Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi.M
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 85

    Viime yönä oli auto menny nii jäähän että aamulla ku lähti liikkeelle käänsi rattia ja jokin poksahti ratin takaa. Nyt se naksuu siellä käännettäessä aina, jokin kai haljennu? Onko kellään muulla tullu samaa ongelmaa? Eli auto on allaoleva E36 sporttiratilla ja airbagilla. Voisko se olla tuo slipring?


    vai onko se pidemmällä?
    ---------------------------------------------
    BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

    Comment

    • Jisv
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 461
      • Pori

      Elämänsä ensimmäiset vuodet saksan auringossa viettänyt autoni ilmeisesti pelkää pakkasta siinä määrin, että valehtelee kovemmilla pakkasilla pakkaslukeman viis astetta kovemmaksi kuin oikeasti on. Luulee ilmeisesti, että kuski pelästyis lukemia, ja tajuais olla ajelematta. Todellisuudessa oli siis -20, auton mittari näyttää -25. Alle kympin pakkasilla näyttää sitä mitä pitääkin.
      Muuten käy ja kukkuu kuin ihmisen mieli.
      e46 non m-sport touring
      Dieselin kulutus

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        e30 318i -88

        -Ratti vinkuu välillä kääntäessä
        -Puhallin vittuilee
        -Takalasit jäässä
        -Auto nykii niin saakelisti
        -Ylimääräisiä kolinoita myös huomattavissa

        Kyl varmaan ois aika tehdä jotain autolle...
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • jjake2
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 9
          • Jyväskylä

          Originally posted by Jussi.M View Post
          Viime yönä oli auto menny nii jäähän että aamulla ku lähti liikkeelle käänsi rattia ja jokin poksahti ratin takaa. Nyt se naksuu siellä käännettäessä aina, jokin kai haljennu? Onko kellään muulla tullu samaa ongelmaa? Eli auto on allaoleva E36 sporttiratilla ja airbagilla. Voisko se olla tuo slipring?


          vai onko se pidemmällä?
          Itsellä kävi juuri samanlaisen auton kanssa samanlailla ja tarkoitus olisi alkaa perehtymään ja purkamaan että mikä meni rikki, mikäli naksuu vielä huomenna kun on ollut tallissa sulamassa nyt päivän. Kiinnostais kanssa jos jollain on tietoa?

          Comment

          • kehveli
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 276
            • Lappeenranta

            Originally posted by reekoon View Post
            okei päivitetään hieman listaa.

            E39 540iA 97

            Tuulilasi haljennut

            Katalysaattorit rikkoutuneet

            Luiston esto menee oikariin epäsäännöllisesti

            Valomoduulin oikeanpitkän rele palanut.

            Kattoluukku ei mene oikeaan asentoon kiinni laitettaessa vaan joutuu käsin napista painamalla laittamaan kohdilleen. Tähän voisi auttaa akun irroituskin...

            Ei ole helppoa autoille kun ensin sataa vettä 3kk jonka jälkeen yhdessä yössä 20 asteen pakkaset pariksi viikoksi jonka jälkeen taas nollakelit ja nyt on ollut uudesta vuodesta asti -16 - -20 astetta koko ajan.

            Luiston esto tosiaan tekee sellaista, että kun ajaa lumessa ja tämän jälkeen vie auton lämpöiseen talliin niin käynnistäessä ottaa luiston eston pois päältä, eli ihan kuin jonnekkin pääsisi kosteutta nyt? vika korjaantuu vielä toistaiseksi siten, että sammuttaa auton ja odottaa hetken enen kuin käynnistää uudestaan.
            Itselläni korjaantui tuo luistonesto ongelma ihan anturin vaihdolla. Aina prisman hallissa sytytti herjavalot päälle.
            Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
            Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

            Comment

            • garud
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 34
              • Helsinki

              Originally posted by Herra von Levee View Post
              Täällä ongelma ratkesi sillä, kun lisäs jarrunestettä säiliöön. Maxin pintaan ekaks, sit pumpataan poljinta niin pinta hulahti min-kohtaan. Uusi täyttö maxiin niin nyt on taas toiminut. Tosin työsylinteri tai joku muu siellä on varmaan sökönä, mut ei viitti näin talvella alkaa enää ronkkia autoa, niin väliaikaisesti näin.
              Suurkiitokset tästä vinkistä, tossa viikonloppuna jo ehdin kiroilla ja aukaista parikin kaljaa ketutukseen. Töitte jälkee pitänee kävästä huoltsikan kautta ja testaa tuota.

              Comment

              • jjake2
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 9
                • Jyväskylä

                Originally posted by jjake2 View Post
                Itsellä kävi juuri samanlaisen auton kanssa samanlailla ja tarkoitus olisi alkaa perehtymään ja purkamaan että mikä meni rikki, mikäli naksuu vielä huomenna kun on ollut tallissa sulamassa nyt päivän. Kiinnostais kanssa jos jollain on tietoa?
                Itse itselleni vastaten liukurenkaan ulkokuori halki, kohtuullisen huokea osa kyllä (174$), täytyy korjata liimalla kun ei ollut koko matkalta haljennut.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3019
                  • Kuopio

                  Originally posted by reekoon View Post
                  okei päivitetään hieman listaa.

                  E39 540iA 97

                  Tuulilasi haljennut

                  Katalysaattorit rikkoutuneet

                  Luiston esto menee oikariin epäsäännöllisesti

                  Valomoduulin oikeanpitkän rele palanut.

                  Kattoluukku ei mene oikeaan asentoon kiinni laitettaessa vaan joutuu käsin napista painamalla laittamaan kohdilleen. Tähän voisi auttaa akun irroituskin...

                  Ei ole helppoa autoille kun ensin sataa vettä 3kk jonka jälkeen yhdessä yössä 20 asteen pakkaset pariksi viikoksi jonka jälkeen taas nollakelit ja nyt on ollut uudesta vuodesta asti -16 - -20 astetta koko ajan.

                  Luiston esto tosiaan tekee sellaista, että kun ajaa lumessa ja tämän jälkeen vie auton lämpöiseen talliin niin käynnistäessä ottaa luiston eston pois päältä, eli ihan kuin jonnekkin pääsisi kosteutta nyt? vika korjaantuu vielä toistaiseksi siten, että sammuttaa auton ja odottaa hetken enen kuin käynnistää uudestaan.
                  Minulla luistoneston valo syttyy mittaristossa parin sekunnin ajaksi käynnistyksen jälkeen vaikka odottaa ennen käynnistystä, että kaikki valot sammuvat. Jotenkin tuntuu, että ei aina olisi tehnyt näin, mutta onko tuo normaalia ja onko sitä tullut yliherkäksi pakkasilla? Ainakin tähän asti siis aina kuitenkin sammunut parin sekunnin jälkeen.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by jumbo View Post
                    e30 316i -91

                    - Tehostin huutaa startatessa
                    - M40 Nakuttaa startatessa

                    + Ajossa ei vikaa
                    + Lämpiää sisältä nopeesti ja kuumaksi
                    Toispäivänä -22 ja m40 kylmänä käyntiin, ei nakuttanut kertaakaan
                    M550d

                    Comment

                    • -Mage-
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 295
                      • Vantaa

                      Toissa yönä oli -26c° ja aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin. Starttas toisella mutta....
                      -Ajotietokone näytti -40 (vaikka oli joku -15).
                      -Range oli -- (20 litraa menovettä tankissa).
                      -Polttoainemittarin viisari ei edes värähtänyt.
                      -Ajotietokone vaihtui saksaksi... (nollaantui)

                      No ainakin lähti käyntiin ,pitää muistaa käyttää laturia taas jonkin aikaa.

                      Comment

                      • _Pietu_
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 3660
                        • Kuopio / Maaninka

                        Originally posted by Herra von Levee View Post
                        Mahtaakohan olla pakkasen aiheuttama vika, kun yön aikana oli kytkimestä hävinnyt tunto kokonaan. Eilen pelasi vielä normaalisti, mut tänään kun kokeili, niin kytkin menee pohjaan heittämällä. Vaihteita ei voi luonnollisesti enää vaihtaa. Auto on e36 325i, joten onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa :think
                        Samanlaiset ongelmat oli mullaki sunnuntaina. Eilen sitte uuden työsylinterin tilaus ja tänään vaihettiin. Samalla jarru/kytkinnesteitten vaihto ja systeemin huolellinen ilmaus. (etujarrusatulaan letku työsylkystä, ruuvit auki + pumppailua ja sitten vielä erikseen työsylkyn ilmaus)
                        Sylkky tarvikkeena ~45€. alkuperänen ei olis ollu ku jotain 80€uron luokkaa, mutta olisi saanu vasta torstaille
                        BMW F25 xDrive 20d
                        ex BMW e91 320dA
                        ex BMW e36 325i
                        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                        Comment

                        • dumppi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 4351
                          • sotkamo

                          voisko johtua pakkasesta ja KOVASTA lumipyrystä (ei nähny kyllä juuri metriä enempää eteensä plus sitte eellä ajavan auton lumipölly). ajoin kuitenkin melkeen kotiin asti n.35km pysähdyin vaan matkalla kaverin luo ja kuullostelin sitte et ku koneesta kuuluu ihan outo ääni semmonen kova sirinä tms ja konehuoneessa oli helvetisti lunta mikä ei kyl ihme oo tommosella kelillä.. ei oireile oikeistaan millään lailla muuten ja vedotkin on tallella. mut se ääni alko kyllä tuon matkan aikana koska en sitä töistä lähtiessä kuullu ku lumia harjailin.. öljykorkissa keltasta kinaa niinku talvella yleensä vähän tekee mut öljyt ja nesteet on ok...

                          olisko lunta päässy väärään paikkaan ja ruvennu sit ääntelee.. kuulostais tulevan sieltä imusarjan alta jostain...

                          auto on tuo sigun 323i.


                          EDITTIÄ: ainiii joo ja valot käväisi himmeämpänä vähän aikaa tuon matkan aikana.. en kyl huomannu et olis latauksen merkkivalo syttyny mut voiskohan tuo ääni nyt sit laturista kuulua ku sieltä jostai imusarjan alta tosiaan kuuluu:think:

                          EDITTIÄ: justiin kävin ajamassa sen verran et muijan heitin töihin.. matkaa tuli n.20km yhteesä ja lämmöt ehti nousta normaaliin puoleen väliin.. se ihmeen sirkkelöinti ääni mikä kuulu oli mun mielestä vaimentunu huomattavasti ja kun pihaan ajoin ja kuulostelin nii ehkä jopa hävinny kokonaan.. noh. tilalle oli ilmaantunu pientä nakutusta.. muuten kait se käy nätisti.. ei oireillu edelleen mitenkään ja tehot oli kyl tallella MUTTA. lämmöt ei psyny kurissa enää normaalisti.. heittelee puolesta välin vähän alaspäin ja sitte taas takasi.. ei nouse kuiteskaa yli puolen välin. mut ei se tuotakaa ennen ole tehny.. lisäillään oireita jos vielä huomaan jotain...
                          Last edited by dumppi; 06-01-2010, 09:46.
                          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                          e36 325i coupé R.I.P
                          e30 316 2d
                          e36 318is coupé
                          e36 323i 4d ac schnitzer replica


                          Käyttis: e39 523i 4d
                          Originally posted by rizzo
                          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                          |Sotkamo Connection|

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Nyt voisin oikeestaan puhua jo pakkasen aiheuttamista ongelmista

                            Autona e30 m40.

                            Aina lähtee nätisti käyntiin oli pakkasta mitä tahansa, tosin tämän hetken alin lämpötila vasta -27. Mutta kuitenkin.

                            Tänään about -27 pakkasta, ei ollut auto piuhan päässä.

                            -Käsijarru oli jäätynyt kiinni ja jäi hetkeksi laahaamaan.

                            -En saanut autoa vapaalle kylmällä koneella.

                            -Edellä mainitun seikan takia en voinut käytellä autoa kauaa paikallaan.

                            -Edellä mainitun seikan takia ei vaihteet löydä paikkaansa ajossa, muutaman ensikilometrin aikana. (oireilee jo -20 lämpötilassa)

                            -Edellä mainitun seikan takia aiheutin pahan liikenneruuhkan kaupungissa, ruuhka-aikaan. (ei löytynyt muita vaihteita kun ykkönen)

                            -Cd-soitin ei suostu pyörittämään levyjä, ennen kun auto lämpiää sisältä.

                            Comment

                            • Electroid
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 992
                              • Jyväskylä

                              Penkinlämmittimet ei pysy päällä (-25c) ja apukuskin ovi ei meinaa mennä kiinni.
                              - E36 328iA Touring 4/97 -
                              Myynissä:
                              - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                Kummassakaan BMW:ssä (523ia ja 325ia) ei ole ilmennyt oikeastaan mitään ongelmia pakkasista huolimatta. 325:n peruutustutka piippailee välillä omiaan ja molemmat autot on tietysti vähän tahmean oloisia liikkelle lähdettäessä.

                                Koirienkuljetus berlingossa onkin hieman ongelmia välillä huohottimen jäätyilyn kanssa

                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎