Moro,
Mikähän mahtaa olla vikana kun en pysty asentamaan sp-daten päivityksia bmw coding toolilla.
Kun asennan uudet päivykset ja kun avaan vaikka winkfp:n niin asentaa mike’s easy toolin uusiksi??? Miten saisin asennettua sp-datenit. Olen myös manuaalisesti kopioinut ne, mutta tekee edelleen saman. Alkaa hieman olemaan tatti otsassa tämän takia. Mikähän voisi olla vialla. En viitsisi asentaa käyttistä uudelleen kun menettäisin toimivat istat.
Olisiko foorumilla joku ystävällinen sielu, joka osaisi asentaa minun läppäriin E31 / M70:lle sopivan INPA:n (+ muut mahdollisesti tarvittavat softat), ja auttaa alkuun vianhaussa? Kohteena vuoden 1991 BMW 850, joka konerempan jälkeen pätkii eikä ota kierroksia. Minulla on jenkeistä tilattu tinyADS-kaapeli ja HP probook jossa natiivi-Com-portti. Olen asentanut Win10:n päälle VM-waren, ja sen päälle XP:n, mutta INPA-asennus ei ota onnistuakseen. Asun Espoossa. Korvaan vaivannäkösi!
Miken easy tools asennettu, mutta en saa millään pelittämään thorin obd wifi palikan kanssa. Osaisko joku antaa vinkkejä?
Bimmer-connectin sivulta ladattu dll tiedosto tätä varten, mutta en edelleenkään saa toimimaan. Lisäksi ihmetyttää tuo kun heidän ohjeissa neuvotaan ekaks muuttamaan api32 nimeks api32_cable ja sen jälkeen kopioimaan api32 samaan kansioon? Mikä ihmeen kopiointi, kun heidän tiedosto on nimeltään api32_wifi tms..
Saakohan jostain ladattua erikseen uudempien M57 ecujen tiedostoja kun oma Mike's easy tools valittaa juurikin noista eikä saa yhteyttä moottorinohjaukseen?
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Saakohan jostain ladattua erikseen uudempien M57 ecujen tiedostoja kun oma Mike's easy tools valittaa juurikin noista eikä saa yhteyttä moottorinohjaukseen?
Helpompi laittaa vaan suoraan toinen INPA versio jossa ne on valmiiksi, kuin alkaa noita käsin päivittämään.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Helpompi laittaa vaan suoraan toinen INPA versio jossa ne on valmiiksi, kuin alkaa noita käsin päivittämään.
Mikähän olisi uusin versio, jossa nuo kaikki olisi (ja mistähän sen saisi)? Itsellä asennettuna 5.0.4 versio.
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Yritin tsekata mitä korjausarvot sanoo. Kaapelissa 7-8 pinnit ei yhdessä. Eikös E6x pidä olla näin? Koneen asetuksista COM1 säädetty 1ms.
Virrat päälle ja INPA:ssa näkyy ignition on. Päästää korjausarvojen valikkoon, mutta startatessa heittää ApiCheckJobStatus: Job-Status error (kuva) vian eikä auto starttaa. Startti kyllä pyörii, mutta ei edes yritä lähteä. Kun odottelee hetken läppäri irti obd-pistokkeesta niin auto menee nukkumaan ja starttaa taas normaalisti.
Missähän vika tuossa kun ei starttaa arvoja katsellessa? EWS synkronointi tuli mieleen, mutta ainakaan INPA:n main menussa ei ole tätä vaihtoehtoa ollenkaan?
EDIT: Sain tsekattua arvot kun tökkäsin piuhan kiinni auton ollessa käynnissä. Kun sammutin koneen, heitti taas tuon saman errorin INPA:an.
Olen lisännyt E83.eng tiedostoon
ENTRY= DDE7N47, DDE 7.0 for N47
mutta tulee virheilmoitus "requested control unit D71N47A0 not found, Control unit found D71N47D0"
Seuraavaksi lisäsin
ENTRY= DDE7UDS,DDE7.x FOR N47 UDS sekä ENTRY=DDE7XN47_ALL, DDE 7.x for all N47
ja näillä tulee ilmoitukset:
- pitkä virheilmoitus "requested control unit ...D70...D71N47A0, B0, C0.. D72 A0, B0, ... yms not found, Control unit found D71N47D0"
- ja toisella ...G-motor.GRP... T_GRTB... eli nähtävästi jotkut tiedostot on Fxx-sarjaan ja pitäisi olla Exx-sarjaan.
En nyt muista kumpi virhe tuli kummasta, anyway.
Olen ladannut vastaavia tiedostoja netistä ja sijoittanut ne EC-APPS-INPA-SGDAT alle. Myös EDIABAS-ECU alta löytyy ohjelman ehdottama D71N47D0.prg mutta jostain syystä en löydä aputiedostoja tai saa rakennettua oikeaa juttua tälle.
Oletuksena INPAsta löytyy DDE 4, 5, 6 sekä joidenkin mallien alta DDE 7.3 mutta silläkään ei pääse. Ecuun pääsee lukemaan vikakoodit esim MS45:n kautta mutta livedata ei toimi. Se nähtävästi vaatii oikean scriptin tms.
Eli miten saan INPA:n lukemaan autossa olevan D71N47D0:n?
Tässä on viimeisin nettisivu jota olen yrittänyt käyttää apuna, luulen että olen lähellä mutta jotain puuttuu vielä, ehkä oikeat tiedostot.
Witam Od 2 tygodni kombinuje, żeby połączyć sie Inpą z silnikiem N47 i trace juz wiare... Ostatni błąd jaki mi sie pojawia wygląda następująco: http://www.gazobronny.pl/aukcja/2.png Auto: BMW e90 320d 163KM ED Może ktos pomoże rozwiązać ten problem?
Kaapeli on Bimmergeeksin, samoin INPA:n paketti. Olen kokeillut myös Mikesin pakettia ja muita Standard toolseja mutta kaikissa sama ongelma.
Olen lisännyt E83.eng tiedostoon
ENTRY= DDE7N47, DDE 7.0 for N47
mutta tulee virheilmoitus "requested control unit D71N47A0 not found, Control unit found D71N47D0"
Seuraavaksi lisäsin
ENTRY= DDE7UDS,DDE7.x FOR N47 UDS sekä ENTRY=DDE7XN47_ALL, DDE 7.x for all N47
ja näillä tulee ilmoitukset:
- pitkä virheilmoitus "requested control unit ...D70...D71N47A0, B0, C0.. D72 A0, B0, ... yms not found, Control unit found D71N47D0"
- ja toisella ...G-motor.GRP... T_GRTB... eli nähtävästi jotkut tiedostot on Fxx-sarjaan ja pitäisi olla Exx-sarjaan.
En nyt muista kumpi virhe tuli kummasta, anyway.
Olen ladannut vastaavia tiedostoja netistä ja sijoittanut ne EC-APPS-INPA-SGDAT alle. Myös EDIABAS-ECU alta löytyy ohjelman ehdottama D71N47D0.prg mutta jostain syystä en löydä aputiedostoja tai saa rakennettua oikeaa juttua tälle.
Oletuksena INPAsta löytyy DDE 4, 5, 6 sekä joidenkin mallien alta DDE 7.3 mutta silläkään ei pääse. Ecuun pääsee lukemaan vikakoodit esim MS45:n kautta mutta livedata ei toimi. Se nähtävästi vaatii oikean scriptin tms.
Eli miten saan INPA:n lukemaan autossa olevan D71N47D0:n?
Tässä on viimeisin nettisivu jota olen yrittänyt käyttää apuna, luulen että olen lähellä mutta jotain puuttuu vielä, ehkä oikeat tiedostot.
Witam Od 2 tygodni kombinuje, żeby połączyć sie Inpą z silnikiem N47 i trace juz wiare... Ostatni błąd jaki mi sie pojawia wygląda następująco: http://www.gazobronny.pl/aukcja/2.png Auto: BMW e90 320d 163KM ED Może ktos pomoże rozwiązać ten problem?
Kaapeli on Bimmergeeksin, samoin INPA:n paketti. Olen kokeillut myös Mikesin pakettia ja muita Standard toolseja mutta kaikissa sama ongelma.
C:\INPA\SGDAT kansioon kopioidaan se scripti tiedosto, joka on päätteeltään .ipo. En tuon perusteella osaa sanoa oikeaa scriptiä, mutta inpalla kun lukee identificationin ja SGBD sarakkeesta kattoo sen ohjainlaitteen ja siihen perään laittaa .ipo, niin yleensä löytyy sillä.
Tämä tiedosto voi olla valmiiksi jo SGDAT kansiossa, mutta sille ei oo vielä laitettu hakupolkua.
Sinne C:\INPA\CFGDAT, mistä löytyy korimalli ja mikä näkyy inpassa valikossa laitetaan se hakupolku tuohon ipo tiedostoon. Eli sulla toi E83.eng.
ENTRY= DDE7N47, DDE 7.0 for N47
Ja tohon DDE7N47 kohtaan sama nimi mikä .ipo tiedostossa ilman .ipo päätettä. Tuo mikä on pilkun jälkeen näkyy inpassa valikossa. Siihe voi kirjotella mitä lystää
C:\INPA\SGDAT kansioon kopioidaan se scripti tiedosto, joka on päätteeltään .ipo. En tuon perusteella osaa sanoa oikeaa scriptiä, mutta inpalla kun lukee identificationin ja SGBD sarakkeesta kattoo sen ohjainlaitteen ja siihen perään laittaa .ipo, niin yleensä löytyy sillä.
Tämä tiedosto voi olla valmiiksi jo SGDAT kansiossa, mutta sille ei oo vielä laitettu hakupolkua.
Sinne C:\INPA\CFGDAT, mistä löytyy korimalli ja mikä näkyy inpassa valikossa laitetaan se hakupolku tuohon ipo tiedostoon. Eli sulla toi E83.eng.
ENTRY= DDE7N47, DDE 7.0 for N47
Ja tohon DDE7N47 kohtaan sama nimi mikä .ipo tiedostossa ilman .ipo päätettä. Tuo mikä on pilkun jälkeen näkyy inpassa valikossa. Siihe voi kirjotella mitä lystää
En näe identification kohdan avulla (functional jobs, minkään mallin kautta) kuin vaihdelaatikon. Eräässä nettikuvassa on pitkä lista purkeista ja ecun kohdalla näkee tiedostonimen mutta minulla ei. Pääsen kuitenkin muihin purkkeihin sisälle, ainakin vikakoodeja lukemaan. Muita juttuja ei ole ollut tarve tutkia.
Babynet-linkki kertoo jo sen mitä olen tehnyt.
Olen lisännyt nuo tekstit E83:n alle mutta en saa siitä huolimatta yhteyttä ecuun. Epäilen että tiedostot ovat vääriä sillä olen löytänyt jo netistä kaksi erikokoista ipo-tiedostoa samalla nimellä. Erään lähteen perusteella olisi vielä kolmaskin mutta tiedosto on maksumuurin takana.
ENTRY=DDE7N47... ja DDE7N47.IPO antaa virheilmoitukseksi loogisen ilmoituksen ettei autossa ole D70.. vaan D71...-versio.
ENTRY=DDE7UDS... ja vastaava .IPO antaa ilmoituksen
"fehler! aufruf uber gruppendatei G_motor.GRP
SYS-0012: identification error
sie besitzen entweder eine veraltete ..\ediabas\ecu\t_grtb.prg datei, und /oder das steuergerät liefert einen falschen sgbd-index
das programm wird abgebrochen
ENTRY=DDE7XN47_ALL... ja DDE7XN47_ALL.IPO antaa ilmoituksen että
requested control unit
D70N47A0
D70N47B0
D70N47C0
D71N47A0
D71N47B0
D71N47C0
(tässä välissä voisi kuvitella olevan D-version mutta ei!)
D72N47A0
D72N47B0
D72N47C0
D73N47A0
D73N47B0
D73N47B0
not found.
Control unit found: D71N47D0
Tämä viimeisin muistuttaa lähintä oikeaa mutta kaikissa on C-versiot. Ehkä tästä jos löytyisi vielä päivitetty IPO?
Kokeilin myös tehdä vastaavat eivit E90:n alle (kun moduleita voi katsella ristiin mutta ei sekään auttanut.
En näe identification kohdan avulla (functional jobs, minkään mallin kautta) kuin vaihdelaatikon. Eräässä nettikuvassa on pitkä lista purkeista ja ecun kohdalla näkee tiedostonimen mutta minulla ei. Pääsen kuitenkin muihin purkkeihin sisälle, ainakin vikakoodeja lukemaan. Muita juttuja ei ole ollut tarve tutkia.
Babynet-linkki kertoo jo sen mitä olen tehnyt.
Olen lisännyt nuo tekstit E83:n alle mutta en saa siitä huolimatta yhteyttä ecuun. Epäilen että tiedostot ovat vääriä sillä olen löytänyt jo netistä kaksi erikokoista ipo-tiedostoa samalla nimellä. Erään lähteen perusteella olisi vielä kolmaskin mutta tiedosto on maksumuurin takana.
ENTRY=DDE7N47... ja DDE7N47.IPO antaa virheilmoitukseksi loogisen ilmoituksen ettei autossa ole D70.. vaan D71...-versio.
ENTRY=DDE7UDS... ja vastaava .IPO antaa ilmoituksen
"fehler! aufruf uber gruppendatei G_motor.GRP
SYS-0012: identification error
sie besitzen entweder eine veraltete ..\ediabas\ecu\t_grtb.prg datei, und /oder das steuergerät liefert einen falschen sgbd-index
das programm wird abgebrochen
ENTRY=DDE7XN47_ALL... ja DDE7XN47_ALL.IPO antaa ilmoituksen että
requested control unit
D70N47A0
D70N47B0
D70N47C0
D71N47A0
D71N47B0
D71N47C0
(tässä välissä voisi kuvitella olevan D-version mutta ei!)
D72N47A0
D72N47B0
D72N47C0
D73N47A0
D73N47B0
D73N47B0
not found.
Control unit found: D71N47D0
Tämä viimeisin muistuttaa lähintä oikeaa mutta kaikissa on C-versiot. Ehkä tästä jos löytyisi vielä päivitetty IPO?
Kokeilin myös tehdä vastaavat eivit E90:n alle (kun moduleita voi katsella ristiin mutta ei sekään auttanut.
IPO-tiedostot olivat liian vanhoja kyseiseen moottoriin. Käännöksen kautta:
- inpa 5.02 Update in (English version) file DDE7N47.IPO has 106KB
- in INPA EA-90 has 160KB
- INPA_with_Fxx has 292KB
these new KB are not to extend diagnostics in older models, only to support newer models (but as I wrote earlier, without files in Ediabas \ ECU, nothing will happen either)
INPA with Fxx-paketista SGDAT-kansiosta kaikki tiedostot olemassa olevien päälle ja sen jälkeen yhteys toimi ja kaikki livedatat näkyy ecun alta. Info ja Ident-arvot näyttävät myös oikein.
E83.ENG pitää olla tietysti lisätty linkki joka puuttuu alkuperäisistä paketeista eli esim:
ENTRY= DDE7N47, DDE 7 for N47,
Tämä toimii kaikissa DDE 7.x malleissa jos IPO tiedosto sisältää kyseiset alavariantit (7.0, 7.1, ja A,B,C,D...-versiot). ..UDS ja ...TUDS malleista en osaa tämän perusteella kommentoida.
Oisko joku kellä on toimivat ohjelmistot ni heittäny mailiin latauslinkkiä tai koko ohjelmistoo jakanu jotain kautta. Kaapeli kytkimellä löytyy vaa ja pitäs sellane versio saaha millä pääsee e36 ja e46 järjestelmiin käsiks, vikakoodit ja nollaukset yms.
Oisko joku kellä on toimivat ohjelmistot ni heittäny mailiin latauslinkkiä tai koko ohjelmistoo jakanu jotain kautta. Kaapeli kytkimellä löytyy vaa ja pitäs sellane versio saaha millä pääsee e36 ja e46 järjestelmiin käsiks, vikakoodit ja nollaukset yms.
Aika iso osa E36:sta vaan tarvitsee ADS kaapelin. Ei auta pelkkä ohjelmisto siihen.
Comment