vaihteluväli ollut 9,9-14,5 riippuen säästä ja minne ajamassa.Originally posted by Sampsa View Post
Eipä olekaan muutamaan kuukauteen myynnissä yhtään ämmää näkynyt..
Itsellä nyt 4kk ja n. 4000 km ajoa takana ilman ensimmäistäkään ongelmaa, toivottavasti meno jatkuu samaan malliin. Kulutus on noussut omassa ajossa talven 12 litrasta -> keväällä pidon parannuttua 13,5 litraan / 100 km.Last edited by Ozie; 18-05-2015, 18:29.
Leave a comment:
-
Olikos nuo Supersprintit jo, kun ostit vai oletko hankkinut ne jostain?Originally posted by BMelo View PostItse olen ajellut Zetalla vasta kuukauden päivät ja ihan nautiskelumielessä. Saundit on ihan mielettömät noilla Supersprintin Race-vaimentimilla mutta kulutus on kyllä muistaakseni pysynyt kympin korvissa. Ilmeisesti maatieosuudet laskee sitä. Kaikin puolin hieno auto tuli ostettua.
Oikeastaan ainoa harmi oli hankala Bluetoothin käyttöönotto.
Jos sulla on se sininen mikä oli Raisiossa myynnissä niin kävin sitäkin katsomassa, ehdit vaan ostaa sen ensin
Ja kulukeskusteluun: about 70maantie/30taajama lukemat ajotietokoneesta siellä 11 nurkilla. Ei mielestäni ollenkaan paha.
Leave a comment:
-
Kolmelitrainen menee 80-90km/h matkavauhtia 5,9 litralla, sekalaisessa varmaan samalla kasilla, ja nurkilla pyöriessä sellaisella 9 litralla, ehkä jonkun desin päälle.Originally posted by Antti O View PostOnhan noissa voimamalleissa aika paljon isompi jano vrt. 2.5i m54 koneeseen.
6.5 litran nurkille kulkee matkaa tuo 2.5i malli, seka-ajossa 8 litraa näyttänyt ajotieska.
Leave a comment:
-
Onhan noissa voimamalleissa aika paljon isompi jano vrt. 2.5i m54 koneeseen.
6.5 litran nurkille kulkee matkaa tuo 2.5i malli, seka-ajossa 8 litraa näyttänyt ajotieska.
Leave a comment:
-
Itse olen ajellut Zetalla vasta kuukauden päivät ja ihan nautiskelumielessä. Saundit on ihan mielettömät noilla Supersprintin Race-vaimentimilla mutta kulutus on kyllä muistaakseni pysynyt kympin korvissa. Ilmeisesti maatieosuudet laskee sitä. Kaikin puolin hieno auto tuli ostettua.
Oikeastaan ainoa harmi oli hankala Bluetoothin käyttöönotto.
Jos sulla on se sininen mikä oli Raisiossa myynnissä niin kävin sitäkin katsomassa, ehdit vaan ostaa sen ensin
Leave a comment:
-
Originally posted by BMelo View PostTunnustan, mä ostin sen mustan pois Sipilältä.
Eipä olekaan muutamaan kuukauteen myynnissä yhtään ämmää näkynyt..
Itsellä nyt 4kk ja n. 4000 km ajoa takana ilman ensimmäistäkään ongelmaa, toivottavasti meno jatkuu samaan malliin. Kulutus on noussut omassa ajossa talven 12 litrasta -> keväällä pidon parannuttua 13,5 litraan / 100 km.
Leave a comment:
-
En ole tehnyt tolle mitään.. ostin tollasena. Voin mä sitä katsella miten tuo etukilpi on laitettu, ja miten ne saksan pitemmän kilven reijät on saatu piiloon. Epäilen että siinä on ohut musta muovilevy taustalla.
Leave a comment:
-
Antti O, ootko tehnyt uudet reiät taustalevyyn? Ootko peittänyt Saksan reikiä jollakin tavalla? Mietin jos jättäis tuon taustalevyn paikoilleen, mut kehittelis siihen jonkinlaisen mustan pleksin, jolloin ruuvien kiinnitysreiät jäisivät piiloon. Periaattees uusien reikien tekemiseltä säästyy, jos ruuvaa EU-taustalevyn vielä ton saksalaisen päälle, mut ei sil ratkasul tyylipisteitä heru.
Leave a comment:
-
En osaa nyt vastata kyllä mikä on Suomi-autojen kiinnitystapa, tässä yhden saksantuonnin malli:
Leave a comment:
-
Nonnii, nyt on sit Z4 Suomen kilvissä. Tarkoitus ois pitää mahdollisimman orkkiksena. Onko noissa tullut tuo ensiapupakkaus uutena messissä? Toisin sanoen kuuluuko vakiovarustukseen? Varoituskolmio löytyy takakontista, mutta noita muita romppeita ei.
Sitten tuli eteen semmonen pieni probleema, että nää Suomen rekisterikilvethän on jotain ihan kummallista kokoa. Saksassa ja Ruottissa on paljon leveämpi kilpi. Googletin aiheesta ja tuntuu olevan aika yleinen ongelma. Taakse kilven sai helposti ja siististi kiinni ruuvaamalla EU-taustalevyn puskurissa oleviin Saksan kilven reikiin. Mitä tulee etummaiseen rekisterikilpeen, nettiautojen zetoissa näkyy olevan ainakin kahta ratkaisua:
1) Rekisterikilpi kiinni suoraan puskurissa:

2) Rekisterikilpi kiinni pitkässä taustalevyssä:

Kysymys kuuluu: Mikä on Suomi-autojen rekisterikilven kiinnitystapa?
Entä onko tuota taustalevyä saatavilla kapeampana versiona, joka on Suomen kilven mittoihin sopiva? Marmoritiskillä eivät tienneet. Etukilven taustalevy on pop-niiteillä kiinni, joten en viitsinyt sitä ihan heti ruveta repimään irti. Ja joojoo, kilven saa läntättyä helposti joko puskuriin tai taustalevyyn kiinni. Tavoitteena on kuitenkin huikean siisti lopputulos, joten tätä joutuu vähän miettimään.
Leave a comment:
Leave a comment: