Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by maree View Post
    Lähinnä vikaraporttia pitäis saada ulos, kun ei tule sytytystä eikä bensapumppu toimi. Ohjelmia löytyy elmoscan ja proscan. Onkohan niillä toivoa saada tietoon vikaa tolla aikasemmalla johtokytkentä tavalla ?
    Aika turhaa edes koittaa...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      Originally posted by Dunky View Post
      Aika turhaa edes koittaa...
      juuri tätä ajoin takaa ja tarkoitin että jos se ei ole _ihan_niin_justiinsa_ ja käyttö muutenkin satunnaista niin siihen käyttöön carsoft on just sopeva, jo sen käyttöliittymänsä puolestakin eikä sillä saa kiesiä jumiin kuten INPA :lla saa. jos vähäkään tarkempaa tai laadukkaampaa dataa haluaa/tarvii niin silloin kannattaa skipata carsoft :in yli suoraan INPA :aan.

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        Originally posted by bmw e34 View Post
        juuri tätä ajoin takaa ja tarkoitin että jos se ei ole _ihan_niin_justiinsa_ ja käyttö muutenkin satunnaista niin siihen käyttöön carsoft on just sopeva, jo sen käyttöliittymänsä puolestakin eikä sillä saa kiesiä jumiin kuten INPA :lla saa. jos vähäkään tarkempaa tai laadukkaampaa dataa haluaa/tarvii niin silloin kannattaa skipata carsoft :in yli suoraan INPA :aan.
        Mutta kun se Carsoft edelleen voi antaa ihan mitä sun sattuu vikailmoja... Eli ota sillä sitten validia dataa pihalle? :think
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          Originally posted by mailman View Post
          Mutta kun se Carsoft edelleen voi antaa ihan mitä sun sattuu vikailmoja... Eli ota sillä sitten validia dataa pihalle? :think
          Kyl se ainakin mulla on hyvin toiminut ainakin E39:sissä ja sitä uudemmissa. Testattuja: E36, jossa ei toiminu ja E39, E46 ja E60, joissa on toiminut.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Kyl se ainakin mulla on hyvin toiminut ainakin E39:sissä ja sitä uudemmissa. Testattuja: E36, jossa ei toiminu ja E39, E46 ja E60, joissa on toiminut.

            Kyllähän se toimii jollain tasolla, kunhan muistaa että se vikakoodeista osa voi olla BS:ää taikka softa ei selitä niitä ollenkaan, ilmastoinnin vikakoodit on ihan puhasta BS:ää bugin takia jne. Sitten on vielä se, että CS lukee esim. e39:stä n. 10 purkkia ja oikeesti e39:ssä on noin 20 purkkia, joten puolet vehkeistä jää lukematta, kuten esim. webasto, sateentunnistin jne.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Originally posted by jartsa02 View Post
              Kyllähän se toimii jollain tasolla, kunhan muistaa että se vikakoodeista osa voi olla BS:ää taikka softa ei selitä niitä ollenkaan, ilmastoinnin vikakoodit on ihan puhasta BS:ää bugin takia jne. Sitten on vielä se, että CS lukee esim. e39:stä n. 10 purkkia ja oikeesti e39:ssä on noin 20 purkkia, joten puolet vehkeistä jää lukematta, kuten esim. webasto, sateentunnistin jne.
              Navigaattori, ovimodulit, radiot jne jne... Nää ja monet muutkin jää lukematta E39: sisuksista. Uudensukupolven autoista puhumattakaan
              Olisi kiva nähädä mitä carsoft lukee esim 07 E60:n moduleista
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                Originally posted by Dunky View Post
                Navigaattori, ovimodulit, radiot jne jne... Nää ja monet muutkin jää lukematta E39: sisuksista. Uudensukupolven autoista puhumattakaan
                Olisi kiva nähädä mitä carsoft lukee esim 07 E60:n moduleista
                Mul on jossain lista mitä Carsoftilla sai ulos '05 E60:sestä. Kuitenkin noi "tärkeimmät", ei paljon muuta. Eikös '07 eteenpäin oo toi uusi väylä tullut käyttöön, jota ei INPAkaan ymmärrä?

                E: Ja mun mielest ainakin ovimoduuleihin pääsee tolla mun 5.8/6.5-hybridillä.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • sassi
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 412
                  • Nivala

                  Pari INPA kysymystä (versio 5.02)

                  Auto 330d, moottori M57N

                  Yritin katsoa suuttimien korjausarvoja mutta se ei näyttänyt mitään.
                  Kaikki palkit vihreällä ja näytti nollaa.
                  En muista sitä kohtaa tarkkaan, mutta olikohan se F6 Activate ja sieltä...
                  Teinkö jotain väärin?

                  Toinen juttu, mitä tekee tuo CAS-/EWS3-DDE start value syncronisation?
                  F1 = Store
                  F2 = Reset
                  En ruvennut testailemaan tietämättä mitä nuo tekee...
                  --
                  Sassi
                  - F10 530d
                  - KTM 690 Enduro
                  Ex. E90 330d, E46 330d

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    [QUOTE=sassi;1677512]Pari INPA kysymystä (versio 5.02)

                    Auto 330d, moottori M57N

                    Yritin katsoa suuttimien korjausarvoja mutta se ei näyttänyt mitään.
                    Kaikki palkit vihreällä ja näytti nollaa.
                    En muista sitä kohtaa tarkkaan, mutta olikohan se F6 Activate ja sieltä...
                    Teinkö jotain väärin?

                    QUOTE]

                    Auto oli varmaan käynissä
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      Ja nuo korjausarvot ei näy kuin tyhjäkäynnillä ja vähän yli. Suuremmilla kierroksilla palkit menee nollille.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        A) Osassa noista uudemmista INPA-versioista DDE 5/6 ei toimi ainakaan täydellisesti.

                        B) Auto on tosiaan hyvä olla käynnissä ja "Smooth running control" on käytössä <~1500 RPM.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • sassi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 412
                          • Nivala

                          *spedeläps*

                          Toki moottori oli käynnissä ja tyhjäkäynnillä. Koitin myös nostaa kierroksia hieman, mutta ei vaikutusta. Kävin äsken kokeilemassa vielä uudestaan, mutta nollilla pysyy.

                          Erikoista oli se, että kun menin tuohon IMA adjustment -näyttöön niin että moottori oli sammuksissa (virta toki päällä) ja yritin käynnistää, niin starttasi mutta eipä lähtenyt...
                          Sitten kun palasin päävalikkoon ja käytin virrat pois, niin jopa käynnistyi taas. Mutta tämänkään jälkeen ne korjausarvot ei näkyneet, nollaa näytti.

                          Koneella on asennettuna myös pykälää vanhempi INPA (4.x jotain), koitin sitäkin, mutta siinä ei ollut tuota suutinten korjausarvojen lukua ollenkaan.
                          --
                          Sassi
                          - F10 530d
                          - KTM 690 Enduro
                          Ex. E90 330d, E46 330d

                          Comment

                          • sassi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 412
                            • Nivala

                            Osasiko kukaan selittää, että mitä tekee INPAssa tuo CAS-/EWS3-DDE start value syncronisation?
                            Optiot on:
                            F1 = Store
                            F2 = Reset
                            --
                            Sassi
                            - F10 530d
                            - KTM 690 Enduro
                            Ex. E90 330d, E46 330d

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by sassi View Post
                              Osasiko kukaan selittää, että mitä tekee INPAssa tuo CAS-/EWS3-DDE start value syncronisation?
                              Optiot on:
                              F1 = Store
                              F2 = Reset
                              Älä koske
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • erese
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 478
                                • Vantaa

                                Originally posted by sassi View Post
                                Osasiko kukaan selittää, että mitä tekee INPAssa tuo CAS-/EWS3-DDE start value syncronisation?
                                Optiot on:
                                F1 = Store
                                F2 = Reset
                                Todennäköisesti sen kuten Dunky lyhyesti ilmaisikin: Ongelmia
                                F40 -20
                                F20 -13
                                E46 320D Touring -01
                                E36 "nokivasara" Touring -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎