Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    Uhmasin oikein pakkasta ja kävin pesemässä E46 perjantaina. Pesun jälkeen katokseen ja sisätilalämmitin puhkui 2h jonka aikana kävin muutaman kerran ovia ja konttia aukomassa. Ei mitään ongelmia tänään lähteä -24 pakkasesta.

    Alkaa kyllä pienemmästä terministä hieman tehot loppumaan näillä pakkasilla kun ei enää ole yli 25 asteinen auton sisusta lähtiessä ajelemaan..
    Niin ja itse topicciin, E46 kanssa ei toistaiseksi mitään ongelmia pakkasten kanssa. Teimpä huomion että tuo 325i facelift on huomattavasti lämpimämpi ajella kun 318i facelifti. Ison eron varmasti tekee tuo automaatti-ilmastointi kun se puhaltaa kunnolla lämmintä jaloille. Tuossa 318i manuaali-ilmastoinnissa on mielestäni melko köpsästi nuo lämmityssäätimet kun ei saa puhaltamaan jokaiselle alueelle samaan aikaan..
    Last edited by Antti O; 13-12-2010, 08:20.

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      E32 mittariston cc ja kilometrejä osoittavat näytöt on pimeänä/sekoilee, kun yli 15 pakkasta. Ei aiheuta toimenpiteitä
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • Dew
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 272
        • Jyväskylä

        Originally posted by zener View Post
        Johtuu vanhasta rasvasta mekanismeissa. Itse putsasin ja rasvasin molemmat etuovien lukot ni ei oo enää takerrellu.

        Täytyy kyllä alkaa tekemään sama temppu joka E32/E34:een mikä parkkiruutuun tulevaisuudessa saapuu.
        Kiitos vinkistä. Tätä vois koittaa kun viimeks eilen taas saman teki kun oli lähemmäs -20.
        BMW 325i Cabriolet -90

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          puolitoista tuntia tyhjäkäyntiä, lämppäri täysillä riitti jotta kaikki ovet aukes kolmeysistä ..kannatti pestä

          aseöljyllä uitetut salvat ehkä toimii huomenaamullakin
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • mixxis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2009
            • 1877
            • Jyväskylä / Uurainen

            eekolmeysi ei ole paljoa pakkasesta valitellut... ohjaustehostin vähän huutelee kun mennään pakkasen puolella yli 15-20'c. Vituttaa kun ei ole katosta niin lumi sulaa ilkeästi autoon kiinni lämmittäessä jos ei laita kelloa pari tuntia aikasemmin soimaan että käy harjailemassa ennen lämmitystä.

            Ainiin ja arse jäätyy. Se nyt ei autoa haittaa vaan kuskia.
            ___________________________________
            __________________________________________________
            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



            [ Focus stw ]
            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              Ainoa oire tällä hetkellä on pelko, kun lukee muiden juttuja
              Ihmeen jouhevaa ajoa vaikka -20 mittarissa. Kaikki toimii, kun on uusi akkukin. Kylmiltään 2.vaihde vähän ronksahtaa jos nopeesti vaihtaa
              Last edited by mijuko; 13-12-2010, 19:28.

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                Originally posted by mijuko View Post
                Kylmiltään 2.vaihde vähän ronksahtaa jos nopeesti vaihtaa
                sama täällä e36:ssa rutisee kakkonen ja kolmonen jos turhan vikkelästi riuhtoo.. pitää kyllä öljyjen taso tsekata, ku takastefa vuotaa hieman..

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  täällä ollu nyt pari päivää yli -30c ja hyvin kaikki pelannu ainaki vielä

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Kierrosluku ja nopeusmittari ei alle -15 lämpötilassa tykkää toimia, kierroslukumittari näyttää 500rpm ja nopeusmittari noin 5-10kmh jos ajaa vaikka 100kmh, sisätilan lämmetessä kun starttaa uusiksi niin mittarit toimii. Oikean takaoven lukko on jäässä, aukeaa välillä. Ei siinä kai muuta ole ollut :think
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Jebbunen
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 514
                      • Pirkkala

                      Talviooppeli ei lähteny käyntii tänä "aamuna"
                      Porsche

                      Comment

                      • Homer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 3653
                        • Springfield-Jyväskylä

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Kierrosluku ja nopeusmittari ei alle -15 lämpötilassa tykkää toimia, kierroslukumittari näyttää 500rpm ja nopeusmittari noin 5-10kmh jos ajaa vaikka 100kmh, sisätilan lämmetessä kun starttaa uusiksi niin mittarit toimii. Oikean takaoven lukko on jäässä, aukeaa välillä. Ei siinä kai muuta ole ollut :think
                        e38:ssa samoja ongelmia oli molemmissa sekä ovet ei auennu tai pysyny kiinni.Nykyään ei tuossa e46:ssa ole muuta ongelmaa ollut kuin että ei ole lähteny käyntiin parina kertana yli -20c ja minkäänlaista moottorinlämmitintähän siinä ei ole.Nyt en ole uskaltanu edes mennä koittaa kun on pari päivää seisonu.

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          En tiedä onko pakkasen, mutta nyt ilmeentyi. Eli E39 jossa varashälytin (alkuperäinen) ja kaukosäädöllä toimiva keskuslukitus ei aukaise välillä ovia avaimesta. Paristo ei ole lopussa ja olen avaimen koodauksen suorittanut uudestaan. Jännään on se, että välillä toimii pitkiäkin aikoja ilman mitään ongelmia ja sitten taas välillä niin ei reagoi ollenkaan avaimen nappien painallukseen. Joutuu avaimella aukaisemaan oven, joka tietty aiheuttaa sen, että hälytin alkaa ulvomaan.

                          Vikakoodeja kun viimeksi luettu, niin siellä oli kyllä maininta avaimen/keskuslukituksen jostain synkronisointi ongelmasta. Mistäköhän tällaista vikaa voisi etsiä ja onko oireita jonkin kalliimman (keskuslukonohjainyksikkö??) rikkimenemisestä?
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Sinne jäi parkkipaikalle apparin ovi auki tossa E30:issä. Toholla lämmittelin mut aina vaa pomppaa pois.. Eka kerta tuon kanssa.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              Originally posted by reekoon View Post
                              En tiedä onko pakkasen, mutta nyt ilmeentyi. Eli E39 jossa varashälytin (alkuperäinen) ja kaukosäädöllä toimiva keskuslukitus ei aukaise välillä ovia avaimesta. Paristo ei ole lopussa ja olen avaimen koodauksen suorittanut uudestaan. Jännään on se, että välillä toimii pitkiäkin aikoja ilman mitään ongelmia ja sitten taas välillä niin ei reagoi ollenkaan avaimen nappien painallukseen. Joutuu avaimella aukaisemaan oven, joka tietty aiheuttaa sen, että hälytin alkaa ulvomaan.
                              Mulla tekee satunnaisesti tuota, ehkä kerran kuussa, ja se korjaantuu juurikin käyttämällä oven lukosta avaimella ovet auki ja senä jälkeen vääntää avaimella ne heti takaisin kiinni. Näin ei ala hälytkään ulvomaan ja sen jälkeen heti perään on aina toiminu kaukosäätökin avaimesta.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              • mixxis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2009
                                • 1877
                                • Jyväskylä / Uurainen

                                Originally posted by Homer View Post
                                Nykyään ei tuossa e46:ssa ole muuta ongelmaa ollut kuin että ei ole lähteny käyntiin parina kertana yli -20c ja minkäänlaista moottorinlämmitintähän siinä ei ole.Nyt en ole uskaltanu edes mennä koittaa kun on pari päivää seisonu.
                                ja tuo nelikuutonen oli sulla se talviauto?
                                ___________________________________
                                __________________________________________________
                                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                                [ Focus stw ]
                                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎