Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mijuko
    replied
    Originally posted by BBBimmer View Post
    Mikähän mahtais olla:think Kun käynnistää auton kylmänä, niin mittarivalot ei pala kuin aivan himmeästi jos on ajovalot päälle ja jos laittaa valot pois niin pelaa. Kerran käyttää kierroksia yli 2000rmp niin alkaa pelaamaan ihan oikein ja toinen mikä tuli niin parin minuutin lämpenemisen jälkeen alkoi tyhjäkäynti seilata 300-1000rmp käytti kaasua 2000rmp niin loppui Auto siis 735i E32 vm90`
    Huono akku...

    e39 on niin hiljainen, ettei huomaa sen sammuvan liikennevaloissa (-7,4C)
    Last edited by mijuko; 20-11-2011, 23:28.

    Leave a comment:


  • BBBimmer
    replied
    Mikähän mahtais olla:think Kun käynnistää auton kylmänä, niin mittarivalot ei pala kuin aivan himmeästi jos on ajovalot päälle ja jos laittaa valot pois niin pelaa. Kerran käyttää kierroksia yli 2000rmp niin alkaa pelaamaan ihan oikein ja toinen mikä tuli niin parin minuutin lämpenemisen jälkeen alkoi tyhjäkäynti seilata 300-1000rmp käytti kaasua 2000rmp niin loppui Auto siis 735i E32 vm90`

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    Originally posted by Das_Bimmer View Post
    Empä oikeen usko tuohon ohjelmointiin jotenkin vaikuttaa ihan sattumalta että on lähteny toimiin. Jos mekaaniikka jumissa niin voisihan umpion irrottaa tais olla neljällä ruuvila kiinni ja kokeilla pikkasen liikuttaa jos se siitä herkistys.... mutta eihän sitä koskaan tiedä.
    Foorumilla on ollut käytettyjä umpiota myynnissä joten siitä voisi saada pikkasen halvemmalla...


    tosiaan kurvivalo toimii mutta se on vaan hypänny pois omasta hahlostaan tai jtn.. eli kyllä se yrittää sitä pyörittää mutta ei liiku. että tällästä ku kunnolla rupesin kahtomaan

    Leave a comment:


  • Das_Bimmer
    replied
    Originally posted by syncro^^ View Post
    joo vihreä valo vilkkuu, mutta jostan luin että jos kurvivalo on oikeast rikki niin tietokone herjaa siitä tosissaan. schiedmannilta katoin ni jtn 700€~~ umpio, mutta oikeesti apuja kaivataan jos halvempia konstejaki on! ja ulkomaiselta foorumilta löysin että ne rupiaa toimimaan hyvällä tuurilla jos vain uudelleen ohjelmoi ?? voiko olla tosi
    Empä oikeen usko tuohon ohjelmointiin jotenkin vaikuttaa ihan sattumalta että on lähteny toimiin. Jos mekaaniikka jumissa niin voisihan umpion irrottaa tais olla neljällä ruuvila kiinni ja kokeilla pikkasen liikuttaa jos se siitä herkistys.... mutta eihän sitä koskaan tiedä.
    Foorumilla on ollut käytettyjä umpiota myynnissä joten siitä voisi saada pikkasen halvemmalla...

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    Originally posted by Das_Bimmer View Post
    Noissa vanhemmissa kurvivalo on yhtäkuin lähivalo joka vaan liikkuu mekaanisesti. Kuvaamasi vika vaikuttaa jumiin jääneeltä mekaniikalta joka saattaa vaatia koko umpion uusimisen. Sekun on pienin vaihdettava yksikkö. Vika pitäisi ilmetä sillä että valokytkimen pieni vihreä valo alkaa vilkutaan.

    En tiedä onko kukaan katellu mekanismiä ja saanut toimimaan mutta
    Itellä vaihdettiin takuuseen sama puoli kun sulla ja lasku olis ollu toista tonnia...
    joo vihreä valo vilkkuu, mutta jostan luin että jos kurvivalo on oikeast rikki niin tietokone herjaa siitä tosissaan. schiedmannilta katoin ni jtn 700€~~ umpio, mutta oikeesti apuja kaivataan jos halvempia konstejaki on! ja ulkomaiselta foorumilta löysin että ne rupiaa toimimaan hyvällä tuurilla jos vain uudelleen ohjelmoi ?? voiko olla tosi
    Last edited by syncro^^; 02-03-2011, 20:40.

    Leave a comment:


  • -Mage-
    replied
    Originally posted by multipena View Post
    Harjaton pesu reilun kahdenkympin pakkasilla ja pari päivää sen jälkeen heitti kaukosäätö toimimasta. Auto on E91 330DA. Kuinkakohan kallis pesu tuli tehtyä?
    Tossa taitaa olla kaukosäätimen vastaanotin takaspoilerin alla, veikkaisin että sinne on mennyt kosteutta (kaverilla meni toi vastaanotin vaihtoon E61:stä).

    Kattelin googlella että taitaa olla melko yleinen ongelma...

    Tässä topikkia samasta ongelmasta E61:ssä.
    Last edited by -Mage-; 02-03-2011, 18:59.

    Leave a comment:


  • multipena
    replied
    Harjaton pesu reilun kahdenkympin pakkasilla ja pari päivää sen jälkeen heitti kaukosäätö toimimasta. Auto on E91 330DA. Kuinkakohan kallis pesu tuli tehtyä?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by estervainaa View Post
    Kuskin penkin altahan se pumppu oli hajonnu. Hain just auton pois, remppa maksoi noin 630e, tosin vaihtoivat öljyt ja suodattimen samalla. Pumppu taisi olla 300e. Hieman tuli alennusta töistä kun reilu viikko meni ennen kuin saivat kuntoon.
    Pumppu 300e



    Käytit varmaan merkkiliikkeessä?

    Leave a comment:


  • Das_Bimmer
    replied
    Originally posted by syncro^^ View Post
    ostin E60 530d bemarin ja vm04 ongelmana adaptive lights eli "kurvivalot" joista kuskin puolimmainen osoittaa minne sattuu, toinen toimii. Onko näissä mitään käsisäätöä jotta saa kohdalleen

    voiko kurvivalo olla rikki vaikka tietokone ei sitä herjaakkaan?
    Noissa vanhemmissa kurvivalo on yhtäkuin lähivalo joka vaan liikkuu mekaanisesti. Kuvaamasi vika vaikuttaa jumiin jääneeltä mekaniikalta joka saattaa vaatia koko umpion uusimisen. Sekun on pienin vaihdettava yksikkö. Vika pitäisi ilmetä sillä että valokytkimen pieni vihreä valo alkaa vilkutaan.

    En tiedä onko kukaan katellu mekanismiä ja saanut toimimaan mutta
    Itellä vaihdettiin takuuseen sama puoli kun sulla ja lasku olis ollu toista tonnia...

    Leave a comment:


  • Ileee
    replied
    Originally posted by Ileee View Post
    Perjantaina sammu E46 liikkeestä. Hiukan savutti ja veto katkeili ja moottorivalo syttyi ennen sammumista.

    Liekkö tämä nyt sitten se etelän maiden mallisen huohottimen vika. Tästä edettiin hinurilla korjaamolle!

    Kiva katella millainen lasku napsahtaa. Onko ideoita mitä tässä tapahtui ja mitä tulee maksamaan?
    Originally posted by Axu83 View Post
    Ex 540:ssä petti 2007 huohottajan kalvo, keskellä kesää tosin, ja imaisi öljyä imusarjaan, savutti rankasti kiihdytyksissä ja kävi vain seitsemällä. Pelkäsin eka männänrenkaita tms kun olin kuulevinani myös kilinää, mutta kaveri laittoi 400e:lla kuntoon. Liikkeessä olisi maksanut varmaan 1000e kun olisivat etsineet vikaa V8:ssa sijainti oli koneen takana eli kutosessa päässee vähemmällä purkamisella.

    Kiitos vielä Markolle Lpr:aan!
    Jep, näillä linjoilla oltiin. Tosiaan lämpimien maiden öljyhuohottimen osien takia oli sen verran vettä öljyn joukossa, että jäätyi tukkoon ja öljyä sylintereihin.

    Rempassa tulpan reikien kautta imettiin öljyt pois ja vaihdettiin luonnollisesti tulpat. Siinä samalla huohottimen letkuja vaihdettiin eristettyihin malleihin ja lopuksi pyydettiin 600€.

    Kuulemma Mersuissa on näissä tapauksissa mennyt alakertoja kiertoon

    Leave a comment:


  • wibzu
    replied
    Yli -15 asteen pakkasessa startatessa oikea parkkivalo huutelee, että olisi palanut. Noin kymmenen sekunnin päästä ilmoitus katoaa, todella kylmällä kelillä tulee vielä kerran uudestaan. Lämpimällä kelillä ei huutelua ilmene.

    Hehkut vaihdatin kun lähti vajailla käyntiin jos yli -5c pakkasta. 2 rikki.

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Originally posted by TheKnight View Post
    Minä ainakin lähtisin pumpusta liikenteeseen kun kerran noin kerrasta on tökännyt eikä edes lupaa käynnistystä. Viittaisi siihen ettei moottori saa ainetta ollenkaan. Joko tankinpumppu tai siirtopumppu sökö, veikkaan ensimmäistä.
    Kuskin penkin altahan se pumppu oli hajonnu. Hain just auton pois, remppa maksoi noin 630e, tosin vaihtoivat öljyt ja suodattimen samalla. Pumppu taisi olla 300e. Hieman tuli alennusta töistä kun reilu viikko meni ennen kuin saivat kuntoon.

    Piti jo eilen ämmäkin ottaa ajoon kun ei ollu tietoa milloin saa kiisselin korjaamolta. No, mukavahan se on tuolla lipsutella kun on lukko ja ei turhia luistonestoja jne ajonautintoa viemässä

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by syncro^^ View Post
    ostin E60 530d bemarin ja vm04 ongelmana adaptive lights eli "kurvivalot" joista kuskin puolimmainen osoittaa minne sattuu, toinen toimii. Onko näissä mitään käsisäätöä jotta saa kohdalleen

    voiko kurvivalo olla rikki vaikka tietokone ei sitä herjaakkaan?
    Näyttääkö paljonkin metsään? Kuvittelisin että noissa "perussäätö" tehdään käsin, viisaammat korjatkoon. Ja vikakoodit lukuun..

    Leave a comment:


  • eri-ernesti
    replied
    Kattoluukku aukes vahingossa ku apukuski koitti valoja päälle. 10min ronkkimisen jälkeen suostu meneen vasta takas kiinni. Onkohan muilla ollu tämmösiä onkelmia? auto siis 535d

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    ostin E60 530d bemarin ja vm04 ongelmana adaptive lights eli "kurvivalot" joista kuskin puolimmainen osoittaa minne sattuu, toinen toimii. Onko näissä mitään käsisäätöä jotta saa kohdalleen

    voiko kurvivalo olla rikki vaikka tietokone ei sitä herjaakkaan?

    Leave a comment:

Working...
X