Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sampsa
    replied
    Originally posted by BMelo View Post
    Itse olen ajellut Zetalla vasta kuukauden päivät ja ihan nautiskelumielessä. Saundit on ihan mielettömät noilla Supersprintin Race-vaimentimilla mutta kulutus on kyllä muistaakseni pysynyt kympin korvissa. Ilmeisesti maatieosuudet laskee sitä. Kaikin puolin hieno auto tuli ostettua.

Oikeastaan ainoa harmi oli hankala Bluetoothin käyttöönotto.

Jos sulla on se sininen mikä oli Raisiossa myynnissä niin kävin sitäkin katsomassa, ehdit vaan ostaa sen ensin
    Miten sait ton Bluetoothin synkattua? Mulla oli aiemmin Lumia niin en jaksanut edes alkaa sitä yrittämään, nyt Android, jolla voisi jo onnistua.

Kulutuksesta mulla on normiajo Porissa taajamassa / kaupungissa 13,5 litraa. 100 km/h maantieajossa oli 9,5 litraa ja moottoritiellä 120+km/h 10 litraa. Talvirenkailla ja talvella 80 km/h kulutus oli jotain 7,5 litraa.

Raision sininenhän tämä.. kuinka täpärästi ehdin ensin?

Leave a comment:

• Midas
    replied
    Alustan ihan pieni madallus kiehtoisi itseäkin ihan ulkonäön puolesta. Kuitenkaan loistavaa ajettavuutta en haluaisi pilata, vaikka 19" pyörät sitä hiukan jo nyt varmaan tekee. Eli jos jollain on kokemusta hyvitä modeista, niin otetaan mielenkiinnolla vastaan.

Leave a comment:

• BMelo
    replied
    Superputket oli jo paikoillaan kun sen ostin. Alustaa ja vannetta varmaan jossain vaiheessa vaihtelen autoon mutta yritän pitää tuunaukset hillittynä.

Voisi yrittää jossain välissä treffailla muiden länsirannikon Zetalaisten kanssa vaikka kaffella.

Leave a comment:

• Ozie
    replied
    Originally posted by Sampsa View Post

Eipä olekaan muutamaan kuukauteen myynnissä yhtään ämmää näkynyt..

Itsellä nyt 4kk ja n. 4000 km ajoa takana ilman ensimmäistäkään ongelmaa, toivottavasti meno jatkuu samaan malliin. Kulutus on noussut omassa ajossa talven 12 litrasta -> keväällä pidon parannuttua 13,5 litraan / 100 km.
    Aika samoissa kun N54 kone itselläni 35is:ssä. Keskikulutus 12,3 ja vaihteluväli ollut 9,9-14,5 riippuen säästä ja minne ajamassa.
    Last edited by Ozie; 18-05-2015, 17:29.

Leave a comment:

• Midas
    replied
    Itse olen ajellut Zetalla vasta kuukauden päivät ja ihan nautiskelumielessä. Saundit on ihan mielettömät noilla Supersprintin Race-vaimentimilla mutta kulutus on kyllä muistaakseni pysynyt kympin korvissa. Ilmeisesti maatieosuudet laskee sitä. Kaikin puolin hieno auto tuli ostettua.

Jos sulla on se sininen mikä oli Raisiossa myynnissä niin kävin sitäkin katsomassa, ehdit vaan ostaa sen ensin
    Olikos nuo Supersprintit jo, kun ostit vai oletko hankkinut ne jostain?

Ja kulukeskusteluun: about 70maantie/30taajama lukemat ajotietokoneesta siellä 11 nurkilla. Ei mielestäni ollenkaan paha.

Leave a comment:

• Aadolf
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Onhan noissa voimamalleissa aika paljon isompi jano vrt. 2.5i m54 koneeseen.
    6.5 litran nurkille kulkee matkaa tuo 2.5i malli, seka-ajossa 8 litraa näyttänyt ajotieska.
    Kolmelitrainen menee 80-90km/h matkavauhtia 5,9 litralla, sekalaisessa varmaan samalla kasilla, ja nurkilla pyöriessä sellaisella 9 litralla, ehkä jonkun desin päälle.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Onhan noissa voimamalleissa aika paljon isompi jano vrt. 2.5i m54 koneeseen.
    6.5 litran nurkille kulkee matkaa tuo 2.5i malli, seka-ajossa 8 litraa näyttänyt ajotieska.

Leave a comment:

• BMelo
    replied

Leave a comment:

• Sampsa
    replied
    Tunnustan, mä ostin sen mustan pois Sipilältä.

Eipä olekaan muutamaan kuukauteen myynnissä yhtään ämmää näkynyt..

Itsellä nyt 4kk ja n. 4000 km ajoa takana ilman ensimmäistäkään ongelmaa, toivottavasti meno jatkuu samaan malliin. Kulutus on noussut omassa ajossa talven 12 litrasta -> keväällä pidon parannuttua 13,5 litraan / 100 km.

Leave a comment:

• BMelo
    replied
    Originally posted by Sampsa View Post
    Onnittelut hankinnasta. Nettiautosta on näköjään kaikki Z4M Coupet kadonneet, viimeisin oli se valkoiseksi teipattu.
    Tunnustan, mä ostin sen mustan pois Sipilältä.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    En ole tehnyt tolle mitään.. ostin tollasena. Voin mä sitä katsella miten tuo etukilpi on laitettu, ja miten ne saksan pitemmän kilven reijät on saatu piiloon. Epäilen että siinä on ohut musta muovilevy taustalla.

Leave a comment:

• hezu
    replied
    Antti O, ootko tehnyt uudet reiät taustalevyyn? Ootko peittänyt Saksan reikiä jollakin tavalla? Mietin jos jättäis tuon taustalevyn paikoilleen, mut kehittelis siihen jonkinlaisen mustan pleksin, jolloin ruuvien kiinnitysreiät jäisivät piiloon. Periaattees uusien reikien tekemiseltä säästyy, jos ruuvaa EU-taustalevyn vielä ton saksalaisen päälle, mut ei sil ratkasul tyylipisteitä heru.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    En osaa nyt vastata kyllä mikä on Suomi-autojen kiinnitystapa, tässä yhden saksantuonnin malli:

Leave a comment:

• hezu
    replied
    Nonnii, nyt on sit Z4 Suomen kilvissä. Tarkoitus ois pitää mahdollisimman orkkiksena. Onko noissa tullut tuo ensiapupakkaus uutena messissä? Toisin sanoen kuuluuko vakiovarustukseen? Varoituskolmio löytyy takakontista, mutta noita muita romppeita ei.

Sitten tuli eteen semmonen pieni probleema, että nää Suomen rekisterikilvethän on jotain ihan kummallista kokoa. Saksassa ja Ruottissa on paljon leveämpi kilpi. Googletin aiheesta ja tuntuu olevan aika yleinen ongelma. Taakse kilven sai helposti ja siististi kiinni ruuvaamalla EU-taustalevyn puskurissa oleviin Saksan kilven reikiin. Mitä tulee etummaiseen rekisterikilpeen, nettiautojen zetoissa näkyy olevan ainakin kahta ratkaisua:

1) Rekisterikilpi kiinni suoraan puskurissa:

2) Rekisterikilpi kiinni pitkässä taustalevyssä:

Kysymys kuuluu: Mikä on Suomi-autojen rekisterikilven kiinnitystapa?

Entä onko tuota taustalevyä saatavilla kapeampana versiona, joka on Suomen kilven mittoihin sopiva? Marmoritiskillä eivät tienneet. Etukilven taustalevy on pop-niiteillä kiinni, joten en viitsinyt sitä ihan heti ruveta repimään irti. Ja joojoo, kilven saa läntättyä helposti joko puskuriin tai taustalevyyn kiinni. Tavoitteena on kuitenkin huikean siisti lopputulos, joten tätä joutuu vähän miettimään.

Leave a comment:

• Sampsa
    replied
    Mahtuuko golf-bägi & kärryt Z4(M) Coupeen? (Oli mulla kriteerinä ennen ostoa)

Mahtuu.

Clickgearin kokoiset kärryt (61 x 35,5 x 33 cm) menee taitettuna takaosaan (Ämmässä akku haukkaa tilaa vs normi Coupe) ja kärrybägi mahtuu etuosaan ujuttamalla poikittain. Draiveri täytyy ottaa pois.

Ja muutama hakusana: BMW Z4 M Coupe golf bag trunk
    Last edited by Sampsa; 20-04-2015, 12:53.

Leave a comment:

Working...
X