Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ohhoh
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 191
    • .

    Ei onnistu parkkien koodaus päiväajovaloiksi ilman uudempaa (lm2) valomoduulia. Tuolla vanhemmalla saat ne pitkät puoliteholle tai vilkut palamaan päiväajovalona.

    Comment

    • onavez
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 87
      • Lappeenranta

      Mikähän mahtas olla Ncs expertissä vikana, kun yritän päästä käsiksi MASK moduuliin, heittää tällaisen herjan. Kaikkiin muihin moduuleihin pääsee ihan normaalisti paitsi just tuohon. Oon koittanu päivittää noita SP dateneita eri versioihin mutta ei vaikutusta. Pitäisi saada idriveen päiväajovalojen päälle ja pois toiminto käyttöön. Autossa on pieni iDrive ilman navigaattoria, joten eikö se pitäisi saada koodattua tuom maskin kautta? Auto on -07 E60 jossa toi pitäis löytyä valikosta ilman koodaustakin.
      Attached Files
      Last edited by onavez; 02-08-2019, 16:33.
      E60 LCI 530xi -07
      Ex:
      E36 325 -91
      E36 318 -93

      Comment

      • tiakri
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 208

        Tuosta NCS expertistä, onko siitä tullut sellaista versiota joka toimii 64bit windowsilla? Tai toimiiko se jos 64bit windowsilla ajaa 32bit virtuaalikonetta?
        E90lci'09

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by tiakri View Post
          Tuosta NCS expertistä, onko siitä tullut sellaista versiota joka toimii 64bit windowsilla? Tai toimiiko se jos 64bit windowsilla ajaa 32bit virtuaalikonetta?
          Onhan siitä ollut 64bittisessä toimiva jo iät ja ajat.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Osaisikohan joku ammattilainen täällä auttaa. Pystyykö millä tavalla koodata boksia joka ei ole autossa kiinni? En pääse eteenpäin asiassa kun NCSExpert väkisin haluaa lukea autosta varustelistan, ja sehän ei nyt ole mahdollista. Testasin syöttämällä valmistenumeron manuaalisesti, se vielä menee, mutta FA-listauksen kohdalla tekee miten vaan, niin herjaa tulee eikä ECU-valikosta löydy kuin Kombi sekä Most TCU. :think
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Supra^ View Post
              Osaisikohan joku ammattilainen täällä auttaa. Pystyykö millä tavalla koodata boksia joka ei ole autossa kiinni? En pääse eteenpäin asiassa kun NCSExpert väkisin haluaa lukea autosta varustelistan, ja sehän ei nyt ole mahdollista. Testasin syöttämällä valmistenumeron manuaalisesti, se vielä menee, mutta FA-listauksen kohdalla tekee miten vaan, niin herjaa tulee eikä ECU-valikosta löydy kuin Kombi sekä Most TCU. :think
              Joko naputtelee sinne sopivan VO/FA listan käsin tai helpompi jos lukasee auton tiedot autosta eikä sammuta ncs:ää välissä kun yhdistää sitten boksiin suoraan.
              Se ecu lista määräytyy auton varusteiden mukaan.

              Sulla on varmaan joku mittaristo tai muu gateway laite välissä sovittamassa d-canin auton k-caniin tai mostiin, mitä nyt koodaatkaan?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Rulla
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 80
                • Porvoo

                Nyt on se verran hämmentävä tapaus, että täytyy pyytää tietävämmiltä apua. Tähän nykyiseen E60:een olen koittanut naittaa tässä jo jonkin aikaa TCU:ta. Varustelistalta löytyi aiemmin vain $640 eli puhelinvalmius. Kantapään kautta opin, että tuo $640 pitää poistaa, ennen kuin on mahdollista lisätä puhelimeen viittaavia koodeja. $639 näyttäisi toimivan sikäli parhaiten, että tämän jälkeen TCUM yksikkö ilmestyy koodattavien listalle. Tähän ei kuitenkaan saa yhteyttä, COAPI-2020 No response from control unit, tulee joka kerta.

                Erityisen oudoksi tämän tekee se, että MOST-väylä pelaa ihan oikein, liittimeen tulee valoa ja boksista sitä lähtee. INPAkin kertoo MOST-väylän olevan ehjä, mutta ei näytä TCU:ta laitteiden joukossa, eikä saa yhteyttä moduuliin. Millään muullakaan välineellä, WinKFP, Tool32, ei saa yhteyttä tuohon boksiin. Heitänkö vesilintua tuolla vai onko jotain tehtävissä? Auto on 02/2006 ja boksi 02/2005 jos niillä on merkitystä.
                E70 3.0d -07
                Entiset: E61 535dA -05, F07 530dx, Semi-Voll -10 : E60 530iA -06 :Z3 1.9 -96 : E36 316ti -96 : E32 735iA -91 : E32 735iA -88 : E60 530dA -04 : E28 520i -84 : E46 320dA -03

                Comment

                • nevari
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 256
                  • jyväskylä

                  Ncs expert ongelma

                  Koitan nyt kuvailla ongelman mahdollisimman tarkasti. Eli koodasin tuossa kaverin autoon polttimoherjoja jne pois. Auto e61 06.2007
                  Nyt yritän päästä omaan e60 ncs expertillä. (06.2007) ei onnistu vaan kun valitsen korimallin ja cas niin tulee erroria ja k+dcan johdosta ledi sammuu.
                  Lataa kuitenkin fg kohdan jossa alustanumero?

                  Error :
                  Coapi-2000: error in ediabas or in ecu description file, out of range cas
                  Fa-read
                  Fa-read-a-65cas

                  Mitä kämmään

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3019
                    • Kuopio

                    Originally posted by nevari View Post
                    Koitan nyt kuvailla ongelman mahdollisimman tarkasti. Eli koodasin tuossa kaverin autoon polttimoherjoja jne pois. Auto e61 06.2007
                    Nyt yritän päästä omaan e60 ncs expertillä. (06.2007) ei onnistu vaan kun valitsen korimallin ja cas niin tulee erroria ja k+dcan johdosta ledi sammuu.
                    Lataa kuitenkin fg kohdan jossa alustanumero?

                    Error :
                    Coapi-2000: error in ediabas or in ecu description file, out of range cas
                    Fa-read
                    Fa-read-a-65cas

                    Mitä kämmään
                    Eli siis molemmat täsmälleen saman ikäisiä autoja? Onko kaapelissa 7 ja 8 pinnin yhdistävä kytkin? Jos on niin onko kytkin varmasti oikeassa asennossa?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • nevari
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 256
                      • jyväskylä

                      Originally posted by markok View Post
                      Eli siis molemmat täsmälleen saman ikäisiä autoja? Onko kaapelissa 7 ja 8 pinnin yhdistävä kytkin? Jos on niin onko kytkin varmasti oikeassa asennossa?
                      On kytkin ja koitettu varulta eri asennoissa, ei vaikutusta. Ja autot on melkein päivälleen saman ikäisiä. Kaverilla tosin pro navi/ccc, tässä toimii ongelmitta :think

                      Comment

                      • loukkis
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2003
                        • 73
                        • Vantaa

                        E90/91 IHKA trace

                        Ei kenelläkään sattuisi olemaan tehdaswebastollisen auton > 3/2007 IHKAn .trc tiedostoa näppärästi saatavilla? Tarvitsisi nähdä mitä arvoja siellä on oletuksena aktiivisena ja mitä ei. Ongelmia lähinnä webaston kaukosäätimen toimivuuden kanssa. Toki jos joku osaa sanoa lennosta, että mitä pitää olla aktiivisena, että kauko toimii, niin kiitollisuudella otetaan sekin tieto vastaan.
                        320d LCI

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17837
                          • PKS

                          Originally posted by loukkis View Post
                          Ei kenelläkään sattuisi olemaan tehdaswebastollisen auton > 3/2007 IHKAn .trc tiedostoa näppärästi saatavilla? Tarvitsisi nähdä mitä arvoja siellä on oletuksena aktiivisena ja mitä ei. Ongelmia lähinnä webaston kaukosäätimen toimivuuden kanssa. Toki jos joku osaa sanoa lennosta, että mitä pitää olla aktiivisena, että kauko toimii, niin kiitollisuudella otetaan sekin tieto vastaan.
                          Jos auton varustelistauksessa on webasto, niin modulin koodaaminen tyhjällä filellä palauttaa koodaukset tehdastilaan, siis ei modulin vaan auton mukaiseen (jossa on asetuksiin vaikuttavat varusteet aktivoitu).
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by loukkis View Post
                            Ei kenelläkään sattuisi olemaan tehdaswebastollisen auton > 3/2007 IHKAn .trc tiedostoa näppärästi saatavilla? Tarvitsisi nähdä mitä arvoja siellä on oletuksena aktiivisena ja mitä ei. Ongelmia lähinnä webaston kaukosäätimen toimivuuden kanssa. Toki jos joku osaa sanoa lennosta, että mitä pitää olla aktiivisena, että kauko toimii, niin kiitollisuudella otetaan sekin tieto vastaan.
                            Ota nykyinen koodaus talteen ja koodaa varustelistan mukaan se IHKA, kuten tuossa edellä todettiin. Sitten vertaat tiedostoja. Ellei autossa ole tehtaalta ollut webastoa, niin sitten muutat varustelistan, mutta et tallenna sitä autoon ja koodaat sillä. Sitten vaan luet ja vertaat noita kahta keskenään.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • baku
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 346
                              • Kausala

                              Vaihdoin lci E91 lättäpenkkien tilalle pre-lci sportit. Niskatuissa on uudemmissa penkeissä active- system. En ruvennut noita raksimaan irti, vaan koodasin pois käytöstä ABG- modulista. Niiden osalta ei ongelmia.

                              Turvatyynyn valo ei kuitenkaan sammunut. Herjana MRS: occupancy mat incorrect installation. Koodasin nicht activeksi ainakin seuraavat:

                              SBE1_1_CD - SEAT OCCUPANCY DETECTION (SBE1) 1
                              OC3_1 - SEAT OCCUPANCY DETECTION (OC3) 1
                              SBE1_STATUS_VERZ_MCD - DELAY SEAT OCCUPANCY DETECTION (SBE1) STATUS
                              SBR_SENSOR_BEIFAHRER_MCD - PASSENGER SEAT BELT WARNING SENSOR
                              SBR_BEIFAHRER_2_CD - PASSENGER SEAT BELT WARNING 2
                              GK/OC3/POL
                              SBR_PREWARNING_BF_MRS - PASSENGER SEAT BELT REMINDER

                              Ei se valo vielä noillakaan sammunut. Eli kaiketi kun tuo huomaa, että siellä matto on, niin se on sitten vääränmallinen. Noh, otin sitten liittimen irti, niin ei pitäisi olla väärän tyyppinen kun siellä ei ole mitään. Vaikutusta tuossa oli sen verran, että häly muuttui
                              MRS: Communication fault, seat occupancy detector, passenger

                              Mitäs tuossa pitäisi vielä tehdä?
                              F20 116d
                              E63 645
                              E28 528
                              F30 320d x-drive
                              F31 335d x-drive

                              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                              KTM 1290 Super Adventure
                              K1200S
                              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                              Comment

                              • JiiVee92
                                BTCF Member
                                • Mar 2017
                                • 923
                                • Kouvola/Myllykoski

                                Toimivin lienee vaihtaa lci mallin matto, täällä kun on turvalaitteiden modausvinkkien antaminen kielletty, tai jos pre lci ja lci maton ero on ainoastaan pistokkeen johtojärjestyksessä, niin piuhat oikeaan järjestykseen.
                                Last edited by JiiVee92; 12-01-2020, 21:04.
                                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎