Originally posted by ruokve
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Kirjotin ite eka ylös ton vikakoodin, että activate cold-controlled cooling. Mutta tarkistuksen jälkeen huomasin että on se avtivate ja gold. Ne mahtaa olla hieman väärin, mutta kai toi koodi jotain tarkottaa siltikin.BMW 523I E39 Touring
EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia
Comment
-
-
Originally posted by ruokve View PostMikäköhän autoa vaivaa?. Antaa vikakoodia 123, avtivate gold-controlled cooling. Onko tolla jokin vaikutus auton toimintaan ?
Kyseessähän on 328i Touring vm. 1999
Comment
-
-
En tiiä softaa. Käytin bemua tutun koneessa kiinni. Itelläkin arvailuja tohon sähkösen termarin suuntaan. Mutta mikäs on ton sähkösen termarin tehtävä? Auto nostaa lämmöt normaalisti ja myös pitää ne. Ei kait tolla mitään perstuntumalla tunnu merkitystä olevan.BMW 523I E39 Touring
EX: BMW 328i E46 Touring. Ex: BMW 328i E46 Sedan
Ex: BMW 518i E28 Sedan. Ex: Liuta hondia ja toyotia
Comment
-
-
Mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa!
Katselin inpalla 9/98 ml-143tkm e39 540ia:n aivoja, kaikkin muihin lokeroihin pääsin mutta abs,dsc ym.. joiden nimeä en nyt muista ei pääse, ilmoittaa vain identification error.
Tarkoitukseni on selvittää miksi auto vaihtaa pykälältä toiselle polkaistessa kaasu pohjaan, vaihtaa alaspäin 1. pykälän ja heti ylös. Toiminta ei ole normaalia verrattuna edelliseen autoon ( sama kone ja loota 7/98 ) vika koodeja laatikosta ei löytynyt, jotenkin tuntuu että dsc ei reagoi samoin kuin aiemmassa autossa, tämä olisi kuulunut ongelmat alueelle ennemminkin.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Inpa antaa seuraavanlaisen errorin, vaikka poistaa tulee uudelleen.
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 11/03/09 11:56:28
ECU: ME72KWP1
JobStatus: OKAY
Variant: ME72KWP1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
26 LR-Adaption multipl. Area1
Error frequency : 23
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 1240.00 /min
relative air charged (rl) 22.50 %
Intake air temperature 35.25 Grd C
gas level 64.00 l
Error occured 2. times at:
Engine speed 1640.00 /min
relative air charged (rl) 37.50 %
Intake air temperature 15.00 Grd C
gas level 62.00 l
Error occured 3. times at:
Engine speed 1720.00 /min
relative air charged (rl) 46.50 %
Intake air temperature 3.00 Grd C
gas level 23.00 l
--
--
Limit at rich range reached current,
--
--
--
Limit at rich range reached Initial,
--
--
--
--
CARB debounce
SCATT-active
--
--
Fault sporadic
--
--
-------------------------------------------------------------
27 LR-Adaption multipl. Area1 (Bank2)
Error frequency : 1
Logistic counter: 36
Engine speed 1520.00 /min
relative air charged (rl) 27.75 %
Intake air temperature 32.25 Grd C
gas level 64.00 l
--
--
Limit at rich range reached current,
--
--
--
Limit at rich range reached Initial,
Akun johto on irroitettu, pitää huomenna taas tutkia inpalla josko pääsisi abs,dsc boxiin sisään.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Mixture disturbtion, bank 2, cyl. 4-6.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Moro!
Inpalla ei edelleenkään pääse ABS/DSC boxiin, sytyttää vain mittaristoon abs ja käsijarrun merkkivalon, akun johtokin oli yön yli irti, onko hydrauliikka/ohjaus yksiköt mennyt abs/dsc järjestelmistä.
Pitänee viedä hartikaiselle kajaaniin.
Kai jollakin teistä on ollut samoja ongelmia, auto on 540ia 9/98 tekniikalla, otettu käyttöön 12/98
Kiitollisena odotellen informaatiota.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by aripaa View PostInpa antaa seuraavanlaisen errorin, vaikka poistaa tulee uudelleen.
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 11/03/09 11:56:28
ECU: ME72KWP1
JobStatus: OKAY
Variant: ME72KWP1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
26 LR-Adaption multipl. Area1
Error frequency : 23
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 1240.00 /min
relative air charged (rl) 22.50 %
Intake air temperature 35.25 Grd C
gas level 64.00 l
Error occured 2. times at:
Engine speed 1640.00 /min
relative air charged (rl) 37.50 %
Intake air temperature 15.00 Grd C
gas level 62.00 l
Error occured 3. times at:
Engine speed 1720.00 /min
relative air charged (rl) 46.50 %
Intake air temperature 3.00 Grd C
gas level 23.00 l
--
--
Limit at rich range reached current,
--
--
--
Limit at rich range reached Initial,
--
--
--
--
CARB debounce
SCATT-active
--
--
Fault sporadic
--
--
-------------------------------------------------------------
27 LR-Adaption multipl. Area1 (Bank2)
Error frequency : 1
Logistic counter: 36
Engine speed 1520.00 /min
relative air charged (rl) 27.75 %
Intake air temperature 32.25 Grd C
gas level 64.00 l
--
--
Limit at rich range reached current,
--
--
--
Limit at rich range reached Initial,
Akun johto on irroitettu, pitää huomenna taas tutkia inpalla josko pääsisi abs,dsc boxiin sisään.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Vikakoodit:
Inlet VANOS, bank 2 retard valve
Inlet VANOS, bank 2 advance valve
Function, inlet VANOS, bank 2
Tuntuu käyvän hyvin suurilla kierroksilla, mutta pienillä kierroksilla nykii, eikä käy kaikilla pytyillä. Vanos solenoidin tiivisteet vaihdettu kummallekkin puolelle. Vika ollut muutaman kerran poissa, mutta palannut.
Comment
-
-
Oiskohan tämä oikea topicci tälle ongelmalle.
Eli ongelma on seuraavanlainen, nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi ei suostu lähtemään pois.
Ensimmäisellä uudella tarvikeanturilla käynti meni huonommaksi kuin alkuperäisellä anturilla ja tilalle vaihdoin uuden Meylen valmistaman anturin.Ensin uudella anturilla ei tahtonut pysyä käynnissä vaan kun normaali käyntilämpötila lähestyi auto sammui eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin oli jäähtynyt.Käynti normalisoitui runsaiden starttailujen jälkeen ja kaikki näytti hyvältä. Vikakoodin luvussa kuitenkin vika edelleen näkyy ja lähtee nollaamalla pois mutta tulee samantien takaisin kun autoa käyttää.
Toukka toimii muuten nyt hyvin ja pelaa normaalisti pientä pupeltamista lukuunottamatta tyhjäkäynnillä, kierroksilla käy normaalisti. Kuulostaa lähinnä siltä että tupsauttas hieman putkeen silloin tällöin.
Toivottavasti edes joku ottaa jotain tolkkua tästä selostuksesta. Auto on siis ennen 9/98 valmistettu 528iA. Ja koodit on luettu bmw scanner 1.40:lla.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View Posttaitaa olla kaasuläppä kaput..
Vaikuttaako tuo siihen että ei pääse tutkimaan ABS/DSC Boxia eikö signaali kuljekin mittariston kautta?, tosin nyt laatikko vaihtaa normaalisti kun potkaisee kaasun pohjaan, myyjä sanoi että pitäisi vaihtaa laatikko öljyt kun kiihtyvyys oli nykivää tyyliin vaihtaako alaspäin vai ei, no pitää huomenna katsella inpalla uudelleen, olisiko vikakoodit poistuneet lopullisesti, tämä päivä meni mittariston pixelien kanssa saas nähdä korjautuiko ne vai pitääkö laittaa asiantuntijoille, juttu meni vähän ohi aiheen.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by aripaa View PostInpa antaa seuraavanlaisen errorin, vaikka poistaa tulee uudelleen.
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 11/03/09 11:56:28
ECU: ME72KWP1
JobStatus: OKAY
Variant: ME72KWP1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
26 LR-Adaption multipl. Area1
Error frequency : 23
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 1240.00 /min
relative air charged (rl) 22.50 %
Intake air temperature 35.25 Grd C
gas level 64.00 l
Error occured 2. times at:
Engine speed 1640.00 /min
relative air charged (rl) 37.50 %
Intake air temperature 15.00 Grd C
gas level 62.00 l
Error occured 3. times at:
Engine speed 1720.00 /min
relative air charged (rl) 46.50 %
Intake air temperature 3.00 Grd C
gas level 23.00 l
--
--
Limit at rich range reached current,
--
--
--
Limit at rich range reached Initial,
--
--
--
--
CARB debounce
SCATT-active
--
--
Fault sporadic
--
--
-------------------------------------------------------------
27 LR-Adaption multipl. Area1 (Bank2)
Error frequency : 1
Logistic counter: 36
Engine speed 1520.00 /min
relative air charged (rl) 27.75 %
Intake air temperature 32.25 Grd C
gas level 64.00 l
--
--
Limit at rich range reached current,
--
--
--
Limit at rich range reached Initial,
Akun johto on irroitettu, pitää huomenna taas tutkia inpalla josko pääsisi abs,dsc boxiin sisään.
Oletko ottanut koodit ulos kun moottori on kunnolla lämmin? Mulla tulee noiden lisäksi herja sähköisestä termostaatista, mutta vasta kun kone on ajettu (nollauksen jälkeen) kuumaksi. Olen selaillut topiceja ja löytyi myös yksi termostaattiongelmainen jolle oli koitunut todella pahoja käyntihäiriöitä ja vaihteisto-ongelmia. Oli asettunut termostaatin vaihdolla. Kone siis M62B44. Tuo vika ilmeisesti vaikuttaa seoksiin aikalailla. Itsellä masiina käy kylmänä kauniisti mutta lämmettyään alkaa ronklottamaan. Asentoanturit ja maffi ok.
Tuolta http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e38new/ löytyi paljon lisätietoja termarin toiminnasta ja vaikutuksesta eri asioihin. Kovinkaan paljon ei ole tällä forumillakaan ole ollut juttua tuosta. Liekö sitten vielä vähän harvinaisempi vika kun näitä "uudempia" kaseja taitaa olla sen verran vähemmän enemmän ajettuina liikentessä ettei noita ongelmia ole vielä paljon ollut?Last edited by Stroop; 07-11-2009, 20:07.
Comment
-
-
Originally posted by PeteS View PostOiskohan tämä oikea topicci tälle ongelmalle.
Eli ongelma on seuraavanlainen, nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodi ei suostu lähtemään pois.
Ensimmäisellä uudella tarvikeanturilla käynti meni huonommaksi kuin alkuperäisellä anturilla ja tilalle vaihdoin uuden Meylen valmistaman anturin.Ensin uudella anturilla ei tahtonut pysyä käynnissä vaan kun normaali käyntilämpötila lähestyi auto sammui eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin oli jäähtynyt.Käynti normalisoitui runsaiden starttailujen jälkeen ja kaikki näytti hyvältä. Vikakoodin luvussa kuitenkin vika edelleen näkyy ja lähtee nollaamalla pois mutta tulee samantien takaisin kun autoa käyttää.
Toukka toimii muuten nyt hyvin ja pelaa normaalisti pientä pupeltamista lukuunottamatta tyhjäkäynnillä, kierroksilla käy normaalisti. Kuulostaa lähinnä siltä että tupsauttas hieman putkeen silloin tällöin.
Toivottavasti edes joku ottaa jotain tolkkua tästä selostuksesta. Auto on siis ennen 9/98 valmistettu 528iA. Ja koodit on luettu bmw scanner 1.40:lla.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
-
2002 E39 530dA Touring:
"Clamp 30 not connected / not responding"
Mikähän leuka siellä ei ole kytkettynä / vastailemassa...
Penkinlämmittimet ei pelitä, voisiko liittyä siihen?
--Tero2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
EX: 524Tda, 324TdicT
Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
Comment
-
Comment