Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mika Salminen
    BTCF Member 2006
    • Aug 2005
    • 44

    Moi
    Ostin eräältä klubilaiselta tämän kaapelin http://www.miglenium.de/workshop_obd....html.Kokeilin viimeviikolla autooni, ja hyvin toimi. Löysin jopa yhden vian.Vaihdoin osan joka oli rikki ja ajattelin nollata vika muistin. Laitoin kaapelin kiinni ja käynnistin ohjelman tein kaikki niinkuin pitikin.Mutta koodien luku ei onnistunutkaan tuli ilmoitus että ei yhteyttä.Mistähän pitäisi lähteä vikaa etsimään?Pistokkeet oli kytketty oikein pistokkeen navat eivät ole hapettuneet.Olisiko mahdollisesti boxin sisällä olevista osista joku voinut hajota.Missä vaiheessa ledien pitäisi syttyä kun kytken piuhat autoon.Minulla syttyi molemmat ledit kun kaikki johdot oli kiinni,ja kun laitoin virrat ledit sammui.Painoin nappia että lukisi kaikki vika koodit niin vihreä ledi vilkkui hetken jonka jälkeen punainen vilkkui nopeasti vähän aikaa ja sitten tuli ilmitus että ei yhteyttä.Auto on vm:92 325 ohjelma jolla kokeilin on carscanner 1.0b
    Last edited by Mika Salminen; 25-09-2005, 16:34.

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Originally posted by Mika Salminen
      Moi
      Ostin eräältä klubilaiselta tämän kaapelin http://www.miglenium.de/workshop_obd....html.Kokeilin viimeviikolla autooni ja hyvin toimi löysin jopa yhden vian.Vaihdoin osan joka oli rikki ja ajattelin nollata vika muistin laitoin kaapelin kiinni ja käynnistin ohjelman ja tein kaikki niinkuin pitikin.Mutta koodien luku ei onnistunutkaan tuli ilmoitus että ei yhteyttä.Mistähän pitäisi lähteä vikaa etsimään?Pistokkeet oli kytketty oikein pistokkeen navat eivät ole hapettuneet.Olisiko mahdollisesti boxin sisällä olevista osista joku voinut hajota.Missä vaiheessa ledien pitäisi syttyä kun kytken piuhat autoon.Minulla syttyi molemmat ledit kun kaikki johdot oli kiinni ja kun laitoin virrat ledit sammui.Painoin nappia että lukisi kaikki vika koodit niin vihreä ledi vilkkui hetken jonka jälkeen punainen vilkkui nopeasti vähän aikaa ja sitten tuli ilmitus että ei yhteyttä.
      Joopa joo..En vittuilla haluais mutta rivin vaihto ja pisteiden käyttö olis jees.

      Sitten voisit ilmottaa ohjelmat joilla oot käyttäny ja auton malli
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Mika Salminen
        BTCF Member 2006
        • Aug 2005
        • 44

        Originally posted by Janzki
        Joopa joo..En vittuilla haluais mutta rivin vaihto ja pisteiden käyttö olis jees.

        Sitten voisit ilmottaa ohjelmat joilla oot käyttäny ja auton malli
        Täytyy kokeilla muistaa.Yritin lisäillä pisteitä siihen. Auto on 325 vm:92 ohjelma carscanner 1.0b ja toinen carscanner 407

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by Mika Salminen
          Täytyy kokeilla muistaa.Yritin lisäillä pisteitä siihen. Auto on 325 vm:92 ohjelma carscanner 1.0b ja toinen carscanner 407
          Eli periaatteessa sama auto kuin meitsillä. Järjestelmä sama..

          Noh ensinnäkin, tuo 1,0b simuloi vikaa jos ei saa yhteyttä. Asetuksista simulaatio pois siis. Joutuu tehä joka kerta kun softan laittaa päälle.

          Sitten olisi kovinki outoa jos ei toimis enää uudestaan, oletko varma että johdot olet tökkiny samoihin paikkoihin jne..?
          Muistelen että tuolla interfacella ja noilla ohjelmilla toinen ledi palaa lukemisen aikana ja toinen kirjoituksen.
          Varmasti olet valinnut esim carscanner 4,07:sta oikean dme tyypin jne..? Ja nuo 4,07 sun muut on aika varmasti demoja joilla ei voi kun lukea tiedot, ei nollata.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Mika Salminen
            BTCF Member 2006
            • Aug 2005
            • 44

            Originally posted by Janzki
            Eli periaatteessa sama auto kuin meitsillä. Järjestelmä sama..

            Noh ensinnäkin, tuo 1,0b simuloi vikaa jos ei saa yhteyttä. Asetuksista simulaatio pois siis. Joutuu tehä joka kerta kun softan laittaa päälle.

            Sitten olisi kovinki outoa jos ei toimis enää uudestaan, oletko varma että johdot olet tökkiny samoihin paikkoihin jne..?
            Muistelen että tuolla interfacella ja noilla ohjelmilla toinen ledi palaa lukemisen aikana ja toinen kirjoituksen.
            Varmasti olet valinnut esim carscanner 4,07:sta oikean dme tyypin jne..? Ja nuo 4,07 sun muut on aika varmasti demoja joilla ei voi kun lukea tiedot, ei nollata.
            Elikkä kokeilin monta kertaa ja tarkastin johtojen paikat.Poistin raksit joka kerta simulate on ja simulate error kohdista.Yhteyttä ei vaan saa.Minulta rupeaa konstit loppumaan!Olisiko pääkaupunki seudulla ketään joka voisi jeesata kyseisen vian kanssa.Itse kun en ole oikein mikään nero tämmöisten laitteiden kanssa.

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Originally posted by Mika Salminen
              Elikkä kokeilin monta kertaa ja tarkastin johtojen paikat.Poistin raksit joka kerta simulate on ja simulate error kohdista.Yhteyttä ei vaan saa.Minulta rupeaa konstit loppumaan!Olisiko pääkaupunki seudulla ketään joka voisi jeesata kyseisen vian kanssa.Itse kun en ole oikein mikään nero tämmöisten laitteiden kanssa.
              Hmm..Jopas kumma on.

              Kävitkö heittämässä lenkkiä vikakoodien nollauksen jälkeen?
              Ja tyhmä kysymys; kai muistit virrat päällä testailla tuota?
              Nii ja koitappas säätää 407:sta, RTS:sästä raksi DTR:rään..

              Jos ei noilla toimii niin sitten on joko auton päässä vika tai interfeississä. Interfeissi toimii melkovarmasti jos molemmat ledit vilkkuu kun koitat käyttää sitä.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Mika Salminen
                BTCF Member 2006
                • Aug 2005
                • 44

                Originally posted by Janzki
                Hmm..Jopas kumma on.

                Kävitkö heittämässä lenkkiä vikakoodien nollauksen jälkeen?
                Ja tyhmä kysymys; kai muistit virrat päällä testailla tuota?
                Nii ja koitappas säätää 407:sta, RTS:sästä raksi DTR:rään..

                Jos ei noilla toimii niin sitten on joko auton päässä vika tai interfeississä. Interfeissi toimii melkovarmasti jos molemmat ledit vilkkuu kun koitat käyttää sitä.
                Jep kävin ajamassa lenkin virrat oli päällä ja raksien paikat on vaihdettu ei vain toimi.Ihmetyttää vain että mistä moinen vika tuli kun toimi vielä viime viikolla.Jos auton päässä vika niin missäköhän siellä mahdollisesti voisi olla vikaa.Pitäisi varmaan testata jonkun toisen autossa toimiiko kaapeli siinä.Tai toimiiko jonkun toisen kaapeli minun autossa.

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  Originally posted by Mika Salminen
                  Jep kävin ajamassa lenkin virrat oli päällä ja raksien paikat on vaihdettu ei vain toimi.Ihmetyttää vain että mistä moinen vika tuli kun toimi vielä viime viikolla.Jos auton päässä vika niin missäköhän siellä mahdollisesti voisi olla vikaa.Pitäisi varmaan testata jonkun toisen autossa toimiiko kaapeli siinä.Tai toimiiko jonkun toisen kaapeli minun autossa.
                  No auton päässä vika voi olla pelkkä hapettuminen..Sekä dme:n perässä oleva iso lattaliitin ja ite diagpistoke..Liitin spräätä vaan lillumaan sinne..Tosin suosittelen ottamaan akunkenkää irti tuon ajaksi.
                  Itsellä olisi sama edessä mutta ilmastointi hidastaa hieman, on sopivasti siinä dme:n kotelon edessä

                  Toinen voi olla että sitten jokin niistä autolle menevistä piuhoista on irronnut interfeissistä..
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Mika Salminen
                    BTCF Member 2006
                    • Aug 2005
                    • 44

                    Originally posted by Janzki
                    No auton päässä vika voi olla pelkkä hapettuminen..Sekä dme:n perässä oleva iso lattaliitin ja ite diagpistoke..Liitin spräätä vaan lillumaan sinne..Tosin suosittelen ottamaan akunkenkää irti tuon ajaksi.
                    Itsellä olisi sama edessä mutta ilmastointi hidastaa hieman, on sopivasti siinä dme:n kotelon edessä

                    Toinen voi olla että sitten jokin niistä autolle menevistä piuhoista on irronnut interfeissistä..
                    Tutkailin boxia justiin ja kaikki johdot näyttäisi olevan kiinni.
                    Pystyykö piuhaa testamaan mitenkään ilman autoa.
                    Last edited by Mika Salminen; 25-09-2005, 18:04.

                    Comment

                    • jpeltoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 600
                      • pirkanmaa

                      Testituloksia taas kerran: Eli nyt kun laitoin sen oikean BMW 20 pin pistokkeen ja putsasin auton liittimen niin Airbagit alkoi vastaamaan! Eli lista on DDE2+ ABS + Airbagit. Vaihdelaatikko vastaa selvästi (LEDeistä näkee) CS:n kyselyyn, mutta CS ei osaa jostain syystä purkaa dataa auki. Näyttää olevan niin että toi CS 6.1 kräkätty ei tunnista 5-vaihteista 5HP18 laattikkoo. Joku vois verifioida tän vaikka omasta autostaan niin saatais tilastollista materiaalia... :-)
                      __________________________________________________ ________________________
                      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by jpeltoma
                        Testituloksia taas kerran: Eli nyt kun laitoin sen oikean BMW 20 pin pistokkeen ja putsasin auton liittimen niin Airbagit alkoi vastaamaan! Eli lista on DDE2+ ABS + Airbagit. Vaihdelaatikko vastaa selvästi (LEDeistä näkee) CS:n kyselyyn, mutta CS ei osaa jostain syystä purkaa dataa auki. Näyttää olevan niin että toi CS 6.1 kräkätty ei tunnista 5-vaihteista 5HP18 laattikkoo. Joku vois verifioida tän vaikka omasta autostaan niin saatais tilastollista materiaalia... :-)
                        Milläs putsasit auton päästä liittimet? Ite kans suunnitellu putsata mutta vähä jänskättää akun kenkä kiinni mennä ruiskuttaa contact kliinerii sinne
                        Akun kenkää en ota siks irti ettei tuo ajonesto rupea vittuilemaan niin kuin monella e36:sen omistajalla.
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Masinol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 988
                          • "Turku"

                          Originally posted by Janzki
                          Milläs putsasit auton päästä liittimet? Ite kans suunnitellu putsata mutta vähä jänskättää akun kenkä kiinni mennä ruiskuttaa contact kliinerii sinne
                          Akun kenkää en ota siks irti ettei tuo ajonesto rupea vittuilemaan niin kuin monella e36:sen omistajalla.

                          Anna mennä vaan... ei se contact kliineri johda sähköä.
                          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                          Comment

                          • jpeltoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 600
                            • pirkanmaa

                            Löytyi listat noista vanhemmista vikakoodeista:

                            __________________________________________________ ________________________
                            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Kiinalainen interface antoi kuvan mukaisen tulosteen autostani joka on E36 325CiA -92 Abs moduuli ei vastaa??? Kellään vastaavaa ongelmaa?
                              Attached Files
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Lisää testejä kiinalaisella... Serkun E39:tä löysi kaikki modulit ja muutaman virheenkin Koitin kaverin E36 320 -93... Sama juttu kuin minun autossa, mm. ABS moduli ei vastaa... Haluaako joku tuoda autonsa "pajalle" lisätutkimuksia varten

                                t,Jani
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎