Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin diagnostiikka kaapeli

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1995
    • Tampere

Joo, luin kans vasta koko threadin ja kiinnostaisi my&#246;s noita tietoja skannailla. Se mit&#228; ymm&#228;rsin on ett&#228; tarvii ainakin sen DS2 (20-pin py&#246;r&#228; liitin <--> rs-232) + sopiva interface eri softille.

Ne http://www.miglenium.de/ sivuston linkit ei tosiaan toimi, oisko niit&#228; kytkiksi&#228; jostain saatavilla ?

Toinen vaihtoehto on ostaa ne esim. t&#228;&#228;lt&#228;
    http://www.diagtech.de/index.php/cat/c9_OBD-Interface.html

tai t&#228;&#228;lt&#228; http://www.one-stop-factory.com/prod...ble+Interfaces

Joku viisaampi voisi valaista mit&#228; eroa on diagtech:in sivuilta myyt&#228;v&#228;ss&#228; 1:n ja 2:n com portin versioilla.

edit: jos t&#228;st&#228; joku FAQin viel&#228; kirjoittais niin ois hieno juttu! Tyyliin toimivat setit: mik&#228; auto,vuosimalli,k&#228;ytetty hardware ja softa...
    Last edited by pheno; 10-05-2006, 11:38.

Comment

• makeclick
      BTCF Member
      • Mar 2005
      • 268
      • Turku

Löytyiskö tollasta e36:seen? Voiko joku näppärä laittaa linkin?
      Harrastepaholainen 335d:
      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

Comment

• Tozi
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2056
        • Epsoo

Originally posted by GJ
        Topikin lukeneena ja hieman viisastuneena ajattelin kokeilla itsekkin. Hommasin tuollaisen multiprotokolla adapterin testiin (11 protokollaa). Tulokset olivat varsin vaihtelevia, perusdiagnostiikka toimi kaikissa testaamissani autoissa (Audi A3 -03 ja BMW e46 320ci -99). Sitten olisi pitäny päästä lukemaan vikakoodeja jolloin ongelmat alkoivat. VAG-COMin sharewareversiolla pääse Audiin sisään, mutta toiminta oli varsin rajoitettua. Omaan autoon en saanut toimiin kun muutaman perussoftan jolla sai mm. dashboardin sekä alkeellista loggausta. Tästä viisastuneena imuttelin n. 15 eri softaa joiden pitäisi teoriassa toimia, illemmalla testituloksia..
        Kiinnostais tietää mitä softia olet kokeillut ja mitkä ne testitulokset oli?

BMW varaosat, tuning & styling!

E92 335i -06
        ex E46 330Ci -02
        ex E46 328i Coupe -99
        ex E36 325i Coupe -92

Comment

• BMW cruiser
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 163
          • Kajaani

Ilmeisesti näistä E36 vehkeistä kuitenkin saa irti jotain signaalia, jonka takia sitten kannattaa tuhlata aikaa ja rahaa? Tai no, niin nää harrastukset muutenkin tekee Saako sieltä ns livetietoa, kun ajaa? Tuolla eräällä sivustolla pyöri softa, mikä laski nopeuden yms muiden tekiöiden avulla tehon. Tosiaan olisi hyvä saada kootusti, mitä hardista ja softista ihmiset on käyttäny missäkin vehkeestä - varsinkin ne toimivat yhdistelmät.

Comment

• Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

Omien tietojen mukaan e36:sesta ei saa livedataa, ainakaan vanhemmista. Eli ilmeisesti ainoastaan obc-2 vehkeistä saa.

Tässä on nyt hieman ollu jäissä tuon interfeissin jne. modausten ja ohjelmien testaus auton muun prokkiksen kanssa.

Itellä kun ei carsoft tai muutkaan halua ruveta ottamaan fiksun olosta tietoa tuolta autosta, randomilla heittelee erroreita.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

Comment

• BMW cruiser
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 163
              • Kajaani

L&#246;ytyip&#228; t&#228;llainen hy&#246;dyllinen ja viel&#228; kotimainen sivusto:

Taitaa j&#228;&#228;d&#228; diagnostiikka yhteyden hankinta j&#228;ihin, kun ei sit&#228; ns livetietoa vissiin saa.

Edit: Jaa, tuo sivusto onkin mainittu jo moneen kertaan aikaisemmin.
              Last edited by BMW cruiser; 19-05-2006, 15:04.

Comment

• easy_ac
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 452
                • Tampere

tuokaan ei k&#228;y obd 1

Comment

• Oizo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 181
                  • Perkele

mitä nuo obd 1 ja obd 2 ym.. tarkoittaa?
                  minulla on e34 m20b25 moottorilla vuosimallia 89. minkälaisen kaapelin tarvin lukeakseni tuosta tietoa?
                  Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
                  Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

Comment

• easy_ac
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 452
                    • Tampere

obd1 on sellanen py&#246;ree, esim n&#228;iss&#228; e36 kunehuoneesta l&#246;ytyy, obd2 on sitten taas sellanen mit&#228; tuolla http://www.omega.fi/index.htm myyd&#228;&#228;n, tuollainen neliskanttinen liitin.
                    Last edited by easy_ac; 23-05-2006, 07:28.

Comment

• HaTa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 109
                      • Noormarkku

Originally posted by Janzki
                      Omien tietojen mukaan e36:sesta ei saa livedataa, ainakaan vanhemmista. Eli ilmeisesti ainoastaan obc-2 vehkeistä saa.

Tässä on nyt hieman ollu jäissä tuon interfeissin jne. modausten ja ohjelmien testaus auton muun prokkiksen kanssa.

Itellä kun ei carsoft tai muutkaan halua ruveta ottamaan fiksun olosta tietoa tuolta autosta, randomilla heittelee erroreita.
                      Omasta -95 e36:sta (OBD-I) tulee kyllä livenä läppäriin tietoa, esim.
                      ilmamäärät, lambdojen lämmitykset, nopeus yms.
                      (softa muistaakseni CarSoft 6.1)
                      Huoltovalojen nollaus ei onnistu mutta ABS:n vikoja olen onnistunut resetoimaan sekä useimpien modulien tilan lukemaan.

Comment

• Mr. Zetor
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 273
                        • Lempäälä, Hell (summer home)

Originally posted by pheno
                        Joku viisaampi voisi valaista mitä eroa on diagtech:in sivuilta myytävässä 1:n ja 2:n com portin versioilla.
                        2-porttinen toimii vain dossissa pyörivällä (tekstipohjaisella) carsoftin versiolla 3.4. 1-porttinen poimii 6.1 ja 6.5 (ainakin), molemmat windows-gui:lla.

Originally posted by Janzki
                        ite oon ainakin 6.5:llä saanut livedatat irti kaikista e36-autoista mitä olen kokeillut (missään ei odb2:ta).

Originally posted by HaTa
                        Omasta -95 e36:sta (OBD-I) tulee kyllä livenä läppäriin tietoa, esim. ilmamäärät, lambdojen lämmitykset, nopeus yms.
                        (softa muistaakseni CarSoft 6.1)
                        Huoltovalojen nollaus ei onnistu mutta ABS:n vikoja olen onnistunut resetoimaan sekä useimpien modulien tilan lukemaan.
                        6.5:llä onnistuu _kaikkien_ virhemuistien nollaus. testattu monella e36:lla ja yhdellä e34:llä. 'cabrio soft top' -moduuli vaan ei jostain syystä mun coupessa vastaa... livedataa tulee kanssa vaikka kuinka. voisin vaikka ottaa vähän screen-gräbbejä jos tämä jotain kiinnostaa.
                        too much hassel, too little hoff...

Comment

• pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1995
                          • Tampere

Pistä vaan shotteja!

ite oon ainakin 6.5:llä saanut livedatat irti kaikista e36-autoista mitä olen kokeillut (missään ei odb2:ta).
                          Oliko sulla tuo diagtechin 1-porttinen laite ?

Comment

• Mr. Zetor
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 273
                            • Lempäälä, Hell (summer home)

Originally posted by pheno
                            Oliko sulla tuo diagtechin 1-porttinen laite ?
                            ei, mulla on vähän profeschionaalimpi wermes. itse asiassa lattialla lojuu 2-porttinenkin piuha käyttämättömänä (jos joku vaikka haluaisi ostaa...). toiminnaltaan noi kaikki on kyllä about samanlaisia, siis eri 'valmistajien' systeemit. obd2-liitäntää haluaisin kovasti päästä kokeilemaan (on siis piuha siihenkin), mutta ainakaan vielä ei ole tullut tarpeeksi uutta bemua vastaan...
                            too much hassel, too little hoff...

Comment

• pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1995
                              • Tampere

Onko tuossa Carsoft 6.1/6.5 jotain uutta verrattuna 3.4:ään ? Lähteekö live-data irti myös 3.4:lla ?

Comment

• Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

Hmm, itse olen kyllä ollut siinä uskossa että e36:sesta ei saa liveä.
                                Jos olin väärässä niin pahoittelen, itse en ole koskaan moisessa onnistunut.

Zetor, onkos sulla w*re versio vai ihan kunnon koko??Vastaile vaikka privalla jos tässä jänskää

Ite alottelen testaukset taas tässä kunhan saan auton muuten pakettiin
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎