Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hela
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 397
    • Turku

    Originally posted by HTK12 View Post
    Minkäikäisen se luovuttaja auto on? Voi olla eri rauta, jos oli uudemmasta. Lue uudesta softanumero ja katso katsohistoria tiedoista mikä softanumero siihen pitää laittaa.
    Luovuttaja oli 03/05 tehty mutta itse rauta on tehty -13 ja siten on viimeisintä versiota ja samoin näytti olevan softa. Pitää tarkistaa tuo historiatieto vielä
    Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
    M47/M57/n/tu
    N43, N47

    Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

    Osia:
    https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

    Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
    MB AMG C32 -01
    Alpina B3 -94
    120d -09
    520ia -81
    535d -11
    535d -12
    750il -92
    750il -00

    Comment

    • macman_lahti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2017
      • 290
      • Lahti

      Originally posted by macman_lahti View Post
      Mikähän ihme vielä voi oikein mättää ?
      Olen kokeillut perusasennuksella jossa muistaakseni V54 datumit. Sitten löysin jostain Russian-sivulta V60 sp-datumit, päivitys meni BMW toolsilla ainakin mun silmiin ihan hienosti.
      Inpa toimii täydellisesti, FA- write menee hienosti ( ei ainakaan herjaa mitään ).
      Mutta kun yrittää lukea moduulia niin tulee tällainen. Ei ole väliä mitä modulia koittaa lukea. Menee kyllä vähän aikaa ja vasta sitten heittää herjan.



      Tästä huolimatta WORK-kansioon tulee FSW_PSW.TRC file.
      Siellä mun ( kokemattomiin ) silmiin ihan järkevän näköistä tarinaa.

      VOLUME_KLANG_1
      e60_hifi
      KLANG_OFFSET
      standard
      VOLUME_PDC
      e60_hifi
      VOLUME_DELTA_PDC_ENTER
      standard

      Ekaa kertaa koodailemassa ja tein hifi 676-koodauksen pois ja takaisin.

      Periaattessa menin tämän ohjeen mukaan, mutta tietysti vaan noi akkukohdat vaihdon siihen hifiin:

      1. Open NCSEXPERT
      2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
      3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
      4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK
      5. Press F6 (Back)
      6. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
      7. Press F2 (Enter FA) > Select E89 > Click OK
      8. A window labeled “Enter VIN” appears with your vehicles VIN number filled in > Click OK
      9. A window labeled Enter FA appears > scroll to find VO for old battery (-XXXX) > highlight –XXXX and press delete on keyboard
      10. Enter –XXXX is “Attribute” box > Click Add > Click OK
      11. Press F6 (Back)
      12. Press F4 (Process ECU) > Select CAS > Click OK
      13. Press F2 (Change Job) > Select FA_Write > Click OK
      14. Press F3 (Execute Job)
      15. Verify that the write is complete “Job Ended”
      16. Press F1 (Change ECU) > Select FRM > Click OK
      17. Verify lines : get coded, FRM, JOBNAME = FA_Write
      18. Press F3 (Execute Job)
      19. Verify that the write is complete “Job Ended”
      20. Press F6 (Back) > Exit NCSEXPERT

      b. Code the new VO list to the car:

      1. Open NCSEXPERT
      2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK
      3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)
      4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK
      5. Press F6 (Back)
      6. Press F3 (Process Car)
      7. Press F1 (Code Car)

      Muuten menee läpi ihan ok, mutta tossa B-kohdassa valitsin vain MASK:n ( en koko autoa ) ja jälleen se sama herja.
      Kuitenkin mun silmiin näyttää, että menisi läpi kun katsoo TRC-filejä. Kun koodasin sen takaisin 661:ksi ja luin sen TRC:n niin hifistä ei puhuttu mitään. Ja kuin laitoin 676:n takaisin ja uudelleenkoodaus MASK-moduuliin niin e60-hifi tarinat tulee takaisin vaikka herjaakin lopussa ton kuvan mukaisesti.

      Toimiikohan toi nyt vai ei ja mistähän ihmeestä toi error voi johtua ?
      ISTAkin temppuilee jonkun verran moduulien lukemissa. Välillä joutuu ottamaan ECU-kohtaisesti, että saa ne vihreäksi. Johtuuko toi nyt halvasta Kiina-piuhasta ? Toisaalta taas INPA toimii kuin junan vessa lukemisessa ja koodien nollauksessa.
      Tähän vähän päivitystä. Asensin toiselle koneelle kaikki softat ja nyt esim. KOMBI-modulin päivitys onnistuu ok. Edelleen MASKia lukiessa / koodatessa tulee tämä sama virheilmoitus. No ilmeisesti homma kuitenkin menee läpi koska nyt kuuli hifi ( 676 ) poiston jälkeen selkeän eron. Bassoa oli paljon enemmän. Ja kun laittoi sen takaisin niin bassot hävisi. Mutta edelleen ihmetyttää miksi se temppuilee tossa MASK-modulissa..?:think
      Ja edelleenkään bassoista ei kuulu mitään..
      -08 E60 LCI
      -13 F10 3.0 xDrive

      Comment

      • macman_lahti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2017
        • 290
        • Lahti

        Vähän alkaa vaikuttaa nyt siltä, että toi hifi-päivitys kaatuu nyt siihen, että toi MASKin päivitys ei mene onnistuneesti läpi. Taajuudet muuttuu, mutta ilmeisesti toisen liittimen pinneihin ei tule signaalia.
        Testasin vahvistinta niin, että syötin puhelimesta piuhalla musiikkia suoraan liittimeen niin musiikki kuuluu vaimesta bassoista. Eli ääni kulkee vahvistimen läpi.

        Mistähän ihmeestä tämä voisi johtua ? Kaikki muut modulit toimii tosiaan ihan ok.

        -08 E60 LCI
        -13 F10 3.0 xDrive

        Comment

        • macman_lahti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2017
          • 290
          • Lahti

          Lopultahan ongelma selvisi sillä, että laittoi piuhat oikeaan liittimeen
          Lisää aiheesta tarinaa täällä.

          Mitä tulee tohon MASKin koodaukseen niin kyllä se tuntuu menevän läpi virheilmoituksesta huolimatta. Soitin vaihtaa kyllä Stereosta Hifiin vaikka se antaakin lopussa virheilmoituksen. En sitten tiedä miten käyttäytyy jos muuttaa jotain asetuksia ja työntää muutoksia .man - filen kautta. Nythän ei tehty muuta kuin FA - koodin muutos ja recode tohon MASKiin.
          -08 E60 LCI
          -13 F10 3.0 xDrive

          Comment

          • jerryws
            Newbiemmer
            • Nov 2017
            • 1
            • Suomi

            Mitenköhän koodataan vakionopeussäädin päälle?
            Kyseessä siis E39 520i M54B22.

            Edit ja 01 vm
            Last edited by jerryws; 23-04-2020, 17:42.
            -V70 T5 man ’00 #+300whpcrew

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9139
              • Oulu

              Originally posted by jerryws View Post
              Mitenköhän koodataan vakionopeussäädin päälle?
              Kyseessä siis E39 520i M54B22.

              Edit ja 01 vm
              Ei sitä tarvi koodata. Rattinappuloilta piuha DME:lle oikeaan pinniin. That's it.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                Asensin uuden slip ringin cruisen viiksellä 2009 e82 135i:hin. Pari kysymystä koodauksesta:

                Lisäsin ensin $540 varusteen (normaali cruise) CAS ja NFRM moduuleihin ajamalle FA_WRITE molempiin. Sen jälkeen SG_CODIEREN ja Process CAR. Homma kuitenkin stoppasi erroriin RAD moduulista.

                Kaivoin toiset ohjeet ja ajoin SG_CODIEREN onnistuneesti erikseen CAS, NFRM, DSC, ja KOMBI moduuleille. Tämän jälkeen vielä ohjauskulman anturin calibrointi Tool32:lla.

                Auto tuntuu pelaavan (myös cruise ja radio), eikä vikakoodeja tule mistään moduulista.

                Kysymykset:

                1. Onko tuosta RAD moduulin heittämästä errorista mitään haittaa ja miksi se heitti erroria?

                2. Joskus asensin OBC:n e46:een, joka vaati vilkkuviiksen vaihdon ja varustelistan päivityksen (ZCS). Päivityksen jälkeen tuo uusi varuste näkyi varustelistassa, eli kun vaikka tökkäsin BMW Scannerin kiinni niin siellä näkyi se OBC varustelistassa. Nykyisessä tapauksessa NCSexpert ei kuitenkaan näytä tuota uutta varustetta ($540) kun klikkaan FA eingeben ja lista aukeaa. Sama kun teen vehicle identificationin ISTA:lla, niin cruise puuttuu kokonaan listalta. Kokeilin vielä tehdä koko prosessin uudelleen lisäämälllä normaalin cruisen sijaan Dynamic Cruisen ($544) ja mikään ei muuttunut. Miksi tuo lisätty varuste ei näy missään mutta tuntuu silti toimivan?

                3. Kuuluuko tuota cruisea käytettäessä mittaristossa näkyä mitään cruiseen liittyvää tietoa? Esimerkiksi valittu nopeus tai merkkivalo että cruise on käytössä. Manuaalin mukaan ilmeisesti pitäisi. Mitään tietoa cruisesta ei näy mittaristossa vaikka cruise tuntuukin toimivan. Kuuluuko sen olla näin vai ei?

                Comment

                • Jakuza
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 516
                  • Brisbane

                  Originally posted by Jakuza View Post
                  Asensin uuden slip ringin cruisen viiksellä 2009 e82 135i:hin. Pari kysymystä koodauksesta:

                  Lisäsin ensin $540 varusteen (normaali cruise) CAS ja NFRM moduuleihin ajamalle FA_WRITE molempiin. Sen jälkeen SG_CODIEREN ja Process CAR. Homma kuitenkin stoppasi erroriin RAD moduulista.

                  Kaivoin toiset ohjeet ja ajoin SG_CODIEREN onnistuneesti erikseen CAS, NFRM, DSC, ja KOMBI moduuleille. Tämän jälkeen vielä ohjauskulman anturin calibrointi Tool32:lla.

                  Auto tuntuu pelaavan (myös cruise ja radio), eikä vikakoodeja tule mistään moduulista.

                  Kysymykset:

                  1. Onko tuosta RAD moduulin heittämästä errorista mitään haittaa ja miksi se heitti erroria?

                  2. Joskus asensin OBC:n e46:een, joka vaati vilkkuviiksen vaihdon ja varustelistan päivityksen (ZCS). Päivityksen jälkeen tuo uusi varuste näkyi varustelistassa, eli kun vaikka tökkäsin BMW Scannerin kiinni niin siellä näkyi se OBC varustelistassa. Nykyisessä tapauksessa NCSexpert ei kuitenkaan näytä tuota uutta varustetta ($540) kun klikkaan FA eingeben ja lista aukeaa. Sama kun teen vehicle identificationin ISTA:lla, niin cruise puuttuu kokonaan listalta. Kokeilin vielä tehdä koko prosessin uudelleen lisäämälllä normaalin cruisen sijaan Dynamic Cruisen ($544) ja mikään ei muuttunut. Miksi tuo lisätty varuste ei näy missään mutta tuntuu silti toimivan?

                  3. Kuuluuko tuota cruisea käytettäessä mittaristossa näkyä mitään cruiseen liittyvää tietoa? Esimerkiksi valittu nopeus tai merkkivalo että cruise on käytössä. Manuaalin mukaan ilmeisesti pitäisi. Mitään tietoa cruisesta ei näy mittaristossa vaikka cruise tuntuukin toimivan. Kuuluuko sen olla näin vai ei?
                  Ok, vastataanpas itselle jos joku muu joskus tuskailee saman asian kanssa:

                  Ilmeisesti tuon Dynamic Cruisen ($544) kanssa on ollut ongelmia muillakin: https://www.1addicts.com/forums/show....php?t=1138536

                  En tiedä miksi varusteet eivät menneet listaan ensimmäisellä kerralla, mutta lisäsin peruscruisen ($540) vielä kerran ja sain sen pysymään varustelistassa. Tarkat stepit alla:

                  (I) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->Enter FA->$540->FA_WRITE CAS->Exit NCSexpert

                  (II) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->NFRM->Enter FA->$540->FA_WRITE NFRM->Exit NCSexpert

                  (III) Expertenmodus->VIN/ZCS/FA->ZCS/FA f. ECU->E89->CAS->SG_CODIEREN CAS->SG_CODIEREN NFRM->SG_CODIEREN DSC->SG_CODIEREN KOMBI->Exit NCSexpert

                  (IV) Tool32->DSC_87.prg->"lenkwinkel dsc abgleichen" (kun tämän tekee ISTA:lla, ratti pitää olla täsmälleen keskiasennossa, varmaan hyvä idea myös Tool32 tapauksessa!)->Exit Tool32

                  (V) INPA->DME->"gelernte Varienten" nollaus->Exit INPA

                  Virrat pois, ulos autosta, ovet lukkoon 30s ajaksi, jonka jälkeen kaikki pelaa (ilman tätä steppiä "gelernte Varienten" nollauksen jälkeen mittaristo loisti kuin joulukuusi eivätkä cruise, DSC, ym. toimineet).

                  Lisäksi cruisen saa kytkettäessä näyttämään asetetun nopeuden asettamalla KOMBI moduulista TEMPOMAT_SETZ_ANZ_DAUER wert_2.

                  Comment

                  • Hela
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 397
                    • Turku

                    Mites E60:ssä pitääkö DSC, ARS ja AL olla samalla vin numerolla kuin CAS/DDE? Nyt mulla on nuo erillä numerolla ja jotain vin herjaa heittää. Vaihdoin DSC:n vin numeron mutta se heittää edelleen siitä samaa vin herjaa.
                    Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
                    M47/M57/n/tu
                    N43, N47

                    Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

                    Osia:
                    https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

                    Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
                    MB AMG C32 -01
                    Alpina B3 -94
                    120d -09
                    520ia -81
                    535d -11
                    535d -12
                    750il -92
                    750il -00

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      Suunnittelin, että ostan uusimman e60 sp-datenin ncs-expertin sivuilta, mutta kuinka isoja nuo paketit on? Pitäisi siirtää siis filu tolle vikakoodi-läppärille, mutta siinä on melko pieni kovalevy niin en tiedä riittääkö tila
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • hegemon80
                        BTCF Member
                        • Aug 2013
                        • 207
                        • Vantaa

                        Originally posted by MikkoJII View Post
                        Suunnittelin, että ostan uusimman e60 sp-datenin ncs-expertin sivuilta, mutta kuinka isoja nuo paketit on? Pitäisi siirtää siis filu tolle vikakoodi-läppärille, mutta siinä on melko pieni kovalevy niin en tiedä riittääkö tila
                        Oisko ollu 7gigaa.
                        BMW M5 E34 -89 "Ämmä"
                        BMW X5 40d E70 -10
                        EX: BMW 530xD F11 -11 "NoName"
                        EX: BMW 530D E60 -03 "Bea"
                        EX: BMW 520 E39 -02 "AZN"
                        EX: BMW 520 E34 -94 "Biojäte"


                        https://youtube.com/@nightbreakerracing

                        Automax.fi

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          Originally posted by hegemon80 View Post
                          Oisko ollu 7gigaa.
                          Jaa no sitten ei hätää.
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • Bemyy
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 333
                            • LAHTI

                            INPA ja ZB number ongelma

                            Auto bmw 330ci FL -03 johon vaihdettu vanhempi mittaristo(-01)ja nyt pitäisi mittariston VIN numero päästä vaihtaan auton omaksi, mutta ongelmia pukkaa tähän!
                            En saa INPASTA (5.0.6) näkyviin assembly numberia. Inpassa kyllä näkyy kenttä identification Ja kun siitä painaa tulee näkyviin bmw part number, mutta eikö assembly number ole eri asia? Lisäksi ihmetyttää että en löydä esim. functional jobs valikkoa Ollenkaan. Mikähän on vikana.
                            Mittariston part number on 6906877 tähän pitäisi saada assembly numero jotta pääsee vaihtamaan vin numeron.

                            Olen kokeillut myös Inpa 5.00 versiota mutta siinä sama juttu!
                            Saako Assembly numeron jotenkin muuten selvitettyä kuin INPALLA ja jos saa niin ottaisin mielelläni vastaan ohjeita.

                            Comment

                            • Bemyy
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 333
                              • LAHTI

                              Hieman tutkin vielä

                              Eli kun katson uudempaa autoa samalla piuhalla ja samalla Inpalla niin saan assembly numerot listaukseen! Näyttäisi siltä että vanhemmista autiosta ei saa, mutta kertokaas miten vanhemmista saadaan listaus tai ylipäänsä vaikka osan assembly??

                              Comment

                              • _OsQ_
                                BTCF Member
                                • Jan 2020
                                • 11
                                • Turku

                                Helpp

                                NCS expert antaa kyseisen errorin.

                                FA-Fehler

                                COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei BIP-0001: Zu Langer Job-Parameter oder String-Register-Zugriff CAS
                                COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ
                                COAPI-2000: Fehler in EDIABAS order in SG Beschreibungsdatei FA_READ: A_E65CAS

                                Piuhan kytkintä kokeiltu monessa asennossa, SP-data filut päivitetty uusimpaan versioon ja portin asetukset kunnossa. Inpa näyttää molemmat pallot ja Istakin toimii normaalisti.
                                Oskari

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎