Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    tuota 35is tuli itekin ajettua silloin kun se esiteltiin ja olihan se makee.

    Tosin miltä tahansa merkiltä jos otat 15v vanhan ja uuden auton samasta segmentistä niin ei niissä pitäis olla hirvittävästi samaa, tai sitten on joko epäonnistuttu kehitystyössä tai sitten tehty tahallisesti retroa.

    Jos mietitään vuosimalin 98 993:sta ja tämän vuotista 991:stä niin ero on niilläkin valtava.

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Originally posted by Ozie View Post
    Aika sama muutos oli myös E85 -> E89. Tuo E89 tuntuu huomattavasti raskaammalta, suuremmalta eikä läheskään niin ketterältä kun vanha E85.
    Joo, mä ajoin muistaakseni 35i-koneista E89:iä ihan tuoreeltaan joskus jollain reissulla, ja ei sitä kyllä tunnista todellakaan Z3:sen seuraajaksi. Ja mulla oli just silloin Z3 Roadster.
    Originally posted by Ozie View Post
    Ps. Löytyy myös myynistä vanhoja vannesarjoja E85:ta vähän heikoilla kumeilla.
    Laita näistä vaikka joku privamietintä tulemaan niin katsotaan, jos Antti vielä pähkäilee omiensa myyntiä.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Z4 M:stä löytyy hydraulinen ohjaus.

    Leave a comment:


  • Ozie
    replied
    Aika sama muutos oli myös E85 -> E89. Tuo E89 tuntuu huomattavasti raskaammalta, suuremmalta eikä läheskään niin ketterältä kun vanha E85.

    Mutta sitten on taas niitä omia juttuja niin paljon minkä takia en takasinkaan vaihtaisi.

    Ps. Löytyy myös myynistä vanhoja vannesarjoja E85:ta vähän heikoilla kumeilla.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    No mietitään noitten 32 myymistä, tuon linkin takanta löytyy kuvia niistä.

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Ite viikon ajelin lokakuun loppupuolella Zetalla hankinnan jälkeen ennenkuin se meni talviteloille. Kyllähän se hydraulinen tehostin pesee ton sähkösen tuntumassa. Oma näkemys kun tuo on niin kevyt pyöritellä että sais olla heti startissa jo sport moodi päällä. Saiskohan koodattua päälle..
    Sport-nappi menee mullakin startin jälkeen päälle aina kun muistaa, paitsi ehkä jossain kauppakeskusten parkkihalleissa ruuvatessa. Siellä se jenkkityylin kevyt ohjaus on ihan ok, kävelyvauhdissa. Tavalliseen ajoon se on liian kevyt tosiaan, kevyempi kuin vakiorengastuksella E91 320D:ssä.
    Originally posted by Antti O View Post
    Vanteita olen hieman myös harkinnut vaihtaa, nyt on Style 32 225/40/18 + 255/35/18 dunlopeilla. Olen katsellut Style 103 17" pyöriä ja laittaisi 225/45/17 joka nurkkaan. Yleensä tasalevynen rengastus parantaa vaan ajettavuutta.
    Mulla on 225/245-yhdistelmä, ja jotenkin uskon että Bemarilla on tiedetty miksi laittaa eri levyiset kumit eteen ja taakse. Mulla on ollut noin Porscheissa ja kaikissa Z3:ssa (pl. Coupén talvirengastus), enkä ole löytänyt pahaa sanottavaa siitä. Jääks sulla Style 32:set ylimääräiseksi jos vaihdat vanteita?
    Originally posted by Antti O View Post
    En ole varsinaiseti omastani löytänyt muuta m-sporttia kun alustan, liekö tuo "sport nappi" tullut jossain varustepaketissa.. 3 litraisessa tosin se taitaa olla vakiona?
    Nimeltään se nappi on lisävarustelistoilla vissiin "Dynamic Drive Control", ja muuttaa tehostuksen ja kaasupolkimeen reagoinnin lisäksi automaattivaihteisissa versioissa lisäksi laatikon softaa sporttisemmaksi. Alustaan se ei, kuten tiedetän, valitettavasti tee mitään muutosta, eikä tietysti Z4M:ssä tee ohjauksellekaan mitään, arvattavista syistä. Jostain syystä olen siinä luulossa että M-Sport -alustan mukana se nappi ei automaattisesti tule, vaan on ollut sen ulkopuolinen varuste vielä, mutta korjatkaa toki jos olen väärässä.
    Originally posted by Antti O View Post
    Minulla on myös tuo professional navi + cd vaihtaja yhdistelmä. Oliko Adolfilla cruise? Jos ei, seon melko simppeli retrofitata.
    On, cruise unohtui mainita vielä erikseen. Vähän on totuttelemista kun on tähän asti ajanut VW-pohjaisilla vakkareilla, toihan toimii eri tavalla.
    Originally posted by Antti O View Post
    Tsek, täytyy lukea!

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Ite viikon ajelin lokakuun loppupuolella Zetalla hankinnan jälkeen ennenkuin se meni talviteloille. Kyllähän se hydraulinen tehostin pesee ton sähkösen tuntumassa. Oma näkemys kun tuo on niin kevyt pyöritellä että sais olla heti startissa jo sport moodi päällä. Saiskohan koodattua päälle..
    Vanteita olen hieman myös harkinnut vaihtaa, nyt on Style 32 225/40/18 + 255/35/18 dunlopeilla. Olen katsellut Style 103 17" pyöriä ja laittaisi 225/45/17 joka nurkkaan. Yleensä tasalevynen rengastus parantaa vaan ajettavuutta.

    En ole varsinaiseti omastani löytänyt muuta m-sporttia kun alustan, liekö tuo "sport nappi" tullut jossain varustepaketissa.. 3 litraisessa tosin se taitaa olla vakiona?
    Minulla on myös tuo professional navi + cd vaihtaja yhdistelmä. Oliko Adolfilla cruise? Jos ei, seon melko simppeli retrofitata.

    btw. alustasta hyvää lukemista:

    Last edited by Antti O; 22-12-2014, 12:03.

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Jep, täysin erilaisia autoja, vaikka toinen onkin toisen seuraajamalli. Z4 on tosiaan rahtusen painavampi kuin Kolmonen, mutta vastaavasti kyllä toi 3,0-kone vie selvästi rivakammin sitä kuin vakio 2,8 vie Koristossua.

    Mä kävin omallani viime kesänä ratailemassa useampaan kertaan, ja kyllä se aavistuksen vanhanaikainen taka-akselisto kyllä toi vähän hermostunutta tunnelmaa varsinkin nopeissa kurveissa. Siinä mielessä odotan kyllä Z4:ltä paljon, aikalailla nykyaikaisempi monilinkkituenta siellä kuitenkin on.

    Z4:nen on kyllä yli 10-vuotiaanakin vielä täysin modernin näköinen auto, se on totta. Sisältä se on jopa modernimpi kuin paljon tuoreempi E91:nen, ehkä se leveämpi alumiinilista kojelaudassa sitten tekee sen?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Tulee aina välillä ajeltua kaverin 3.0si Z4:sta (hänkin päivitti muinoin Z3:sesta) ja eihän noiden ajotuntumassa oikein mitään sukulaisuutta ole, Z4:ssa NHV hieman parempi ja sisustassa kojetaulussa yms enemmän moderni fiilis siinä missä Z3:n sisusta on jo todella oldschoolia. Same same but different ja molempi parempi!
    suorituskyky on meidän testeissä ollut aivan rinta rinnan alle 160:n vauhdeissa ainakin, todella identtinen tuon 265heppaisen Z4:n ja oman hitusen kutitellun 2.8:n Z3 välillä. vaikka varmaankin automaattilaatikko antaa Z4:sessa tasoitusta ja vääntöä on tarjolla huomattavasti enemmän mutta lieneekö sitten Z3 karvan verran kevyempi..

    Ajattoman tyylikkäitä ja mukavia pelejä kummatkin, mutta kyllä Z4 Roadsterilla ja automaatilla on niin paljon mukavempi ja tyylikkäämpi Helsingin keskustan kurvailuun, Z3 Coupe kyllä lähtisi taas mutkateille mukaan joka kerta.

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Jep, kauppa otti Koristossun vaihdossa saatesanoin "ei tiedä onko se täällä myynnissä vuoden vai viikon, sen verran harvinainen ja erikoinen auto", mutta oli kokonaiset kolme päivää myyntirivissä. Mä olin hyvin tyytyväinen vaihtohyvitykseen, ja ilmeisesti myös liike koska auto lähti noin nopeasti eteenpäin.

    Tästä tapauksesta voisi oppia ottaa se keskisuomalainen autoliike, jolla tarjolla olleeseen Boxsteriin tarjosin Zetaa vaihdossa. Tympeä liimatukka sanoi että "jaa, näyttää Zetkolmosten hinnat Nettiautossa alkavan 5900 eurosta, joten sitä luokkaa se hyvitys on". Kaveri ei tainnut ymmärtää, selväsanaisesta avustuksesta huolimatta, mitä eroa on 1,8-litraisella loppunraiskatulla Z3 Roadsterilla ja ehjällä, kohtuukilsaisella 2,8-litraisella Z3 Coupélla.

    Toi nykyinen auto on siis '03-mallinen mutta pitkällä '04:n puolella käyttöön otettu laite, 3.0. Ajettu kyllä ihan "sopivat kilsat", mutta aurinkoa tarkempi huoltokirjanpito oli aika vakuuttava. Väri on Sterling Grey, sisältä musta.

    Varusteita on raksittu ihan huolella: xenonit, sadetunnistimet, ilmastointi, sähkökatto, penkinlämmittimet sähkösäädöin ja muistein, navigaattori (lienee tulevan aina DVD:llä ja CD-vaihtajaboksilla?), M-Sport -alusta, oregon-nahakset penkeissä, chrome line -varustelu ohjaamossa (helvetin halvan näköinen, muuten?), ja tietysti M-Sportin mukana tuleva Sport-nappi keskikonsolissa, tuulisuoja, hälytin, parkkitutka. Paljon sellaisia juttuja mitä mulla ei ole koskaan autossa ollut.

    Sähkötehostin on kyllä erikoinen. Tuntoa ohjauksessa on jopa ihan kohtalaisesti ainakin sport-moodissa, mutta normimoodissa se on ihan älyttömän kevyt, selvästi kevyempi kuin puolison E91:n ohjaus. Kääntyy kyllä sinne minne haluaa, mutta se keveys, voi hyvää päivää. :think

    Kesäksi pitäisi löytää jostain vielä vanteet ja renkaat. Jos jollain on Nelosen vähän erikoisiin offset-spekseihin sopiva vannekierros ylimääräisenä, niin huutaa vaikka hep.
    Last edited by Aadolf; 21-12-2014, 21:56.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Originally posted by Aadolf View Post
    Nonni. Reilun vuoden ja kaksi kuukautta käyttöautona ollut Z3 Coupé vaihtui tiistaina Z4 Roadsteriin, kolomosen kautta zetnelosen koneella. Ihan jeppikselta tuntuu vielä tässä vaiheessa. Bensaa vie vähemmän kuin E36/8, mutta osa ketteryydestä on kyllä kadonnut johonkin, perhana. :think
    Hmmm.. Ihan kuin olisin nähnyt mustilla kiveniskuteipeillä myytävän punaisen pari päivää sitten nettiautossa :think Eipä näy siellä enää? Onnea!

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Onnittelut hankinnasta, laitahan speksejä ja kuvia. Mitä oot sähkötehostimesta mieltä..?

    Leave a comment:


  • Aadolf
    replied
    Nonni. Reilun vuoden ja kaksi kuukautta käyttöautona ollut Z3 Coupé vaihtui tiistaina Z4 Roadsteriin, kolomosen kautta zetnelosen koneella. Ihan jeppikselta tuntuu vielä tässä vaiheessa. Bensaa vie vähemmän kuin E36/8, mutta osa ketteryydestä on kyllä kadonnut johonkin, perhana. :think

    Leave a comment:


  • Marko05
    replied
    Schmiedmann ainakin myy ja hinta jotain n.35eur.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Nyt on hankinta sitten tehty ja auto kotona
    Muutamia kysymyksiä herännyt

    1. Kuuluisiko hanskalokerossa palaa joku valo kun sen avaa?
    2. Mitkä on fiksut rekisterikilven led valot, mistä kannattaa hankkia?
    Last edited by Antti O; 24-10-2014, 12:35.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎